No nyt kun sain tuon sylinterin toimimaan tuolla moottorikaralla, niin letkuja irrottaessa tulee liittimistä punaista öljyä. Eli onkohan tässä nyt ATF tuolla hydrauliikassa kokonaan?
Alussa sinne joutui vähän lisäämään öljyä (ed omistaja oli vaihtanut öljyt) ja jäänyt varmaan vähän ilmataskuja järjestelmään. No kun paisari meni tyhjiin , niin lisäsin ihan normi hyde-öljyä sinne.
Onkos tuosta mitään haittaa jos siellä on ATFn seassa normi hydrauliikka öljyä? Lisäänkö sinne jatkossa ATF vai onko merkitystä. Kokonaisöljytilavuus on n20l (arvio) ja hyde öljyä lisätty 1,5l.
Tässähän on siis koneen runkokehä (2 pitkittäis- ja päissä poikittitaispalkit n.50x120mm profiilia) hitsattu kehäksi moottorin, hydrauliikan, venttiilistön ja dsl-tankin ympärille ja se on siis täynnä hydrauliikkaöljyä. Siinä on sitten tuo paisuntasäiliö mistä sitä pääsee lisäileen jos vajenee. Eli varsinaiseen runkosäiliöön ei näe mitä siellä on.
Hydrauliikassa ATF?
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2022 9:37 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Hydrauliikassa ATF?
Lokari Horse Powered by Kubota
-
- Viestit: 1425
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Hydrauliikassa ATF?
Vaikka ATF onkin yleensä punaista, kaikki punaiset öljyt eivät ole ATF-öljyjä. Esimerkiksi 70-luvulla BP öljy-yhtiöllä oli myynnissä punaiseksi värjätty hydrauliöljy (32).
-
- Viestit: 1552
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Hydrauliikassa ATF?
Monissa pinkoneissa voimansiirrossa ja hydrauliikassa öljynä esim. Mobil 428 Sellasta ruskena punertavaa.
Valtrallakin oli joku voimansiirtoöljy, joka oli punertavaa, eli ei automaattisesti atf:ää vaikka oliskin punaista.
Valtrallakin oli joku voimansiirtoöljy, joka oli punertavaa, eli ei automaattisesti atf:ää vaikka oliskin punaista.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Massikkamiess, pniemi, Semrush [Bot], Valmetilla... ja 36 vierailijaa