Luotetuin auto
-
- Viestit: 1200
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Niinpä, Warressahan myös oli (siis edelleenkin on...) vapaakytkin.
Mutta kauaksipa aiheestaan on karannut tämäkin keskustelu! Warre… luotetuin auto...
Mutta kauaksipa aiheestaan on karannut tämäkin keskustelu! Warre… luotetuin auto...
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
ja toisinaan sitten taas ei
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Mihin niitä mitäkin vertaa. DDR:ssä ainakin ollut siellä luotettavimmasta päästä aikanaan!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
-
- Viestit: 1200
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
^^ Niin niin, mutta jos pitäisi vielä tullakin…?
(Tai no, onhan sitä niilläkin menty ja tultu tullen mennen...)
(Tai no, onhan sitä niilläkin menty ja tultu tullen mennen...)
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
ja toisinaan sitten taas ei
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... 6gJtjGv9R8
Saksalaisten autojen luotettavuss kohentunut....
Saksalaisten autojen luotettavuss kohentunut....
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Uusi Golf tuli pari päivää sitten, mittarissa 600km ja hyvin pelaa. Onhan se Corolla jälkeen auto, ajettavuus huippua kyllä. Maantiellä isommissa mäissä moottori sammuu kokonaan, suoralla alle 100 vauhdissa menee parilla pytyllä ja aina kun kaasun löysää niin sammuttaa moottorin oli vauhti mikä tahansa. Jotenkin tuntuu et kuin nuo systeemit pelaa kun kilometrejä tulee vaan se ei ole mun ongelma. Kulutus oli etelästä pohjoiseen ajettaessa 5.1, bensakone ja 130 heppaa et kyl nuo systeeemit säästää.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Terminologiasta jotain höpinää
Luotetuin merkki on auto, johon luottavia on eniten. Kyseessä siis on maine, joka voi perustua kokemukseen tai kuulopuheisiin tai johonkin yleiseen "tietoon". Välillä tuo tieto voi olla vanhentunutta, välillä totta, välillä mielipide ilman perusteluita.
Luotettavin tarkoittanee sellaista autoa, joka vie varmasti ja luotettavasti perille. Todellisen tiedon saaminen eri merkkien eroista on liki mahdotonta. Tielle jättämisiä ei taideta kotimaassa tilastoida. Saksassa ADAC tekee joitain tilastoja, mutta taitavat saksalaisten omien merkkien tiepalvelut hieman sekoittaa tilannetta. Ja noissakin pitäisi erotella käyttäjän aiheuttamat viat (esim. tankki tyhjä).
Vähävikaisin on sitten vielä erikseen. Ja senkin voisi erotella vikojen lukumäärissä vähävikaisimpaan ja kustannuksiltaan vähävikaisimpaan. Osa vioista on sellaisia, että matka voi jatkua viasta huolimatta, välillä vaikka kuinka kauan.
Vikaisuus ja katsastustilastot voivat olla yhteneväisiä tai sitten ei, osa vioista voi olla häiritseviä, mutta eivät estä leimaa.
Vikaisuudesta voi saada jotain vinkkiä niiden vakuutusyhtiöiden tilastoista, jotka myöntävät käytettyinä ostetuille autoille korjausvakuutuksia, ainakin joitain brittien tilastoja on ollut joskus julkisuudessa.
Joskus Dekran katsastustilastoissa oli mielenkiintoinen yksityiskohta. Toyota Aygo oli pykäln parempi, kuin sisarmallinsa Peugeot 107 ja Citroen C1. Kun katsoi tarkemmin, niin merkittävä ero oli valoissa, "ranskisten" omistajat eivät olleet tarkistaneet palaneita polttimoita enne n katsastusta.
Luotetuin merkki on auto, johon luottavia on eniten. Kyseessä siis on maine, joka voi perustua kokemukseen tai kuulopuheisiin tai johonkin yleiseen "tietoon". Välillä tuo tieto voi olla vanhentunutta, välillä totta, välillä mielipide ilman perusteluita.
Luotettavin tarkoittanee sellaista autoa, joka vie varmasti ja luotettavasti perille. Todellisen tiedon saaminen eri merkkien eroista on liki mahdotonta. Tielle jättämisiä ei taideta kotimaassa tilastoida. Saksassa ADAC tekee joitain tilastoja, mutta taitavat saksalaisten omien merkkien tiepalvelut hieman sekoittaa tilannetta. Ja noissakin pitäisi erotella käyttäjän aiheuttamat viat (esim. tankki tyhjä).
Vähävikaisin on sitten vielä erikseen. Ja senkin voisi erotella vikojen lukumäärissä vähävikaisimpaan ja kustannuksiltaan vähävikaisimpaan. Osa vioista on sellaisia, että matka voi jatkua viasta huolimatta, välillä vaikka kuinka kauan.
Vikaisuus ja katsastustilastot voivat olla yhteneväisiä tai sitten ei, osa vioista voi olla häiritseviä, mutta eivät estä leimaa.
Vikaisuudesta voi saada jotain vinkkiä niiden vakuutusyhtiöiden tilastoista, jotka myöntävät käytettyinä ostetuille autoille korjausvakuutuksia, ainakin joitain brittien tilastoja on ollut joskus julkisuudessa.
Joskus Dekran katsastustilastoissa oli mielenkiintoinen yksityiskohta. Toyota Aygo oli pykäln parempi, kuin sisarmallinsa Peugeot 107 ja Citroen C1. Kun katsoi tarkemmin, niin merkittävä ero oli valoissa, "ranskisten" omistajat eivät olleet tarkistaneet palaneita polttimoita enne n katsastusta.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
-
- Viestit: 6384
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Hammastangot paukkuu Yariksista aika pienillä kilometreillä...
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Luotetuin auto
Tuota tuntuu olevan liikkeellä...
https://www.suomif1.com/2019/06/yle-tom ... ulosajoon/
https://www.suomif1.com/2019/06/yle-tom ... ulosajoon/
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Noissa röykytyksissä täytyy vaan ihmetellä että kestää yleensä yhtä pätkää nuo alustan ja ohjauksen osat. Lisäksi vielä ne reitiltä "ulkoilemiset", joita aika paljon tulee. Tässä poikien harrastekisailussa kun on vakio osat niin kyllä heikkotekoisia ne tuntuu olevan, on sitten merkki mikä tahansa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Luotetuin auto
Normikäyttö on niin kauhean lavea ja auto kohtainen käsite.
Joillekkin normikäyttö on pikitiellä körottelyä koti-kauppa-työpaikka akselilla.
Toisella vedetään tuhatta ja sataa isolla pikitiellä ja ehkä sorallakin.
Ja kolmannella ryskätään tiettömilläkin taipaleilla satoja kiloja rojua mukana.
Ja tämä viimeinen on katsastus- yms. tilastoissa sijoittunut huonoille sijoille,
koska maastossa ryskääminen on saanut akselin tukivarsien kumipuslat hiukan
väljiksi.
Onneksi puskat voi vaihtaa.
-
- Viestit: 373
- Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
- Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Pari vuotta sitten oli täs palstalla juttua pikkupakuista. Kirjoitin vähän ilkeyksissäni et mersun citan on laadukas saksalainen ja et älkää vaan sitä rellun kangoopaskaa ostako. Alkoi kuoro jauhamaan ranskanpaskoista ja et ranuja saa nakkarilta. Sit lopulta löytyi joku fiksu ja totesi et ne on sama auto. Heh juu.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Fiksua, mutta eipä kyseistä ketjua löydy
On se vaan mersuna aika paljon hienomman ja arvokkaamman näköinen kun relluna.
On se vaan mersuna aika paljon hienomman ja arvokkaamman näköinen kun relluna.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Tänään tehty Corollaan ensimmäisen kerran remppaa puolen vuoden omistuksen aikana. Paloi kuskin puolen lähivalon poltin ja joutui vaihtamaan uuden. Paikka oli hieman ahdas mutta onnistui kuitenkin kohtuudella. Toivottavasti tällä remontilla mennään taas seuraavat puoli vuotta. Kustannus oli 5.9e
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Eilen sitten valmistui vihon viimeinen kupla volkkari Mexicossa! Nyt se on sitten enää muistoissa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Luotetuin auto
Jotkut autot nyt vaan on niin ihania!
https://youtu.be/tV99hrD9k7U?t=1598
https://youtu.be/tV99hrD9k7U?t=1598
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Kohta ei enää kuplia muussa kunnossa löydäkään, niin että joku niistä luopuisi!PuuhaPate kirjoitti: ↑To Heinä 11, 2019 11:27 pm Jotkut autot nyt vaan on niin ihania!
https://youtu.be/tV99hrD9k7U?t=1598
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 6383
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Tuosta Warresta tuli mieleen: Hiljattain luin jostakin, kuinka kovasti Warreen tykästynyt kaveri valmistautui 70-luvulla reissuihin. Vain pidemmille matkoille hän otti mukaan myös kampiakselin varalle. Hieman eri skaalassa tuo luottamus vrt. nykyautot. Ainakin minä ajelen sokotalla jopa yli sadan kilomeetrin matkoja ilman kampuraa takarontissa .
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Minä ostin opiskelijan budjettiautoksi muutamalla sadalla markalla Warren nuorena miehenä. Kaverit nauro, mutta kyllä kyyti kelpas, kun kovalla pakkasella muut ei lähteny käyntiin. Aika huonolaatunen autohan se oli, mutta käyntiin se läksi kelillä, kun kelillä, kun tukahdutti sen ryypyllä. Ihan sama, oliko seissy viikon tai kaksi tai että oliko pakkasta 10 vai 30 astetta - aina läksi laakista. Se kampura niissä oli huono tai oikeammin runkolaakereina käytetyt kuulalaakerit oli huonoja ja niistä läksi metallin silppua, joka söi sitten vieressä olevan kiertokangen neulalaakerin ja se oli sitten karmean nakutuksen saatteleman siinä. Minä jopa kasasin kahdesta kampurasta yhden toimivan ihan vaan autotallissa ja silläkin ajoin vielä joitakin kymmeniä tonneja. Sehän on puristusliitoksilla kasattu se kampura. Melkonen homma oli saada se akseli linjattua, mutta onnistu sekin. Vaihdelaatikkokin piti purkaa, kun vapaakytkin alko lyömään yli. Siihenkin löyty toisesta laatikosta vähemmän kuluneita osia. Sytytyksen ajoituksesta se kone oli tarkka,mutta opin senkin. Tein heittokellolle vanhasta tulpasta juntturin tulpan reikään ja viilasin vanhoista kärjistä piikit pois. Sillä tavalla sai sytkän pysymään kohallaan pitempään. Uusien kärkien fiiberipala oli niin pehmyt, että se kului jo kymmpitonnin matkalla niin, että kärkiväli ja ajoitus oli pielessä. Tässähän oli kärjet joka pytylle. Kaiken kruunasi se, että se kärkien takan oleva levy oli niin hento, että ruuveja kiristettäessä piti olla tarkkana.
Aika karmeat kaarreominaisuudet siinä oli maantienopeuksissa, mutta huonokuntosella hiekkatiellä tai metsäautoteillä sillä pysty ajamaan ripeästi, kun jousitus oli mukavan letkeä. Pikkasen toisenlaista, kun tän päivän autoilla, joissa joustuksesta tehdään Saksan autobaanalle suuriin nopeuksiin sopiva eli liian kova, joka hakkaa paikatkin hampaista.
Nyt olisi yksi suhteellisen hyväkorinen Warre tiedossa. Pittää varmaan hakkee se ja kunnostella kesäautoksi, että voi muistella, miten huonolla autolla sitä on joskus tullu ajettua
Aika karmeat kaarreominaisuudet siinä oli maantienopeuksissa, mutta huonokuntosella hiekkatiellä tai metsäautoteillä sillä pysty ajamaan ripeästi, kun jousitus oli mukavan letkeä. Pikkasen toisenlaista, kun tän päivän autoilla, joissa joustuksesta tehdään Saksan autobaanalle suuriin nopeuksiin sopiva eli liian kova, joka hakkaa paikatkin hampaista.
Nyt olisi yksi suhteellisen hyväkorinen Warre tiedossa. Pittää varmaan hakkee se ja kunnostella kesäautoksi, että voi muistella, miten huonolla autolla sitä on joskus tullu ajettua
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], hevyvani, Mazaman ja 51 vierailijaa