Fendt / Steyr / Case IH MWM
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Fendt / Steyr / Case IH MWM
Onko ominaisuus että 80-90 luvun MWM koneessa tuppaa menemään öljyt ja nesteet sekaisin. Talossa CS94 josta vaihdettiin putkien tiivisteet 2000h kohdalla kun hän meille tuli 5-vuotiaana. Silloin oli myös visko rikki, ajattelin että niillä oli yhteys. Nyt reilu 20v jälkeen ja 4800h ajettuna öljynvaihdossa ihmettelin kun öljyn mukana tuli höyryä, vettä en huomannut. Nestettä on toisinaan vuosien saatossa hieman hävinnyt, syylarin korkissa oli hieman vaaleaa hyhmää. Öljy korkissa ihan pieni melko huomaamaton harmaa läntti, huohotin systeemin alapäässä oli jonkin verran harmaata emulsiota. Huohottimen yläpäässä imuputkeen menevässä yhteessa hiukan vettä.
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Ihan normaali juttu. Tuommoista moottoria Fendtissä olen ropannut ja se oli kai neljäs kerta kun se motti oli auki alle 8000 ajotunnissa. Kerran oli ollut täysi peruskorjaus jota ennen olleista avauksista ei tietoa, ja sitten pari kertaa kannetiiviste ja sitten se mun tekemä kerta oli syynä haljennut sylinteriputki. Ei ole tämän sarjan MWM kummoinen moottori maineeseensa verrattuna, erittäin vanhanaikainen ikäisekseen.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Sääli jos näin on. Olen muuten tykännyt moottorin ominaisuuksista ja pieni ruokaisuudesta. Pitää ehkä jättää haaveena ollut 514-515C ostamatta..SamiT kirjoitti: ↑Pe Maalis 22, 2024 8:42 pm Ihan normaali juttu. Tuommoista moottoria Fendtissä olen ropannut ja se oli kai neljäs kerta kun se motti oli auki alle 8000 ajotunnissa. Kerran oli ollut täysi peruskorjaus jota ennen olleista avauksista ei tietoa, ja sitten pari kertaa kannetiiviste ja sitten se mun tekemä kerta oli syynä haljennut sylinteriputki. Ei ole tämän sarjan MWM kummoinen moottori maineeseensa verrattuna, erittäin vanhanaikainen ikäisekseen.
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Ei ole rikki menemätöntä konetta keksitty. En tuon moottorin takia ostamatta jättäisi kyllä muuten miellyttävää konetta. En kyllä ihmettele pieniruokaisuutta, siron oloisista kevyistä palikoista koottu kone. Luultavasti liikkuvien osien rakenne periytyy ilmajäähdytteisten koneiden aikakaudelta osittain.
Viimeksi muokannut SamiT, Pe Maalis 22, 2024 10:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Ja kai se moottori on kehittynyt koko ajan vuosien varrella? Mun kokemukset 80-luvun puolivälin moottoreista. Onhan Agco/Sisu/Valmet moottoritkin kehittyneet koko ajan paljon vaikkapa 1980-2010 välillä vaikka äkkiseltään vaikuttaa että samaa mottia tehty 30 vuotta.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 6:12 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä Mlk.
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Sellanen kokemus on 4syl MVMstä et ei kestänyt hinaajassa kuin 1800 tuntia.Tämä kone ostettiin uutena Valmetin traktoritehtaalta eli sellanen joissa erilliset kannet ja käyttivät Brasiliassa Valmetin traktoreissa näitä.Hienon näköinen kone mutta huono,joku putki/tiiviste ongelma oli joka ei pelannut kun hetken,sit katkesi kampiakseli ja se oli siinä.Nuo isommat MVM laivakoneet taas kestää mailman tappiin huonollakin huollolla.
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Oli varmaankin Brasiliassa tehty. Taisivat olla aikalailla heikkolaatuisempia kun saksalaiset.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2017 3:17 pm
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Itsellä Deutz-Fahr-traktori ja 2000-luvun alun malleja 7 litran koneella. Visko löytyy, mutta pitääkö sen pyöriä ihan ilman kitkaa vai onko tyypillistä, että ei ole kovin herkkä? Tuntuu, että kone ei oikein lämpenisi ja suunnitelmissa onkin vaihtaa termostaatti, kun kerkiää. Lämpömittarin neula ei hievahda kevyissä talvihommissa mihinkään. Jonkinlaista lämpöä kyllä tulee lämmityslaitteesta.
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Ei tuo MWM:n visko käsin pyörittäen ihan vastukseton ole, että kyllä se käydessä kylmänä ihan reippaasti pyörii. Tuo ei vain pitänyt kuumana tarpeeksi, esim. muokatessa alkoi lämmöt karkaamaan ylös.Kauhanheiluttelija kirjoitti: ↑Ma Huhti 01, 2024 10:34 am Itsellä Deutz-Fahr-traktori ja 2000-luvun alun malleja 7 litran koneella. Visko löytyy, mutta pitääkö sen pyöriä ihan ilman kitkaa vai onko tyypillistä, että ei ole kovin herkkä? Tuntuu, että kone ei oikein lämpenisi ja suunnitelmissa onkin vaihtaa termostaatti, kun kerkiää. Lämpömittarin neula ei hievahda kevyissä talvihommissa mihinkään. Jonkinlaista lämpöä kyllä tulee lämmityslaitteesta.
-
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
onko tuolla jeepin MV- merkkisellä moottorilla joku sukuside näihin. sekin on erillisillä sylinterikansilla
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 2:48 pm
- Paikkakunta: Jalasjärvi
- Viesti:
Re: Fendt / Steyr / Case IH MWM
Jeepin diesel on italialinen VM motori https://en.wikipedia.org/wiki/VM_Motori
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anzu63, Bing [Bot], Google [Bot], Lurkus, Mpaseppä, toyotacorolla ja 66 vierailijaa