Ih Farmall 806

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

jarppik
Viestit: 95
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 10:33 pm
Viesti:

Ih Farmall 806

Viesti Kirjoittaja jarppik »

Morjensta löytyykö tältä palstalta kys traktorin tietäjiä\ omistajia.
Alko kiinnostus herätä ku tollanen pihasta löytyy ja tän päiväsessä koneviestiä oli testissä muit vastaavia koneita ja siin mainita et mahd 6 tuotu suomeen
JM
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 10:01 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JM »

Lehdessä olevan koneen tiedän ja 2 muuta, jotka ovat Satakunnassa..
jarppik
Viestit: 95
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 10:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarppik »

JM kirjoitti:Lehdessä olevan koneen tiedän ja 2 muuta, jotka ovat Satakunnassa..
Ok elikkä nyt ainakin 4 tiedossa onko tietoo onko nämä 2 satakunnassa olevaa vielä työ kunnossa?
JM
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 10:01 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JM »

Muutama vuosi sitten toinen oli kylvökoneen veturina ja toinen taitaa olla vähäisessä käytössä..
Saisko udella missäpäin Suomea Sinun kone on?
jäähdyttelijä
Viestit: 153
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jäähdyttelijä »

Laihialla oli eräällä jo edesmenneellä urakoitsijalla yksi, en tiedä mihin myytiin joskus -70 luvulla. Allekirjoittaneella on muuten ko. koneen kaksi etupainoa, sopivat IH:n engelsmannien nokalle ja ovat suuremmat kuin alkuperäiset. joten ei enää paljoa puutu... Joka tuon koneen omistaa, ei kannata hukata!
JM
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 10:01 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JM »

Joku sieltä pohjanmaalta joskus kaupitteli painoja, jotka oli 806:sta.
jarppik
Viestit: 95
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 10:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarppik »

JM kirjoitti:Muutama vuosi sitten toinen oli kylvökoneen veturina ja toinen taitaa olla vähäisessä käytössä..
Saisko udella missäpäin Suomea Sinun kone on?
Tottahan toki Mynämäelle tämäkone majailee, nyt ollut muutaman vuoden maataloudesta eläkeellä viljelyn lopettamisen vuoksi mutta edelleen toimii tie lanan veturina kylä tiellä ja pienissä muissa talon töissä. Hukatahan tätä juu ei paree
rajamikko
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 11:19 am
Paikkakunta: tervajoki
Viesti:

806

Viesti Kirjoittaja rajamikko »

tämän"laihian koneen kuljettaja" poistui miesvahvuudesta äskettäin? tämähän veti semmoista hanhenkaula aisaista kärryä.
jäähdyttelijä
Viestit: 153
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jäähdyttelijä »

JM kirjoitti:Joku sieltä pohjanmaalta joskus kaupitteli painoja, jotka oli 806:sta.
No, ne oli ja on edelleen allekirjoittaneen konehallin nurkas...
JM
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 10:01 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JM »

Tuossa lehdessä esiintyvässä koneessa oli myös "hanhenkaulainen" perävaunu silloin kun se oli Mommilassa. Muistaakseni Närpiön konepajan tekemä. Onko Jarppik kone ollut Sinulla uudesta asti?
jäähdyttelijä
Viestit: 153
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
Viesti:

Re: 806

Viesti Kirjoittaja jäähdyttelijä »

rajamikko kirjoitti:tämän"laihian koneen kuljettaja" poistui miesvahvuudesta äskettäin? tämähän veti semmoista hanhenkaula aisaista kärryä.
Poistui keskuudestamme n. 13v.sitten, ja kärry oli juuri tuollainen jostain kymppipyörä k-autosta tehty.
jarppik
Viestit: 95
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 10:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarppik »

JM kirjoitti:Tuossa lehdessä esiintyvässä koneessa oli myös "hanhenkaulainen" perävaunu silloin kun se oli Mommilassa. Muistaakseni Närpiön konepajan tekemä. Onko Jarppik kone ollut Sinulla uudesta asti?
EIpä ole kun tullut vasta 80 luvulla synnyttyä. Kone viettänyt nuoruutensa Mietoisissa siloisella ravean koe tilalla josta tietojeni mukaan vaihdettu ja ollut liikkeessä myynti-rivissä hiukan aikaan ennekuin isäni sen osti
MFV8
Viestit: 938
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MFV8 »

