autolava vaihtolava laitteista

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

autolava vaihtolava laitteista

Viesti Kirjoittaja t-40 »

rupiaa vuotamaan vaijeri vetomoottorin toinen stefa siihen tahtiin jotta pakko tehdä jottain.. eli pöydälle menee. samalla jos saisi karsittua ominaisuuden eli lavaa laskiessa nypyttää... muistikuva on jotta esson baaris ammatrahtarit kehun et jottai vetomoottorin lisättää tai vähennettää, vaa ei muista mitä.. on vuan vuosii ku asiaa tähdenettiin, eikä taasen sillon ollut itselle ajan kohtaista.

toinen mihin tar perehtyä on kippi, tuloo pikkusen vinhasti ales.. lohko on sähköllä/paineilmalla ohjattu. eli sähkö napit kapiinis.
laskulle kun painaa niin pam ja lava allaas... kipissä kyllä voimaa nostaa.
välillä meinaa koettaa laskehtia, mutta muutaman kerran nytkyttää ylös alas niin loppuu laskehtiminen yleensä siihen.. tarttee kurkkia takertaako kara jotenkin ja vaatikisiko jonkilaisen kuristus ventiilin
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

kellään edes räjäytys kuvaa? 12tonnin laiteet kyssees.

umpinaisen pään vetorulla istuu tiukassa, onnistuuko purku avonaiselle puolelle? iso seekekeri lähti kyllä hienosti puristimien kanssan, mutta sitten tökkää.. kotelo par senttiä pakittaa ja jää siihen.

lie näitten kans joku koplan? kolmen viikon piästä pitäs olla rattori lavalla...
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Avatar
Kontio
Viestit: 1661
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Jos nuo laitteet ovat tarpeeksi vanhat (en osaa tarkemmin määritellä vanhaa ~70 lukuinen ? ) niin siellä moottorin akselin kaulalla ei ole stefoja, vaan ainoastaan O-rengas tiivistys.
Moottori lähtee kyllä auki juuri sinne avonaiselle puolelle, mutta sinun pitäisi saada kuitenkin se akseli tulemaan läpi siitä mäntärungosta... Hankala selittää, kun ei oikeita nimiä tiedä..
Mutta kuitenkin purin parivuotta sitten 12t vetomoottorin juurikin tuon samaisen akselivuodon takia.

Muutama kuva toimenpiteistä jäi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Minä purin kanssa turbiinin joku vuosi sitten o-renkaiden vaihdon
takia kun vanhemmissa laitteissa ei ole stefoja vaan o-renkaat
niin se on purettava. Kyllä ne molennat vaierikelat on irrotettava.
Minä kanssa taistelin toisen rullan kanssa kun oli ruostunut jumiin
lämpöä annoin pitkään sekä nestekaasulla että happiasetyleenillä
yhtä aikaa kun se lämpö ei meinaa mennä sinne sisimmäiseen
holkkiin.
Se lavan lasku jos kiukuttelee niin sielä on se kuormanlaskuventtiili
sinne saa niitä prikkasarjoja olikohan se 5-6 prikkaa voi kokeilla kumpi
vaihtoehto on parempi HIAB myy osia
mat1ti
Viestit: 662
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 1:23 am
Paikkakunta: Kello & Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mat1ti »

mekaanikko kirjoitti:...on se kuormanlaskuventtiili
sinne saa niitä prikkasarjoja....
Väliinhän voisi lisätä esim. tällaisen erillisen säädettävän
kuormanlaskuventtiilin, niin ei tarvitse noiden prikkojen kanssa
pelata.
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

pitäsiskö tuon mäntien vastineen tulla ihan vetämällä kun seekeri irti? löysystin päällä olevia pulttejakin vaan ei inahtanutkaan pienellä koputellulla.
kuvasta päätelle pronssi hela sisällä

juu nuita kuvia aikasemminki tihrasin, ja oli pieni toivon kipinä että koko paketin saisi purettua toiselle puolelle vaan ei taida onnistua..

vaijeri kelan kiilasokka liikuu käsin 3cm ja siittä eteenpäin ei mihinnää vaikka päälläsä seisos, kela tuntu yhdeltä puulta... no lie see on hajettava kori olutta jotta sua istuimen ja happi asetyleeni pulloilla lämmintä ja massa vasaraa.. tahi sitten askareltava ulosvedin.

kuormanlasku ventiili lie see missä vetomoottorin letkuja yhdistää rautaputki? toista päätytulppaa joskus avattukin

on kyä työmaa hyötyyn nähen, ja oikeen suomalaista logiikkaa.. pura koko pirun kampe jotta saat euron kulutus osan vaihdettua

mutta oeskohan poikaa tuollai kuorman lasku ventiili tuohon kippiin, vai vaan pelkkä kuriste.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Juu siihen kuormanlaskuventtiiliin tulee ohjaus toiselta puolelta
semmosella niinkun jarruputkella.
Sitä kipin laskemista rämähtämällä alas minä en ymmärrä kuinka
iso venttiili sielä oikeen on vai joku pikalaskuventtiili??
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

