C-kortti

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

T-FORD kirjoitti:onko se pahempi jos on kaksi ajokieltoa?
Ei välttämättä aluksi ole ajokieltoa. Saattaa olla vain, ettei kortti riitä. Mutta siitä kun jäät kiinni, niin et aja hetkeen kuin polkupyörällä.
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
PS
Viestit: 972
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:55 pm
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PS »

Kysymys:

Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).

1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti

??
PS
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aakku »

PS kirjoitti:Kysymys:

Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).

1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti

??
1
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

En tiiä onko muuttunu, ku meikäläisenki autokoulusta on toistakymmentä vuotta, mutta meille opetettiin että c-kortilla saa tilapäisesti ajaa d-luokan yhdistelmiä yhdistelmä tyhjänä ilman kuormaa?
T-FORD
Viestit: 637
Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T-FORD »

Uusin vielä kysymyksen kun jäi tuolle toiselle sivulle.

Eli onko joku jäänyt kiinni kevytkuormaa-autolla ja yli 750 kg peräkärryllä eikä ollut vaadittavaa C1E korttia, vaan pelkkä C.?


Mikä on ollut sakkojen, ajokiellon ja nuhteiden määrä?
-MV-
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 2:36 pm
Paikkakunta: Sorvan Kylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -MV- »

Pelkkää mutua, mutta muistasin jostain joskus lukeneeni/kuulleeni että penalttia tulisi jotain 500e luokkaa. Korjatkaa joku, joka on henk.koht kokeillut...
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Ite ajoin joskus poijan kloppina "firman" pakulla nelostietä ja ohitustilanteessa oli sitten hiukan ylinopeutta kun oli tuo 100km/h nopeusrajoitusalue, oli sitten ollut keskinopeutta 111km/h liikkuvan tutkan mukaan :mrgreen:

Kele kun ei olis Reinikaisen mukaan kuulemma autolla saanut ajaa kuin 80km/h :shock: sakothan siitä tuli ja kortti pois kaheksi viikoksi :roll:

Kysyin vielä pomolta että miksi autossa ei ole 80lätkää, sano vaan ettei siinä tartte olla :shock: ja että saa sillä ajaa sataa.

No tuo kaksi viikkoa tuli lusittua ja sakot maksettua vaikka olis varmaakin kannattanut valittaa sakosta, no rikos on jo vanhentunut meinaan poliisien kannalta :D

Mutta kyllä kannattaa liikenteessä olla tarkkana kuten Morskukin aikaisemmin täällä kirjootteli. :mrgreen:
Viimeksi muokannut JP, Su Loka 04, 2009 7:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Tureq kirjoitti:En tiiä onko muuttunu, ku meikäläisenki autokoulusta on toistakymmentä vuotta, mutta meille opetettiin että c-kortilla saa tilapäisesti ajaa d-luokan yhdistelmiä yhdistelmä tyhjänä ilman kuormaa?
Ei saa enää.
jiipee
Viestit: 10749
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Aakku kirjoitti:
PS kirjoitti:Kysymys:

Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).

1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti

??
1
Miksi ykkönen? Minä olisin sanonut, että kakkonen, mutta tässä on kai joku lakitekninen juju, jota en tiedä. Miksi siis ykkönen?
-MV-
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 2:36 pm
Paikkakunta: Sorvan Kylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -MV- »

Mäkin olisin veikannu kakkosta...
AKE kirjoitti:B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä painavampikin perävaunu kuin 750 kg. Tällöin on voimassa seuraavat rajoitukset:
· yhdistelmän kokonaismassa voi olla enintään 3500 kg
· perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa.
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aakku »

jiipee kirjoitti:
Aakku kirjoitti:
PS kirjoitti:Kysymys:

Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).

1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti

??
1
Miksi ykkönen? Minä olisin sanonut, että kakkonen, mutta tässä on kai joku lakitekninen juju, jota en tiedä. Miksi siis ykkönen?
ABEC
jiipee
Viestit: 10749
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Aakku kirjoitti:
jiipee kirjoitti:
Aakku kirjoitti:
PS kirjoitti:Kysymys:

Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).

1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti

??
1
Miksi ykkönen? Minä olisin sanonut, että kakkonen, mutta tässä on kai joku lakitekninen juju, jota en tiedä. Miksi siis ykkönen?
ABEC
Eipä auennut tämä vieläkään heti tuolla vastauksella "ABEC," mutta pienen tavaamisen jälkeen ilmeisesti. Siis kyse taitaa olla tästä, eli B-kortilla "perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa"? Ei siis vissiin olekaan merkitystä yksistään tien päällä ratsiassa punnitulla painolla, vaan perävaunun rek-otteessa merkityllä suurimmalla kokonaispainolla, olipa kärry tyhjä taikka ei.

Hyvä kun tuli tämäkin opittua.
Susi Erkkilä
Viestit: 147
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:26 pm
Paikkakunta: Savo-Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Susi Erkkilä »

Kyllä näin. Eli ajokortti vaaditaan aina yhdistelmän kokonaispainojen mukaan.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

On tainnut morsku selättää tuolla ylempänä poliisit niiden omassa lajissa. Kun yritin itsellä tätä c1e-asiaa selivittää, niin aika amonessa aken lapussa oli ettei kärryn kokonaismassa saa olla vetoauton OMAmassaa suurempi. Olipa jossain vielä esimerkkikin, että käytännössä tuollaisen 3,5t kärryn vetoon tarvitaan 7-8 tonnin kuorma-auto. Pakunahan samalla autolla saa vetää enemmän. Liekö sitten rekkakortti auttanut asiassa.


Se mikä ei ihan selvinnyt oli nykyinen käytäntön kortin suorittamiseen. Mikä se on nyt se lopullinen sana sen c1e-kortin suhteen? Onko sen hankkiminen nykyään enää käytännössä mahdollista vai pitääkö ajaa ilman?
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jassukata ja 30 vierailijaa