Metsäkärryn valot ja kolmio
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Metsäkärryn valot ja kolmio
Minkälaisia ratkaisuja palstalaisilla on metsäkärryn valojen ja varoituskolmion laittoon kärryissä, joissa ei ole kiinteitä valoja alun perin. Itselläni on yksipalkkirunkoinen kärry, mutta tähän on jatkoperä, eli jos laitan takapalkkiin kiinni ilman jatkoperää valot, niin eivät ne näy jatkoperää käyttäessä ja muutenkin jäävät kyllä aika lailla puiden alle piiloon, jos ovat poikkipalkissa. Nyt olisi yksi vanha valosarja, jossa valot ovat levitettävässä putkipalkissa kiinni, ajattelin laittaa sen roikkumaan karikkatolpista koukuilla, mutta kukutetun kuorman kanssa tulee ongelmia. Kolmion olen yleensä sitonut kiinni puihin tai takapalkkiin, joku pikakiinnike tällekin voisi olla hyvä.
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: Ma Elo 07, 2017 12:03 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Metsäkärryn valot ja kolmio
Mulla on magneettikiinnikkeiset valot ja pistoke kärryn perässä. Kärryn aisan sisällä menee johto perään ja siellä pistoke ja peruutusvalo. Kolmio on takimmaisen pankon alaputkessa kiinni, leikattu kahtia ja leikkauskohta jatkettu saranoilla.
Pitkiä puita ajaessa ei ehkä ihan laillinen, mutta onpahan edes jonkinlaiset.
Pitkiä puita ajaessa ei ehkä ihan laillinen, mutta onpahan edes jonkinlaiset.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Metsäkärryn valot ja kolmio
Meillä on johdottomat valot, jossa on lähetin traktorin pistokkeessa, magneetivaloilla hitsasin
vahvasta u-palkista pätkät takimmaisen karikkapalkin kulmiin.
vahvasta u-palkista pätkät takimmaisen karikkapalkin kulmiin.
-
- Viestit: 4423
- Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Metsäkärryn valot ja kolmio
Tuttu propleema, Pari versiota on tehty ja kolmatta mietitään.
Ensimmäinen versio oli sellainen että valopalkki taitettiin ja työnnettiin runkopalkin sisään. "Jatkoperän" jälkeen piti ratkaista asia uudelleen. Omat ongelmansa kummassakin. Suurin ongelma on kärryn runkopalkin pienuus (120x120), jolloin valopalkin piilottaminen/suojaus tulee ratkaisevaksi. Lisäksi kaikki liikkuvat/liukuvat osat pyrkii jumimaan roskien ym. vaikutuksesta.
Mikäli heijastin kuuluu pakettiin, niin 20 sm korkeus asettaa rajoitteita, saatikka varoituskolmion sijoitus.
Valojen sijoitus siten, että etäisyys ulkoreunasta jää alle 400 mm on oma haasteensa. Kaikenlaiset ulkonemat kuormaimen kanssa on osoittautuneet ongelmaksi ja sitä myöden valojen irroittamisen tarve metsään mennessä.
Jonkinlaisena visiona olisi magneettivalojen kiinnitys takimmaisiin karikoihin. Harvoin tarvitseva aloittaa sitten työt akkujen lataamisella.
1. https://aijaa.com/tVtq99
2. https://aijaa.com/VmYYP4
Ensimmäinen versio oli sellainen että valopalkki taitettiin ja työnnettiin runkopalkin sisään. "Jatkoperän" jälkeen piti ratkaista asia uudelleen. Omat ongelmansa kummassakin. Suurin ongelma on kärryn runkopalkin pienuus (120x120), jolloin valopalkin piilottaminen/suojaus tulee ratkaisevaksi. Lisäksi kaikki liikkuvat/liukuvat osat pyrkii jumimaan roskien ym. vaikutuksesta.
Mikäli heijastin kuuluu pakettiin, niin 20 sm korkeus asettaa rajoitteita, saatikka varoituskolmion sijoitus.
Valojen sijoitus siten, että etäisyys ulkoreunasta jää alle 400 mm on oma haasteensa. Kaikenlaiset ulkonemat kuormaimen kanssa on osoittautuneet ongelmaksi ja sitä myöden valojen irroittamisen tarve metsään mennessä.
Jonkinlaisena visiona olisi magneettivalojen kiinnitys takimmaisiin karikoihin. Harvoin tarvitseva aloittaa sitten työt akkujen lataamisella.
1. https://aijaa.com/tVtq99
2. https://aijaa.com/VmYYP4
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anzu63, Bing [Bot], Google [Bot], Lurkus, toyotacorolla ja 63 vierailijaa