NH TS 100 Öljyvuoto
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
NH TS 100 Öljyvuoto
Vaihteitoöljy tulee ulos kylmänä lämpimänä ei vuoda. Vaihteito on 16+16 Traktori on 2000 mallia. Tunneista en tiedä kun ei ole oma traktori. Vetolevyjä on mennyt kaksi kappaletta rikki aika vähällä aikaa. Olisiko mahdollisesti vetolevystä lähtevä akseli vääntynyt? Onko muilla masimisteilla samanlaisia ongelmia?
-
- Viestit: 1127
- Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
- Viesti:
Se on tommonen:tuulen kirjoitti:Mikä on traktorin vetolevy?
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... 0040011041
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Kaveril samanlaiseen, myös -00 mallinen, kun parivuotta sit ruvettiin vaihteistoakselin stefaa vaihtaan niin oli tuo levy kans viittä vaille täysin särki, eli uusittiin sekin.... laatikkoöljyvuoto siinä ainakin loppus, tunteja tais olla jokin 7000.
En muista uusittiinko laatikon päähän jotain muita tiivisteitä, mutta öljyvuyodon takia se katkottiin kuitenkin....
En muista uusittiinko laatikon päähän jotain muita tiivisteitä, mutta öljyvuyodon takia se katkottiin kuitenkin....
Viimeksi muokannut jusape, Ti Maalis 05, 2013 5:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Mikä sen vääntänyt olisi?
Tai jos eka vetolevy on mennyt ihan silpuksi asti ja sieltä sitten olisi rippeet vääntäneet, se on kyllä mahdollista tapahtua
Tai jos eka vetolevy on mennyt ihan silpuksi asti ja sieltä sitten olisi rippeet vääntäneet, se on kyllä mahdollista tapahtua
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
Nyt olisi uutta tietoa traktorista. Kaveri ostí traktorin turusta, siihen tehtiin myyjän laskuun korjaus, oli vetolevy rikki. Korjauksen jälkeen toimi n.1000h ennenkuin rupesi uudestaaan vuotamaan öljyä vaihteistosta. Nyt vaihdettiin steva ja vetolevy joka oli taas rikki. Kesti ajaa 40h kun rupesi taas vuotamaan öljyä. Nyt vuotaa vain kylmänä. Korjausen on tehnyt nh merkkiliike. Tunteja on nyt n.8000
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Yks vaihtoehto on vielä....
Jos vanhaa stefaa irrotettaessa on naarmutettu akselilta stefapintaa, vuoto uusiutuu hyvin, hyvin nopeasti. Näin kävi kerran ittelle mein oman vallun voa-akselin kanssa...
Mutta tuo, jos 1000 tuntia sitten on levy vaihdettu ja taas oli rikki....
Joko akselissa kieroutta tai sitten silloin aiemmin on käytetty hiukan liian raakaa voimaa puoliskoja yhdistettäessä ja rikottu uusi jo siinä....
Jos vanhaa stefaa irrotettaessa on naarmutettu akselilta stefapintaa, vuoto uusiutuu hyvin, hyvin nopeasti. Näin kävi kerran ittelle mein oman vallun voa-akselin kanssa...
Mutta tuo, jos 1000 tuntia sitten on levy vaihdettu ja taas oli rikki....
Joko akselissa kieroutta tai sitten silloin aiemmin on käytetty hiukan liian raakaa voimaa puoliskoja yhdistettäessä ja rikottu uusi jo siinä....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 4:48 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Erikoiselta kuulostaa, että vuotaa vain kylmänä???
Onhan siellä ne öljynsiirtoputketkin (4 kpl), joiden tiivisteet voi myös vuotaa, tai sitten o-rengas sen 1-2 kytkimen kannatinakselin laipan alta.
Myös vaihteiston etukannen välissä on paperitiiviste ja 4-5 kpl o-renkaita.
Olen itse vaihdellut myös noita vetolevyjä ja eräässä koneessa olivat vaimennusjouset pullahtaneet sieltä pesästään pois ja ne jousenkappaleet olivat tärvelleet öljyputket vuotaviksi. Vetolevyn ja sen kannatinakselin välissä ei todellakaan ole tilaa ylimääräisille kikkareille.
Tuntuu oudolta, että kytkinakseli vääntyisi, kun se laatikosta ulos tuleva tumppi on niin lyhytkin, n.70mm.
Saattaa sen vetolevyn rikkoa huolimaton asentajakin, jos ei välitä siitä, että poorit ei ole kohdallaan, ja vetää moottorin ja laatikon väkisin yhteen.
Tässä mallissa on oma haasteensa, koska kytkinakselin päässä ei ole pienintäkään viistettä, joten sen osuminen vetolevyn poorille vaatii joskus toisenkin yrityksen.
Onhan siellä ne öljynsiirtoputketkin (4 kpl), joiden tiivisteet voi myös vuotaa, tai sitten o-rengas sen 1-2 kytkimen kannatinakselin laipan alta.
