Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: To Tammi 23, 2020 11:28 pm
- Viesti:
Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Perhana. Vetokoukun nostotanko pätkähti poikki. Osaako joku sanoa kannattaako tuota korjata hitsaamalla vai suosiolla hommata uusi? Vaiko rakenntaa pyörötankosta / kierratangosta oma viritelmä
Tuleekohan tällaiset kestämään ja mitäköhän materiaalia tuo alkuperäinen on? Ja millainen yleisesti ottaen näiden saatavuus on purkuosina?
Tuolla kuva vauriosta: https://www.dropbox.com/s/pljqwlkpt6ow9 ... 8.png?dl=0
Tuleekohan tällaiset kestämään ja mitäköhän materiaalia tuo alkuperäinen on? Ja millainen yleisesti ottaen näiden saatavuus on purkuosina?
Tuolla kuva vauriosta: https://www.dropbox.com/s/pljqwlkpt6ow9 ... 8.png?dl=0
Viimeksi muokannut Harjoittelija, La Touko 23, 2020 7:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Ostaisin uuden ja tuon vetokoukun kanssa sinulla on oikaisuhommaa kun se on noin kieroksi päässyt samalla.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
- Matsikka
- Viestit: 16234
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Itte jouruin omasta 705:ta lyhentämään, oli heleppo homma tuolta alapäästä mutta tuo on poikki jengan juuresta niin on hankalampi juttu.
Jos löytyy uusi/paree...niin sitte se.
Jos löytyy uusi/paree...niin sitte se.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 8628
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Itte oon tehnyt sekä 584 että 784 uudet nostotangot kierteittämällä 16mm akselia ja hitsaamalla päähän alkuperäsen laipan. 584 vääntyi ja 784 putosi. Mutta sun tapauksessa tilaamaan uutta hookeria. Toi on kiero ku pedofiilin mieli.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Itsellä odottaa juuri asennusta restauroitu nostotanko, olen hommannut 16mm pyörötankoa ja tehnyt siihen 5cm matkalle kierteen ja hitsannut vanhan tilalle. Metsä ajossa nämä ovat kulutus tavaraa
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Mistä näihin koukkuja löytäisi järkihintaan, roikkuu etuosasta jo 15 cm, tökkii kantoihin? Puuttuvia holkkeja ja tappeja uusittu. Huono koukku
19 tuhatta ja alkaa olla entinen. Fordin 10 - sarjasta kun sovittaisi paremman koukun tuohon. Kiinnitys on akselilla, ettei tuonne juuri muuta saa helpolla kuin omansa.
19 tuhatta ja alkaa olla entinen. Fordin 10 - sarjasta kun sovittaisi paremman koukun tuohon. Kiinnitys on akselilla, ettei tuonne juuri muuta saa helpolla kuin omansa.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Tekemällä/teettämällä, voi löytyä purkaamoltakin
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: To Tammi 23, 2020 11:28 pm
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Taidan tekaista tangolle ensin väliaikaisen pikakorjauksen hitsaamalla, että saan hiekanajohommat valmiiksi. Sitten paremmalla ajalla pitää käydä läpi koko koukkumekanismi ja laittaa uudet tangot molemmin puolin. Katkeamiseen lienee myötävaikuttanut se, että toisen puolen tanko on reilusti liian pitkä (säätövara loppu) ja siksi kuormitus on kohdistunut tälle katkenneelle tangolle.
Perusongelmana tässä on ollut jatkuvasti se, että koukkumekanismi ei meinaa pysyä lukituksessa, kuten nyt tangon katketessa - kaikki rasitus tuli tälle katkenneelle tangolle. Lukitustappi on vähän kulunut ja lisäksi mekanismien nivelissä lienee kauttaaltaan sen verran välystä, että koukku "roikkuu" liian takana. Pitänee tapittaa / holkittaa systeemi, kuten "mikekin" kertoi tehneensä. Tai sitten katsella koko koukkuhässäkkä uusiksi.
