DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle.
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.
Jatkuvasti näkee jobbareiden ostoilmoituksia paalaimista, puimureista ym. mutta traktoreista en koskaan. Luulis niiden haalivan nämä Suomen itätraktorit sinne kun ovat NIIN hyviä.
Pistäkääpä zetor nettikoneeseen niin tiedätte kuinka äkäistä kaupankäynti on. Lisäksi maksavat käyvän hinnan, tietysti mitään romuja ne ei sinne ala kuskaamaan.
Minä jossain tarinoinkin mutta kävin alkuvuodesta nyt jo edesmenneen sukulaismiehen Belkkua hukkaamaan.
Siitä seurannut puhelinrumba oli surrealistista tasoa kun ympäri eurooppaa kyseltiin.
Enimmäiseen itäistä mutta myös Saksa, Portugal ja olikohan Hollanti vai Belgia oli edustettuna. Liettuaan se sitten läksi.
Työikäisille itäkoneille tuntuu markkinaa olevan.
tuli sitten meidän talouteenkin syrjähyppy... emäntä myi humman ja osti 1204 urkin ek.lla. minä kun kuulema 825sen belkun ominnu työmaille.
no pääseepähän verestelemää nuoruutaan nun kylärallit ajo ja peltotyöt opetteli rystalli setorilla.
ei tuo kyllä setkan tia belkun ajo ominaisuuksista oo iällää kitissy ja aikanaan lomitus hommissa ajo muillaki, eli ei voi sanoa ettei paremasta tietäs
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
Löytyisköhän tuolta asiantuntemusta,oli tässä vähän joutoaikaa,ennen "töihin" lähtöä ja aloin tutkimaan että,mitä tuolla asioista tiedetään.
Ei kai nyt vaan mennyt topiikki piloille...….
Löytyisköhän tuolta asiantuntemusta,oli tässä vähän joutoaikaa,ennen "töihin" lähtöä ja aloin tutkimaan että,mitä tuolla asioista tiedetään.
Ei kai nyt vaan mennyt topiikki piloille...….
Kyseisellä palstalla tiedetään varsin paljon asiasta kuin asiasta.
Fred Scuttle kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2019 12:25 pm
Mitkä firmat vie käytettyjä Puolaan,, tuovatko tilauksesta tännepäin traktoreita?
Tämä ainakin vie koneita: puh. 0466435800 Petteri Kwiatkowsky
Tälle kaverille myin vuonna 2015 Deutsin 922 puimurin. Homma pelasi hienosti.Etukäteen maksoi puolet kauppahinnasta ja loput kun hakivat. Helppoa toimintaa. Toinen kaveri osti myöhemmin Zetor 9245 veturin. Puhelimessa tehtiin kaupat,pari kuvaa laitoin. Maksoi heti ja polakki-ukot hakivat parin viikon päästä. Jälleen helppoa kaupankäyntiä
Proxima on nyt kyllä viime aikoina ruvennut lähtemään huomattavasti huonommin kylmänä käyntiin, kuin mitä joskus uudempana.
Venttiilit on kyllä säätämättä pitkältä ajalta, siitä voisi aloittaa.
Ja painella käsipumpusta ennen starttia, täältä luetun mukaan vanhemmissakin menee linja takaisin tankkiin tyhjäksi?
Edelliseen, että kyllä venttiilit aika paljon perseellään olivatkin. Sittemmin on taas käynnistynyt normaalisti ja vetokin parani.
Mutta nyt: Voiko kytkimen jompikumpi sylinteri vuotaa niin, ettei kuitenkaan tule ulos nestettä? Ei joka polkaisulla, mutta nyt jo usein tuntuu kuin olisi ilmaa ja poljinkaan ei tällöin palaudu, vaan jää puoleenväliin. Näkyvää vuotoa ei ole missään, onko muka varsi niin hyvin tiivistetty että neste vaan menee männän ohi puolelta toiselle...? Ilmattu tietysti on.
OIU kirjoitti: ↑Su Loka 11, 2020 8:33 pm
Edelliseen, että kyllä venttiilit aika paljon perseellään olivatkin. Sittemmin on taas käynnistynyt normaalisti ja vetokin parani.
Mutta nyt: Voiko kytkimen jompikumpi sylinteri vuotaa niin, ettei kuitenkaan tule ulos nestettä? Ei joka polkaisulla, mutta nyt jo usein tuntuu kuin olisi ilmaa ja poljinkaan ei tällöin palaudu, vaan jää puoleenväliin. Näkyvää vuotoa ei ole missään, onko muka varsi niin hyvin tiivistetty että neste vaan menee männän ohi puolelta toiselle...? Ilmattu tietysti on.
vm.07 Proxima, tunteja 1900
Kyllähän se pääsylinteri (polkimen yhteydessä oleva) juuri tuolla tavalla alkaa oireilla. Proximaa ei ole mutta vanhempaan Zetoriin ja autoon on pitänyt pääsylintereitä vaihdella.
Mulla on vm -86 Zetorissa alkuperäiset jarrupääsylinterit. Tai on niihin korjaussarjat laitettu ehkä joskus ysärillä. Nyt pitäisi toinen vaihtaa. Kytkinsylintereitä on mennyt muutama, ehkä 4. Tunteja on noin 15000. Sanoisin että kestää kauemmin kuin mersussa, eikä mersulla edes esimerkiksi levitellä ojamaita.
Nyykkäriin on kytkimen painelaakeri/työsylinteri pitänyt vaihtaa kahdesti, tunteja 6000. Hieman isompi työ kun pitää katkaista.