Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Ymmärsinkö nyt oikein? Kahdessa vuodessa maksat 220€ x 24 kk = 5280€. Sen jälkeen voit ostaa auton itsellesi ja sen arvo on tippunut tuon verran. Eli 60 000€ uutena ja kahden vuoden liisauksen jälkeen 60000€ - 5280€= 54720€. Tämä jää sitten maksettavaksi, jos lunastaa auton. Vai onko siinä välissä tarkoitus taas ottaa uusi auto liisaukseen ilman alkumaksua?
Onko tässä se halpuus siinä, että ilman alkumaksua saa ajaa kaksi vuotta 220€/kk?
Onhan tuo nyt törkeän halpa hinta jos mietit että saat ajaa uudella autolla ilman isoa alkupääomaa. Jos vaihdat aina kahden vuoden välein uuteen, saat ajaa vaikka maailman tappiin tuolla reilun 200€/ kuukauden hinnalla. Liisarihan palautetaan sopimuksen loppuessa, ei niitä yleensä lunasteta omaksi ainakaan kovalla hinnalla. Jossain tietokoneessa asia on täysin eri kun lunastushinnat ovat 1-5 % ostohinnasta liisariajan päätyttyä.
En toki usko että tällaiset tarjoushinnat jatkuvat kovin pitkään, tuottavat varmasti tappiota myyjälle todella reilulla kädellä.
Jopa jonkun verran käytetyllä autolla arvo tippuu vähintäänkin tuon verran kuukaudessa, eli käytännössä ilmaista ajoa uudella autolla. Käyttökustannukset myös pienet sähköautossa.
Viimeksi muokannut m_kane, Ke Maalis 27, 2024 10:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On tuo ionig 6 kyllä markkinoiden rumin auto pitkään aikaan.
Olihan joku amc pacer tai fiat multipla myös erikoisia, mutta nykyään harvinaisia ja hinnatkin nousseet kun niitä halutaan.
Kovia uutisia maailmalta mutta miten näkyy Suomessa.
Odottelen siis edelleen miten nuo pyllymäet näkyvät Suomen sähköautokaupassa. USA on kuitenkkn hieman erilainen markkina-alue kuin Suomi.
Missä vaiheessa hintoja kriitikko sitten ryntää sähköautokaupoille? Tuskin lähiaikoina ja ehkä vasta sitten kun sähköllä ajaminen on muuttunut kalliiksi mutta säästyypähän ne kriitikolle elintärkeät pääomakulut. Tai sitten ei.
zukka kirjoitti: ↑Ke Maalis 27, 2024 11:38 pm
On tuo ionig 6 kyllä markkinoiden rumin auto pitkään aikaan.
Kieltämättä.
Ovat ilmeisesti ottaneet mallia mersun jostain mallista, joka on aikalailla samanmallinen peräpuikko.
Melkoisen ruma sekin.
Olisko joku CLA vai mikä nyt olikaan.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Onkos kukaan vielä kokeillut käytännön ajohommissa Transit Customin hybridimallia? Taannoin oli Koneviestissä arktikeli Customin uusista malleista. Hybridiin on laitettu 2,5-litrainen bensakone apumoottoriksi. Joku 50 km pitäisi sähköllä päästä ja loput bensalla. Sopisi meidän käytössä aika hyvin päivittäisiin ajoihin, jotka lähes kaikki on alle tuon rajan. Satunnaiset pidemmät ajot menisi sitten bensalla jatkaen ja akkua ladaten.
Mikä Fordin moottorimallistosta se 2,5-litrainen mahtaa olla? Koneviestin mukaan olisi Atkinson-periaatteella toimiva, eli puhaltaa puristustahdin alussa ilmaa (tai seosta) imuventtiilin kautta takaisin päin, jolloin täytös jää vähän vajaaksi ja hyötysuhteen pitäisi osakuormalla parantua.
thames kirjoitti: ↑Ke Maalis 27, 2024 9:01 pm
No tokkopa noita nyt Karjalaisessa on etusivulla. Minkähän takia Suomen sähköautojen takia on korjaamoilla akkunostimia hankittu?
Mä oon melko varma että akun irroitukseen se liittyy. Mietippä nyt vähän.
Niin, miettikääpä sitä että miksi korjaamoilla on moottorinostimia.
Ei se sähköauton akkunostin ole pelkästään akkujen vaihtamiseen hankittu. On niitä huoltokohteita joihin akkupaketin joutuu pudottamaan pois vaikka akussa itsessään ei olekaan vikaa.
450DT kirjoitti: ↑To Maalis 28, 2024 6:06 pm
Niin, miettikääpä sitä että miksi korjaamoilla on moottorinostimia.
Ei se sähköauton akkunostin ole pelkästään akkujen vaihtamiseen hankittu. On niitä huoltokohteita joihin akkupaketin joutuu pudottamaan pois vaikka akussa itsessään ei olekaan vikaa.
Jep, just näin. Muutenhan autonostin olis auton vaihtoa varten.
thames kirjoitti: ↑Ke Maalis 27, 2024 9:01 pm
No tokkopa noita nyt Karjalaisessa on etusivulla. Minkähän takia Suomen sähköautojen takia on korjaamoilla akkunostimia hankittu?
Mä oon melko varma että akun irroitukseen se liittyy. Mietippä nyt vähän.
Irrotetaanko ne jos ne on kunnossa? Voihan niitä toki irroittaa huvikseenkin, tai sen pöydän päällä voi myös kelkkaa huoltaa.
Niin meinaatko että sinne akkuun menee vain ja ainoastaan sähköjohtoja? Tai että akun yläpuolelle ei ole sijoitettu mitään?
Huoltoluukkuja ei kannata tehdä lattiaan jos akkupaketin lasku oikeilla välineillä onnistuu esim. 30min. Eikä muutenkaan ole helppoa mennä sisäkautta läpi vaikka olisikin mahdollista.
Siellä voi olla vuotavia letkuliitoksia, ruostuvia kohteita joista sitten ajan oloon akun tiiveys kärsii ja muuta vastaavaa.
Joissain vehkeissä voi olla lämmitysjärjestelmiin liittyviä komponentteja joiden vaihto edellyttää akun laskua vaikka akku olisikin täysin kunnossa.
thames kirjoitti: ↑Ke Maalis 27, 2024 9:01 pm
No tokkopa noita nyt Karjalaisessa on etusivulla. Minkähän takia Suomen sähköautojen takia on korjaamoilla akkunostimia hankittu?
Mä oon melko varma että akun irroitukseen se liittyy. Mietippä nyt vähän.
Irrotetaanko ne jos ne on kunnossa? Voihan niitä toki irroittaa huvikseenkin, tai sen pöydän päällä voi myös kelkkaa huoltaa.
Yhden taulukon katsoin ulkomaan kielellä niin noin 1-5 prosenttia akuista vaihdetaan, se missä ajassa ei selvinnyt. Leaf oli huonoin, 5pros. Aivan kuten arvelinkin. Se alta promille jokainen vähänkääm asiaa ymmärtämätön tajuaa että ei riitä.
2013 Tesla Model S (8.5%)
2014 Tesla Model S (7.3%)
2015 Tesla Model S (3.5%)
2011 Nissan LEAF (8.3%)
2012 Nissan LEAF (3.5%)
Lurkus@ tuossa jotain vuosimalleittain vaihdettuja akkujen prosentteja, ei promilleja.