Bolens HT20
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma Joulu 02, 2019 12:13 pm
- Viesti:
Bolens HT20
Hei,
minulla on tuollainen amerikkalainen pikku "traktori" Bolens. Melko koomisen näköinen kopillinen kampe.
Tälläisessa on alun perin ollut Kohlerin bensakone mutta tähän on vaihdettu 700cc Mag diesel, yksipyttyinen.
Onko täällä kellään tälläistä Bolenssia? Kiinnostaisi tietää mitä hydrauliöljyä olette käyttäneet siinä ja yleensä millainen tämä
on tekniikaltaan. Hydrostaattinen perä ja hydrauliikkaa sen verran että etulevyä voi nostaa ja kääntää sekä takana on jonkinlainen hydrauli-ulosotto. En tiedä hydrauliikasta oikeastaan mitään ja melko vähän diesel koneista.
Tuo kone on alkanut käydä välillä todella huonosti, kierrokset huojuu rasituksessa ja saattaa jopa sammua. Kylmällä tuo on kettumainen laittaa käyntiin kun siinä ei ole hehkua. Olen lämmittänyt kuumailmapuhaltimella sitä imuilmakanavaa, siten sen saa jotenkin käyntiin. Mistähän kannattaisi lähteä liikkeelle tuon kierros-ongelman kanssa? Löpö on talvilaatua. Toivon että se ei johtuisi tuosta hydrostaattisesta perästä, että se jotenkin välillä ottaisi koneesta niin paljon kuormia että se alkaa heittelemään kierroksia.
Kesällä teki vain kerran sen, nyt melkeimpä aina kun aurailee pihoja. Liikkeet tuntuu jouhevilta ja se liikkuu silti kepeän tuntuisesti vaikka se kone alkaa sitä huojuntaa tekemään.
minulla on tuollainen amerikkalainen pikku "traktori" Bolens. Melko koomisen näköinen kopillinen kampe.
Tälläisessa on alun perin ollut Kohlerin bensakone mutta tähän on vaihdettu 700cc Mag diesel, yksipyttyinen.
Onko täällä kellään tälläistä Bolenssia? Kiinnostaisi tietää mitä hydrauliöljyä olette käyttäneet siinä ja yleensä millainen tämä
on tekniikaltaan. Hydrostaattinen perä ja hydrauliikkaa sen verran että etulevyä voi nostaa ja kääntää sekä takana on jonkinlainen hydrauli-ulosotto. En tiedä hydrauliikasta oikeastaan mitään ja melko vähän diesel koneista.
Tuo kone on alkanut käydä välillä todella huonosti, kierrokset huojuu rasituksessa ja saattaa jopa sammua. Kylmällä tuo on kettumainen laittaa käyntiin kun siinä ei ole hehkua. Olen lämmittänyt kuumailmapuhaltimella sitä imuilmakanavaa, siten sen saa jotenkin käyntiin. Mistähän kannattaisi lähteä liikkeelle tuon kierros-ongelman kanssa? Löpö on talvilaatua. Toivon että se ei johtuisi tuosta hydrostaattisesta perästä, että se jotenkin välillä ottaisi koneesta niin paljon kuormia että se alkaa heittelemään kierroksia.
Kesällä teki vain kerran sen, nyt melkeimpä aina kun aurailee pihoja. Liikkeet tuntuu jouhevilta ja se liikkuu silti kepeän tuntuisesti vaikka se kone alkaa sitä huojuntaa tekemään.
-
- Viestit: 1466
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
En ole minäkään mikään diesel-guru, mutta eikös näistä pitäisi joskus säädättää ruiskusuutin/suuttimet, ettei suhut ole mitä sattuu.
Onko lohkolämppäriä? Jos nykyajan letkulämppärillä lämmittäisi kunnolla koneen lämpimäksi niin auttais käynnnistymistä aika paljon. Mulla riittää vastaavan kokosessa koneessa puolen tunnin lämmitys letkulämppärillä. On termarillinen kiertovesipumppulämmitin.
Mahtaa olla hauskaa käyntiääni ykspyttysessä tiselissä.
Onko lohkolämppäriä? Jos nykyajan letkulämppärillä lämmittäisi kunnolla koneen lämpimäksi niin auttais käynnnistymistä aika paljon. Mulla riittää vastaavan kokosessa koneessa puolen tunnin lämmitys letkulämppärillä. On termarillinen kiertovesipumppulämmitin.
Mahtaa olla hauskaa käyntiääni ykspyttysessä tiselissä.
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Mielestäni säätimen hitauteen viittaa. Onko ruiskutuspumpussa omat öljyt ja onko tarkistettu/vaihdettu koskaan? Vai onko säädin koneen sisällä?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma Joulu 02, 2019 12:13 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Ei ole lohkolämmitintä, tuo on siis ilmajäähytteinen kone. Joku meridiesel vissiin, suunniteltu välimeren ilmastoon.
Ruiskutuspumppu on siinä koneen kyljessä, en tiedä siitä oikeastaan mitään. En usko että on tarkasteltu sen osalta
lähivuosina mitään. Se kone saattaa pyöriä ensimmäiset 10 minuuttia ihan hyvin mutta sitten yllättäen alkaa se hakeminen.
Mutta ei tuollaisissa kamppeissa varmaan paljon muuta ole kuin ruiskutuspumppu mistä kannattaa jotenkin lähteä liikenteeseen?
Ja onhan siinä kyllä julmat äänet!
Ruiskutuspumppu on siinä koneen kyljessä, en tiedä siitä oikeastaan mitään. En usko että on tarkasteltu sen osalta
lähivuosina mitään. Se kone saattaa pyöriä ensimmäiset 10 minuuttia ihan hyvin mutta sitten yllättäen alkaa se hakeminen.
Mutta ei tuollaisissa kamppeissa varmaan paljon muuta ole kuin ruiskutuspumppu mistä kannattaa jotenkin lähteä liikenteeseen?
Ja onhan siinä kyllä julmat äänet!
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Tuommoinen oli muuten just jossain myynnissä. Kubota moottorilla.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma Joulu 02, 2019 12:13 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Joo huomasin sen, siinä ois loistava kone. Se tuli uudestaan myyntiin, voi olla vaan että hinta nousee liian korkeaksi että itseä se kiinnostaisi. Siinä oli tuo perä rikki.
Ajattelin että ostan ensi kesäksi Kubotan jonkin vanhemman nelivedon etukuormaajalla. Se olisi unelma!
Ajattelin että ostan ensi kesäksi Kubotan jonkin vanhemman nelivedon etukuormaajalla. Se olisi unelma!
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Eikö se ollut reilu tonni millä meni? Vai onko samalla myyjällä uudestaan?Mozart kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 3:58 pm Joo huomasin sen, siinä ois loistava kone. Se tuli uudestaan myyntiin, voi olla vaan että hinta nousee liian korkeaksi että itseä se kiinnostaisi. Siinä oli tuo perä rikki.
Ajattelin että ostan ensi kesäksi Kubotan jonkin vanhemman nelivedon etukuormaajalla. Se olisi unelma!
Mulla on neliveto Kubota 245 kuormaajalla. On kyllä hiton näppärä ja kokoisekseen tehokas laite moneen hommaan.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma Joulu 02, 2019 12:13 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Joo se on samalla myynnissä. Oisko ollut 1300€. Se on varmaan ihan relevantti hinta vaikka se perä on siitä sökö. Varmaan se kubotan kolmepyttyinen diesel jo itsessään sen arvoinen.
Juuri sellaisesta Kubota 245:sesta olen haaveillut. On varmasti kätevä! Yksi pienempi takaveto Kubota kuormaajalla on myynnissä mutta varmaan pelkkä takaveto ei riitä tuollaiseen puuhailuun? Se ois 5700€ myynnissä, eli siinä omassa hintahaarukassa.
Budjetti on just se 6000-8000€, saa nähdä saako sillä sellaista kampetta.
Juuri sellaisesta Kubota 245:sesta olen haaveillut. On varmasti kätevä! Yksi pienempi takaveto Kubota kuormaajalla on myynnissä mutta varmaan pelkkä takaveto ei riitä tuollaiseen puuhailuun? Se ois 5700€ myynnissä, eli siinä omassa hintahaarukassa.
Budjetti on just se 6000-8000€, saa nähdä saako sillä sellaista kampetta.
-
- Viestit: 1466
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Neliveto on kyllä tarpeen, silläkin on välillä ihan tasasella jäällä yhtä sutimista.
Nykyään onkin pikkurattorimarkkinoilla valinnan varaa kun vissiin useampikin firma tuo niitä käytettynä maahan ja lisäksi on kinuskit ja Solikset.
Mitäs japsimerkkejä niitä on : Kubota, Iseki, Mitsubishi, Satoh, Yanmar, Zen noh, Suzue, Bolens ollu joskus muistaakseni niin että Satoh Bolens. Lie niitä muitakin japsimerkkejä rattoreissa?
Ilmeisesti Euroopassa on isoja välittäjiä joilta vois ostaa isomman erän kerralla, vois saaha sillai evullisesti jos kokois porukan eikä joutuisi kusetetuksi.
Nykyään onkin pikkurattorimarkkinoilla valinnan varaa kun vissiin useampikin firma tuo niitä käytettynä maahan ja lisäksi on kinuskit ja Solikset.
Mitäs japsimerkkejä niitä on : Kubota, Iseki, Mitsubishi, Satoh, Yanmar, Zen noh, Suzue, Bolens ollu joskus muistaakseni niin että Satoh Bolens. Lie niitä muitakin japsimerkkejä rattoreissa?
Ilmeisesti Euroopassa on isoja välittäjiä joilta vois ostaa isomman erän kerralla, vois saaha sillai evullisesti jos kokois porukan eikä joutuisi kusetetuksi.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Takaveto vaatii ainakin painon taakse. Tuolla budjetilla saat kyllä jo nelivetoisenkin, tosin kuormaajalla varustettuna harvemmin tarjolla. Tuossa omassa se on pikakiinnitteinen. Sovitteet olisi hyvä mennä taka-akselille asti, on huomattavasti kestävämpi. Ketjuja en ole tuohon ikinä kaivannut. Ohjaustehostin taasen olisi hyvä, on aika raskas käännellä kuormainkäytössä.Mozart kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:07 pm Joo se on samalla myynnissä. Oisko ollut 1300€. Se on varmaan ihan relevantti hinta vaikka se perä on siitä sökö. Varmaan se kubotan kolmepyttyinen diesel jo itsessään sen arvoinen.
Juuri sellaisesta Kubota 245:sesta olen haaveillut. On varmasti kätevä! Yksi pienempi takaveto Kubota kuormaajalla on myynnissä mutta varmaan pelkkä takaveto ei riitä tuollaiseen puuhailuun? Se ois 5700€ myynnissä, eli siinä omassa hintahaarukassa.
Budjetti on just se 6000-8000€, saa nähdä saako sillä sellaista kampetta.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Tuttu on noita joskus tuonut eurooppaan, nykyisin niissä isossa osassa on se ongelma ettei niissä ole sitä CE-merkintää joka hankaloittaa myyntiä aika paljon.
Eri asia jos masinistit ostaisi porukalla kontillisen noita pihakoneiksi, itsellekin tulee tarjoussähköposteja pikkutraktoreista Japanista noin kerran viikossa kun joskus oli suunnitelmassa maahantuontia sieltä suunnalta.
Yksi bensa näkyy nettikoneesta löytyvän tuota Bolensia https://www.nettikone.com/bolens/kiinte ... ri/1886386
Tuskinpa pihahommissa haittaa vaikka on bensakoneella kun ne vuotuiset tunnit kuitenkaan niin suuria ole.
Eri asia jos masinistit ostaisi porukalla kontillisen noita pihakoneiksi, itsellekin tulee tarjoussähköposteja pikkutraktoreista Japanista noin kerran viikossa kun joskus oli suunnitelmassa maahantuontia sieltä suunnalta.
Yksi bensa näkyy nettikoneesta löytyvän tuota Bolensia https://www.nettikone.com/bolens/kiinte ... ri/1886386
Tuskinpa pihahommissa haittaa vaikka on bensakoneella kun ne vuotuiset tunnit kuitenkaan niin suuria ole.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 1466
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Miten helposti onnistuisi rattorin rekisteriin saanti jos moisen kontin tilaisi?korjailija kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:42 pm Tuttu on noita joskus tuonut eurooppaan, nykyisin niissä isossa osassa on se ongelma ettei niissä ole sitä CE-merkintää joka hankaloittaa myyntiä aika paljon.
Eri asia jos masinistit ostaisi porukalla kontillisen noita pihakoneiksi, itsellekin tulee tarjoussähköposteja pikkutraktoreista Japanista noin kerran viikossa kun joskus oli suunnitelmassa maahantuontia sieltä suunnalta.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Eihän siinä yksityishenkilönä ole mitään ongelmaa se on vaan se ce merkinnän puute kun haittaa jos firmana noita myy eteenpäin niin silloin ne ei täytä kaikkia vaatimuksia kun ei ole tuota merkintää.
Se kontin rahtimaksu vähän vaihtelee mutta taitaa olla muutaman tonnin luokkaa ja noita pikkutraktoreita siihen menee toistakymmentä osittain purettuina.
Yksi tuttava kerran osti kontillisen kubotoja japanista ja ne oli lähes purettuina pakattuina siihen konttiin jotta mahtui enemmän en nyt muista oliko siinä kontissa 12 vai 18 kubotaa, mutta sitä luokkaa ja ei ollut enää hinta mikään paha yhtä traktoria kohden, koska yksi kaveri sai yhden noista ilmaiseksi kun laittoi ne muut kokoon.
Se kontin rahtimaksu vähän vaihtelee mutta taitaa olla muutaman tonnin luokkaa ja noita pikkutraktoreita siihen menee toistakymmentä osittain purettuina.
Yksi tuttava kerran osti kontillisen kubotoja japanista ja ne oli lähes purettuina pakattuina siihen konttiin jotta mahtui enemmän en nyt muista oliko siinä kontissa 12 vai 18 kubotaa, mutta sitä luokkaa ja ei ollut enää hinta mikään paha yhtä traktoria kohden, koska yksi kaveri sai yhden noista ilmaiseksi kun laittoi ne muut kokoon.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Bolens HT20
alkanut käydä välillä todella huonosti, kierrokset huojuu rasituksessa ja saattaa jopa sammua.
Se kone saattaa pyöriä ensimmäiset 10 minuuttia ihan hyvin mutta sitten yllättäen alkaa se hakeminen.
Mutta ei tuollaisissa kamppeissa varmaan paljon muuta ole kuin ruiskutuspumppu mistä kannattaa jotenkin lähteä liikenteeseen?
Varmista nyt ensin aineen saanti tankilta pumpulle! Jokin roska voi tukkia satunnaisesti tai koko ajan aineen virtausta, ja etenkin suurella kuormalla vaikuttaa ja sekottaa pumpun elämän.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Bolens HT20
On se dieseli kyllä työkoneessa paljon bensiinikäyttöistä parempi, muutenkin kuin kulutukseltaan.korjailija kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:42 pm
Yksi bensa näkyy nettikoneesta löytyvän tuota Bolensia https://www.nettikone.com/bolens/kiinte ... ri/1886386
Tuskinpa pihahommissa haittaa vaikka on bensakoneella kun ne vuotuiset tunnit kuitenkaan niin suuria ole.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Joo niin ehdottomasti onkin mutta kyllä sitä bensalla pienet lumet auraa ja pensselit pesee361 kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 6:10 pmOn se dieseli kyllä työkoneessa paljon bensiinikäyttöistä parempi, muutenkin kuin kulutukseltaan.korjailija kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:42 pm
Yksi bensa näkyy nettikoneesta löytyvän tuota Bolensia https://www.nettikone.com/bolens/kiinte ... ri/1886386
Tuskinpa pihahommissa haittaa vaikka on bensakoneella kun ne vuotuiset tunnit kuitenkaan niin suuria ole.
Oikeisiin töihin kyllä tarvitaan dieseliä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Re: Bolens HT20
meillä oli onkose nyt saksalainen gutbrod (suomeks) hyväleipä merkkinen pikku traktori.
oli tippa rellun bensa koneella.ei todellakaan ollu hyvä .dieselöintiä harkihin just jollain kupotan motilla.
mut tässähän pyöri motti väärtepäin.
jätin koneen vaihtamati ja joppasin vehkeen eteen päin.
muuten kyllä oli näppärä tasasella .rinne maalla jännit välillä kullä et kaatuu kylelleen.
bensaa sai olla kyllä lisäämässä kokoajan .
oli tippa rellun bensa koneella.ei todellakaan ollu hyvä .dieselöintiä harkihin just jollain kupotan motilla.
mut tässähän pyöri motti väärtepäin.
jätin koneen vaihtamati ja joppasin vehkeen eteen päin.
muuten kyllä oli näppärä tasasella .rinne maalla jännit välillä kullä et kaatuu kylelleen.
bensaa sai olla kyllä lisäämässä kokoajan .
-
- Viestit: 1466
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Paljonkohan tulis kappalehinnaksi. Moni noista haaveilee, varmaan kannattaisi koota porukka. Ottaakohan suomalaiset jälleenmyyjät ison katteen?korjailija kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:55 pm Eihän siinä yksityishenkilönä ole mitään ongelmaa se on vaan se ce merkinnän puute kun haittaa jos firmana noita myy eteenpäin niin silloin ne ei täytä kaikkia vaatimuksia kun ei ole tuota merkintää.
Se kontin rahtimaksu vähän vaihtelee mutta taitaa olla muutaman tonnin luokkaa ja noita pikkutraktoreita siihen menee toistakymmentä osittain purettuina.
Yksi tuttava kerran osti kontillisen kubotoja japanista ja ne oli lähes purettuina pakattuina siihen konttiin jotta mahtui enemmän en nyt muista oliko siinä kontissa 12 vai 18 kubotaa, mutta sitä luokkaa ja ei ollut enää hinta mikään paha yhtä traktoria kohden, koska yksi kaveri sai yhden noista ilmaiseksi kun laittoi ne muut kokoon.
Jos vaikka viiden porukka tilais kontin, ottais parhaat itelle, myis ylimääräset pienellä voitolla, jonkun vois vaikka purkaa osiksi. Vois kannattaa jos kontissa ois kelpo tavaraa.
Sitte vaan työkoneet tarvis, ne on erikseen kalliita. Tarttis varmaan tilata samalla kauhoja ja sen semmosta.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Ei ole gutbrod käännettynä hyväleipä koska leipä on Brot.jiba kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 6:37 pm meillä oli onkose nyt saksalainen gutbrod (suomeks) hyväleipä merkkinen pikku traktori.
oli tippa rellun bensa koneella.ei todellakaan ollu hyvä .dieselöintiä harkihin just jollain kupotan motilla.
mut tässähän pyöri motti väärtepäin.
jätin koneen vaihtamati ja joppasin vehkeen eteen päin.
muuten kyllä oli näppärä tasasella .rinne maalla jännit välillä kullä et kaatuu kylelleen.
bensaa sai olla kyllä lisäämässä kokoajan .
Ihme että olet bensakoneiseen gutbrodiin törmännyt kun taitaa ne olla dieseleitä, paitsi jos vaihdettu bensakone myöhemmin tilalle.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bolens HT20
Se mitä noiden myyntihintoja euroopan laajuisesti seurannut niin veikkaan että hankintahinta jossain parintonnin kieppeillä. Aika monessa noissa mitä Japanissa myydään niin siihen hintaan sisältyy joku työkone, yleensä joku maanmuokkain.Smirkelimies kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 7:03 pmPaljonkohan tulis kappalehinnaksi. Moni noista haaveilee, varmaan kannattaisi koota porukka. Ottaakohan suomalaiset jälleenmyyjät ison katteen?korjailija kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:55 pm Eihän siinä yksityishenkilönä ole mitään ongelmaa se on vaan se ce merkinnän puute kun haittaa jos firmana noita myy eteenpäin niin silloin ne ei täytä kaikkia vaatimuksia kun ei ole tuota merkintää.
Se kontin rahtimaksu vähän vaihtelee mutta taitaa olla muutaman tonnin luokkaa ja noita pikkutraktoreita siihen menee toistakymmentä osittain purettuina.
Yksi tuttava kerran osti kontillisen kubotoja japanista ja ne oli lähes purettuina pakattuina siihen konttiin jotta mahtui enemmän en nyt muista oliko siinä kontissa 12 vai 18 kubotaa, mutta sitä luokkaa ja ei ollut enää hinta mikään paha yhtä traktoria kohden, koska yksi kaveri sai yhden noista ilmaiseksi kun laittoi ne muut kokoon.
Jos vaikka viiden porukka tilais kontin, ottais parhaat itelle, myis ylimääräset pienellä voitolla, jonkun vois vaikka purkaa osiksi. Vois kannattaa jos kontissa ois kelpo tavaraa.
Sitte vaan työkoneet tarvis, ne on erikseen kalliita. Tarttis varmaan tilata samalla kauhoja ja sen semmosta.
Itse suunnittelin sellaista bisnestä joskus että ostaisi noita kontillisen ja sitten näistä muista poiketen tekisi niin että kunnostaisi ne kunnolla ja vasta sitten myyntiin. Tosi monessa kuitenkin tuntuu olevan jotain tiivistevikaa yms.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jarski80 ja 16 vierailijaa