Pari havaintoa, muutama vuosi sitten jossain lehdessä mahd. Koneviestissä oli kuva 806:sta jota oli muuteltu, vaihdettu moottori ehkä ja jotain muuta, kone oli pihakoristeena/museoesineenä jossain? Joku ehkä muistaa paremmin?
Toinen oli 2000-luvun alussa myynnissä Keltainen pörssi-lehdessä, kuvan kanssa, muistaakseni Pohjois-Suomessa tai Lapissa.
JM
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 10:01 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JM »

Joku tälläkin palstalla vuosia sitten kirjoittanut kaveri jostain Keski-Suomesta omisti kanssa yhden, mutta en tiedä oliko se teollisuusmalli.
Jussi
Viestit: 546
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jussi »

jarppik kirjoitti:... toimii tie lanan veturina kylä tiellä...
Epäkorrektia tai ei, mutta pakko on sen verran käyttöpaikan tarkempia koordinaatteja udella, että mahtaneeko tämä nimenomainen 806 lanailla kylätietään 8-, Yläneen-, Hyypän ja Mahliontien muodostaman neliön sisään jäävällä alueella?
- Mieluummin kivaa kuin hyvää -
jarppik
Viestit: 95
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 10:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarppik »

Jussi kirjoitti:
jarppik kirjoitti:... toimii tie lanan veturina kylä tiellä...
Epäkorrektia tai ei, mutta pakko on sen verran käyttöpaikan tarkempia koordinaatteja udella, että mahtaneeko tämä nimenomainen 806 lanailla kylätietään 8-, Yläneen-, Hyypän ja Mahliontien muodostaman neliön sisään jäävällä alueella?
Sielläpä tua lanailee :D
JM
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 10:01 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JM »

[quote="MFV8"]Pari havaintoa, muutama vuosi sitten jossain lehdessä mahd. Koneviestissä oli kuva 806:sta jota oli muuteltu, vaihdettu moottori ehkä ja jotain muuta, kone oli pihakoristeena/museoesineenä jossain? Joku ehkä muistaa paremmin?

Olisko ollut kuitenkin 826 International, jota oli tuunattu?
pehtuuri
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2009 6:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pehtuuri »

Meidän kylällä oli kanssa tuallaanen isoo Amerikan Natikka tai farmaali mutta muistelisin että siinä oli hydrauliveto. ei tullu koskaan käytyä lähemmin sitä tutkimas ja sittemmin se on myyty eteenpäin 2000-luvun taitteessa kun omistaja lopetti maatalouden. Silloon kersana 70-luvulla se oli kyllä mieliinpainuva esitys kun muilla oli vaan jotain pikku valamettia ja foorttia. korkia se ainakin oli vai kultaako aika jo muistot.
MFV8
Viestit: 938
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MFV8 »

JM kirjoitti:
MFV8 kirjoitti:Pari havaintoa, muutama vuosi sitten jossain lehdessä mahd. Koneviestissä oli kuva 806:sta jota oli muuteltu, vaihdettu moottori ehkä ja jotain muuta, kone oli pihakoristeena/museoesineenä jossain? Joku ehkä muistaa paremmin?
Olisko ollut kuitenkin 826 International, jota oli tuunattu?
Voi ollakkin, ei tarkkaa muistikuvaa. Pitäis kaivaa se lehti jostain.
MFV8
Viestit: 938
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MFV8 »

MFV8 kirjoitti:
JM kirjoitti:
MFV8 kirjoitti:Pari havaintoa, muutama vuosi sitten jossain lehdessä mahd. Koneviestissä oli kuva 806:sta jota oli muuteltu, vaihdettu moottori ehkä ja jotain muuta, kone oli pihakoristeena/museoesineenä jossain? Joku ehkä muistaa paremmin?
Olisko ollut kuitenkin 826 International, jota oli tuunattu?
Voi ollakkin, ei tarkkaa muistikuvaa. Pitäis kaivaa se lehti jostain.
Selvisi tämäkin, kuva on Koneviestissä 22.6.2006, eikä olekkaan 806 vaan M-Farmall johon istutettu Traderin kuutonen ja tehty hytti, nokkapelti muistuttaa 806:n peltiä. Mutta jotain 806 liittyvää juttua on KV:ssä 9/2010.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 7710Alert, Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 40 vierailijaa