Ei välttämättä aluksi ole ajokieltoa. Saattaa olla vain, ettei kortti riitä. Mutta siitä kun jäät kiinni, niin et aja hetkeen kuin polkupyörällä.T-FORD kirjoitti:onko se pahempi jos on kaksi ajokieltoa?
C-kortti
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
-
- Viestit: 972
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:55 pm
- Paikkakunta: Kaarina
- Viesti:
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:02 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 2:36 pm
- Paikkakunta: Sorvan Kylä
- Viesti:
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
Ite ajoin joskus poijan kloppina "firman" pakulla nelostietä ja ohitustilanteessa oli sitten hiukan ylinopeutta kun oli tuo 100km/h nopeusrajoitusalue, oli sitten ollut keskinopeutta 111km/h liikkuvan tutkan mukaan
Kele kun ei olis Reinikaisen mukaan kuulemma autolla saanut ajaa kuin 80km/h sakothan siitä tuli ja kortti pois kaheksi viikoksi
Kysyin vielä pomolta että miksi autossa ei ole 80lätkää, sano vaan ettei siinä tartte olla ja että saa sillä ajaa sataa.
No tuo kaksi viikkoa tuli lusittua ja sakot maksettua vaikka olis varmaakin kannattanut valittaa sakosta, no rikos on jo vanhentunut meinaan poliisien kannalta
Mutta kyllä kannattaa liikenteessä olla tarkkana kuten Morskukin aikaisemmin täällä kirjootteli.
Kele kun ei olis Reinikaisen mukaan kuulemma autolla saanut ajaa kuin 80km/h sakothan siitä tuli ja kortti pois kaheksi viikoksi
Kysyin vielä pomolta että miksi autossa ei ole 80lätkää, sano vaan ettei siinä tartte olla ja että saa sillä ajaa sataa.
No tuo kaksi viikkoa tuli lusittua ja sakot maksettua vaikka olis varmaakin kannattanut valittaa sakosta, no rikos on jo vanhentunut meinaan poliisien kannalta
Mutta kyllä kannattaa liikenteessä olla tarkkana kuten Morskukin aikaisemmin täällä kirjootteli.
Viimeksi muokannut JP, Su Loka 04, 2009 7:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 10749
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Miksi ykkönen? Minä olisin sanonut, että kakkonen, mutta tässä on kai joku lakitekninen juju, jota en tiedä. Miksi siis ykkönen?Aakku kirjoitti:1PS kirjoitti:Kysymys:
Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).
1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti
??
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 2:36 pm
- Paikkakunta: Sorvan Kylä
- Viesti:
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
ABECjiipee kirjoitti:Miksi ykkönen? Minä olisin sanonut, että kakkonen, mutta tässä on kai joku lakitekninen juju, jota en tiedä. Miksi siis ykkönen?Aakku kirjoitti:1PS kirjoitti:Kysymys:
Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).
1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti
??
-
- Viestit: 10749
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Eipä auennut tämä vieläkään heti tuolla vastauksella "ABEC," mutta pienen tavaamisen jälkeen ilmeisesti. Siis kyse taitaa olla tästä, eli B-kortilla "perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa"? Ei siis vissiin olekaan merkitystä yksistään tien päällä ratsiassa punnitulla painolla, vaan perävaunun rek-otteessa merkityllä suurimmalla kokonaispainolla, olipa kärry tyhjä taikka ei.Aakku kirjoitti:ABECjiipee kirjoitti:Miksi ykkönen? Minä olisin sanonut, että kakkonen, mutta tässä on kai joku lakitekninen juju, jota en tiedä. Miksi siis ykkönen?Aakku kirjoitti:1PS kirjoitti:Kysymys:
Mulla on ABC-kortti, Toyota Hilux paku (omapaino 1890kg) ja Agados Dona lavettikärry (kokonaispaino 2500kg).
1. en saa ajaa yhdistelmää lainkaan (tyhjänäkään)
2. saan ajaa 3500kg yhdistelmäpainoon asti
??
Hyvä kun tuli tämäkin opittua.
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:26 pm
- Paikkakunta: Savo-Kainuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
On tainnut morsku selättää tuolla ylempänä poliisit niiden omassa lajissa. Kun yritin itsellä tätä c1e-asiaa selivittää, niin aika amonessa aken lapussa oli ettei kärryn kokonaismassa saa olla vetoauton OMAmassaa suurempi. Olipa jossain vielä esimerkkikin, että käytännössä tuollaisen 3,5t kärryn vetoon tarvitaan 7-8 tonnin kuorma-auto. Pakunahan samalla autolla saa vetää enemmän. Liekö sitten rekkakortti auttanut asiassa.
Se mikä ei ihan selvinnyt oli nykyinen käytäntön kortin suorittamiseen. Mikä se on nyt se lopullinen sana sen c1e-kortin suhteen? Onko sen hankkiminen nykyään enää käytännössä mahdollista vai pitääkö ajaa ilman?
Se mikä ei ihan selvinnyt oli nykyinen käytäntön kortin suorittamiseen. Mikä se on nyt se lopullinen sana sen c1e-kortin suhteen? Onko sen hankkiminen nykyään enää käytännössä mahdollista vai pitääkö ajaa ilman?
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jassukata ja 30 vierailijaa