IH 475 nostolaite nostaa liian ylös
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
IH 475 nostolaite nostaa liian ylös
Moro
Ongelma on siis se kun nostolaite nostaa liian ylös. Siis nostolaitteen asennon säätövipu on "tunnoton"... kun lähtee nostamaan niin pitää ruveta heti passailemaan vivulla alaspäin jotta ei tule linko tai vastaava tupaan asti. Saa sen jotenkin sopivalle korkeudelle mut aika taikinointia. Nostolaitteen kynkät on painanut jo lommolle tankin ja pieni halkeamakin näkyy tankin kyljessä kun on pelti venyny ja ratkennu.
Jumittaako joku venttiili...? Nostovarret laskeutuu ihan alas niin kuin kuuluu ja nostaa nopeasti ja pelaa muutenkin mielestäni ihan oikein, mut liian ylös tulee. Tämä liian ylös nostamis ominaisuus tullut joskus edellisen omistajan aikana... Voiko "tukossa" oleva suodatin tai huonot öljyt aiheuttaa natikassa tälläistä? Ideoita tämän ongelman ratkaisemiseksi...?
Ongelma on siis se kun nostolaite nostaa liian ylös. Siis nostolaitteen asennon säätövipu on "tunnoton"... kun lähtee nostamaan niin pitää ruveta heti passailemaan vivulla alaspäin jotta ei tule linko tai vastaava tupaan asti. Saa sen jotenkin sopivalle korkeudelle mut aika taikinointia. Nostolaitteen kynkät on painanut jo lommolle tankin ja pieni halkeamakin näkyy tankin kyljessä kun on pelti venyny ja ratkennu.
Jumittaako joku venttiili...? Nostovarret laskeutuu ihan alas niin kuin kuuluu ja nostaa nopeasti ja pelaa muutenkin mielestäni ihan oikein, mut liian ylös tulee. Tämä liian ylös nostamis ominaisuus tullut joskus edellisen omistajan aikana... Voiko "tukossa" oleva suodatin tai huonot öljyt aiheuttaa natikassa tälläistä? Ideoita tämän ongelman ratkaisemiseksi...?
Saas nähdä... loppuuko ensin voima vai ratkeaako vehkeet...
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
Vetokoukku on poissa jo kokonaan. Ottanut itseensä vissiin tämän liian ylös nousemisen kanssa. Ne koukun nostotangot katkastu näköjään rälläkällä.
Kokeilin muistin virkistämiseksi vipuja... lähempänä kuskin penkkiä olevasta vivusta ei oikeastaan tapahdu mitään... ulommasta vivusta nostolaite nousee. Kun laittaa alas laskeutumaan niin lähempänä penkkiä olevaa vipua kun liikuttaa niin nostolaite pysähtyy jossakin kohtaa ja taas joissain lasku nopeutuu... nostolaitteen erillinen nopeuden säätövipu toimii ok.
Kokeilin muistin virkistämiseksi vipuja... lähempänä kuskin penkkiä olevasta vivusta ei oikeastaan tapahdu mitään... ulommasta vivusta nostolaite nousee. Kun laittaa alas laskeutumaan niin lähempänä penkkiä olevaa vipua kun liikuttaa niin nostolaite pysähtyy jossakin kohtaa ja taas joissain lasku nopeutuu... nostolaitteen erillinen nopeuden säätövipu toimii ok.
Saas nähdä... loppuuko ensin voima vai ratkeaako vehkeet...
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
- Viesti:
Re: IH 475 nostolaite nostaa liian ylös
Itsellä ollut kolme tuon tyyppistä IH:ta. Ei kynkät ota tankkiin muuten kuin ne on siirrétty pooreilla että nostaisi vetovarret ylemmäs, siksi koukun tangot katkaistu. Jos ei nosta varsinaisesta vivusta, voipi olla istuimen alla olevasta lohkosta ns. räpyläventtiilistä jousi rikki. Itsellä yhdessä koneessa oli näin, eli syvyydensäätövivusta nostolaite toimi. Näiden mallien ongelma nostolaitteen lyhyt toiminta-alue. Tuo lohko istuimen alla neljällä pultilla kiinni, sieltä nuo venttiilit löytyy, jos sinulla on varaosakirja niin näet rakenteen sieltä.kim kirjoitti:Moro
Ongelma on siis se kun nostolaite nostaa liian ylös. Siis nostolaitteen asennon säätövipu on "tunnoton"... kun lähtee nostamaan niin pitää ruveta heti passailemaan vivulla alaspäin jotta ei tule linko tai vastaava tupaan asti. Saa sen jotenkin sopivalle korkeudelle mut aika taikinointia. Nostolaitteen kynkät on painanut jo lommolle tankin ja pieni halkeamakin näkyy tankin kyljessä kun on pelti venyny ja ratkennu.
