Valintani on Kitkarengas

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:07 pm Itse ainakin teen täysjarrutuksia lähes päivittäin
Oikeesti? :lol:
Sano että oli vitsi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jussi77
Viestit: 4417
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:10 pm
jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:07 pm Itse ainakin teen täysjarrutuksia lähes päivittäin
Oikeesti? :lol:
Sano että oli vitsi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi olisi? Kovin vähän tulee jarrutuksia työmatka-ajossa niin kyllä pyrin kerran ainakin tekemään kunnollisen jarrutuksen.
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja LasseE »

jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:12 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:10 pm
jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:07 pm Itse ainakin teen täysjarrutuksia lähes päivittäin
Oikeesti? :lol:
Sano että oli vitsi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi olisi? Kovin vähän tulee jarrutuksia työmatka-ajossa niin kyllä pyrin kerran ainakin tekemään kunnollisen jarrutuksen.

Kyllä itsekin teen voimakkaita jarrutuksia lähes jokaisella ajokerralla, pysyy jarrutkin paremmassa kunnossa..sama juttu kuin turbon kanssa, joka ajokerralla vähintäänkin yksi kunnon kiihdytys.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Kitkoilla syytäkin tehdä että selviää millainen pito sattuu olemaan.
VALLU ON PARAS!
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Juu, jarrutesti kannattaa tehdä kun joku on liimautunut sinne peräpeltiin, ja kiihdytys sitten ohituskaistan alkaessa, näillä opeilla tuntuu paljon liikkujia löytyvän. :D
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:51 pm Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Aakku kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:54 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:51 pm Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Just silleen ylikovaa niin alkaa kääntyileen! 8)
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 10:00 pm
Aakku kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:54 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:51 pm Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Just silleen ylikovaa niin alkaa kääntyileen! 8)
Mulle yks tippainssi aikoinaan luennoi, että autoa itseasiassa ohjataan takapäällä. Uskottava se oli.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Oiskohan se ollut Kopra? :lol:
https://youtu.be/siiWstFqBlY?t=44
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja LasseE »

Nuffield kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:37 pm Kitkoilla syytäkin tehdä että selviää millainen pito sattuu olemaan.
Niin, nastoillahan tuota ei voi tehdä, muuten häviää se vähäinenkin pito, kun nastat irtoaa..
Ajomies kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:41 pm Juu, jarrutesti kannattaa tehdä kun joku on liimautunut sinne peräpeltiin, ja kiihdytys sitten ohituskaistan alkaessa, näillä opeilla tuntuu paljon liikkujia löytyvän. :D
Tässähän juurikin neuvottiin tekemään äkkijarrutus, kun joku takana tai kiihdyttämään ohituskaistalla..
PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:51 pm Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Taidatkin itse olla juuri niitä tientukkoja..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

LasseE kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 10:24 pm
Taidatkin itse olla juuri niitä tientukkoja..
Autollani liikkuissa näin on. Se kun ei ole erityisen ripeä ja nopea. :oops:
jussi77
Viestit: 4417
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Aakku kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 10:05 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 10:00 pm
Aakku kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:54 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 9:51 pm Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Just silleen ylikovaa niin alkaa kääntyileen! 8)
Mulle yks tippainssi aikoinaan luennoi, että autoa itseasiassa ohjataan takapäällä. Uskottava se oli.
No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja poweri »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 10:10 pm Oiskohan se ollut Kopra? :lol:
https://youtu.be/siiWstFqBlY?t=44
Jone A ajaa tossa ekoja kertoja, Seppo K on kyllä enemmän vauhdissa kuin kuski.
Tiedän kummankin, jone meni bisnes hommiin sepolla vanha wrc corolla vieläkin. Sepolla alkaa jo ikä painaa, gt corolla aikoina oltiin me junnut ihmeissään kun se hiero konetta sprintti legenda Timo M kanssa.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 11:24 pm
No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Ihan joka autolla ei kannata tuota käsijarrutemppua tuossa vaiheessa kokeilla.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku »

jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 11:24 pm No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Se oli kyllä hiukan korkeampaa fysiikkaa.
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
EKo
Viestit: 4495
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja EKo »

Aakku kirjoitti: Ti Loka 22, 2019 6:49 am Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kyllä perää ihan sladitetaankin. Esim. kiertoliittymässä huomaa hyvin tuon ilmiön. Jos yrittää saada autoa puskemaan antamalla hanaa, niin takapää ottaa pikkusladit ja kääntää auton nätisti kiertoliittymän mukaan.
Käytännössä etuvetoista nykyautoa ei saa enää puskemaan millään tuollaisessa tilanteessa.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja aarne »

EKo kirjoitti: Ti Loka 22, 2019 8:17 am
Aakku kirjoitti: Ti Loka 22, 2019 6:49 am Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kyllä perää ihan sladitetaankin. Esim. kiertoliittymässä huomaa hyvin tuon ilmiön. Jos yrittää saada autoa puskemaan antamalla hanaa, niin takapää ottaa pikkusladit ja kääntää auton nätisti kiertoliittymän mukaan.
Käytännössä etuvetoista nykyautoa ei saa enää puskemaan millään tuollaisessa tilanteessa.
Kyllähän se juurikin näin on, hallittua sladia.
Moni kädetön kuski on kyllä penkkakeikalta välttynyt ajonvakautuksen avulla. Hämmästyttäviä möhläyksiä korjaa, mutta tullut joskus testailtua siten että vähän toistasataa vauhtia ja yrittää auton saada heiluriliikkeeseen heittelehtimään niin sekin onnistuu. Tosin paljon hallitummin kuin ilman ESP:tä.

Mutta normaalitilanteessa espi tappaa kyllä puskemiset ja yliohjaukset erittäin tehokkaasti.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Aakku kirjoitti: Ti Loka 22, 2019 6:49 am
jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 11:24 pm No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Se oli kyllä hiukan korkeampaa fysiikkaa.
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kaikkea ei kannata uskoa. Tieteen kuvalehdessäkin noin jokatoisessa numerossa selitetään väärin kuun tai jonkun muun kiertoradalla pysyminen.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku »

8400 kirjoitti: Ti Loka 22, 2019 3:03 pm
Aakku kirjoitti: Ti Loka 22, 2019 6:49 am
jussi77 kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 11:24 pm No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Se oli kyllä hiukan korkeampaa fysiikkaa.
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kaikkea ei kannata uskoa. Tieteen kuvalehdessäkin noin jokatoisessa numerossa selitetään väärin kuun tai jonkun muun kiertoradalla pysyminen.
Juu, en minä uskokaan. Moni väittää maapallonkin olevan liki pyöreän.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kaunotar, Semrush [Bot] ja 62 vierailijaa