VW Polo 1995 vaihteisto kysymys
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
VW Polo 1995 vaihteisto kysymys
1300 bensakone, viisivaihteinen.
Öljyntarkastusta varten oli avattu laatikon etupuolen kyljessä ollut "propunnnäköinen" pultti. Pultti ei ole tarkastusproppu vaikka se näyttää sellaiselta.
Pultti pitää kiinni jotakin laatikon sisällä. (sen pää on tappi joka menee johonkin reikään tai hahloon. Laatikon reikää kun kokeilee rikspiikillä, ei sen kohdalla ole pultille sopivaa koloa.
Minkälainen rakenne siellä takana on? Mihin se liittyy, ja saako sen takaksin ilman laatikon purkua? Olis räjäytyskuva paikallaan!
Öljyntarkastusta varten oli avattu laatikon etupuolen kyljessä ollut "propunnnäköinen" pultti. Pultti ei ole tarkastusproppu vaikka se näyttää sellaiselta.
Pultti pitää kiinni jotakin laatikon sisällä. (sen pää on tappi joka menee johonkin reikään tai hahloon. Laatikon reikää kun kokeilee rikspiikillä, ei sen kohdalla ole pultille sopivaa koloa.
Minkälainen rakenne siellä takana on? Mihin se liittyy, ja saako sen takaksin ilman laatikon purkua? Olis räjäytyskuva paikallaan!
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 720
- Liittynyt: Ma Joulu 03, 2012 10:37 am
- Viesti:
Re: VW Polo 1995 vaihteisto kysymys
Täältä löytyy manuaali, kaikkihan me venäjää osaamme.Jantikka kirjoitti:1300 bensakone, viisivaihteinen.
Öljyntarkastusta varten oli avattu laatikon etupuolen kyljessä ollut "propunnnäköinen" pultti. Pultti ei ole tarkastusproppu vaikka se näyttää sellaiselta.
Pultti pitää kiinni jotakin laatikon sisällä. (sen pää on tappi joka menee johonkin reikään tai hahloon. Laatikon reikää kun kokeilee rikspiikillä, ei sen kohdalla ole pultille sopivaa koloa.
Minkälainen rakenne siellä takana on? Mihin se liittyy, ja saako sen takaksin ilman laatikon purkua? Olis räjäytyskuva paikallaan!
http://vwts.ru/vw_polo3_6n_6kv.html
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
Polo
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen jolle. On käynyt näin,pakki putosi laatikon pohjalle..Laatikko irti ja purat sen ja kokoat uudelleen,ei onnistu muuten palauttaa osia kohdalleen.Melkein jokainen VW asentajakin on tehnyt saman virheen ja minäkin olen sen kokenut.Oikea ropu on matkustamon puolella.Oppia ikä kaikki,ja kokemuksesta viisastuu.
-
- Viestit: 6463
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
No, nyt kun vahinko on tuoreessa muistissa, niin vahvistatko sen huhun, että kysymyksessä on ruuvi, jonka kierteen pituus on noin 50mm?
Ajattelin vaan, että muut vois oppia tästäkin jotain ja lopettaa ruuvin auki vääntämisen esim. 20mm:n kohdalla. Vai meneekö se edes noin?
Ilmeisesti tää mysteerihän on ollut tuotannossa jostain Golfin alkuajoista lähtien. Mulla ei oo omakohtaisia havaintoja.
Ajattelin vaan, että muut vois oppia tästäkin jotain ja lopettaa ruuvin auki vääntämisen esim. 20mm:n kohdalla. Vai meneekö se edes noin?
Ilmeisesti tää mysteerihän on ollut tuotannossa jostain Golfin alkuajoista lähtien. Mulla ei oo omakohtaisia havaintoja.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
Vw
Oliko se pakin siirtovivun akselitappi tai jokin sellainen ,siitä on jo aikaa ,mutta jos se yhtään lohduttaa niin kiskoin laatikon pois ja takaisin pohjolan tallissa ja sadekin tuli vasta takaaisinlaittovaiheessa.Ainoa tapa estää tälläiset on aina perehtyä ensin käyttö-ja huolto-ohjeisiin ennen asennuksia.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Ruuvin kierreosa (M10) on 15 mm pitkä, siitä eteenpäin noin 20 mm kierteetöntä 7 mm halkaisjaista tappia. Kulumisjäljistä päätelen kun ruuvia on pyörittänyt sen 15 mm ulospäin, niin lukitus loppuu ja osat tipahtaa. Eli ei sitä oikein tuosta päätellä.
tapioryödi: Joo näinhän se on, tästäkin autosta on ne vain menneet hukkaan ja ei kehdannut kesken huoltoa lähteä sisälle netistä ohjeita hakemaan. Kymmeniä vuosia tehnyt remontteja ja huoltoja, mutta nyt vasta onnistuin tuollaisen tekemään. No, tämän varmaan muistaa jatkossa.
tapioryödi: Joo näinhän se on, tästäkin autosta on ne vain menneet hukkaan ja ei kehdannut kesken huoltoa lähteä sisälle netistä ohjeita hakemaan. Kymmeniä vuosia tehnyt remontteja ja huoltoja, mutta nyt vasta onnistuin tuollaisen tekemään. No, tämän varmaan muistaa jatkossa.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
Polo
En mitenkään halunnut ilkeillä,näitä vaan joskus aina sattuu itsekullekin niikuin sanoin minullekkin polon kanssa ,itse olen auto,maatalouskone ja teollisuuskone remontteja tehnyt pian 50 vuotta.elikkä koko pienen ikäni.Esimmäisen fiat-kytkinremonttini v1967
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
tapioryödi: en ottanut ilkeilynä. tottahan sie kirjoitit.
Semmosta tämä koneharrastus on, joskus onnistuu huonommin...
Tähän liittyy sellainen tarina tähän Poloon, että sille on ostaja ja eilen aamulla aattelin laittaa sen käyntiin että sulaa ja vaihdan siihen talvirenkaat. No ei starttaa, akku tyhjä... sitten selviää pikkuhiljaa että se on jäätynyt! No uusi akku ja samalla ostin huolto-osat siihen. Sitten öljynvaihtoon ym, samalla kun availin pohjaroppua niin hoksasin että vetoakselin stefat vuotaa, pitääpä samala tarkistaa vaihteiston öljytilanne...
Sanokaapa uskallanko alkaa vielä vaihtamaan siihen jakopään hihnaa?
Semmosta tämä koneharrastus on, joskus onnistuu huonommin...
Tähän liittyy sellainen tarina tähän Poloon, että sille on ostaja ja eilen aamulla aattelin laittaa sen käyntiin että sulaa ja vaihdan siihen talvirenkaat. No ei starttaa, akku tyhjä... sitten selviää pikkuhiljaa että se on jäätynyt! No uusi akku ja samalla ostin huolto-osat siihen. Sitten öljynvaihtoon ym, samalla kun availin pohjaroppua niin hoksasin että vetoakselin stefat vuotaa, pitääpä samala tarkistaa vaihteiston öljytilanne...
Sanokaapa uskallanko alkaa vielä vaihtamaan siihen jakopään hihnaa?
-
- Viestit: 7644
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
Polo
Jakohihnan mukana vaihdetaan sitten vw:ssä vesipumppu ja hihnankiristin kanssa nyt katsellaan vain elämää ja odotellaan tuleeko Hanhiniemen sävellyksistä Mersu-humppa.netissä hakusanalla Hehkumo Mersuhumppa
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: Ma Helmi 04, 2013 12:15 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2871
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Siis... Haloo... Tuo ruuvi on niin pieni kannaltaan että pitää olla todella runsaasti mielikuvitusta että kuvittelee sen olevan öljyroppu.jopetin kirjoitti:Kyllä saisi antaa volsun suunittelijallekin tukkapöllyä jos on mennyt tommosen piirtämään. Samoin laadunvalvonnan ingenjööreille jota on sallineet tuotantoon Haiskahtaa Ranskalta. Oisko tuo suunittelu ulkoistettu rajan taa?
Meinaan vaan että jos on vähänkin kokemusta vaihteiston öljytulpista niin pitäisi hälytyskellot kybällä soida...
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Tammi 07, 2012 8:10 pm
- Viesti:
Ettei olisi kyseessä ZF? Tuon firman vaihdelaatikot ei ole maailman parhaita tekeleitä, jos kohta ei ihan ala-arvoisiakaan.jopetin kirjoitti:Kyllä saisi antaa volsun suunittelijallekin tukkapöllyä jos on mennyt tommosen piirtämään. Samoin laadunvalvonnan ingenjööreille jota on sallineet tuotantoon Haiskahtaa Ranskalta. Oisko tuo suunittelu ulkoistettu rajan taa?
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Noniin, nyt on harmitus laskenut senverran että aloitin laatikon irroituksen.
hyviä vinkkejä jotta homma menis nyt sitten harmittomammin.
Vetoakselit irti vaihteiston päästä
pari sähköistä anturijohtoa
vaihteensirrtäjä
kytkinvaijeri
moottori kannatukseen yläpuolelta
mahtuuko liukumaan moottorista ulospäin riittävästi ilman muuta purkamista??
hyviä vinkkejä jotta homma menis nyt sitten harmittomammin.
Vetoakselit irti vaihteiston päästä
pari sähköistä anturijohtoa
vaihteensirrtäjä
kytkinvaijeri
moottori kannatukseen yläpuolelta
mahtuuko liukumaan moottorista ulospäin riittävästi ilman muuta purkamista??
-
- Viestit: 2860
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
polon lootaa en muistaakseni ole koskaan irrottanut mutta 2 koppa golffista mahtui aksi kun sitä aikasa pyörittteli ja hollas passeliin kulmaan.. alku kiroamisen aikana olin jo koneineen nostamassa pois.
sama oli 90 taiteen skodassa
mutta onkos se aina volkkarissa että pakki lakkaa toimimasta vai muistanko väärin että 2 koppa jetta/golf niin hukkus vitonen.
mutta jännä tosiaan kun saksalaiseen tapaan siihen ei ole mitään varotusta laitettu, onhan mersuissakin jotta kravattia ei passaa jättää jäähyttimen ropellin väliin
sama oli 90 taiteen skodassa
mutta onkos se aina volkkarissa että pakki lakkaa toimimasta vai muistanko väärin että 2 koppa jetta/golf niin hukkus vitonen.
mutta jännä tosiaan kun saksalaiseen tapaan siihen ei ole mitään varotusta laitettu, onhan mersuissakin jotta kravattia ei passaa jättää jäähyttimen ropellin väliin
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], trantor ja 40 vierailijaa