Hydor 11

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

koster
Viestit: 4
Liittynyt: 18.10.2008, 20:32
Viesti:

Hydor 11

Viesti Kirjoittaja koster » 25.10.2008, 23:09

Tuli tossa ostettua traktori käyttöinen hydor 11 v6 kompressori. Onko kenelläkään mitään tietoa sen ilman tuotosta? Painetta se tekee joku 8-9 bar.

konejussi
Viestit: 244
Liittynyt: 14.05.2008, 09:56
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konejussi » 26.10.2008, 12:53

4,3 m3 minuutissa , mulla on k 10 ja 11, pitäis tehdä yks tiivis. Aika paljon keskenään sopivia osia.
Major 2 x -55, Lokomo AH 145 -64, Broomwade (ford 510E) -67,2 X Case 580 G, Scaniat 85,110,2X111, 2 x 142, Fermec 965. Sisu SR 220. Gehl 4240. Volvo EC 55.

laukula
Viestit: 167
Liittynyt: 17.12.2005, 21:18
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula » 26.10.2008, 14:03

hydor 11 työpaine 6-7 kp/cm2 3,75m3/min/750kierrosta.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford

koster
Viestit: 4
Liittynyt: 18.10.2008, 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koster » 26.10.2008, 15:27

Kiitos tiedoista. Täytyis hommata jonkin näköinen hiekkapuhallus vehje. Se käy helpommin kun tietää tuotosta jotain.

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel » 26.10.2008, 21:20

Sanoisin tuotosta puhaltamiseen että on riittävä. 5 mm suutin tarvitsee noin puolet tuotosta, mutta nosta paineet 9 kiloon, niin säästyy aika paljon hiekkaa. Tuon kompuran tehontarve on n. 33 hv. Majori, Poweri ja vanha Superi vaativat n. 1650 kierrosta ja uusi Superi 2050 kierrosta jotta kompura pyörisi 750 kmin.

laukula
Viestit: 167
Liittynyt: 17.12.2005, 21:18
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula » 26.10.2008, 22:02

Ohjekirjaa lainaten:Kompressorilla ei saa ajaa hitaammin kuin 540r/min eikä nopeammin kuin 750r/min. En heti menisi paineita nostaan 9 kiloon vanhasta hydorista.Kammen kun vääntää poikki niin kompura on käytännössä kilotavaraa.Uusi kampi noin 700€.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford

konejussi
Viestit: 244
Liittynyt: 14.05.2008, 09:56
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Mistä osia Hydoriin ?

Viesti Kirjoittaja konejussi » 26.10.2008, 23:49

Mistä osia, kun korpivaaraa ei enää oo ?
Major 2 x -55, Lokomo AH 145 -64, Broomwade (ford 510E) -67,2 X Case 580 G, Scaniat 85,110,2X111, 2 x 142, Fermec 965. Sisu SR 220. Gehl 4240. Volvo EC 55.

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel » 27.10.2008, 01:10

Sarlin Hydor Oy ainakin näyttää olevan olemassa.

Tuo minun K-14 vuodelta 1974 on edellisen omistajan mukaan ajettu siitä saakka sillä 9 kilolla mitä se antaa nytkin.

koster
Viestit: 4
Liittynyt: 18.10.2008, 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koster » 27.10.2008, 09:09

165 massey fergusonilla olen sitä ajatellut käyttää. Sekin vissiin vaatii aika paljon kierroksia ennen kuin voimansiirto pyörii sen 700 kierrosta?

kalvaana
Viestit: 6533
Liittynyt: 03.03.2006, 11:15
Paikkakunta: Suur-Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana » 27.10.2008, 22:15

Soon 165 Massikalla reilut 2000 kiekkaa sitten.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa

laukula
Viestit: 167
Liittynyt: 17.12.2005, 21:18
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula » 28.10.2008, 19:56

Sarlin lopettanut osien toimituksen näihin vanhoihin jo menneellä vuosituhannella.Nykyään Paineteho oy Kuopiossa 044-2886422.€€€€€€ :oops: MF 165:lle ja hydorille sopivat kierrokset n.1700. Oma kirjallisuus on vuodelta-66,uudemmille luvataan enemmän kilopondeja.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford

koster
Viestit: 4
Liittynyt: 18.10.2008, 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koster » 28.10.2008, 21:00

Ihan hyvä tietää että edes jostain voi kysellä osia jos tulee tarvetta. Se mun "uusi"kone on vuodelta 1965.

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel » 28.10.2008, 21:06

Soittelin tänään Sarlinille ja sanoivat että ns. C malleihin pitäisi löytyä osia ja jotakin vanhempaan B malliin.

