Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
-
- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Onko se niin että kun renkinä ajaa vieraan autoa se ei ole niin justiinsa jos autoa painaa kuin vierasta sikaa...
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Ei taida monia työnantajiakaan kiinnostavan kuinka sitä kalustoa kohdellaan, pää asia että pyörät pyörii ja lasti liikkuu!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 8699
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: La Joulu 24, 2011 12:24 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
No en minäkään eiliseen mennessä, mutta tänään Kainuulaisen sahalaitoksen hakerekka paineli Kuhmoa kohti tuota 90 km/h (tyhjänä?)
4000 -73
Power Major -60
Power Major -60
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Ajelin tänään tietä taajamien välissä. 4 km 80 km rajoitus. Wanhan Carinan mittari näytti 90 km (todellinen nopeus jotain 84 km). Eikös joku "kiireinen" lähtenyt mersullaan ohittamaan ja ajoi ohi noin 500 m ennen kuin nopeusrajoitus muuttui 60 km. Siinä sitä ajeltiin peräkkäin loppumatka. Herää kysymys: Oliko tämä tarpeellinen vai tarpeeton ohitus? Hän oli taajamassa 5 sekuntia minua ennen..
Ymmärrän, että onhan se alentavaa ajella vanhan Carinan perässä mersulla. Joku saattaa kuvitella, että eikö mersu kovempaa kulje.. Tosin se mersukin oli vanha. Lykkäsi ihan komeat savut kiihdyttäessä ohi..
-
- Viestit: 8699
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Rinttelillä ajelin taas kutosta kouvolasta lpr ja tietty kotiapäin rajotinta melkeen vasten sen 90. Luumäen jälkeen tuli matkanus.. auto hevoskoppi perässään ja meikäläisestä ohi.
Joko niitä jarrullisia saa vejellä yli satasta?
Joko niitä jarrullisia saa vejellä yli satasta?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Ne ohittamiset ainakin minun mielestäni on aivan turhia, jotka tehdään 100 m ennen kuin poistutaan rampista? Mutta aika yleisesti niitä tehdään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Ei välttämättä. Jos saavutan jonkun ylivarovaisen tai pumppujalkasen ennen liittymää, josta poistun rampista kaksiajorataiselta yksiajorataiselle, niin tulee tehtyä se turvallinen ohitus ilman vastaantulijoita. Kun on aina se mahdollisuus, et tämä on itte poistumassa samasta rampista jatkamaan samaa ilman ohitusmahdollisuutta.
Eikä siis tarkoita kiihdyttelyä tai kiilailua, vaan aivan tasaista ajoa.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Enpä muista törmänneeni täällä Suomessa rekkaan joka ajelisi sen 90 km/h.
Usein niitä nopeuksia arvioidaan väärin eikä se vaikka roikkuisi jonkun perässä ja tuijottaisi navigaattoria välttämättä anna ihan tarkkaa lukemaa sen edellä ajavan nopeudesta.
Paikallislehdestä kun olen lukijoiden lähettämiä tekstiviestejä lukenut niin ainakin täällä on sellaisia ihmisiä paljon jotka kotona ikkunastaan pystyvät sanomaan kuinka lujaa autot, varsinkin rekat läheisellä tiellä kulkee
Usein niitä nopeuksia arvioidaan väärin eikä se vaikka roikkuisi jonkun perässä ja tuijottaisi navigaattoria välttämättä anna ihan tarkkaa lukemaa sen edellä ajavan nopeudesta.
Paikallislehdestä kun olen lukijoiden lähettämiä tekstiviestejä lukenut niin ainakin täällä on sellaisia ihmisiä paljon jotka kotona ikkunastaan pystyvät sanomaan kuinka lujaa autot, varsinkin rekat läheisellä tiellä kulkee
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 5102
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Anteeksi että menee ohi aiheen, mutta tuo sähkökitara imitaatio 12 min kohdalla...
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
No tuota...korjailija kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 10:10 pm Enpä muista törmänneeni täällä Suomessa rekkaan joka ajelisi sen 90 km/h.
Usein niitä nopeuksia arvioidaan väärin eikä se vaikka roikkuisi jonkun perässä ja tuijottaisi navigaattoria välttämättä anna ihan tarkkaa lukemaa sen edellä ajavan nopeudesta.
Paikallislehdestä kun olen lukijoiden lähettämiä tekstiviestejä lukenut niin ainakin täällä on sellaisia ihmisiä paljon jotka kotona ikkunastaan pystyvät sanomaan kuinka lujaa autot, varsinkin rekat läheisellä tiellä kulkee
Ajettuani kakstoista vuotta ilman rajotinta olevalla, mut toimivalla piirturilla varustetulla autolla siellä sun täällä, niin yllättävän usein tohon brittimoodiin törmää. Samoin 89 oli monasti käytössä. Saattoi olla 90, kun nää poistuneet nopeusnäyttötaulut anto usein mulle yhen yksikön piirturia isomman lukeman.
