Jälleen ikävä tapaturma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7792
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d25 ... 629f76d7a1

Ei ole kovin pitkästi asiasta selostettu että,onko ollut kuski vai,joku muu paikalla ollut.
Metsämies
Viestit: 189
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 8:33 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Metsämies »

Ikä/seutu päätellen ei ainakaan kuski ole alle jäänyt, työmaalla siirretty kauhaa roikuttamalla vain pikakiinnikkeessä.
Nyt puhutaan suoraan, kestääkö kyökkipiian hermot ?
Superdexta-64
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Ikävä tapahtuma, jotta tästäkin vois jotain oppia niin jäin miettimään asiaa. Kauha tippunut työntekijän päälle, onko mahdollista hydraulisen kauhanirrottajan kanssa vapauttaa kauha vahingossa? Itsellä kokemusta vain mekaanisista irrottajista.
Ford 6610 -88
Tumppi 865
Viestit: 8194
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ainahan nuo on ikäviä juttuja, kun joltain henki lähtee, tai loukkaantuu muuten vakavammin.

Oikein toimiessaa hydraulinen tiukkaa kiinikettä koko ajan, mut onko kauha just vaihettu, ja ei ollu kunnolla paikallaa, jolloin voi tippua!?
Yhen kerran on mekaanisesta ntp:stä lentäny kauha muutaman voltin kautta alassuin ojan pohjalle!! :shock: Siinä jos oli joku lapiomies linjalla, niin ei mitää mahiksia väistää. Ei mitää havaintoa ennen kauhan irtoamista, että kiinike olis löystymässä, ja että lukitus aukeaa kokonaa. Kiinikkeessä ei sinällää ollu mitää vikaa, vaan edellisen päivän kauhan vaihtajan nokkela tapa saada kiinikkeen ja kauhan väliset löystät pois.

Aikoinaa eräs paikallinen urakoitsija onnistu puottamaa kauhan oman autonsa päälle 8) Kiinike oli hydraulinen, mut ei automaattisesti kiristyvä.
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tässä tovi sitten keskusteltiin näistä asioista, ja tuli selville nykypäivän touhut, kun esim. juuri valmistunut koneenkuljettaja menee työmaalle, niin oletuksena on että osaa ja kykenee suoriutumaan työtehtävästä, vaikka kukaan ei edes kysy onko laite tuttu! Sitten on vielä asenteissa parantamisen varaa, kuten tuolla jutustelussa tuli ilmi. Siellä kaveri istuu ohjaamossa ja näppäilee kännykkää samalla kun hoitaa työtehtäviä. Ja ellei kerta kiellosta asia mene perille on uuden työmaan katselu edessä. Vähän tuntuu että joissakin paikoissa on luisuttu jo liikaa näissä työsuojelu jutuissa, kun taas muutamissa paikoissa se on todella tiukkaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Juho M-P
Viestit: 4373
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

NTP10/20 pitäs muutenki lailla kieltää. 🤣
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
rölli
Viestit: 592
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 10:20 am
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja rölli »

Perustele.
aarne
Viestit: 1861
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja aarne »

Juho M-P kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 5:26 pm NTP10/20 pitäs muutenki lailla kieltää. 🤣
Samaa mieltä.
rölli kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 7:41 pmPerustele.
Simmaile ja passaile kohdilleen. Silti kohta kiilat jumissa ja helisee koko kauha kun on simmilevyn huono pultti poikki tai kierteet tohjona ja ei kunnolla istu siihen toiseen koneeseen kun siinä on joko uudempi tai kuluneempi kiinnike.
Laiskan miehen S kiinnike taas pitäisi direktiivillä määrätä pakolliseksi uusiin koneisiin. Tarvihe tehdä mitään ja kauhakin käy molemmin päin.
zetor3011
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
Paikkakunta: Etelä lappi
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja zetor3011 »

Ikävä asia,toinen loukkaantunut myös samassa tilanteessa kun kauha putosi.
Avatar
rattori
Viestit: 11107
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja rattori »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa09 ... 6c4c1aba55

Voi Luoja näitä typeriä onnettomuuksia. :cry:
------------
tractors
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Juu typeriä motoristejä. Asiallisesta nopeudesta ehtinyt jarruttaa :?: Ehkä hyvä ettei jäänyt kitumaan, mitenpä muuten rotu jalostuis :?
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
Kontio
Viestit: 1661
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Kontio »

rattori kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 10:00 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa09 ... 6c4c1aba55

Voi Luoja näitä typeriä onnettomuuksia. :cry:
Ilmeisesti moottoripyöräilijä oli tullut isoa kovaa, kerran poliisi epäilee sitä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Muuten tuntuu erikoiselta, että jos traktori kääntyy eteen niin se olisi motoristin syy...
Mutta kaikkineen todella ikävä tapaus. :cry:
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

rattori kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 10:00 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa09 ... 6c4c1aba55

