Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin

Väri

Alkuperäinen vihertävä
35
61%
Kirkkaan-limen vihreä
5
9%
Keltainen
6
11%
Keltaoranssi
4
7%
Musta
2
4%
Viininpunanen
5
9%
Ruskea
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 57

Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Ja toi ehottomasti pitää liimata takalasiin: http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=1474
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Osmon eilen aamulla laittama kuva 100A:n keulasta on Datsunin mainoksesta! 8)
VD5
Viestit: 1863
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja VD5 »

361 kirjoitti:
Osmo_ kirjoitti:
VD5 kirjoitti:Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.
Mulla on mun vanhan peltoautosunnyn kilvet tallessa ja se on romutettu. Eli piisaako pelkkä hakemus ja toive rekkarista? Periaatteesahan tän pitäis olla tyyliin TLK-xxx, mut miten toisaalta ois XXX-69 :mrgreen:
Totta helvetissä lyhyet kilvet. Eurokilvet on pyhäinhäväistys

:
Et sää niitä peltoautosunnyn kilpiä siihen 100a:han saa muuten kuin maksamalla n1000e ja edellyttäen että ovat vapaana.

Mutta tuon satiaisen alkuperäiset kilvet tai mitkä vaan suomalaiset tunnukset joilla se ajan saatossa on ollut rekisteröitynä saat (mikäli tunnukset vapaana) kun käyt etukäteen konttorilta tilaamassa. Noin kaksi viikkoa on toimitus ainakin täällä päin.
Juuri näin. Ja Suomessa kun tunnuksia ei kierrätetä, niin alkuperäiset ovat erittäin suurella todennäköisyydellä vapaana, ellei joku ole erityiskilveksi juuri kyseistä tunnusta tilannut. Konttorilla valmiina olevat sarjakilvet on aina eu-kilpiä, eli joka tapauksessa joutuu tilaamaan kilvet, jos ilman eu:ta haluaa. Samaan rahaan ne ottaa sitten alkuperäisellä tunnuksella, kun eivät maksa ylimääräistä. Itse olen n. 15 autoa rekisteröinyt uudelleen ja joka kerta alkuperäisellä tunnuksella. Nopeimmillaan kilvet ovat tulleet jopa viikossa, aina kuitenkin kahden viikon sisään.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Kyllä niitä muuten kierrätetään, on tullut tapauksia muutama vastaan. Yllättävää kyllä huomattavasti uudempia tunnuksia.
Osmo_
Viestit: 8618
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Sehän näyttää jo autolta. Pari viikonloppua tehty täyspäiväisesti ja osat löytävät yks kerrallaan paikalleen.
Kuva
Sisustakin alkaa olemaan kondiksessa. Ton enempää ei oikeen voi edetä ennenkun lasit ovat paikallaan. Mulla ei ole yhtäkään ehjää tuulilasia, joten sitä varrotessa. Mäkisen Ari Sammun Verhoomosta kävi tekemässä pyöräkoteloiden äänieristykset ja verhoilut, sekä katon ja C-tolpat. Lattian asensin itse.
Kuva
Kuva
Huomenissa jos ehtisi äänieristää tulipellin loppuun ja laittamaan lämppärin paikalleen. Takalasin saa vetää kans paikalleen ja haen töiden jälkeen tiivistenauhaa Korja-Kumilta oviin ja lepakkolasien reunoihin.
Tulee muuten varmastikkin parempi äänieristys. Alkuperäinen Jaappanialainen 10mm lasivilla vaihtuu 20mm vaahtomuovimattoon. Parantelin hieman eristystä ja löin takasivupahvien taakse pienet palat mattoa.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Millä tuo on maalattu kun näyttää niin kiillottomalle. Vai hämääkö kuva vain?
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Eiköhän tuo kiillä... Jos tuossa olleet kilvet niin -86/87 uudelleen kilvitetty ja Turun läänissä...
Osmo_
Viestit: 8618
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Noi kilvet on jäänyt jostain peltoautosta nurkkiin. Laitoin kiinni että näkee vähän että minkälainen kaara on sitten lopuksi. Oikea kilpihän tässä olisi HCL-430, ja aion hakea tuota tunnusta. Maali näyttää kiillottomalta, mutta 1000€ akryylimaalaus pohjineen. Mitä siltä nyt voi odottaa. Myllytys ja vahaus joskus elokuulla niin näyttää paremmalta. Mutta kiiltäähän se oikeassa valossa paremmin kuin loisteputken alla. Enää ei ole paljoa tehtävää.
Mitenkäs muuten toi lasien asennus menee siististi? Alareuna ensin paikalleen ja 2,5mm2 johdolla painelistan huulen sisäänveto. Mutta miten väliin saa tiivistekitin ilman, että paikat tahreentuvat asennuksessa? Ei muuten mutta en viittisi tahria ehdointajdoin tota uutta kattoa.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
sportswgn

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

Ei tiivisteellä kiinnittyvissä laseissa ruukata mitään tiivistemassaa käyttää. Kiilalistoilla (eli ne tiivisteen uraan tulevat koristelistat) tiiviste kiristyy niin ettei vuoda. Sen kiilalistan asennukseen on tämmöinen kätevä. Tai noin 10 millisen putken pään kun puristaa salmiakin malliseksi niin toimii myös, tai parimillisestä rautalangasta tehty salmiakki. Pätkä kiilalistan asennuksesta. Talttapää ruuvarinkin avulla sen kiilalistan saa paikoilleen, mutta vaarana, että lipshtaa ja sitten on naarmu uudessa maalipinnassa. Talkki tai saippuavesi toimii hyvin liukasteena tiivistettä ja kiilalistaa paikoilleen paikoileen vedettäessä. Kaveri on lasien paikoilleen laitossa hyvä, eli kaveri painaa lasia varovasti ulkoapäin paikoilleen samalla kun toinen vetää narulla/johdolla tiivistettä sisältä paikoilleen. En muista enää onnistuuko satiaisen lasien asennus vaikka kiilalistat ovat paikoillaan tiivisteissä. Noissakin kun on eroja, osassa ei saa lasia ja tiivistettä ehjänä paikoilleen jos kiilalista on urassaan ja osassa taas kiilalista asennettava ensin tiivisteeseen.
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Joissain autoissa on sellainen noin sentin leveä ja pari mm paksu tiivistenauha liimapinnalla liimattuna karmiin.
Superdextaaja
Viestit: 12965
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Suorat osuudet langan saa vedettyä helposti tiivisteen urasta mutta nurkissa ei meinaa saada lankaa sieltä tiivisteen alta aina vedettyä, Noissa kohdin auttaa langan piteleminen parin kymmenen tai enemmän sentin päästä tiukalla tehden kädellä samalla langan kanssa pyörivää liikettä. Sieltä se tiivisteen reuna kömpii sitten pyöräytys pyöräytykseltä millin tai pari kerrallaan oikealle puolen. Ei pidä yrittää vetää tiivisteen reunaa väkisin oikealle puolen vetämällä lankaa väen väkisin sieltä alta pois. Osaa virua piloille noin tehden hyväkin tiivistekumi.
Juutuubissahan noita videoita on: https://www.youtube.com/watch?v=IOxREigXN8Y ja https://www.youtube.com/watch?v=w4igX1ZO5as
Tekemällä virheistä oppii.
cmro85
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:30 pm
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja cmro85 »

Miniin uusin lasien tiivisteet.
Uusi tiiviste ensin koriin ja lasi alareunasta paikoilleen (fairyvesi liukkarina)). Jääravalla (muovi) vedin reunat ensin ylös ja lopuksi yläosan.
Lopuksi nuo nauhat paikoillen tuolla oikealla työkalulla.

Ainakin uudella tiivisteellä tuo kävi nopeasti, koska se meni ihan ravan kärjellä tasaista vauhtia vetäen.
Työläin oli nuo nauhat, koska sinä ei saa kiirehtiä, Jos pomppaa ylös hidastuu homma aika lailla..

Etuna, ettei tärvele kattoverhoilua koska naruhommalla tahtoo tulla paskendaalia sieltä urasta. ja ei tarvi kaveriakaan välttämättä..
HAlosseppä
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja HAlosseppä »

Läheltä liippaa....aikanaan oli muutaman vuoden HCR-312...
Osmo_
Viestit: 8618
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Tulipahan käytyä Kurja-Kumilla hakemassa tiivisteitä oviin ja lepakkolaseihin. Tein löydön
Kuva
Koitettiin vetää takalasia paikalleen vanhalla tiivisteellä, mikä otti hiukan itteensä irrotuksessa. Nätisti meni kunnes meni vituiks. Se rikkoontunut syrjä repesi irti. Mulla on kyllä varatiiviste, mutta aurinko on pehkaannuttanut sen koppuiseksi ulkoa. Lisäksi sen sisällä on joku helvetin tiukassa oleva ja tahmea butyylimassa. Millä massan saisi pois, toimiiko bräkleeni ja krotti, vai pitääkö mennä vaan puukkolla? Tiivisteen väliin vois kyllä ehkä laittaa jonkun massan että pitää. Metsästää sitten uutta tiivistettä ahkerasti. Kun nyt sais auton ajoon edes.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Jos en vallan väärin muista, niin asuntovaunun tiivistelyn yhteydessä
putsasin kyseisen tökötin tahrat tärpätillä onnistuneesti.
cherry
Viestit: 169
Liittynyt: Pe Touko 12, 2017 7:00 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja cherry »

Kun tilaat rek. kilvet niin muista tilata ilman eurotunnusta.
mauri
Viestit: 6671
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja mauri »

cherry kirjoitti: Ti Touko 14, 2019 11:33 am Kun tilaat rek. kilvet niin muista tilata ilman eurotunnusta.
Pientä nipotusta. Euro-kilpeä tuskin saisikaan, ainakaan viralliseen kilpeen.

Tarkoititko EU kilpeä? Euro ja EU ovat eri asioita.
EU:n tunnus (esimerkiksi rekisterikilvessä) on 12 tähteä ympyrässä. Euron tunnus on €.

EU on 28 eurooppalaisen valtion taloudellinen ja poliittinen liitto. EU:n tunnuksella + maa tunnuksella (esim. FIN) varustettua rekisterikilpeä voidaan käyttää näissä maissa rekisteröidyissä ajoneuvoissa (EU kilpi ei ole pakollinen).

Euro (€) on monen EU valtion käyttämä valuutta. Yhdeksällä EU valtiolla on oma valuutta, esimerkiksi Ruotsin kruunu (SEK), Tanskan kruunu (DKK), Englannin punta (GBP).
Osmo_
Viestit: 8618
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Projelti etenee. Taisiis eteni kunnes taas osat loppuivat. Nyt moottorin koiranluut ovat kiinni, kaikki liemet koneessa, sivulasien ja ovien tiivisteet paikallaan. Mutta homma toppasi siihen että mulla ei ole ehjiä venttiilikopasta ilmanputsariin ja imusarjan perään lähteviä karvaletkuja. Jos jollakulla on jouten niin saa tarjota.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Osmo_
Viestit: 8618
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Sain tänään tehtyä loppujen ovitiivisteiden asennuksen ja laitoin sähköt virtalukon pohjaan. Akun miinusjohto kiinni ja kääntö avaimesta. Naks. Muutaman kerran nakutettuani starttia ei pidä kuin vaimean naksahduksen, vaikka akussa on 12,4V jännitettä, uusi 330CCA akku ja 10mm2 johdot. Ei yritäkkään pyörähtää. Mistä hakee vikaa? Järki loppuu kesken.
Kuva
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Tumppi 865
Viestit: 8189
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ei yritäkkään pyörähtää. Mistä hakee vikaa? Järki loppuu kesken.
Ekana startista! Jos se toimii, niin sitten jäykän virran kulku akun ja startin välillä (myös maajohto!) Jos nekin kunnossa, niin sitten herätteen kimppuun.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: A-P, ylioyja ja 35 vierailijaa