Kaikissa ei ole sitä hammasratasta siinä kannen alla Kannattaa kurkata onko, ennenkuin ostaa ko. kylkipumpun. Omassa ei muistaakseni ollut ja nokkapumppua olen haaveillut.5424155 kirjoitti:Jos kerran siihen vois kymppisarjan pumpun istuttaa, mulla olis semmonen 6810n pumppu, joka päästää öljyt moottoriin. Siihen kuulemma saa tiivisteitä, mutta en heinäpoudalla ehtinyt harrastelemaan, ja siksi hain uuden tarvikepumpun. Vuotavan alkuperäisen sais Pohjoiselta Pirkanmaalta edulliseen hintaan, 0 euroa, sis.alv 24%. Nollaviisnolla, viisviiskaheksan, kaksneljä, kuusneljä.
Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
-
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 7:34 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
F 4000, Power Major, Dexta. "Life is a Piece of S h i t"
-
- Viestit: 15654
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Hammasrattaan nokka-akselin takapäähän saa varaosana. Akselin pää on rattaalle valmiina. Katkaistava se traktori on. Rattaan kohdalla vauhtipyörän takana piilossa on peltikansi, joka kammetaan auki, tällöin ratas päätypultteineen voidaan asentaa siihen nokka-akselin päähän. Hintaahan tuolla rattaalla on aikas paljon. Yli 110 euroa näyttäisi olevan hollantilaisella osakaupalla. C5NED855B -> 87802906
Niissä 4000 tai 3000, joissa on pumppu siinä tankin etupuolella, ratas tietenkin on valmiina. Se 10-sarjan hammaspyöräpumppu käytännössä tuplaa virtauksen.
-SS-
Niissä 4000 tai 3000, joissa on pumppu siinä tankin etupuolella, ratas tietenkin on valmiina. Se 10-sarjan hammaspyöräpumppu käytännössä tuplaa virtauksen.
-SS-
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: läns suomes
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Tänään sain aikaan ottaa nostolaitekannen irti. Imusihti oli todella kamalassa kunnossa, kamalan liejun ja pazkan peitossa. Olen aika varma, että tuon putsaamisen jälkeen hydrauliikka toimii taas niinkuin kuuluu.
Mitä pahempi vika sitä suurempi leka...
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: läns suomes
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Tosiaan imusihdin putsaaminen ja peräkotelon sisäpesu auttoivat hydrauliikan ongelmiin. Tuli nopeutta ja paineet löytyi 160bar.
Mitä pahempi vika sitä suurempi leka...
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: läns suomes
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Ennen kuin avaan turhaan, onko punaisella nuolella merkityn kuusiokannan alla paineenrajoitusventtiili?
Mitä pahempi vika sitä suurempi leka...
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: läns suomes
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Uteliaisuus voitti ja katsoin nuolen osoittaman kannan alle, siellähän se paineenrajoitusventtiili oli.
Tosin nyt on muutenkin hydrauliikka nopeampi ja paineet tulee heti tyhjäkäynnillä. Ostin uudemman mallin pumpun, olisi pitänyt jo ennen ostaa.
Uuteen pumppuun imupuolelle tehtiin 30mm kierteet 1,5 nousulla ja sorvilla siihe sopiva nippa. Vanha imuputki poikki, mistä imuletkua nipalle.
Painepuoli normaalilla 1/2" hytikkaletkulla ja nipoilla.
Ja näitä kirjoittelen vaan siksi, että haluan voivani auttaa muitakin jotka pähkäilee samoja.
Tosin nyt on muutenkin hydrauliikka nopeampi ja paineet tulee heti tyhjäkäynnillä. Ostin uudemman mallin pumpun, olisi pitänyt jo ennen ostaa.
Uuteen pumppuun imupuolelle tehtiin 30mm kierteet 1,5 nousulla ja sorvilla siihe sopiva nippa. Vanha imuputki poikki, mistä imuletkua nipalle.
Painepuoli normaalilla 1/2" hytikkaletkulla ja nipoilla.
Ja näitä kirjoittelen vaan siksi, että haluan voivani auttaa muitakin jotka pähkäilee samoja.
Mitä pahempi vika sitä suurempi leka...
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
- Paikkakunta: Oripää
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Laita kuva vielä toteutuksesta
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Paljonko tuolle mäntäpumpulle uskaltaa simmata painetta ?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Tämä on 3000 Ford niin siinä tuo paineventtiili vähän eri paikassa. Mittailin että klassinen 10 penninen nostaa painetta 500psi. Sen verran näkyi olevan vajausta tuosta 2500psi, mikä on ohjeen mukainen säätö. Katsotaan jos se piisaisi, kunhan ei tule mellaa yli 2mm.
Öljyt sieltä vissiinki valuu ulos, kun tuon venttiilin irroittaa. Täytyy iskeä puutappi reikään siksi aikaa, sinne peräkotelon pohjaan siis.
Öljyt sieltä vissiinki valuu ulos, kun tuon venttiilin irroittaa. Täytyy iskeä puutappi reikään siksi aikaa, sinne peräkotelon pohjaan siis.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Ford 4000 hydrauliikka ja sen paine?
Juu kiitos vain vastauksista.
Veistin tuumasen puutapin jonka kiersin reikään kun otin paineventtiilin pois. Tässä oli se vanhempi malli pitkällä kannalla.
Se 10 penninen oli hiukan liikaa ja jätin yhden 0.2 simmin pois, niin pakka oli tasan 2milliä. Paine nousi justiin ohjearvoon 2500psi eli noin 175 bar.
Alkoi lavat nousta ja tuli keula sen verran köykäiseksi, ettei ole tarvetta painetta enää nostaa. Etupainotellinkiä saa alkaa muutoin rakentaa.
Veistin tuumasen puutapin jonka kiersin reikään kun otin paineventtiilin pois. Tässä oli se vanhempi malli pitkällä kannalla.
Se 10 penninen oli hiukan liikaa ja jätin yhden 0.2 simmin pois, niin pakka oli tasan 2milliä. Paine nousi justiin ohjearvoon 2500psi eli noin 175 bar.
Alkoi lavat nousta ja tuli keula sen verran köykäiseksi, ettei ole tarvetta painetta enää nostaa. Etupainotellinkiä saa alkaa muutoin rakentaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 41 vierailijaa