Jumittaako joku venttiili...? Nostovarret laskeutuu ihan alas niin kuin kuuluu ja nostaa nopeasti ja pelaa muutenkin mielestäni ihan oikein, mut liian ylös tulee. Tämä liian ylös nostamis ominaisuus tullut joskus edellisen omistajan aikana... Voiko "tukossa" oleva suodatin tai huonot öljyt aiheuttaa natikassa tälläistä? Ideoita tämän ongelman ratkaisemiseksi...?
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
- Viesti:
Ei lisääkkään mutta nosta ylemmäs, ja tietysti ala-asennossa sama juttu. Varsinkin 454 mallissa oli ongelma kynnettäessä, tosin nostotankojen lyhennys auttaa saman. Mutta jos tankkiin kynkät ottaa niin viittaa pooreilla siirtoon, varsinkin jos vetokoukun tangotkin rälläköity. Varmaan kannattaa ottaa koko roska pois ja katsoa männän- yms. kunto.rekola kirjoitti:Kynkkien siirto pooreilla vaikuttaa vain toiseen ääriasentoon,ei lisää liikerataa.Nostosylinterissä on varolaite joka estää männän pullahtamisen pois paikoiltaan mitään topparia siellä ei ole.Tämän varolaitteen tanko on nyt todennäköisesti irti tai väärin säädetty.
-
- Viestit: 1525
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
Kovasti kiitosta kaikille avusta... nyt on jotain "kättä pidempää" tuon vian hahmottamiseksi... Niin se koukku hässäkkä on aikaisemmin saanut joskus kipeää jo... muistaakseni sanoi ed. omistaja että kärri kaatunut ja murjonut koukun solmuun... ei pyörivää vetosilmukkaa ollu. Koukkua sitten sepitetty. Entinen omistaja on työkaveri ja kysyin et toimiko "joskus" ihan normaalisti, niin on toiminut kuulema ja tämä ominaisuus olisi tullut niin kuin yhtä-äkkiä. Sitten kun ruvennut nostamaan liian ylös niin koukku taas ottanut itseensä... oli antanut ensiapua tietysti rälläkällä nostotankoihin... nyt koukku on irti. Kun saa tuon nostolaitteen pelaamaan niin katsoa saako koukusta enää älyllistä vai etsiikö purkaamolta ehjää tilalle.
Epäilen tuota spoorilla hyppyytystä... mutta mikään ei ole varmaa. Pitää aloittaa siitä tarkistus ja sitten vivut ja sinne luukun alle penkomaan. Kiitosta vielä kerran.
Epäilen tuota spoorilla hyppyytystä... mutta mikään ei ole varmaa. Pitää aloittaa siitä tarkistus ja sitten vivut ja sinne luukun alle penkomaan. Kiitosta vielä kerran.
Saas nähdä... loppuuko ensin voima vai ratkeaako vehkeet...
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
Kävin verstaalla penkomassa aarteita ja siellä lymysi samaisen natikan nostosylinteri jossa on paikoillaan nämä nostorajoittimen vivut.Jos meinaan tulee osille tarvetta.Se rajoitinvipu on kiinni ainoastaan yhdellä n.8mm pultilla joten hyvinkin sen irtoaminen on mahdollista.Ne irto-osat lymyää nyt sitten siellä peräkotelon pohjalla ja hyvällä tuurilla tulee jostain niistä kolmesta tyhjennysropusta näkyville seuraavassa öljynvaihdossa.
-
- Viestit: 1481
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
Juuri siksi edellisessä vastaukssenani annoinkin mitan (n.8mm)koska siihen sopii 13 avainvälillä oleva avain,vaikka oikeasti onkin puolentuuman avain.Toisaalta sillä pultin koolla ei ole hevonvitunkaan väliä tässä asiassa.Luultavasti tässä vaiheessa kun tämä pultti on käsissä on pitänyt ruuvata englantilaisen natikan pultteja ja muttereita n.kolme tuntia.Jos tässä vaiheessa ei tajua että milliset avaimet ei oikein mallaa tämän koneen avainväliin niin ihme.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
Nosto kynkän laippaa käytin irti... on sitä hyppyytetty ehkä yksi hammas spoorilla ylös päin. Ylempänä on se kynkän lovi kuin akselin viiva. Sitten kun katsoin vasenta vipua niin sen "takana" ei taida tapahtua mitään ennen kuin ihan ylimmässä asennossa... se tuntuu jotenkin tunnottamalta kun liikuttaa. No pimeä kerkis tulla ja enkehtooilmiö iski vähän myös. Aamulla uudella innolla taas tutkimuksia jatkamaan.