Kärry on jo useamman kerran päässyt kärry tippumaan perästä vaikka lukitus olisi ollut kiinnikin. Hitsasin vetokoukkuun pari senttiä lisää korkeutta ja kärryn silmukan paksummaksi, mutta tämänkin jälkeen on kahdesti vaikeassa paikassa vekslatesssa päässyt tippumaan. Parilla kerralla en tuota tietenkään huomannut ajoissa ja sen seurauksena kipin letku poikki. Ja kertaalleen pingottunut letku pääsi vetämään Valmetin venttiilipöydän telineen ja käyttövivustonkin solmuun. AARGH! Ajatus tuosta ylimääräisestä parin päivän remontista puistattaa viekäkin.
Laitoin eilen ennen tätä viimeisintä tunarointia peruutuskameran (Wifi-malli, josta kuva kännykkään - edullinen ja loistava peli) kuvaamaan koukkua ja lukitusta. Idea on tarkkailla systeemiä hankalissa maastopaikoissa. No, eipä tullut sitten katsottua kameran kuvaa, kun tämä tangon katkeminen pääsi tapahtumaan. Kamera on kyllä mainio myös kärryä kytkettäessä ja koukun sihtaamisessa silmukkaan, koska minulla ei ole kuormaajan apurungon ja lisähydrauliikan vuoksi minkäänlaista näkyvyttä ohjaamosta koukulle.
Ja kuten SamiT tuolla kirjoitteli, että vetokoukku itsessään vaatisi oikaisua. En ole vielä keksinyt millä sen saisi suoraksi - ja miten se on ylipäätään noin mutkalle päässyt vääntymään? Pitää olla hirveät voimat ja luulisi, että jokin muu paikka pettää ensin.
Perusongelmana tässä on ollut jatkuvasti se, että koukkumekanismi ei meinaa pysyä lukituksessa, kuten nyt tangon katketessa - kaikki rasitus tuli tälle katkenneelle tangolle. Lukitustappi on vähän kulunut ja lisäksi mekanismien nivelissä lienee kauttaaltaan sen verran välystä, että koukku "roikkuu" liian takana. Pitänee tapittaa / holkittaa systeemi, kuten "mikekin" kertoi tehneensä. Tai sitten katsella koko koukkuhässäkkä uusiksi.
Kärry on jo useamman kerran päässyt kärry tippumaan perästä vaikka lukitus olisi ollut kiinnikin. Hitsasin vetokoukkuun pari senttiä lisää korkeutta ja kärryn silmukan paksummaksi, mutta tämänkin jälkeen on kahdesti vaikeassa paikassa vekslatesssa päässyt tippumaan. Parilla kerralla en tuota tietenkään huomannut ajoissa ja sen seurauksena kipin letku poikki. Ja kertaalleen pingottunut letku pääsi vetämään Valmetin venttiilipöydän telineen ja käyttövivustonkin solmuun. AARGH! Ajatus tuosta ylimääräisestä parin päivän remontista puistattaa viekäkin.
Laitoin eilen ennen tätä viimeisintä tunarointia peruutuskameran (Wifi-malli, josta kuva kännykkään - edullinen ja loistava peli) kuvaamaan koukkua ja lukitusta. Idea on tarkkailla systeemiä hankalissa maastopaikoissa. No, eipä tullut sitten katsottua kameran kuvaa, kun tämä tangon katkeminen pääsi tapahtumaan. Kamera on kyllä mainio myös kärryä kytkettäessä ja koukun sihtaamisessa silmukkaan, koska minulla ei ole kuormaajan apurungon ja lisähydrauliikan vuoksi minkäänlaista näkyvyttä ohjaamosta koukulle.
Ja kuten SamiT tuolla kirjoitteli, että vetokoukku itsessään vaatisi oikaisua. En ole vielä keksinyt millä sen saisi suoraksi - ja miten se on ylipäätään noin mutkalle päässyt vääntymään? Pitää olla hirveät voimat ja luulisi, että jokin muu paikka pettää ensin.
-
- Viestit: 6378
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Tommosella koukulla ei pitäis tehdä enää yhtään mitään töitä. Yhden kerran kipatessa saattaa puomi olla takalasista kopissa ja huonolla tuurilla kuskissa...Harjoittelija kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 11:58 am Perusongelmana tässä on ollut jatkuvasti se, että koukkumekanismi ei meinaa pysyä lukituksessa, kuten nyt tangon katketessa - kaikki rasitus tuli tälle katkenneelle tangolle. Lukitustappi on vähän kulunut ja lisäksi mekanismien nivelissä lienee kauttaaltaan sen verran välystä, että koukku "roikkuu" liian takana. Pitänee tapittaa / holkittaa systeemi, kuten "mikekin" kertoi tehneensä. Tai sitten katsella koko koukkuhässäkkä uusiksi.
Kärry on jo useamman kerran päässyt kärry tippumaan perästä vaikka lukitus olisi ollut kiinnikin. Hitsasin vetokoukkuun pari senttiä lisää korkeutta ja kärryn silmukan paksummaksi, mutta tämänkin jälkeen on kahdesti vaikeassa paikassa vekslatesssa päässyt tippumaan. Parilla kerralla en tuota tietenkään huomannut ajoissa ja sen seurauksena kipin letku poikki. Ja kertaalleen pingottunut letku pääsi vetämään Valmetin venttiilipöydän telineen ja käyttövivustonkin solmuun. AARGH! Ajatus tuosta ylimääräisestä parin päivän remontista puistattaa viekäkin.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Tässä taas näkee minkälainen susipaska on suomalainen vetokoukku järjestelmä. Järkiään joka raktorissa on suomalainen vetokoukku eikö ne missään merkissä tunnu pelaavan kunnolla vanhemmiten.
Huvittava on veto kisoissakin seurata kun pyöräkoneilla nostellaan kärryjä koukkuihin 2000 luvun traktoreissakin.
Mikälie kun Suomeen ei oo maatalousvetolaite kulttuuri levinnyt, vai onko se kun jo ukkikin veti kookulla niin vedetään myöhi..
Huvittava on veto kisoissakin seurata kun pyöräkoneilla nostellaan kärryjä koukkuihin 2000 luvun traktoreissakin.
Mikälie kun Suomeen ei oo maatalousvetolaite kulttuuri levinnyt, vai onko se kun jo ukkikin veti kookulla niin vedetään myöhi..
-
- Viestit: 6378
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Onhan noita onnistuneitakin toteutuksia toi -05 sarjan Valmetin ei sitä ole. Joissakin traktoreissa on koukun nostovoimaa rajoitettu ettei liian painavia aisapainoja perään saisi. Maatalousvetolaite taas sitten tulee yleensä koukkuun jatkeeksi niin ei se asiaa paranna.DexMasZet kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 12:33 pm Tässä taas näkee minkälainen susipaska on suomalainen vetokoukku järjestelmä. Järkiään joka raktorissa on suomalainen vetokoukku eikö ne missään merkissä tunnu pelaavan kunnolla vanhemmiten.
Huvittava on veto kisoissakin seurata kun pyöräkoneilla nostellaan kärryjä koukkuihin 2000 luvun traktoreissakin.
Mikälie kun Suomeen ei oo maatalousvetolaite kulttuuri levinnyt, vai onko se kun jo ukkikin veti kookulla niin vedetään myöhi..
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
- Matsikka
- Viestit: 16234
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Maatalousvetolaittteella ei suuria kärryjä vedellä, paremminkin paalaimen ym.kevyeen vetoon suunniteltu.
Koukun tais aikoinaan keksiä ylistarolainen heppu, joka tekin montaa muutakin maatalouskonetta.
Koukun tais aikoinaan keksiä ylistarolainen heppu, joka tekin montaa muutakin maatalouskonetta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Minulla on tullu kärrinaisa kipatessa takalasin läpi kainaloon,takalasi ja penkin käsinoja mene rikki,oli tuuria Sen jälkeen hitsattiin tavaraa koukkuun sekä vetolenkkiin.Talumees kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 12:02 pmTommosella koukulla ei pitäis tehdä enää yhtään mitään töitä. Yhden kerran kipatessa saattaa puomi olla takalasista kopissa ja huonolla tuurilla kuskissa...Harjoittelija kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 11:58 am Perusongelmana tässä on ollut jatkuvasti se, että koukkumekanismi ei meinaa pysyä lukituksessa, kuten nyt tangon katketessa - kaikki rasitus tuli tälle katkenneelle tangolle. Lukitustappi on vähän kulunut ja lisäksi mekanismien nivelissä lienee kauttaaltaan sen verran välystä, että koukku "roikkuu" liian takana. Pitänee tapittaa / holkittaa systeemi, kuten "mikekin" kertoi tehneensä. Tai sitten katsella koko koukkuhässäkkä uusiksi.
Kärry on jo useamman kerran päässyt kärry tippumaan perästä vaikka lukitus olisi ollut kiinnikin. Hitsasin vetokoukkuun pari senttiä lisää korkeutta ja kärryn silmukan paksummaksi, mutta tämänkin jälkeen on kahdesti vaikeassa paikassa vekslatesssa päässyt tippumaan. Parilla kerralla en tuota tietenkään huomannut ajoissa ja sen seurauksena kipin letku poikki. Ja kertaalleen pingottunut letku pääsi vetämään Valmetin venttiilipöydän telineen ja käyttövivustonkin solmuun. AARGH! Ajatus tuosta ylimääräisestä parin päivän remontista puistattaa viekäkin.
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Minkähän painosen aisan se Belargounian koukku nostaa kun on ensin saanut sen sieltä traktorin alta kohtaamaan kärrin aisan.DexMasZet kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 12:33 pm Tässä taas näkee minkälainen susipaska on suomalainen vetokoukku järjestelmä. Järkiään joka raktorissa on suomalainen vetokoukku eikö ne missään merkissä tunnu pelaavan kunnolla vanhemmiten.
Huvittava on veto kisoissakin seurata kun pyöräkoneilla nostellaan kärryjä koukkuihin 2000 luvun traktoreissakin.
Mikälie kun Suomeen ei oo maatalousvetolaite kulttuuri levinnyt, vai onko se kun jo ukkikin veti kookulla niin vedetään myöhi..
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Hevoskärryissä vankkurimalli on hyvä, traktorissa tuskin. Märällä pellolla huomaa eron, auton peräkärry risukuormalla niin jää fergu sutimaan vaikka painoa vain noin 500kg. Tonnin kuorma aisapainoisessa rankakärryssä niin menee pahemmastakin paikasta. Tyhjänäkin pääsee lastauspaikalle asti.DexMasZet kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 12:33 pm Tässä taas näkee minkälainen susipaska on suomalainen vetokoukku järjestelmä. Järkiään joka raktorissa on suomalainen vetokoukku eikö ne missään merkissä tunnu pelaavan kunnolla vanhemmiten.
Huvittava on veto kisoissakin seurata kun pyöräkoneilla nostellaan kärryjä koukkuihin 2000 luvun traktoreissakin.
Mikälie kun Suomeen ei oo maatalousvetolaite kulttuuri levinnyt, vai onko se kun jo ukkikin veti kookulla niin vedetään myöhi..
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: To Tammi 23, 2020 11:28 pm
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Tuossa on syyllinen lukituksen ongelmiin: https://www.dropbox.com/s/6o68qo49se3ar ... 0.png?dl=0
Alkoi paljastumaan, kun putsailin kunnola. Eli tuo käpälän pää on poikki/kulunut. Ja näköjään on ennenkin hitsailtu edellisten omistajien toimesta. Lisää siiis tavaraa käpälän päihin... Kannattaako hitsata jollain erikoispuikolla vai tavallisella 48:lla?
Alkoi paljastumaan, kun putsailin kunnola. Eli tuo käpälän pää on poikki/kulunut. Ja näköjään on ennenkin hitsailtu edellisten omistajien toimesta. Lisää siiis tavaraa käpälän päihin... Kannattaako hitsata jollain erikoispuikolla vai tavallisella 48:lla?
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Oisko syy kuitenkin nivelien/tappien kuluminen, ja koukku tulee liian taakse, ettei nuo lukituskäpälät enää yletä lukkopalikkaan?!
Näkyy olevan koukkuosa saanu melkosta vääntöä, kun koko koukku liuhallaa siville päin.
Ihan tavallisella puikolla voi hitsata täyttöä.
Näkyy olevan koukkuosa saanu melkosta vääntöä, kun koko koukku liuhallaa siville päin.
Ihan tavallisella puikolla voi hitsata täyttöä.
-
- Viestit: 820
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 11:38 pm
- Paikkakunta: Kalvola
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Ei sen kai kunnossa ollessaan kuulu ottaa tuosta kärjestä kiinni vaan pidemmältä. Kääntyykö lukko kunnolla paikalleen, joskus ollut vikaa kun siellä kaikkea möhnää välissä niin ei lukkiudu luotettavasti. Samoin jos koukku ei nouse tarpeeksi ylös niin lukko jää noiden kärkien varaan eikä käänny luotettavasti lukkoasentoon..
Koukun ylösnousuun ja nostotankojen katkeamiseen vaikutti katkennut vetovastustunnustelun vaijeri, nostolaitteet ei aina noussu kunnolla ylös kun tunnustelu jotenkin päällä. Sitten lyhennettiin tankoja, ja kun nousi joskus kunnolla ylös niin tanko poikki. Nyt vipu nostolaitekannen kyljessä teljetty ääriasentoon hyttiin päin niin toimii kunnolla..
Koukun ylösnousuun ja nostotankojen katkeamiseen vaikutti katkennut vetovastustunnustelun vaijeri, nostolaitteet ei aina noussu kunnolla ylös kun tunnustelu jotenkin päällä. Sitten lyhennettiin tankoja, ja kun nousi joskus kunnolla ylös niin tanko poikki. Nyt vipu nostolaitekannen kyljessä teljetty ääriasentoon hyttiin päin niin toimii kunnolla..
-
- Viestit: 1425
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
(klik)DexMasZet kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 12:33 pm Tässä taas näkee minkälainen susipaska on suomalainen vetokoukku järjestelmä. Järkiään joka raktorissa on suomalainen vetokoukku eikö ne missään merkissä tunnu pelaavan kunnolla vanhemmiten.
Huvittava on veto kisoissakin seurata kun pyöräkoneilla nostellaan kärryjä koukkuihin 2000 luvun traktoreissakin.
Mikälie kun Suomeen ei oo maatalousvetolaite kulttuuri levinnyt, vai onko se kun jo ukkikin veti kookulla niin vedetään myöhi..
Suomalainen vetokoukku, 30 vuotta vanha 10000 tuntia ajetussa traktorissa, toimii todella hyvin ja siis aivan yhtä hyvin kuin uutena. Lisävarusteena maatalousvetolaite, johon saa kiinni vaikka paalaimen tai O1 luokan perävaunun, tai minkä tahansa 50 mm kuulavetolaitteella varustetun perässävedettävän.
- Matsikka
- Viestit: 16234
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Valmet 605 vetokoukun nostotanko poikki
Mitäs vuosimallia kone on? Omas -83 mallisessa oli tuon näköinen, serkun -86 mallisessa oli parannettu malli. Mun prutkussa etuosan raurat oli erilliset, serkun omassa ne oli yhristetty lattarauralla toisiinsa. Lisäksi koukun alaosahan oli hitsattu vahvikerauta alaosaan.
Uuremmallinen on vähä paree, mutta sepittää sitäkin pitää.....ihan liikaa niveliä.
Uuremmallinen on vähä paree, mutta sepittää sitäkin pitää.....ihan liikaa niveliä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ---tapsa---, Aakku, Google [Bot], Semrush [Bot] ja 49 vierailijaa