Massikka 165S Multipower vm 73 etunostolaiteongelma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

mötkö
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:10 pm
Viesti:

Massikka 165S Multipower vm 73 etunostolaiteongelma

Viesti Kirjoittaja mötkö »

Heips !
Minulla on mökkikoneena MF 165 multipower vm 73 koneessa on kiinni pikavik etukuormain, jonka kauhan käännön muutin manuaalisesta hydrauliseksi,eli yksi hydrauli sylinteri kääntelemään kauhaa,paineen otin kippiliitännästä takaa,2toimiseen vivustoon , laite pelannut kohtuullisen hyvin ,nyttemmin alkanut ilmenemään nostoissa nykimistä, ja välillä jopa täysin toimimattomuutta!? Öljyjä en ole vaihtanut,vielä,tyhjentänyt kylläkin,kun ajattelin öljyn olevan ehkä likaista, löytyykö laitteesta joku suodatin joka olisi mennyt tukkoon?koska yhtenä päivänä pelaa ja toisena ei!?käyttöohjekirja näyttäisi multipower pumpussa olevan suodattimen mutta miten se löytyy/puhdistetaan? ihan äimänä? :shock:
Make
Viestit: 1346
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Hydrauliikan suodatin on moottorin öljyntäyttöaukon yläpuolella. Pumpulla on imusiivilä, joka löytyy voimanoton vivun alta luukun sisältä. Imusiivilän irroitus vaatii jonkinverran gynekologin taitoja.
Onko nostolaitevivut oikeassa asennossa? Pallopäinen takana ja neliskulmainen jatkuvalla pumppauksella, eli paksun osan takaosassa.
mötkö
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:10 pm
Viesti:

jatkoa

Viesti Kirjoittaja mötkö »

Vivut ovat oikeissa paikoissaan , mutta tämä kolmitieventtiili menee aivan veltoksi,eli ikäänkuin öljyä ei missään virtailisi,muutaman tunnin kuluttua voi taas pelata hyvinkin ,jonkin aikaa,ja taas sama juttu! siitä päättelin vian ehkä olevan tukkeutuneissa suodattimissa! kun seuraavan kerran menen mökille, vaihdan suodattimet ja uudet öljyt, katsotaan auttaako.
MOP
Viestit: 7529
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Tuon Maken teorian mukaan koneessasi pitäisi olla MP-suurtehopumppu. Onko, tuskin. Hydraulipumpun suodatin on tiheeä messinkiverkkoa ja voi todella olla tukossa. Mutta voi olla monta muutakin venttiilivikaa. Yksi mahdollisuus pumpussa kiinni oleva venttiili. Otattaa irti nostolaitekannen ja katkaisuttaa traktorin. Silloin kannattaa laitta se hydrauliikka perinpohjin mm. pumppuun korjaussarja.
mötkö
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:10 pm
Viesti:

Heh

Viesti Kirjoittaja mötkö »

Joo, tosiaan , mielummin pistän massikan myyniin,ja ostan toisen, eihän mökkimiehillä ole mahdollisuuksia traktorin katkaisuun,saati välineitä,odotinkin täältä saavani järkeviä neuvoja,meille mekein tumpeloille,olen entisöinyt MB-180 vm 1957 ja Sumbeam500 mootoripyörän ,kummatkin vielä tallissani,Traktorin hankkiminen oli kova haaste,ja vaikka ihan hömelönä sen ostinkin, niin työnsä on tehnyt tähän asti kiitettävästi, niinkuin teidän sivustonnekin,ilman tätä saittia en olisi rohjennut ryhtyä koko projektiin,olen seuraillut keskusteluanne ja pidän teitä tosi fiksuna porukkana.
mötkö
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:10 pm
Viesti:

Heh

Viesti Kirjoittaja mötkö »

Joo, tosiaan , mielummin pistän massikan myytniin,ja ostan toisen, eihän mökkimiehillä ole mahdollisuuksia traktorin katkaisuun,saati välineitä,odotinkin täältä saavani järkeviä neuvoja,meille mekein tumpeloille,olen entisöinyt MB-180 vm 1957 ja Sumbeam500 mootoripyörän ,kummatkin vielä tallissani,Traktorin hankkiminen oli kova haaste,ja vaikka ihan hömelönä sen ostinkin, niin työnsä on tehnyt tähän asti kiitettävästi, niinkuin teidän sivustonnekin,ilman tätä saittia en olisi rohjennut ryhtyä koko projektiin,olen seuraillut keskusteluanne ja pidän teitä tosi fiksuna porukkana.
mötkö
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:10 pm
Viesti:

Heh

Viesti Kirjoittaja mötkö »

Joo, tosiaan , mielummin pistän massikan myyntiin,ja ostan toisen, eihän mökkimiehillä ole mahdollisuuksia traktorin katkaisuun,saati välineitä,odotinkin täältä saavani järkeviä neuvoja,meille mekein tumpeloille,olen entisöinyt MB-180 vm 1957 ja Sumbeam500 mootoripyörän ,kummatkin vielä tallissani,Traktorin hankkiminen oli kova haaste,ja vaikka ihan hömelönä sen ostinkin, niin työnsä on tehnyt tähän asti kiitettävästi, niinkuin teidän sivustonnekin,ilman tätä saittia en olisi rohjennut ryhtyä koko projektiin,olen seuraillut keskusteluanne ja pidän teitä tosi fiksuna porukkana.
kalvaana
Viestit: 7340
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Sen tavallisen pumpun ja venttiilin irrotukseen riittää nostolaitekannen irrotus. Ei taartte katkasta raktoria.

Tutki se kolmitieventiili ekaksi ja sitten ne O-renkaat, jokka on siinä pillissä, joka tuo öljyn kanteen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
tapsaa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 8:30 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsaa »

Niin se suodatin on kyllä siellä vaihteiston pohjassa luukku kolmella pultilla kiinni , on muuten hyvin mahdollista että voi olla tukossa ja pitää muuten sitten pestä huolella ainakin jos on märät jarrut konessa irtoaa sitä töhnää levyistä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa