Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Petrilei
Viestit: 584
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Petrilei »

Varmon rehunjakovaunussa on tuollainen moottori. On ollut pomminvarma käyntiinlähtijä, mutta nyt käynnistyy normisti, muutaman sekunnin jälkeen sammuu kerrasta. Uusi starttaus, sama juttu. Sitten käynnistyy kunnolla ja parin tunnin ajo sujuu ongelmitta. Ehkä vaatii nyt startatessa vähän enemmän kuin pelkän tyhjäkäynnin. Oma epäilyni liittyy polttoaineen saatavuuteen, mutta osaisiko joku johdattaa pidemmälle?
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Saiskohan se vähän ilmaa jostain polttoainejärjestelmään seisoessaan. Sitten parilla startilla ilmakuplat poistuu ja toimii kuin unelma. Joku letku halkeillut ehkä?
Lynexi
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Lynexi »

Lisääntyykö öljy? Nuissa tais joskus polttoaine kisko murtua venakopan alta. Tai sitte vaan polttoaine linjat putsaukseen.
Reissujokke
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 20, 2022 7:37 pm
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Reissujokke »

Voi olla siirto pumpusta takaiskuventtiili rikki.
Petrilei
Viestit: 584
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Petrilei »

Reissujokke kirjoitti: To Helmi 29, 2024 9:05 am Voi olla siirto pumpusta takaiskuventtiili rikki.
Pitääpä tutkia räjäytyskuvia! Siinä käyntiinlähdön jälkeen kone käy vähän aikaa hieman epävarman oloisesti, sitten asettuu normikäyntiin ja -käyttäytymiseen.
Petrilei
Viestit: 584
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Petrilei »

Moottorin öljytikku tuskin kastui. Lisäsin öljyä, kone käynnistyy jälleen normaalisti. Onkohan koneessa joku vermuus/hälytyssysteemi, mikä katkaisee käynnin, jos öljynpainetta ei ole riittävästi?
Valmetilla...
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Ajoneuvojen kylmäkoneissa nuo pikkudieselit on yleisiä ja niissähän vahti on mutta sammuttaa kyllä kerrasta.

Onko tuossa kaasu ihan mekaaninen että ei ole solenoidi lla. Polttoaine pumppu noista meni aika tiheään kylmäkone käytössä.
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Minun korvaan tuo kuullostaa epäloogiselta näin äkkiä ajateltuna. Jos öljyä ei ole tarpeeksi niin kone sammuu pari kertaa startin jälkeen, kunnes öljy kiertää kunnolla ja kone jää käyntiin.

Luulisi että kun öljyn pinta on alhainen, niin tilanne vaan pahenee kun kone käynnistyy ja öljy lähtee kiertoon. Sama juttu jos öljynpaineet puuttuu ekoilla starteilla alhaisen pinnan takia.
Petrilei
Viestit: 584
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Petrilei »

Kardaani kirjoitti: Ma Maalis 25, 2024 8:38 am Minun korvaan tuo kuullostaa epäloogiselta näin äkkiä ajateltuna. Jos öljyä ei ole tarpeeksi niin kone sammuu pari kertaa startin jälkeen, kunnes öljy kiertää kunnolla ja kone jää käyntiin.

Luulisi että kun öljyn pinta on alhainen, niin tilanne vaan pahenee kun kone käynnistyy ja öljy lähtee kiertoon. Sama juttu jos öljynpaineet puuttuu ekoilla starteilla alhaisen pinnan takia.
Ei pidä miettiä liikoja. Nyt taas käy ja se riittää minulle...
Pataässä
Viestit: 2009
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Lombardinin LWD602 käyntiinlähtöongelmia

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Kardaani kirjoitti: Ma Maalis 25, 2024 8:38 am Minun korvaan tuo kuullostaa epäloogiselta näin äkkiä ajateltuna. Jos öljyä ei ole tarpeeksi niin kone sammuu pari kertaa startin jälkeen, kunnes öljy kiertää kunnolla ja kone jää käyntiin.

Luulisi että kun öljyn pinta on alhainen, niin tilanne vaan pahenee kun kone käynnistyy ja öljy lähtee kiertoon. Sama juttu jos öljynpaineet puuttuu ekoilla starteilla alhaisen pinnan takia.
Se on se loiskeöljy joka auttoi. Viriviri moottoreissa käytetään loiskelevyä ettei öljy kiipeile pitkin moottoria vaan pysyy öljypohjassa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], korsteeni, Mäenjatke ja 71 vierailijaa