moottorin vaihto james 52D
-
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Helmi 14, 2013 5:37 pm
- Viesti:
moottorin vaihto james 52D
onks kenellä kokemusta ko. vekottimen moottorin vaihdosta? on niin ahtaan näköstä. etukuormaaja pitänee ottaa pois, et edes vähä mahtuu jotain tekee. Pitääkö koppi ottaa pois että pääse moottoriin käsiksi?
-
- Viestit: 567
- Liittynyt: Su Marras 27, 2011 8:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Helmi 14, 2013 5:37 pm
- Viesti:
No, pitää vastailla ite esittämääni kysymykseen...
Puolitoista vuotta sitten kyselin asiaa, ei mitään kiirettä oo ollu. nyt tuli vaan ajankohtasesksi. Huomenna pitää käydä kattelees yhtä puimurin moottoria tilalle, tai sitte rempata tuo.
Vaihtaminen on vaan pirun työläs homma, ilmankos se on oksettanutkin puolitoista vuotta.Moottorin päältä kaikki pois, pohjapanssarit pois, öljysäiliö pois, pumput ja letkut irti, oljynjäähdytin ja syyläri pois, etuaksilisto irti ja eteenpäin, ahtaassa paikassa olevat kehäpultit irti.... ym pikku hilpettä. No ei se nyt kuitenkaan kauheen paha oo mutta paikat on niin pirun ahtaat.
Kuormaajalle ja kopille ei onneksi tarvunu tehä mitään. Hommaa helpottaa jos on toinen etukuormaajavehe millä nosteelee etukuormaajaa pois edestä, ni on vähäenempi tilaa.
Jos nyt joku joutuu moista tekemään, ni pienenä vinkkinä ni startin allakin on yksi kehäpultti...
Tässä ku ei vaa nyt tullu semmone alakautta remontti kyseeseen
Puolitoista vuotta sitten kyselin asiaa, ei mitään kiirettä oo ollu. nyt tuli vaan ajankohtasesksi. Huomenna pitää käydä kattelees yhtä puimurin moottoria tilalle, tai sitte rempata tuo.
Vaihtaminen on vaan pirun työläs homma, ilmankos se on oksettanutkin puolitoista vuotta.Moottorin päältä kaikki pois, pohjapanssarit pois, öljysäiliö pois, pumput ja letkut irti, oljynjäähdytin ja syyläri pois, etuaksilisto irti ja eteenpäin, ahtaassa paikassa olevat kehäpultit irti.... ym pikku hilpettä. No ei se nyt kuitenkaan kauheen paha oo mutta paikat on niin pirun ahtaat.
Kuormaajalle ja kopille ei onneksi tarvunu tehä mitään. Hommaa helpottaa jos on toinen etukuormaajavehe millä nosteelee etukuormaajaa pois edestä, ni on vähäenempi tilaa.
Jos nyt joku joutuu moista tekemään, ni pienenä vinkkinä ni startin allakin on yksi kehäpultti...
Tässä ku ei vaa nyt tullu semmone alakautta remontti kyseeseen
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Helmi 14, 2013 5:37 pm
- Viesti:
Kyllä se lähtee muuntimen kanssa irti, pitää vaa saada vedettyä jota 15 cm eteenpäin. Siis muunnin on jollain 8:lla pultilla kiinni vauhtipyörässä
näinhän siin ä sitten kävi...
Eli ei niistä vakio 4248 (4236) moottoreista oo paljon apua. Se on niissä nelivedoissa ja teollisuusmalleissa se etupään kiinnitys ihan erilainen, niin kuin arvelinkin.1986 vaihtui kone 236:sta 248:iin
Eli pistin tuon vanhan levälleen, uudet putket,männät, liuskat ja tilkkeet, ni eiköhän se oile siinä
Joskus puolitoista vuotta sitten kun kyselin IKH:ltä konetta, niin äijä kylmän viileesti väitti, että 4-sarjalaisissa on aina sama loki.... ja paskat on
näinhän siin ä sitten kävi...
Eli ei niistä vakio 4248 (4236) moottoreista oo paljon apua. Se on niissä nelivedoissa ja teollisuusmalleissa se etupään kiinnitys ihan erilainen, niin kuin arvelinkin.1986 vaihtui kone 236:sta 248:iin
Eli pistin tuon vanhan levälleen, uudet putket,männät, liuskat ja tilkkeet, ni eiköhän se oile siinä
Joskus puolitoista vuotta sitten kun kyselin IKH:ltä konetta, niin äijä kylmän viileesti väitti, että 4-sarjalaisissa on aina sama loki.... ja paskat on
-
- Viestit: 658
- Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
- Paikkakunta: rannikko
- Viesti:
Jep ei sovi,esimerkiksi puimurin moottoria on turha sovittaa yhteenkään Massikkaan ja nelossarjan moottoreita on useita erilaisia.Esim,3000 sarjan massikoitten moottoreita on mahdottomuus laittaa mihinkään muihin.