Mut silti, kun maanteitä kiertää, niin kyllähän ehdoton enemmistö yhdistelmistä ajaa juur pikkasen yli 80 ja antavat ylämäessä tippua hiukan sen allekin. Pätisköhän tähänkin se vanha 80/20- suhde ...
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Niin kun liikenteessä oletetaan aina, minäkin oletan että jos joku on vaikka moottoritien rampista poistumassa, että sen vilkun voi jo kytkeä 100 m ennen sitä ramppia? No usein miten nämä minun havainnot on kun itse olen menossa suoraan, mutta näitä etupuskuria hipovia kääntyjiä aika usein puikahtelee. Lisäksi kun vauhti on sitä mitä saa ajaa, paitsi jos olen liikenteessä, mersulla tai transitilla, niin 120 km/h en niillä edes yritäkään mennä.Punaparta kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 10:06 pmEi välttämättä. Jos saavutan jonkun ylivarovaisen tai pumppujalkasen ennen liittymää, josta poistun rampista kaksiajorataiselta yksiajorataiselle, niin tulee tehtyä se turvallinen ohitus ilman vastaantulijoita. Kun on aina se mahdollisuus, et tämä on itte poistumassa samasta rampista jatkamaan samaa ilman ohitusmahdollisuutta.
Eikä siis tarkoita kiihdyttelyä tai kiilailua, vaan aivan tasaista ajoa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Mitä vaikeata siinä muka on "arvioida" nopeutta, jos ajaa 5-10 kilometriä ajoneuvon kanssa jonossa samalla etäisyydellä ja navigaattorin nopeusnäyttämä ei heilu 1-2 km/h enempää ?korjailija kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 10:10 pm Enpä muista törmänneeni täällä Suomessa rekkaan joka ajelisi sen 90 km/h.
Usein niitä nopeuksia arvioidaan väärin eikä se vaikka roikkuisi jonkun perässä ja tuijottaisi navigaattoria välttämättä anna ihan tarkkaa lukemaa sen edellä ajavan nopeudesta.
Paikallislehdestä kun olen lukijoiden lähettämiä tekstiviestejä lukenut niin ainakin täällä on sellaisia ihmisiä paljon jotka kotona ikkunastaan pystyvät sanomaan kuinka lujaa autot, varsinkin rekat läheisellä tiellä kulkee
Tai yöllä moottoritiellä ajaa rinnalle, ja asettaa nopeuden samaksi, tarkastaa navigaattorin näyttämän ja samalla voikin huomata, että siellä se kuski on sukkajalat kojetaululla ja pyyhkii ipadia. Varmaan tiiliskivi kaasupolkimen päällä.
Kiukkuisuus näistä havainnoista selittää asiasta enemmän kuin havainnot. Toki suhde voi olla vain 20 / 80 , niin kuin Punaparta tuossa totesi, mutta olennainen asiahan oli se, että ammattiliikenteen ei nähtävästi tarvitse välittää muusta kuin rajoittimesta, muun liikenteen tarvitsee, jollei halua osallistua sakkobudjetin kartuttamiseen. Tutkaa ei taideta edes viitsiä nostaa vastaantulevaa tavaraliikennettä kohti, rajoitin kun on, mitäpä niitä mittaamaan.
-SS-
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Nämä tapaukset ottaa aina hiukan kupoliin kun rekalla on liikenteessä, ja ne on saletisti menossa just samaan suuntaan kuin itsekin. Kahville olen kurvannut muutaman kerran näiden takia, kun sen vartin istuu kaffella niin ehtivät sen verran kauas ettei tavota enää.Punaparta kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 10:06 pmEi välttämättä. Jos saavutan jonkun ylivarovaisen tai pumppujalkasen ennen liittymää, josta poistun rampista kaksiajorataiselta yksiajorataiselle, niin tulee tehtyä se turvallinen ohitus ilman vastaantulijoita. Kun on aina se mahdollisuus, et tämä on itte poistumassa samasta rampista jatkamaan samaa ilman ohitusmahdollisuutta.
Eikä siis tarkoita kiihdyttelyä tai kiilailua, vaan aivan tasaista ajoa.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 3569
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Paikallinen aika isosti polttoainejakelua puuhaava yrittäjä kuulemma seuraa kuskien ajonopeuksia ja jonkinmoisia sanktioita jakelee tie- ja ajoneuvokohtaisista ylinopeuksista kuljettajille...miten sen toteuttaa, on minulle kysymysmerkki? Autot ainakin on kuulemma tarkassa seuranassa. Ei huono malli...ja erittäin mallikkaasti heidän autot ainakin näitä sivuteitä ajaa..tosin kuin esim. täällä vahvana runnaava turkistarhaus rehun jakelija! Nuoret jannut päästää rajoitinta vasten kaikki kylätiet, ihan sama oliko paikallinen rajoitus 40 vai 80 ja onhan noita puskaan heilauttanutkin muutamia...
- Aakku
- Viestit: 8254
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Se nopeuden seuranta perustuu öljy-yhtiön kanssa tehtyyn sopimukseen. Kuljetusyrittäjä on vastuussa kuskiensa nopeuksista. Jos yli 80 mennään toistuvasti, niin kuski on siirrettävä toisiin tehtäviin, tai toisiin ajoihin. Valvonta tapahtuu piirturin seurannalla.korsteeni kirjoitti: ↑Pe Syys 13, 2019 1:33 am Paikallinen aika isosti polttoainejakelua puuhaava yrittäjä kuulemma seuraa kuskien ajonopeuksia ja jonkinmoisia sanktioita jakelee tie- ja ajoneuvokohtaisista ylinopeuksista kuljettajille...miten sen toteuttaa, on minulle kysymysmerkki? Autot ainakin on kuulemma tarkassa seuranassa. Ei huono malli...ja erittäin mallikkaasti heidän autot ainakin näitä sivuteitä ajaa..tosin kuin esim. täällä vahvana runnaava turkistarhaus rehun jakelija! Nuoret jannut päästää rajoitinta vasten kaikki kylätiet, ihan sama oliko paikallinen rajoitus 40 vai 80 ja onhan noita puskaan heilauttanutkin muutamia...
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Tammi 24, 2019 8:33 am
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
No ei ne mitään piirturia jälkikäteen seuraa, autot näkyy tietokoneen ruudulla paikkatietoineen 24/7.
Nyt puhutaan suoraan, kestääkö kyökkipiian hermot ?
- ihmehitsari
- Viestit: 18568
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Muutamia kertoja on tullu ajeltua yhdistelmän jäljessä ikäänkuin sopivassa imussa. Tänäkin vuonna pari kertaa. Ei ole tarttenu lähteä satasen alueella "hitaampaa" ohittamaan. Se tuommonen sopivan jouhevaa 95-100km/h vauhtia etenevä yhdistelmä on oiva etujyrä varsinkin hämärän/ pimeän aikaan.
säästellen sippiin
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
No en minäkään TÖRMÄNNY ole, mutta perässä oon ajanu. Vakkarilla gepsin mukaan 85 ja rekka jätätti koko ajan. Otin sitte satasen rajoituksella kiinni, 105 näytti gepsi, oma mittari 110. Tuli taas kasikymppi ja jäin ajeleen sitte ihan manuaalikaasulla siihen rekan perään. Aika tasaisesti 92 näytti gps tasamaalla, parissa jyrkemmäsää alamäessä mentiin jo gpässän mukaan yli sataa. Ihan finski vehjes, 12 metrin kontti oli kyydissä mut tais olla tyhjä...korjailija kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 10:10 pm Enpä muista törmänneeni täällä Suomessa rekkaan joka ajelisi sen 90 km/h.
Usein niitä nopeuksia arvioidaan väärin eikä se vaikka roikkuisi jonkun perässä ja tuijottaisi navigaattoria välttämättä anna ihan tarkkaa lukemaa sen edellä ajavan nopeudesta.
Paikallislehdestä kun olen lukijoiden lähettämiä tekstiviestejä lukenut niin ainakin täällä on sellaisia ihmisiä paljon jotka kotona ikkunastaan pystyvät sanomaan kuinka lujaa autot, varsinkin rekat läheisellä tiellä kulkee
Kyllä tuolla tienpäällä kaikenlaista suharia näkee, vaikka en nyt enään ajelekkaan kun sellasta vajaat viittätuhatta kilsaa kuukaudessa...
- Aakku
- Viestit: 8254
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Toki paikkatietokin nopeuksineen on aina näkyvissä.
Piirturista on vain hyvin helppo tarkistaa nopeudet henkilökohtaisella tasolla. Ne tiedot kun laki edellyttää säilytettäväksi vuoden ajalta.
Seurannan data ei myöskään ole tarkkaa, vaan perustuu GPS sijaintiin. Sijainti päivittyy vielä viiveellä, riippuen käytettävän datan määrästä ja nopeudesta.
Viimeksi muokannut Aakku, Pe Syys 13, 2019 1:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], IiHoo845 ja 37 vierailijaa