samaa on minäkin ihmetelly.. tulee kyllä jouten ylöskin..
ei tempon maansiirto kärri 87 litraisella pumpulla ja 200 barin paineella pysty likikään samaan.
vähänkin kun on kuormaa lava yms.. ni alkaa tulemaan alas hätäseen, sitten ei enää ole väliä onko kyydissä pelkkä lava vai 5tonnia vielä lavalla, yhtä vauhdikasta meno.. vaijerit toimivat normi nopeudella

täytyy lykätä vielä painemittari lohkoon niin näkee onko siellä mitään ihmeelistä.
ja oesko äkkiseltää kurkitun 3/4" lähöt lohkossa, jos ei nummeroa isomatkin
tunkit suoraan letkuilla lohkossa
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Onko alkuperäset 2toimiset polvikipit vaaka asennossa 12 vai 8 tonninen
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Juu vaakassa oleva tiälpäi kelkka kipikssi sanottu.. 12 tonnin vermeet... melkee kiinteä vetokelkan kiinnitys, eli notkuu hahloissa houkan.
Vaijerit 14mm
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
mat1ti
Viestit: 662
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 1:23 am
Paikkakunta: Kello & Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mat1ti »

Liekö ollut molemmissa? Mulla ainakin 8-tonniseksi esitelty
ja siinä ennen muutoksia ilmeisesti ollut vaakamallinen.
Vanha Monsun-lohko tuli irrallaan mukana, kyllä siinä
näyttää puolituumaiset lähdöt olevan.
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

8 ja 12 tonniset kippikelkat samoja 12sen sylinterit on vaan paksummat
ne erottaa helpolla siitä kun 12sen sylinterien väli on niin pieni että
sormi juuri mahtuu väliin
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

juu 12 tonniset ovatten..

nyt on vetomoottori levällää, kela lähti vasta kun askarteli ulos vetäjän.
niin ja reilusti lämpöä, kiila oli laitettu väärin päin, tästä syystä kanitti sen ulostulo...
samaa ulos vetäjää jatkojalostin jotta sai päädyt pois, massa vasaralla tuli milli kerrallaan ja muutankaan perusta turhasta osien mätkimisestä.

o renkaat tyystin loppu ja toisella puolella o renkaan kohdalle kulunut ura. laitan kyllä uudet o renkaat, mutta askartelen stefojenkin paikat samalla. en perhana ala kyllä heti uudestaan, painavia murikoita pyöritellä ja kaivinkonekkin työmaalla

kuvista poiketen ei ollut nuissa päädyissä pronssi helaa vaan suoraan koneistettu reikä öljyuralla.. lie kertakäyttöiseks suunniteltu
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

nyt kun joutun vempaamaan lavoja enmpi ees taas niin alkoi kiinnostamaan kuorman lasku ventiili.. vain toinen pääty oli avattu joskus, siltä törötti pelkkä karan pää, ei tullu pihdeillä pihalla.
toisesta päästä löytyi jousi, vaan ei ainkaan ilman suurempia apuvälineitä kara tullut pihalle...

eli ennen kuin järki loppuu ja leka kasvaa niin ilmeisesti purkautuu jousen suuntaan ja sitten?
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
gebes
Viestit: 87
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: SIUNTIO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gebes »

Kokeillaas joko osaan laittaa linkin joka toimii.
Ja jos tuollainen kelpaa.

https://plus.google.com/photos/10800635 ... 4856007681
Jcb 4CN
Ex. Ford 655C
Ex. Zetor 7745 Special
Ex. Ford 7610 MkII
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

kiitokset kuvasta.. on taltiotu nyt.. vaijeri vetolaiteen sielun elämä tutkittu kantapään kautta, ei tiputtele enää.

sähköpostilla tuli yksi kuva kuroma ventiilistä, kiitokset siittä.. oli vain hiukan erilainen. tarvinnee talvi huollon aikana kurkkia tuo pöydälle.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: autolava vaihtolava laitteista

Viesti Kirjoittaja t-40 »

heheee.. sain jos syksyllä tuon laskiessa nypytyksen hyvin pieneksi, vaan talven seisonnan jälkeen alkoi taas. tuohon ilmeisesti saa yleismallista kuormapurku ventiiliä? ei jaksa enään tuon omansa kanssa taistella
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Affena
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 7:10 pm
Viesti:

Re: autolava vaihtolava laitteista

Viesti Kirjoittaja Affena »

Hei , mites tuollainen vaihtolavan vetomoottori purkautuu kun on aivan sileä laippa ? On kaiketi kyse autolava oy;n rakentamasta laitteesta kyse jostain kuuskyt luvulta . Vetoakselin juuresta vuotaa reilusti ja tarttis saada tiiviimmäksi .
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: autolava vaihtolava laitteista

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Kuva helpottas ni tietäs puhutaanko samasta kampeesta... mutta omassa nippu puristimia niin toisesta päästään painuu sisään että saa sokan pois.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Affena
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 7:10 pm
Viesti:

Re: autolava vaihtolava laitteista

Viesti Kirjoittaja Affena »

No niin , sain purettua tuon turbiinin ja oli pääty oikea kätisellä kierteellä kiinni . Kuvia en saanut lisättyä ??? (osannut :cry: ) , mut on muuten noiden aiempien keskustelussa olevien kuvien mukainen , mut on männät päät pallot eikä rullat . Onko kahdeksan tonninen ? Minkäänlaisia tyyppi kilpiä ei tallessa ole .
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], povk ja 46 vierailijaa