MF-265 lisähydrauliikka kuormainkäyttöön

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

alahela
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 9:51 am
Paikkakunta: asikkala
Viesti:

MF-265 lisähydrauliikka kuormainkäyttöön

Viesti Kirjoittaja alahela »

Hei olisiko kellään ideoita miten saisi metsäkuormaimen hydraulisen aisan
käännön toimimaan vm-82 multipower massikkaan,kun perään ei tule
kuin yksi paineletku ja vapaa paluu.
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Siis juontokourako? Meillä laitettu kolmitieventtiili ja kolmilohkoinen ohjausventtiilistö, jossa 2 2-toimista ja yksi 1-toiminen kara. Siitä toimii myös nostolaite kun kolmitieventtiili on käyttöasennossa. Ainoo, että kuorma tahtoo pikkuhiljaa laskea ja sitä joutuu korjaamaan. Kun on mälli kyydissä, niin olen kääntänyt kolmitieventtiilin normaali asentoon ja näin nostolaittee toimivat taas normaalisti. 300€ maksoi koko roska aikoinaan, kun sukulaismies sen teki. Ei kyllä ottanut työpalkkoja ollenkaan. Kolmitieventtiili oli muistaakseni jo paikoillaan.
Valtra 900
alahela
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 9:51 am
Paikkakunta: asikkala
Viesti:

lisähydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja alahela »

ei vaan hakki metsäkuormain,jossa on oma venttiilipöytä kuormaimelle
ja siihen riittää se paine ja paluu jotka massikassa jo on,mutta
tarvitsisin juuri samanlaisen asennuksen kuin sinulla on eli 2 kaksitoimista
ja 1 yksitoiminen.Massikan 3-tie venttiilistä (takaa katsottuna oikealta puolelta lähtee se paineletku kipille,mitä ovat ne vasemmalla puolella
olevat tulpatut 2 proppua????ja mitä niihin pitää liittää?
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

Laita siihen nosturin lohkoon joko;
A.yksi lisälohkosiivu jolla ohjaat aisaohjausta(pikaliittimet aisaohjauksen letkulle jotta kärry on pelkästään helppo irroittaa)Itsellä käytössä tämä systeemi,vipua taivutettu jotta sitä on helppo käyttää samalla kun katsoo olkansa yli sitä missä kärry kulkee :wink:
B.nosturin venttiilistön perään sarjanipalla+letkulla yksi kaksitoiminen lohko jolla voit käyttää ohjausta(tällöin voit laittaa tämän lisälohkon sellaiseen paikkaan jossa sitä on mukava käyttää eteenpäin ajaessa)

Näiden systeemien hyvä puoli on se ettei tarvitse välillä kytkeä pois varsinaista nosturilohkon syöttölinjaa traktorista :!:

Ja jos toteutat B-version,voit laittaa sen erillisen apulohkon vaikka useampikaraisena,siihen nosturilohkolta tulevaan linjaan pikaliitin->kun pudotat pois nosturilohkon voit laittaa paineen menemään pelkästään tähän apulohkoon ja käyttää muissa laitteissa :idea:
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
alahela
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 9:51 am
Paikkakunta: asikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alahela »

Tuo kuulosti aika hyvälle ja toimivalle eli B-ratkaisua väsäilemään
kiitoksia neuvoista.
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

Muista laittaa B-versiossa siltä nosturin lohkolta sarjanipan vaatima vapaa paluu paluulinjaan (lisälohkon jälkeiseen linjaan).
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], hiksi, transit ja 56 vierailijaa