Nyt projektiksi majori 57.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Nyt projektiksi majori 57.

Viesti Kirjoittaja ola »

Edit. Siis projektina 57 fordson major, kone vaihdettu edellisen omistajan toimesta supermajorin koneeseen. Seisonut varmaan kymmenvuotta pihan perällä, mutta ei ollut siitä pahasti säikähtänyt. Renkaat tietty mähineet toinen takakumi ja etuset vaihtoon. Eka oli siis tuo laatikko sekaisin, oli siirtäjät sekaisin, nyt toimii, seuraavaksi pitäsi saada kytkin kuntoon et saa maalattua. Kuvia tulee kun vain sais kuvablogiin laitettua..

Eli 57 majorista on vaihteet jumissa, nyt jäi pakki jumiin eikä lähde mitenkään pois, mikä siellä on vikana ja miten sen sais korjattua?
Viimeksi muokannut ola, Su Heinä 08, 2007 7:10 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
rajora

Viesti Kirjoittaja rajora »

Avaa vaihelootan kansi ja järjestele vaihteensiirtäjät oikeille paikoille. Kait se pätee majurillekin :wink: ,niinkuin monen muunkin merkin jumiutuneelle pykälälle :)
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Helpommalla voit päästä, kun avaat siitä kytkinpolkimen edestä sen piparkakun muotoisen öljynlisäys ja -tarkistus luukun. Yläreunassa näkyy kaksi tankoa, ota iso meisseli ja kokeile että molemmat liikkuu traktorin pituussuunnassa.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
jassetuomo
Viestit: 36
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 7:34 pm
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jassetuomo »

arvaanpa että pakkiratas on leikannu akseliinsa kiinni.laatikon öljy valuu perään ja voitelu jää vajaaksi ,pronssihela häviää ja rauta rautaa vasten.katkastaan kytkimensaumasta ja laatikon kehäpultit auki ja vedetään vaihteisto ulos(voi olla piukassa :oops: )sitä ennen pitää purkaa ulosotto akseli pois.pakki on laatikon ulkopuolella ..niinku takana tarjottimella,et siin kohtaa helppo paikka.akseli on puristusliitoksella kiinni. :lol:
ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ola »

Kiitokset teille, sain nyt illal taas kaiken toimimaan. Oli siellä siirtäjät sekaisin. Ja jopa koneen sain käyntiin ja toimii hyvin. Nyt taas uusia kysymyksiä.
1. Miten saada taas kytkin toimimaan? Nyt ei irroita kunnolla, vaihde päällä käyntiin ja rytkyttämään?
2. Se vipu mikä pitäisi olla siellä tankin alla onko se alue keppi laatikkoon? Nyt vain muisto siitä niin ei tietoa..
3. Nyt syöttö pumppu pitää aikamoista ääntä, sellainen pauke/naputus. On senverran kova ääni et peittää käynti äänen..
4. Miten siinä pitäisi toimi startin solenoidi? On se vipu viritys. Siitä vivun päässä olevasta katkaisijasta johdot solenoidiin?
Eka tällainen peli niin ei vielä tietoa et aloittelevaa masinistia jos viitsitte auttaa.. ;D
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

3 kohtaan.

pumpun laakeriis häikkää. meirän vm 56 majuris oli aiva helkutin moinen kolina ja pauke pumpus, mutta sitte kun koneen sai lämpöseks niin kolina loppu.Pumppu kuitenki vietiin huoltoon ja laakerit sinne vaihdettiin
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

niin ja siitä kepistä.

kyllä se on sellanen alue vaihtaja.

sillä saa valittua 1 tai 3, 2 tai 4, 5 tai 6 ja ison tai pikku pakin
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
TOH
Viestit: 221
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOH »

Eikös Majoriin päde kanssa se, että jos vaihteet jumittaa niin siihen vaihdekepin alapäässä olevaan "palloon" pitää hitsata lisää tavaraa niin taas kestää toiset 50 vuotta.
ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ola »

Eli nyt vain pumppu huoltoon niin saa sen taas kuntoon. Enää askarruttaa se startti systeemi, miten se solenoidi pitäisi kytkeä et sais siitä vivusta käyntiin? Ja neuvoja kytkimen herkistelyyn?
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

toinen johto solenoidiin ja toinen muistaakseni virtalukolle. Yhtäkkiä tuli mieleen että olis näin, mutta pitää kattella majurin kytkentä kaaviosta.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ola »

Ai siinä pitäs olla virtalukko?Mielestäni yksi johto lähtee solenoidilta ja kaksi siitä startin kytkimestä?
51 e27n ja 57 major + power marjor + lbs/lb140 s scania+ 1640 JD
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

ola kirjoitti:Ai siinä pitäs olla virtalukko?Mielestäni yksi johto lähtee solenoidilta ja kaksi siitä startin kytkimestä?
niin meillä menee muistaakseni (pitää käydä kattomas joskus) toinen piuha startilta solenoidiin ja startilta toinen virtalukkoon. sitte virtalukolta menee johto solenoidiin. Mutta tämä vain muisti kuvaa joten voi mennä muullakin lailla...
Mutta sulla siis ei oo sitä virtalukkoo ollenkaa? kuinkas sulla laitetaan valot päälle? Meillä on ainaki samas virta-avain ja valojen kytkentä.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ola »

Ei ole virtalukkoa, luulen että valoille on veto kytkin. Ei kylläkään mikään niistä toimi. Tuo on seissyt varmaan kymmen vuotta ulkona pentujen särjettävänä niin suurin osa kytkimistä kadonnut. Eikö se onnistuisi myös ilman sitä virtalukkoa? Tosin vahingon vaara siinä kyllä kasvaa...
51 e27n ja 57 major + power marjor + lbs/lb140 s scania+ 1640 JD
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

laitappas sähkäris vaikka yv:nä niin lähetän sulle kytkentä kaavion
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ola »

Sait yv:tä..
51 e27n ja 57 major + power marjor + lbs/lb140 s scania+ 1640 JD
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

ei oo ainakaa viä tullu mitää :?
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

no ny tuli 8)
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

saako siitä selvää?
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
ola
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: Suhmura/Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ola »

Saa siitä jotenkuten, saa ainakin osviittaa kun tekee sähköjä, joutuu kaikki tekemään uusiks, vaihtovirta laturikin on niin kaikki johdot on puuhapiuhalla terästetty.. Meinasin että laitan releillä valot yms, niin saa hyvän siitä.
51 e27n ja 57 major + power marjor + lbs/lb140 s scania+ 1640 JD
forssu
Viestit: 2018
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

koita suurentaa sitä. itte ainaki saa selvää suurentamalla
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa