No oliko tästä lisäkustannuksesta hyötyä?
Vanha lämmitysöljy traktorissa
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
-
- Viestit: 1019
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
-
- Viestit: 1770
- Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: P-savo
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Muutama tunnettu asia aiheesta:
- Öljy vähentää kitkaa.
- Ruosteen jumitus johtuu sen turvotuksesta teräksen pinnoilla. Jumituksen lujuus riippuu ruosteen määrästä.
- Öljypohjaisia ruosteenirroitus aineita myydään lukuisia.
- Polttoöljy ei ole voiteluaine mutta voitelee paremmin, kuin bensiini. Bensiinin voitelua voidaan jo parantaa 1% öljyn lisäyksellä.
- Öljyn kohtuullinen lisääminen polttoöljyyn ei haittaa "perinteisen" dieselmoottorin toimintaa ja kuntoa.
- 2-tahtiöljyn erityisominaisuus on voitelukyky korkeissa lämpötiloissa.
- Öljy vähentää kitkaa.
- Ruosteen jumitus johtuu sen turvotuksesta teräksen pinnoilla. Jumituksen lujuus riippuu ruosteen määrästä.
- Öljypohjaisia ruosteenirroitus aineita myydään lukuisia.
- Polttoöljy ei ole voiteluaine mutta voitelee paremmin, kuin bensiini. Bensiinin voitelua voidaan jo parantaa 1% öljyn lisäyksellä.
- Öljyn kohtuullinen lisääminen polttoöljyyn ei haittaa "perinteisen" dieselmoottorin toimintaa ja kuntoa.
- 2-tahtiöljyn erityisominaisuus on voitelukyky korkeissa lämpötiloissa.
oppia ikä kaikki
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
-Ruosteenirrotusaineista monet ovat suoraansanottuna aunuksesta.
-polttoöljy ON voiteluaine, kuten vesikin.
-öljyn kohtuullisella lisäyksellä polttoöljyyn ei ole tutkimuksella osoitettavissa olevaa hyötyä.
-2T-öljy on tarkoitettu 2T-bensiinimoottoriin, ei 4T- dieselmoottoriin.
-Syötkö sinä eläimille tarkoitettuja penisiliinejä?
-
- Viestit: 9814
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Puuhapate huumeluolasta päivää
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
No kylläpä oli taas luokaton lausahdus sinulta.
Vai voitko osoittaa jonkin virheen, tai edes sen kaltaisen erheen, tuosta edellisestä kirjoitelmastani?
Luola-hörhöjä ovat lisäaine2T-lisäilijät, eivätkä sellaiset kuten minä, jotka luottavat isojen polttoaineidentuottajien insinöörien ja kemistien tutkimuksen tuloksena valmistetun polttoaineen ominaisuuksiin.
Kaikkien lisäaineista innostuneiden hörhöjen kannattaa ottaa lemmikiksi kani.
Oikeestaan monta kania.
Ne kun tulee kipeeksi, niin niille tohtoori määrää sellaset määrät opijaatteja, että niillä isokin äijä turraa ittensä kuukauveksi tai kaheksi.
Farmaseuttikin soittaa puhelun tai kaksi ja pyytää vielä itse apteekkarin varmistamaan, jotta voiko tällanen karkki-pläjäys olla määrätty pikkuruiselle kanille?
Miten tämä liittyy traktoreihin tai polttoöljyyn?
No siten, että 4T-dieselille on omat polttoaineet ja voiteluaineet, kuten 2T-bensiinimoottorillekkin.
Niitä litkuja kanattaa käyttää siellä minne ne on tarkoitettukkin.
Jos isoäijä ottaa kanille tarkoitetun annoksen kipulääkettä on hän äkkiä kyykkyasennossa kuin kani ainakin.
Sama pätee näihin moottoreille syötettyihin kemikaaliliuoksiin ja niiden vaikutukseen moottorissa.
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Alkuperäisen kysyjän kannattaa myydä se vesimoskalöpö jollekkin, jos ei ole itsellä öljypoltinta, jonka kautta sen hyödyntäis. Diisel-moottoriin sitä ei pitä laittaa. Syöttöpumppu ja suuttimet saa siitä kuitenkin vikaantumisen alun, joka joskus myöhemmin sitten kostautuu kalliina pumppu-ja suutinremonttina. Erityisesti jakajapumppu on sellanen, että semmosen koneen tankkiin vain ja ainoastaan uutta ja puhdasta tavaraa. Lisäaineita ei saa laittaa, mutta pieni öljyn loraus ei liene pahitteeksi paisti että se saattaa karstoittaa suuttimen reikiä.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Tää kani juttu on yhtä pitkää kuin paksuakin. Meillä kun kani alkoi oireilemaan se kyllä pötkähti kyljelleen eikä omistaja ottanut opiaatteja saatika kyyryasentoon mennyt. Kani todettiin kuolleeksi ja se asetettiin tyhjään konvehtirasiaan ja lapioin sen maahan lepäämään. Ei sitä mihkään sairaalaan viety, en soittanut edes ambulanssia...olisko muuten pitänyt.PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 2:30 pmKaikkien lisäaineista innostuneiden hörhöjen kannattaa ottaa lemmikiksi kani.
Oikeestaan monta kania.
Ne kun tulee kipeeksi, niin niille tohtoori määrää sellaset määrät opijaatteja, että niillä isokin äijä turraa ittensä kuukauveksi tai kaheksi.
Farmaseuttikin soittaa puhelun tai kaksi ja pyytää vielä itse apteekkarin varmistamaan, jotta voiko tällanen karkki-pläjäys olla määrätty pikkuruiselle kanille?
Miten tämä liittyy traktoreihin tai polttoöljyyn?
No siten, että 4T-dieselille on omat polttoaineet ja voiteluaineet, kuten 2T-bensiinimoottorillekkin.
Niitä litkuja kanattaa käyttää siellä minne ne on tarkoitettukkin.
Jos isoäijä ottaa kanille tarkoitetun annoksen kipulääkettä on hän äkkiä kyykkyasennossa kuin kani ainakin.
Sama pätee näihin moottoreille syötettyihin kemikaaliliuoksiin ja niiden vaikutukseen moottorissa.
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Tietyt Volvon mallit ja osa Mersuistakin on oireillut uusiutuvalla dieselillä, vaikka kaikkitietävät insinöörit kehuvat sen toimivan joka vehkeessä.Taitaapa osalla malleista olla valmistajan puolelta käyttökielto ko.aineelle. Että kannattaa hiukan epäillen suhtautua noihin "Jumalaakin suurempiin insinööritaitoihin".PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 2:30 pmNo kylläpä oli taas luokaton lausahdus sinulta.
Vai voitko osoittaa jonkin virheen, tai edes sen kaltaisen erheen, tuosta edellisestä kirjoitelmastani?
Luola-hörhöjä ovat lisäaine2T-lisäilijät, eivätkä sellaiset kuten minä, jotka luottavat isojen polttoaineidentuottajien insinöörien ja kemistien tutkimuksen tuloksena valmistetun polttoaineen ominaisuuksiin.
Kaikkien lisäaineista innostuneiden hörhöjen kannattaa ottaa lemmikiksi kani.
Oikeestaan monta kania.
Ne kun tulee kipeeksi, niin niille tohtoori määrää sellaset määrät opijaatteja, että niillä isokin äijä turraa ittensä kuukauveksi tai kaheksi.
Farmaseuttikin soittaa puhelun tai kaksi ja pyytää vielä itse apteekkarin varmistamaan, jotta voiko tällanen karkki-pläjäys olla määrätty pikkuruiselle kanille?
Miten tämä liittyy traktoreihin tai polttoöljyyn?
No siten, että 4T-dieselille on omat polttoaineet ja voiteluaineet, kuten 2T-bensiinimoottorillekkin.
Niitä litkuja kanattaa käyttää siellä minne ne on tarkoitettukkin.
Jos isoäijä ottaa kanille tarkoitetun annoksen kipulääkettä on hän äkkiä kyykkyasennossa kuin kani ainakin.
Sama pätee näihin moottoreille syötettyihin kemikaaliliuoksiin ja niiden vaikutukseen moottorissa.
Viimeksi muokannut LasseE, Ke Joulu 04, 2019 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Pihtiputaan mummo on taas lasseelle kertonut juttujaan.
https://tekniikanmaailma.fi/neste-pysyy ... rrottavaa/
https://tekniikanmaailma.fi/neste-pysyy ... rrottavaa/
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Taitaa sulla omat kanit olla karkuteillä..PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 4:23 pm Pihtiputaan mummo on taas lasseelle kertonut juttujaan.
https://tekniikanmaailma.fi/neste-pysyy ... rrottavaa/
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Mulla ei ole enään kaneja. Me syötiin ne.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Patella on kova tarve todistella kokemuksia vastaan... Miksi?
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Koska omat kokemukset ovat osoittaneet että polttoaineeseen ei tarvi itse lisätä mitään.
Ja siksi etteivät herkkäuskoiset hairahtuisi lisäaine-hörhöjen lisäsineoppiin ja tuhlaisi rahojaan jopa haitallisiin lisäaineisiin.
Asia kun on niin, kuten SS jo kertoi
Mutta kerroppa sinä niistä omista kokemuksistasi ja varsinkin niiden määrästä. Ei yksi onnekas sattuma todista mitään mistään.-SS- kirjoitti: ↑Ti Joulu 03, 2019 3:49 pm Tämä on hedelmätöntä. Aikanaan öljykattiloissa suursuosion saanut Pari polttoöljyn lisäaine oli ristiriitainen ilmiö keskusteluissa, toiset kokivat suureksi eron, toiset eivät mielestään saaneet vaikutusta aikaiseksi, tuote on saanut vakaan käyttäjäkunnan, koska 40% kulutuksen alenema on todella houkutteleva myyntivaltti. Eikä kyseistä ainetta haluta Nesteellä heidän peruspolttoaineeseensa lisättäväksi, koska 40% kulutuksen eli myynnin pieneneminen tekisi valtaisan loven Nesteen voittoihin. Erittäin uskottava teoria oikeastaan. Salaliittoteoria puhtaimmillaan.
Samoin pintapaineen kesto on hyvä myyntiargumentti voitelulisäaineelle, mutta mihin komponentteihin se pintapaine vaikuttaa ja mikä on todellinen vaikutus ? Tämänkin tuotteen yhteydessä voidaan viljellä salaliittoteoriaa, että pumppuvalmistajat ovat liittoutuneet öljyteollisuuden kanssa, jotta saavat enemmän pumppuja myydyksi. Pumput saattavat kestää jatkuvaa ajoa niin pitkään, että vertailevan kestotestin tekemiseen ei ole edes tekniikkalehdillä resursseja. Vähintään parikymmentä pitäisi olla niitä moottoreita joita ajetaan 50000 h tai enemmän, eli vuosikymmenen urakka olisi se. Sitten pyöritellään pylväsporakonetta ja annetaan vaikutelma, että tämä on se mikä ratkaisee.
Purkkiteollisuus kukoistaa, eikä siitä haittaakaan ole, koska käyttö on vapaaehtoista. Vain terveysvaikutteisissa tuotteissa on näytettävä toteen mitattu vaikutus, muuten sitä ei saa siihen vedoten myydä. Tämähän säännös ei koske moottorille tai öljykattilalle tarkoitettua terveysvaikutteista lääkettä.
[/imgwidth]
-SS-
Ja kerro myös miksi polttoaineiden valmistajat tekevät niin huonoa polttoainetta, että siihen pitää käyttäjän lisätä jotakin lisäaineita?
Miksi sinä et usko kokeneemman dieseleiden kanssa toimineen kertomaa?
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Polttoaineen valmistajat lisäävät polttoaineisiin lisäaineita, kuitenkin ne on kompromisseja mihin moottorin kyseinen seos/liuos soveltuu parhaiten.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Kerroin yhden aika selvän ja sinä ykskantaan toteat perusteitta sen olevan sattumaa. Miksi alkaisin kirjoittelemaan muista koska lopputulos on sama.PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:05 pmKoska omat kokemukset ovat osoittaneet että polttoaineeseen ei tarvi itse lisätä mitään.
Ja siksi etteivät herkkäuskoiset hairahtuisi lisäaine-hörhöjen lisäsineoppiin ja tuhlaisi rahojaan jopa haitallisiin lisäaineisiin.
Asia kun on niin, kuten SS jo kertoiMutta kerroppa sinä niistä omista kokemuksistasi ja varsinkin niiden määrästä. Ei yksi onnekas sattuma todista mitään mistään.-SS- kirjoitti: ↑Ti Joulu 03, 2019 3:49 pm Tämä on hedelmätöntä. Aikanaan öljykattiloissa suursuosion saanut Pari polttoöljyn lisäaine oli ristiriitainen ilmiö keskusteluissa, toiset kokivat suureksi eron, toiset eivät mielestään saaneet vaikutusta aikaiseksi, tuote on saanut vakaan käyttäjäkunnan, koska 40% kulutuksen alenema on todella houkutteleva myyntivaltti. Eikä kyseistä ainetta haluta Nesteellä heidän peruspolttoaineeseensa lisättäväksi, koska 40% kulutuksen eli myynnin pieneneminen tekisi valtaisan loven Nesteen voittoihin. Erittäin uskottava teoria oikeastaan. Salaliittoteoria puhtaimmillaan.
Samoin pintapaineen kesto on hyvä myyntiargumentti voitelulisäaineelle, mutta mihin komponentteihin se pintapaine vaikuttaa ja mikä on todellinen vaikutus ? Tämänkin tuotteen yhteydessä voidaan viljellä salaliittoteoriaa, että pumppuvalmistajat ovat liittoutuneet öljyteollisuuden kanssa, jotta saavat enemmän pumppuja myydyksi. Pumput saattavat kestää jatkuvaa ajoa niin pitkään, että vertailevan kestotestin tekemiseen ei ole edes tekniikkalehdillä resursseja. Vähintään parikymmentä pitäisi olla niitä moottoreita joita ajetaan 50000 h tai enemmän, eli vuosikymmenen urakka olisi se. Sitten pyöritellään pylväsporakonetta ja annetaan vaikutelma, että tämä on se mikä ratkaisee.
Purkkiteollisuus kukoistaa, eikä siitä haittaakaan ole, koska käyttö on vapaaehtoista. Vain terveysvaikutteisissa tuotteissa on näytettävä toteen mitattu vaikutus, muuten sitä ei saa siihen vedoten myydä. Tämähän säännös ei koske moottorille tai öljykattilalle tarkoitettua terveysvaikutteista lääkettä.
[/imgwidth]
-SS-
Ja kerro myös miksi polttoaineiden valmistajat tekevät niin huonoa polttoainetta, että siihen pitää käyttäjän lisätä jotakin lisäaineita?
Miksi sinä et usko kokeneemman dieseleiden kanssa toimineen kertomaa?
Onko niillä kovasti arvostamillasi polttoaineen kehittäjillä intressejä paneutua masinistiluokan moottoreihin ja niihin tapauksiin joissa tuosta lisäaineesta on apua? Tuskinpa.
Tässä voi vertauksena käyttää nykybensiiniä joka on sulattanut useammasta kaasutinmoottorissa kiihdytyspumpun kalvot. Polttoaineen valmistajia ei tuollaiset ongelmat kiinnosta.
Kuka on nyt se kokeneempi tai ketä tarkoitat?
-
- Viestit: 5528
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Jos se vanha lämmitysöljy osoittautuu suureksikin ongelmaksi niin minä ja varmaan moni muukin ottaa sitä ilmaiseksi vastaan, ainakin itse olen öljylämmityksestä luopumisen jälkeen käyttänyt vanhaa maasäiliössä ollutta lämmitysöljyä menestyksekkäästi mm. hallilämmittimessä, majorissa ja 502 vallussa. Vielä sitä on parisataa litraa jäljellä tynnyreissä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Polttoaineen valmistajia kiinnostaa kovasti heidän valmistamansa tuotteen aiheuttamat mahdolliset ongelmat ja rikkoontimiset.361 kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:31 pm Kerroin yhden aika selvän ja sinä ykskantaan toteat perusteitta sen olevan sattumaa. Miksi alkaisin kirjoittelemaan muista koska lopputulos on sama.
Onko niillä kovasti arvostamillasi polttoaineen kehittäjillä intressejä paneutua masinistiluokan moottoreihin ja niihin tapauksiin joissa tuosta lisäaineesta on apua? Tuskinpa.
Tässä voi vertauksena käyttää nykybensiiniä joka on sulattanut useammasta kaasutinmoottorissa kiihdytyspumpun kalvot. Polttoaineen valmistajia ei tuollaiset ongelmat kiinnosta.
Kuka on nyt se kokeneempi tai ketä tarkoitat?
Ovathan he tuotevastuussa ja korvausvelvollisia tuollaissa tapauksissa.
Mulla on kokemusta diesel-voiman käytöstä työn kautta lähes 40 vuotta. Parhaina päivinä on muutettu polttoainetta savuksi
jotain 6-8m³. Ei tosin mitään ihan jokapäiväistä hommaa tuo savun tuottaminen ollut.
Ainut lisäaine mitä polttoöljyyn on lisätty töissä on se punainen markkeri-aine.
Mites sun kokemus?
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Voin sanoa, että tuo kaveri joka mulle suositteli lisävoitelua löpön sekaan, on korjannut enemmän pumppuja kuin olet elämäsi aikana nähnyt.PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 5:05 pmMutta kerroppa sinä niistä omista kokemuksistasi ja varsinkin niiden määrästä. Ei yksi onnekas sattuma todista mitään mistään.361 kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 4:39 pm
Purkkiteollisuus kukoistaa, eikä siitä haittaakaan ole, koska käyttö on vapaaehtoista. Vain terveysvaikutteisissa tuotteissa on näytettävä toteen mitattu vaikutus, muuten sitä ei saa siihen vedoten myydä. Tämähän säännös ei koske moottorille tai öljykattilalle tarkoitettua terveysvaikutteista lääkettä.
[/imgwidth]
-SS-
Ja kerro myös miksi polttoaineiden valmistajat tekevät niin huonoa polttoainetta, että siihen pitää käyttäjän lisätä jotakin lisäaineita?
Miksi sinä et usko kokeneemman dieseleiden kanssa toimineen kertomaa?
Jos hänellä on hyvät kokemukset näistä lisäaineista, myös minä käytän niitä.
Polttoaineteollisuus on niin tiukoilla päästörajojen suhteen, ettei laatu voi olla kuten ennen ja sille entisajan polttoaineelle nämä vanhemmat koneet on suunniteltu.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 5528
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa
Se että verrataan jotain teollisuusmoottoreita ja pieniä vaikkapa traktorin moottoreita on jo lähtökohtana aika epäsuhtainen.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Hsippe ja 48 vierailijaa