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
-
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Helmi 14, 2013 5:37 pm
- Viesti:
Kysymys MF-asiantuntijoille
Taitaa olla se Farmilaitteen korjaussarja hinnaltaan aika kilpailukykyinen, 567e ?
Sopii muka sarjanumeroon 839079J saakka. Pitänee lähteä tarkistamaan. Eikö se ole siinä moottorin kupeessa (muistaakseni jostain moottorin kupeen numerosta aikoinaan tarkistin moottorin tyypin ).
Tämmösiä numerosarjoja löysin
Lokin yläreunassa LF 31180 U 117665N
Lokin alareunassa keulassa 14G 86
Lokin alareunassa takana 3711347 A2
Mikähän se sarjanumero on? Käyköhän se Farmilaitteen korjaussarja? Pitänee varmistella sieltä Farmilaitteesta.
Taitaa olla se Farmilaitteen korjaussarja hinnaltaan aika kilpailukykyinen, 567e ?
Sopii muka sarjanumeroon 839079J saakka. Pitänee lähteä tarkistamaan. Eikö se ole siinä moottorin kupeessa (muistaakseni jostain moottorin kupeen numerosta aikoinaan tarkistin moottorin tyypin ).
Tämmösiä numerosarjoja löysin
Lokin yläreunassa LF 31180 U 117665N
Lokin alareunassa keulassa 14G 86
Lokin alareunassa takana 3711347 A2
Mikähän se sarjanumero on? Käyköhän se Farmilaitteen korjaussarja? Pitänee varmistella sieltä Farmilaitteesta.
-
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Helmi 14, 2013 5:37 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Helmi 14, 2013 5:37 pm
- Viesti:
Löytyy noita vanhoja viestiketjuja korjaussarjoista
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 7968220c75
Jos joku muistaa hyviä ketjuja asiaan liittyen, ni pistäkää linkkiä.
Mikä on asiantuntijoiden mielipide näistä viimeistellyistä kuivista putkista?
Oisko kenellä tietoa mitä koneistaminen nykypäivänä maksaa, jos käyttää ns. raakoja putkia?
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 7968220c75
Jos joku muistaa hyviä ketjuja asiaan liittyen, ni pistäkää linkkiä.
Mikä on asiantuntijoiden mielipide näistä viimeistellyistä kuivista putkista?
Oisko kenellä tietoa mitä koneistaminen nykypäivänä maksaa, jos käyttää ns. raakoja putkia?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 9:26 pm
- Viesti:
Re: moottorin vaihto james 52D
Moottorin irroitus samanmoisesta itsellä menossa. Putkien vaihto paikallaan lähes ylivoimainen tehtävä. Etukuormaaja ja -akseli on jo irti. Kuten myös kehäpultit, mutta moottori vain ei irtoa. Lohkon ja laatikon sauman yläreunasta joku ihme kanittaa. Mitään pulttia ei katkosta enää löydy
-
- Viestit: 512
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: moottorin vaihto james 52D
Ihan varmastiko irti myös se keskellä ylhäällä oleva?
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: moottorin vaihto james 52D
Jos kaaveli kerran samanlainen kuin MF-traktoreissa, niin esim MF 390 on keskellä ylhäällä 12-kantainen pultti, johon sopii 13 mm avain. Kanta taaksepäin ja hyvin pimennossa on.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 9:26 pm
- Viesti:
Re: moottorin vaihto james 52D
Se keskellä ylhäällä oleva on varmastikin se joka kanittaa. Sitä vain ei ole vielä löytynyt
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: moottorin vaihto james 52D
Siis mikä tekee putkien vaihdon mahdottomaksi yläkautta.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 9:26 pm
- Viesti:
Re: moottorin vaihto james 52D
Pultti löyty. Tänks. Oli just siinä möhjän seassa
Kolme putkea irrotin mutta tunkki ei mahdu viimeiseen. Lämppärin kotelo jää eteen.
Kolme putkea irrotin mutta tunkki ei mahdu viimeiseen. Lämppärin kotelo jää eteen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: boxer2000, tapaniv, Universal Four ja 40 vierailijaa