Mikkom
Viestit: 65
Liittynyt: 18.10.2007, 09:19
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikkom » 11.03.2009, 12:26

Hommattiin kavereiden kanssa tällainen vanha Hydor Kuva
ja nyt kaivattaisiin vähän lisä tietoja koneesta, muuta en tiedä kun vuosiluvun 1976, datataulua en yhtäkkiä löytänyt.
- Kuinka kovaa pitää pyörittää, mitä voisi olla tuotto, paljonko painetta?
Kuinka nuo "tyhjäkäynti venttiilit" kuuluu kytkeä?

Olisin kiitollinen kaikesta koneeseen liittyvästä tiedosta
Kuva
Ja sitten vielä, kuinka tuota on pyöritetty kun vauhtipyörän sisäkehältä on maalit pois? Ja voiko vauhtipyörän tilalle laittaa kiilahihnapyörän?
Tarkoituksena olisi muuttaa tuo traktorivetoiseksi.
1968 Massey-Ferguson 135
1962 Super Major
1985 Corvette
1974 Solifer Speed SM

Ilkka
Viestit: 232
Liittynyt: 18.12.2005, 09:20
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka » 11.03.2009, 18:11

Miten lie tuossa hydorissa, onko siinä öljypumppu ja painevoitelu kuten atlas copcossa. jos on niin sen pyörimissuunta pitäis ottaa huomioon, kun pyörittää traktorilla. Ja tuo syylärin ropeli, joka imee ilmaa tuon jäähyttimen läpi.

Ite laitoin suunnan vaihtajan/ylentävän vaihteen kompuran eteen ja siitä pyöritetään nivelakselilla.

Täällä juttua
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... c147b5afd7

Mikkom
Viestit: 65
Liittynyt: 18.10.2007, 09:19
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikkom » 11.03.2009, 19:17

Ilkka kirjoitti:Miten lie tuossa hydorissa, onko siinä öljypumppu ja painevoitelu kuten atlas copcossa. jos on niin sen pyörimissuunta pitäis ottaa huomioon, kun pyörittää traktorilla. Ja tuo syylärin ropeli, joka imee ilmaa tuon jäähyttimen läpi.
Joo hieman välitystä (n. tuo 1:3) olisi tarkoitus laittaa ja veto ajateltiin toteuttaa hihnapyörillä ja apuakselilla jolloin pyörisi ulosotosta oikeinpäin.
1968 Massey-Ferguson 135
1962 Super Major
1985 Corvette
1974 Solifer Speed SM

laukula
Viestit: 167
Liittynyt: 17.12.2005, 21:18
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula » 14.03.2009, 18:25

Onko tää jotenkin muutettu 2-vaiheiseksi :?: putkista päätellen.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford

Mikkom
Viestit: 65
Liittynyt: 18.10.2007, 09:19
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikkom » 17.03.2009, 17:21

laukula kirjoitti:Onko tää jotenkin muutettu 2-vaiheiseksi :?: putkista päätellen.
Joo, kaks vaiheinen vaikuttaias olevan, aikaisemmasta käytöstä ei ole mitään hajua.
Infoa kaivattais vieläkin :?:
1968 Massey-Ferguson 135
1962 Super Major
1985 Corvette
1974 Solifer Speed SM

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » 17.03.2009, 18:37

Mikkom kirjoitti:Hommattiin kavereiden kanssa tällainen vanha Hydor
ja nyt kaivattaisiin vähän lisä tietoja koneesta, muuta en tiedä kun vuosiluvun 1976, datataulua en yhtäkkiä löytänyt.
- Kuinka kovaa pitää pyörittää, mitä voisi olla tuotto, paljonko painetta?
Kuinka nuo "tyhjäkäynti venttiilit" kuuluu kytkeä?

Olisin kiitollinen kaikesta koneeseen liittyvästä tiedosta
Ja sitten vielä, kuinka tuota on pyöritetty kun vauhtipyörän sisäkehältä on maalit pois? Ja voiko vauhtipyörän tilalle laittaa kiilahihnapyörän?
Tarkoituksena olisi muuttaa tuo traktorivetoiseksi.
On pyöritetty kiinteä asennetulla moottorilla voima siirretty epäkesko kytkimellä. :!:
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

Mikkom
Viestit: 65
Liittynyt: 18.10.2007, 09:19
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikkom » 07.07.2009, 20:09

Sellainen tyhmä kysymys vielä eli, onkos tuolla merkitystä kummin päin kompuraa pyörittää, eli voiko vauhtipyörään hitsata huoletta pooriholkin(jolloin pyörisi tuulettajan mukaan väärinpäin), vai pitääkö olla suunnanvaihtaja? :?
1968 Massey-Ferguson 135
1962 Super Major
1985 Corvette
1974 Solifer Speed SM

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Avvv, Google [Bot], ih684, mauri ja 59 vierailijaa