Tuuman mitoillahan sitä avain välit pitäisi olla... Muistui yllättäen mieleen kun kytkin remontin tein tähän joku viikko sitten. Pitää hommata käypäsetkin kun ehtii... Riesa se tuokin on... vaivasi jo "aikoinaan" cortiina sepittäessä.
Tuuman mitoillahan sitä avain välit pitäisi olla... Muistui yllättäen mieleen kun kytkin remontin tein tähän joku viikko sitten. Pitää hommata käypäsetkin kun ehtii... Riesa se tuokin on... vaivasi jo "aikoinaan" cortiina sepittäessä.
Saas nähdä... loppuuko ensin voima vai ratkeaako vehkeet...
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
Ainakin se työtövarren korvakon alla olevalta nastalta tuleva vipu on irti tästä nostolaitteen käyttövivusta. Ei oikein ole pystynyt irtoamaan itsekseen kun sokka näyttäisi olevan paikallaan tapissa johon ilmeisesti pujoitejaan... Tämän verran sain siitä pikkuluukusta selville. Äkkiseltään näyttää et se vipu ei paljon muuhun vaikutakkaan... säätöpultti siinä on. Ilmeisesti liikkettä tai siis sitä mitä se liikuttaa siellä kopan alla säädetään tästä. Kyllä akseli toki pyörii kopan sisälläkin käännettäessä vipua. Toisesta vivusta liikuttaessa kopan sisällä liikkuu jo enemmän osia. Voiko tuo pelkkä työntövarren nastalta tuleva vivun irtiolo aiheuttaa kaiken tämän??
Saas nähdä... loppuuko ensin voima vai ratkeaako vehkeet...
-
- Viestit: 1525
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Se pitkä jousi jossa on puikko sisällä on vetovastusvipu ja on yhteydessä
työntövarrenkorvakon tappiin.
Alin ohuesta lattaraudasta tehty tanko on asennon säätö ja on yhteydessä
nostoakseliin.
Siinä ohuessa lattaraudassa on reijät molemmissa päissä ja niillä on taipumus venyä ajan kanssa ja katketa.
Korjaus onnistuu vain ottamalla koko nostolaitekansi pois.
työntövarrenkorvakon tappiin.
Alin ohuesta lattaraudasta tehty tanko on asennon säätö ja on yhteydessä
nostoakseliin.
Siinä ohuessa lattaraudassa on reijät molemmissa päissä ja niillä on taipumus venyä ajan kanssa ja katketa.
Korjaus onnistuu vain ottamalla koko nostolaitekansi pois.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 1525
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Jatkan; Sen jousen sisällä oleva puikko pitäisi olla vapaanaroopenpoika kirjoitti:Se pitkä jousi jossa on puikko sisällä on vetovastusvipu ja on yhteydessä
työntövarrenkorvakon tappiin.
Alin ohuesta lattaraudasta tehty tanko on asennon säätö ja on yhteydessä
nostoakseliin.
Siinä ohuessa lattaraudassa on reijät molemmissa päissä ja niillä on taipumus venyä ajan kanssa ja katketa.
Korjaus onnistuu vain ottamalla koko nostolaitekansi pois.
jousen ollessa venytettynä.
Säätö mikä näkyy on laskunopeusventtiilin säätö
Lattavipu jos se on etupäästä irti voi saada näppäräsorminen
paikoilleen, mutta sokan laitto onkin vielä hankalampi.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 11:44 am
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Viesti:
No niin... se lattatangon päässä oleva reikä on kulunut rikki ja sen takia päässyt luiskahtamaan pois tapista. Ei vaan näkynyt ensin tämä reiän kuluminen. Taitaa olla niin että "kansi kiinni, omaiset on nähnyt" tämä projekti tällä erää. Ei aika riitä purkamaan koko kantta pois. Pillit pussiin ja natikka odottamaan kevättä.
Kansi taitaa ylettyä ihan taakse asti yhtenä kappaleena? Sen katsoin et tankki pois ja pirusti muuta sälää edestä. Lähteekö kannen mukana paljon osia vai onko kansi purettava päällisin puolin tyhjäksi kaikesta muusta?
Kansi taitaa ylettyä ihan taakse asti yhtenä kappaleena? Sen katsoin et tankki pois ja pirusti muuta sälää edestä. Lähteekö kannen mukana paljon osia vai onko kansi purettava päällisin puolin tyhjäksi kaikesta muusta?
Saas nähdä... loppuuko ensin voima vai ratkeaako vehkeet...
-
- Viestit: 1525
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa