International 824
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
International 824
Tällänen Mccormick tuli ostettua.
https://youtu.be/cdBfFtKF3hg
Voimansiirto ujeltaa valmetin tapaan aika kovin 7-ja 8-vaihteilla, kuuluu asiaan? Vaihteiston kylki oli vielä pari tuntia ajon jälkeenkin aika lämmin? täytyy tarkistaa ja ehkä vaihtaa öljyt.
https://youtu.be/cdBfFtKF3hg
Voimansiirto ujeltaa valmetin tapaan aika kovin 7-ja 8-vaihteilla, kuuluu asiaan? Vaihteiston kylki oli vielä pari tuntia ajon jälkeenkin aika lämmin? täytyy tarkistaa ja ehkä vaihtaa öljyt.
Viimeksi muokannut Aloittelija, Ti Touko 21, 2019 5:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 7905
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: International 824
Ei kai se rauta näillä keleillä ihan heti jäähdy, kun kerran on lämpimäksi saanut.
Tossa jo vissiin tehostettu ohjaus?
Paljo makso?
Tossa jo vissiin tehostettu ohjaus?
Paljo makso?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: International 824
On samanlainen perhepiirissä ja siinäkin vähän ujeltaa lootikko samalla keinoin.
Miten lie on jollottanu uutuuttaan,vanhat intikka miehet varsin tietää?
Miten lie on jollottanu uutuuttaan,vanhat intikka miehet varsin tietää?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 1158
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: International 824
Saksan natikan voimansiirto on ehjänä hiljainen. Aluevaihtajan keppi rohahtaa vaihtaessa kun on suorat hampaat. Perässä on joskus ääntänyt väärin säädetty VOA käyttövipu, siis pyrkii itsekseen päälle. Myös vannetyyppinen käsijarru joskus alkaa jurisemaan.Ääni voi johtua myös poskilaakerin väljyydestä tai väärin säädetystä perästä. On muuten hyvä ja kestävä kone.Meillä oli aikoinaan tuollainen ja nuorena pojankössinä piiskasin sitä toden teolla, ei vaan hajonnut. Myöhemmin asentajana noita huoltelin, harvoin korjasin.
t.Tapani
t.Tapani
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
2500€ maksoi, masinisti finelineltä haettiin. Vanhasta ovimatosta aattelin ens alkuun leikata äänieristettä koppiin. Löytyy kaikki mitä on kaivattu ja enemmänkin, on ohjaustehostin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: International 824
Se vaihteiston vonkuminen isolla puolella ei oo vaarallista. Britit tekee sitä ja kuuluu vaan hytissä, ei ulospäin. Mahtaako aski olla sitten sama kuin Brittikoneissa? Se aski ei todellakaan jäähdy nopeasti, johtuen valuraudan ominaislämpökapasiteetista. Äläkä mitään ovimattoo tällää. Motonetissä tuumainen äänieristematto maksaa pari kymppiä arkki ja on tiukalla liimapinnalla.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 824
Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: International 824
784 on toi sama kattila.roopenpoika kirjoitti: ↑Ma Touko 20, 2019 7:52 am Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
https://youtu.be/G6WqUsHAhVk
Siinä ensi havaintoja natikasta
Siinä ensi havaintoja natikasta
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
- Viesti:
Re: International 824
784 = D-246 ja 824 = D-239Osmo_ kirjoitti: ↑Ma Touko 20, 2019 8:11 am784 on toi sama kattila.roopenpoika kirjoitti: ↑Ma Touko 20, 2019 7:52 am Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: International 824
824 tehty molemmilla kiuluilla
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Kys.kone on 824 senior eli tehty 1971-2
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: International 824
Useampi 824 oli kotikylällä 70-luvulla. Ihan hiljainen oli vaihteisto, kun ukot niillä ajeli kylätietä ja pellolla. Hydraulisen ohjauksen sirinä jäi mieleen, kun kerran sain semmosella ajjaakkin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
- Viesti:
Re: International 824
Meteli onkin tuonikäisissä yleensä hytin sisällä eikä ulkona. Ihan ehjälläkin koneella.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Ulina kuuluu ulospäinkin... vaihteisto on vissiin zf
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: International 824
Vaiha laatikko öljyt ja kaho tullooko tähtipölyä öljyn mukana.
Vois vaikka joku laakeri olla finaalissa
Vois vaikka joku laakeri olla finaalissa
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Ei löydy kotoota nyt sopivam kokosta avainta laatikkoöljyjen tarkastukseen. Mistäköhän löytää varaosia laatikkoon? Johtuukohan laatikon kuumememinen siitä että jos on kuiva? Öljynpinnan tarkistustulppa(joka on aika hankalassa paikassa) on aika alhaalla, toimiiko vaihteiston voitelu öljypumpulla ymv.? Voa:n vipua en oikein tajua, taaksepäin vetämällä(ajoVOA) pysyy silmässä murta eteenpäin laittaessa ei pysy siellä ihan kuin jokin jousi palauttaisi sen. Sammuksissa ollessa.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 7534
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: International 824
Muistelen, ettei sillä voi käyttää ajovoimanottoa pitkällä perällä.
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
- Viesti:
Re: International 824
Se lienee kuivilla jarruilla? Yleensä tuon ajan koneissa käytettiin 80W-90 vaihteistoöljyjä, jos nyt sattuu olemaan nykyiset märkäjarru- tai yleisöljyt niin ääntää enemmän. Tuliko ohjekirjaa, jossain pienemmässä sakemannissa oli vähän erikoinen voimanoton kytkentä jota sai käytettyä sujuvasti väärinkin, minulle ei auennut miten kun en kyseistä keksintöä ajanut, jotain pikkuhuoltoa vain tein.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
On ohjekirja, malleihin 523 ja 624 mutta aika paljon samaa niissäkin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Fred Scuttle, Räsänen, tiko ja 42 vierailijaa