Pajero problem

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Pajero problem

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Kyseessä 88 vm 2,5 automaatti diesel pajero.
Startti jumppaa tiedossa(ihana paikka avaimille),"uudessa"startissa 10 piikkiä,paikoillaan olevassa muistaakseni 12. :roll:

Eroaako automaatin ja kovan askin hampaat toisistaan ja millä keinoin?
Näköjään ristiriitasta tietoa varaosa sivuilla,on 3mm ja 9mm eroa rilloilla myöskin.lyökö startti tällöin pitemmälle vai mikä lie systeemi.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
hoosuu
Viestit: 1032
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja hoosuu »

Meni hetki, mutta sitten tajusin että tairat tarkoitta starttijumppaa etkä sitä, että startti jumppaa. :D
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Jep.
Eli varaosa startti pantiin paikoilleen,irto startissa oli kympin ratas,ja kun otin vanhan pois siinä 12.
Vaihdoin rattaat ja sutii nyt tyhjää.
Varaosa startin koeistin akulla irtaallaan ja toimi.siitä paikoilleen.eli jumppaa tiedossa.
Mikä meni väärin?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Jos niissä on akseli sen verran eri kohdassa että toinen toimii 12- ja toinen 10-hampaisella, olisiko se rattaan vaihto ongelmana.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Oliko "iskunpituus" sama molemmissa starteissa? Minulla tuli kerran vastaan tuollaisen 97vm 1,9td ducaton kanssa, että kyseisessä vuosimallissa ja samalla koneella voi olla kolmenlaista starttia / vauhtipyörää :shock: Kahdessa sama hammastus, mutta toisessa ei ylety hampaat vauhtipyörälle ja kolmannessa isompi hammaspyörä ja eri määrä hampaita :evil:
seppo1
Viestit: 221
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

rokkimatti kirjoitti: Su Marras 10, 2019 8:24 pm Jep.
Eli varaosa startti pantiin paikoilleen,irto startissa oli kympin ratas,ja kun otin vanhan pois siinä 12.
Vaihdoin rattaat ja sutii nyt tyhjää.
Varaosa startin koeistin akulla irtaallaan ja toimi.siitä paikoilleen.eli jumppaa tiedossa.
Mikä meni väärin?
Onko mahdollista, että tuo varaosa startti pyörii väärinpäin.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

No joo.
Ku ei tietoa .
Täytyy näpätä "uus"pöydälle vanhan pariks ja tutkia.
Ku kiiinnostas miks kahta eri kokoa startin ratasta.10 ja 12.
Ja tähähän oli automaatti.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
hamsteri
Viestit: 2786
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

oikos nii että starteissa oli 2 eri mallia kun katsoo sitä turpaa niin toinen on jotenkin eri korkeudella kuin toinen
JURO
Viestit: 3443
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja JURO »

Missäkunnossa on vetolevyn hampaat.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

No näytti olevan startin kohalta ehjä.
Mutta mistäpä sitä tietää muualta.
Pajero kaiken lisäks vielä ulkosalla ,eikä sitä saa liikuteltua.
Täytyy kysellä varaosaliikkeistä,mikähän startti sinne kuulus laittaa.
Ja purkaa toimimaton pöydälle.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja masankp »

Varaosatartti vaan paikoilleen siihen kuuluvalla hammaspyörällä tietysti. Miks piti vaihtaa se ratas, eihän se silloin passaa, koska eri hammasmäärällä oleva on tehty kuitenkin niin että hammasratas on oikeassa kohdassa, vakka akseli eri kohdassa.
Hampaiden määrällä ei ole väliä, sopivuuden kans, koska hammasjako on sama.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Pajero problem

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

10 ja 12 piikkisissä rattaissa on myös eroa paksuudella näköjään.
Pistin alakuperäsen startin paikoilleen omalla 12 piikkisellä rattaalla ja uudesta nykäsin toimivan solenoidin siihen.
Toimii.
Starteissa oli kyllä eroja,akselit tuli miusta pultinreikiin verrattuna hieman eri kohti,alkuperäisessä sivumpaan .juuri niinkun täällä todettiinkin.
No,varaosastartti ois toiminu sillä omalla 10 piikkisellä ja se ratas tuli tietämättömyyttäni vaihettuun.
Mutta,oppia ikä kaikki.kyllä pari päivää kannattaa uhrata vesi sateessa moiselle hommalle :D

Kiitoksia neuvvoista!
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: cimmo, Mika 82, mtuitto ja 48 vierailijaa