Myös vaihteiston etukannen välissä on paperitiiviste ja 4-5 kpl o-renkaita.
Olen itse vaihdellut myös noita vetolevyjä ja eräässä koneessa olivat vaimennusjouset pullahtaneet sieltä pesästään pois ja ne jousenkappaleet olivat tärvelleet öljyputket vuotaviksi. Vetolevyn ja sen kannatinakselin välissä ei todellakaan ole tilaa ylimääräisille kikkareille.
Tuntuu oudolta, että kytkinakseli vääntyisi, kun se laatikosta ulos tuleva tumppi on niin lyhytkin, n.70mm.
Saattaa sen vetolevyn rikkoa huolimaton asentajakin, jos ei välitä siitä, että poorit ei ole kohdallaan, ja vetää moottorin ja laatikon väkisin yhteen.
Tässä mallissa on oma haasteensa, koska kytkinakselin päässä ei ole pienintäkään viistettä, joten sen osuminen vetolevyn poorille vaatii joskus toisenkin yrityksen.
Tarkoituksenmukainen on aina kaunista.
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Onko tuossa NH:ssa vauhtipyörän keskiössä laakeri jonka sisään "kytkinakseli" menee? Ainakin MF:ssä tuommonen on. Omasta 6265:sta tuo laakeri ja akselin pää olivat väljistyneet niin paljon että akseli pääsi vinoon ja söi vaihteiston etu stefan puhki. Ei oikein tuo akselin vääntyminen mahdolliselta tunnu muuten kuin asennus vaiheessa..
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Tuossa ei ole "silmälaakeria" , koska vetolevy on kerran kiinteästi pulteilla asennettu vauhtipyörään.....
Saman akselin kautta menee sekä voa,että ajopuoli vaihteistoon ja peräosastoon...
Ja akselin pyöriminen vaikuttaa siihen että vaihteiston öljypumppu pyörii ja syöttää öljyä voiteluun sekä pakoille, niin käytössä öljynpinta on alempana kuin seistessä, varsinkin jos hiukankin on parkissa keula alamäkeen...
Saman akselin kautta menee sekä voa,että ajopuoli vaihteistoon ja peräosastoon...
Ja akselin pyöriminen vaikuttaa siihen että vaihteiston öljypumppu pyörii ja syöttää öljyä voiteluun sekä pakoille, niin käytössä öljynpinta on alempana kuin seistessä, varsinkin jos hiukankin on parkissa keula alamäkeen...
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Tsätä ei apua tuhon NH:N ongelmaan ole mutta kerron silti,jusape kirjoitti:Tuossa ei ole "silmälaakeria" , koska vetolevy on kerran kiinteästi pulteilla asennettu vauhtipyörään.....
Saman akselin kautta menee sekä voa,että ajopuoli vaihteistoon ja peräosastoon...
Ja akselin pyöriminen vaikuttaa siihen että vaihteiston öljypumppu pyörii ja syöttää öljyä voiteluun sekä pakoille, niin käytössä öljynpinta on alempana kuin seistessä, varsinkin jos hiukankin on parkissa keula alamäkeen...
MF:ssä on silmälaakeri vetolevyn takana vauhtipyörässä ja vetolevy on samalla lailla pultattu ulkokehältään vauhtipyörään..oisko sitten akselin tumppi pitempi kuin NH:ssa niin on tuettu myös päästää..mene ja tiedä.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Kyllähän tuollaiseen jokin SELVÄ SYY täytyy löytyä....
Ilmottele vaan sitten, jotta mikä sitä riapos, kiinnostaa vastasuuden varalle itteekin....
Ilmottele vaan sitten, jotta mikä sitä riapos, kiinnostaa vastasuuden varalle itteekin....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
No niin nyt on taas korjattu merkkikorjaamossa. Vuoto on ollut vaihteistoon menevän akselitiiviste. Nyt laitettu toisenlainen tiiviste, ja tehty pronssilaakeri. Ilmeisesti korjattu uudenman mallin osilla. Nyt on toistaiseksi pysynyt öljyt sisällä. Jos otain kiinnostaa voin kysyä kaverilta tarkemmin. Sitten toinen juttu oli polttoaineen kulutus jota kysyin foorumilla. Foorumilaiset piti kulutusta normaalina. Pitkän lanan kassa kulutus oli n. 16l/h se oli kaverin mielestä liikaa. Vika löytyi syöttöpumpusta. Osia uusittiin n.2000€ edestä. Nyt kulutus on saman lanan kassa n. 10l/H
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Hinnakas pumppuremppa mun mielestä, tosin kokemusta ko. pumpun rempassa käytöstä ei ole......
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 11:30 pm
- Paikkakunta: Haapakoski
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Deippa, Google [Bot] ja 40 vierailijaa