Voi Luoja näitä typeriä onnettomuuksia. :cry:
Niin, traktori kääntynyt eteen, mutta koska moottoripyöräilijää epäillään, on luultavasti vauhtia ollut ja paljon...
Nuorempana, kun paljon ajoin moottoripyörällä, niin aina reikä päässä, kun kyllähän minä tämän hallitsen. Silloin ei vain tullut ajateltua, että muut tielläliikkujat eivät ymmärrä varoa, että 80 alueella tullaan +200. Nykyään itse kiroan kaahaajia, varsinkin taajama-alueella, vit#n apina! Ja ite samanlainen.
Ylipäätään nuorena tuli jatkuvasti tehtyä hengenvaarallisia asioita, hyvällä tuurilla kerkesin kasvaa isoksi ja ehkä hieman viisaammaksi.
Kaikilla ei ole niin hyvä tuuri :|
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Kyllä sitä on aina syytä hidastaa nopeusrajoitusten mukaisesti, vaikka tälläkin palstalla niitä pököpääkiireellisiä tuntuu olevan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tiedä sitten mihin se itsesuojeluvaisto osalta motoristeistä katoaa, ajetaan kovaa, ja vielä hyvin usein ilman valoja! Ennemmin vaikka pitkät päällä kuin ilman valoja, olisi jokin mahdollisuus tulla havaituksi. Lisäksi kun ottaa asenteen että on valmis väistämään kaikkea muuta liikennettä, niin hengissä selviämisen mahdollisuudet alkaa olemaan melko korkealla! Kyllähän se houkuttelee jos pyrstön alla murisee toista sataa hevosta, ja olevinaan suora ja hyvä tie …………. mutta kun riski että jotain yllättävää satuu kasvaa kyllä isolla kertoimella nopeuden lisääntyessä. Valitettavasti näitä ikäviä juttuja tapahtuu, eikä varmasti jää tämän kesän viimeiseksi. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Juho M-P
Viestit: 4373
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

aarne kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 8:39 pm
Juho M-P kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 5:26 pm NTP10/20 pitäs muutenki lailla kieltää. 🤣
Samaa mieltä.
rölli kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 7:41 pmPerustele.
Simmaile ja passaile kohdilleen. Silti kohta kiilat jumissa ja helisee koko kauha kun on simmilevyn huono pultti poikki tai kierteet tohjona ja ei kunnolla istu siihen toiseen koneeseen kun siinä on joko uudempi tai kuluneempi kiinnike.
Laiskan miehen S kiinnike taas pitäisi direktiivillä määrätä pakolliseksi uusiin koneisiin. Tarvihe tehdä mitään ja kauhakin käy molemmin päin.
Just näin. Joka kauha pitää simmata erikseen. Ja laitappa vielä irrotettava rototiltti ja koita simmata kauhat sopimaan sekä tilttiin että puomin päähän.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
SamiT
Viestit: 6789
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Juho M-P kirjoitti: La Kesä 08, 2019 8:10 pm
aarne kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 8:39 pm
Juho M-P kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 5:26 pm NTP10/20 pitäs muutenki lailla kieltää. 🤣
Samaa mieltä.
rölli kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 7:41 pmPerustele.
Simmaile ja passaile kohdilleen. Silti kohta kiilat jumissa ja helisee koko kauha kun on simmilevyn huono pultti poikki tai kierteet tohjona ja ei kunnolla istu siihen toiseen koneeseen kun siinä on joko uudempi tai kuluneempi kiinnike.
Laiskan miehen S kiinnike taas pitäisi direktiivillä määrätä pakolliseksi uusiin koneisiin. Tarvihe tehdä mitään ja kauhakin käy molemmin päin.
Just näin. Joka kauha pitää simmata erikseen. Ja laitappa vielä irrotettava rototiltti ja koita simmata kauhat sopimaan sekä tilttiin että puomin päähän.
Naapuriurakoitsijalla oli kaksi NTP10-liittimellä olevaa konetta, toinen kone jo paljon ajettu ja toinen oli uudempi. Niihin ei saanut samoja kauhoja istumaan hyvin, jos sopi uudempaan niin hölskyi vanhassa, jos timmi vanhaan koneeseen niin ei sopinut uudempaan. S60 olisi mennyt vähemmällä murheella, mutta kun oli talossa kauhat ja vehkeet valmiiksi NTP10:llä niin sehän tuli aina sitten konetta vaihtaessa hankittua että laitteet sopii. Mielestäni S-liittimet ovat turvallisempia ja lukitukset pitävät luotettavammin. Omalle kohdalle osunut pahin vaaratilanne kun etukuormaajan euro-sovitteen alatapit olivat menneet trukkipiikin alakiinnikkeen takaa automaattilukon sulkeuduttua ennen aikojaan ja piikit tippuivat reilun kolmen metrin korkeudesta kun siirrettiin taloöljysäiliötä piikeistä nostoliinoilla kiinnitettynä. Apumies oli tarkkaavainen ja nopea ja ehti hypätä alta ihan tippuvaa trukkipiikkiä jalallaan hipoen. Siinä oli hengenlähtö tai vakava loukkaantuminen aivan liian lähellä, ja sen jälkeen olen oppinut aina nostamaan etukuormaajan konepellin yläpuolelle työlaitetta kytkettäessä että näkee lukituksen tapahtuneen.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7792
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Onko siinä perää että,hevosta ei saa lähestyä takaa päin?
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ikävä juttu. :( Kyllä joskus kun noita ratsukoita näkee joissa pieni lapsi siellä ohjaksissa, että täytyy olla kova luotto siihen "hummaan" kun uskalletaan tuonne muun liikenteen sekaan näitä päästää. Kun saattavat näemmä pillastua "kotonaankin".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], ylioyja ja 51 vierailijaa