Kovapalkkaisin kirvesmies

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

tippiwatti
Viestit: 708
Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja tippiwatti »

Olishan se ihan mielenkiintoista nähdä edes yksi tilinauha missä on koko vuoden keskituntiansio vaikkapa joltain yksittäiseltä vuodelta 2015-2018 sen 15-20e/h.
Parempi olis tietysti,et niitä palkkoja saava näyttäisi asian toteen esim. 2-5v. jaksolta yhteen menoon?

On ihan yksinkertaista peittää siitä kuvankäsittelyohjelmalla "mustalla" tms. omat tiedot/työnantajan tiedot...
Ja jollei itse osaa,niin oletettavasti joku lähipiiristä kykenee asiaan?

Isompi ongelma on varmastikin se,et sellaisia tilinauhoja tai muita dokumentteja ei löydy montaakaan.
Tottakai kahden viikon-3kk tms. työmaalle,mutta ei koko vuodelle.
Älkää käsittäkö väärin; minähän olen tyytyväinen toisen puolesta jos jollakin menee hyvin.
Kyse on vaan siitä,et en jaksa "kuunnella" samoja p..puheita" mitä tuolla työmailla ja muuallakin on nähty/kuultu omalta kohdalta jo 1986 alkaen.

Juu,ja minä sain jo 16-vuotiaana (loppuvuodesta syntyneenä) täyttä osaamiseen/työntulokseen perustuvaa kirvesmiehen palkkaa.
Julkisilla työmailla kuten ulkoministeriö missä pääurakoitsija on (urakan lisätöistä) todistettavasti maksanut sen palkan mukaista laskutusta.
Eli en nyt puhu sellaisista asioista mistä en tietäisi mitään.

Minulla se tuntipalkka oli jo silloin 50mk/h mikä ylitti esim. Puolimatkan palveluksessa olleen "ammattikirvesmiehen" tuntipalkan kympillä.
Se sittemmin nousi ja sain 65mk/h plus matkakorvaukset/päivärahat. Alaikaisenä/just ja just 18v. täyttäneenä.
Mut minä pystyin siihen hommaan todistetusti sekä urakassa,että tuntitöissä.
Museoviraston tarkastajatkin myönsivät asian ja samaten silloiset Puolimatkan isot päälliköt/valtion muut valvojat.
Tai siis joutuivat myöntämään.

Ei ne mitään sille hyvin tehdylle työlle voineet....

Tai olishan ne heittäneet "ulos" mut kun työnantaja oli sitä mieltä,et niin kauan kun "poika" tekee miehen työt ni hän ei puutu asiaan.
Et näyttäkää se asia missä ei tee.
Eikä se ollut ainoa työmaa tai asiakas.

Elikä älkää sitte viittikö puhua tällä tai foorumeilla yleensäkään mitään ihan puppua palkkojen tms. suhteen?
Sellaisen puhuja paljastuu aikas äkkiä...
Viimeksi muokannut tippiwatti, To Loka 17, 2019 6:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ylioyja
Viestit: 7661
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Kaikille vähintään keskipalkka! :roll:
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Niin joku luulisi hyvätuloiseksi jos näkisi minun tammikuun tulot ja helmikuusta en kertoisi. Niiden keskiarvo taas alle tavanomaisen.

Palkoissa keskiluku on usein keskiarvoa parempi vertailla palkansaajien kesken. Sitten on asioita jotka ei siinä näy.
Suomi kuuluu länsimaihin
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Ja monesti kun puhutaan, että tienaa niin ja niin paljon vaikka kuukaudessa, ei oteta huomioon tai jätetään mainitsematta ylityöt. Sehän nyt vääristää sanomaa.
Itse en ainakaan tällä hetkellä omaa pienintäkään mielenkiintoa ylitöihin. Jos se 8h ei piisaa elämään, karsitaan harrastuksista.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Tjsal
Viestit: 849
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Kaverin kaveri kuulemma naputteli kylppäreitten paneelikattoja yhden per tunti linjasaneeraustyömaalla. Sitä sitten hämmästelin ettäkö lähes kahdeksan kattoa listoineen tavallisen työpäivän aikana!? Ei kuulemma.
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja C20 »

170€ alv. nolla tekivät panelialaslaskut listoineen noin 3 m2 koppeihin, tarvikkeineen. Muutama vuosi sitten kun viimeksi linjasaneeraus kerrostalossa töissä olin. Siitä noin 100€ jää palkkaan, saa siinä pistellä pariin tuntiin, ei ne kyllä suomea puhuneet timpurit ( ja tuskin kaikkia velvotteita hoidettiin yhteiskunnalle) Tämä ruuhka etelä- Suomessa. Ei tullut 16 kattoa päivässä eikä edes 8 kattoa 2 mieheen. Orjuuttamista ja kusetusta kaikki, vaikea on rehellisen kilpailla hinnalla.
tippiwatti
Viestit: 708
Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
Viesti:

Re: Kovapalkkaisin kirvesmies

Viesti Kirjoittaja tippiwatti »

Tottakai niitä hyvin ja vuodesta toiseen hyvin tienaavia on.
En minä siihen väitä vastaan.
Olen ollut samalla työmaalla kymmenien/ehkä satojen sellaisten tekijöiden kanssa.
Mut niitä on vaan murto-osa kaikista työntekijöistä.

On tuolla esim. väliseinäfirmoja missä vakituiset työntekijät (yli 10v. katkoton työsuhde) tienaavat urakassa jokaisena vuoden työtuntina (kta) 18,50-20e/h.
Mut siinä tulee se "seinä" vastaan,et suurimmalla osalla osalla rakennuksilla töissä olevista ei ole mahdollisuutta olla töissä just siinä firmassa mikä maksaa "kakun jakoon" perustuvaa oikean suuruista palkkaa.
Sama pätee tasoite/maalaus/valu/muuraustöihin jne.
Oikeastaan kaikkeen mitä voi vaan tehdä urakkahinnoittelulla/työporukan kokonaisurakalla.

Sekin pitää huomioida et mistä sitä hyvää palkkaa maksetaan; hyvä ammattitaito ja yksoikoinen urakkatahti mitä pitää jaksaa vuodesta toiseen.
Pelkällä hyvällä ammattitaidolla ei tienaa kovinkaan hyvin.

Asiassa on muuten sellainen "kummallinen juttu",et ne samat hyvin tienaavat työporukat tulevat aina vastaan jossain ja jollakin työmaalla.
Vaikka olisi keikkatöissä toisella puolen Suomea (puhumattakaan pk-seudusta),ni samaa poppoota siellä on ainakin iltamyöhään/yöllä tekemässä jotain mikä on pakko saada valmiiksi...
Niin monesti,et ollaan morjestettu vuoden/parinkin jälkeen ihan niinkuin olisi nähty viimeksi edellisenä päivänä :)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ETS, rautakasa ja 60 vierailijaa