Painonpudotus

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

ruttu kirjoitti:
kokastelija kirjoitti:--- Solut kerkee unohtaan lihavana olon ja pudotuksesta tulee helpommin pysyvää. ---
Miun solut sais unohtaa kuinka hyvää kaikki herkut on. :|
Näin olisi hyvä ja viellä kun makuhermoille saisi dataa siitä että se terveellinen ruoka maistuukin hyvältä! :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
juha
Viestit: 7603
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja juha »

olliki kirjoitti:En tiedä onko muilla sama ilmiö, että kun on laiskana, tekee koko ajan mieli syödä jotain ja annokset isompia. Mutta kun tekee raskasta työtä (kuten tänään), ei edes muista ruokaa ja kun alkaa syödä, niin pieni määrä tekee jo kylläiseksi ja tavanomainen satsi saa ähkyn aikaan. Miten se voi noin päin mennä?
Näin tekee. Ei ehdi syömään, jos urakka painaa päälle. Jokunen kilo lähti kolmessa viikossa.

Nyt kun vahtaa elokuvia sohvalla, niin on koko ajan pikku nälkä. Vuoroin suolaista vuoroin makeaa. Sitten vasta menee nälkä ohi kun maha on pinkeä.
:)
tapsa
Viestit: 3880
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja tapsa »

juha kirjoitti:Joskus netissä oli laskuri, josta näki miten monta kaloria palaa kävelyssä per kilometri eri painoisilla.
Silloin olin ymmärtäväni, että 120 kiloisella meni enemmän kuin tuplasti energiaa verrattuna 60 kiloiseen.
-vaan nyt en enää sellaista löydä ja mitä laskureita löysin niin tuplapaino ei vaikuttanutkaan enää yhtä jyrkästi.
Taitaa olla huuhaata kaikki laskurit.. :oops:
Tuplaenergiamäärä kuluu jos kiipeää tikkaita suoraan ylös. Suurinpiirtein.
Tasaisella kävellessä painovoiman vastustaminen ei ole ainoa asia johon energiaa kulutetaan.

Tikkaita alaspäin kiivetessäkin taitaa raskaampi käyttää enemmän energiaa, joka kuluu maanvetovoiman vastustamiseen. Tikkaat saattaisivatkin olla hyvin tehokas kalorien polttamistapa. Tunti ylös-alas päivässä.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kyllä noiden suurten painojen pudotuksessa kannattaa varoa sitä ettei putoa varpaille. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Joo rouvat kertoilivat kuulumisiaan:
"Se on kuulemma maire pudotanut 80kg turhaa painoa.....
Johonka toinen:
"Älä,miten se on mahdollista?
Toinen taas vastaa:
"Se erosi miehestään......
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja olliki »

kokastelija kirjoitti:Taas jätin Hiiarit pois eli aloin karpaamaan. Nälkä ei ole päässy yllättään. Kaikkee "äijäruokaa" kuten läskiä, kinkkua juustoa yllinkyllin... Paino tippuu hiljalleen. Joulukuun puolivälistä on pudonni 7-8 kg. Alle sataan tarkoitus. nyt on 103. Minulle sopii karppaus. Ei ole ikävä leipää eikä perunoita. ...
Olen aiemminkin sanonut, että minulle sopisi sellainen karppaus, jossa saisi läskin ja juuston yms. lisäksi syödä mielin määrin leipää ja perunoita :lol: Kun tuo ei taida toimia, minun on pakko syödä vain vähemmän.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Jotenkin tuntuu karppaaminen oudolta, vaikka ehkä toimiikin :roll: Mä olen vastaavasti kasvisruoka valiolla, ihan kokeeksi ja tuntuu toimivan. Kun viitsii hieman panostaa ruoan laittoon niin hyvääkin on. Paino seilannu hieman ylös ja alas, nyt taas mennään alas. Ja tänä kesänä ei päästetä nousemaan eli ilman makkaraa ja olutta :oops:
VALLU ON PARAS!
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Nuffield kirjoitti:Jotenkin tuntuu karppaaminen oudolta, vaikka ehkä toimiikin :roll: Mä olen vastaavasti kasvisruoka valiolla, ihan kokeeksi ja tuntuu toimivan. Kun viitsii hieman panostaa ruoan laittoon niin hyvääkin on. Paino seilannu hieman ylös ja alas, nyt taas mennään alas. Ja tänä kesänä ei päästetä nousemaan eli ilman makkaraa ja olutta :oops:
Kyllä sä makkaraa voit nauttia... otat vaan sellasta missä on hiilareita alle 3%.... Olut pois.
Kyllä ilman oluttakin lihoaa.... Ja monet kaljankittaajat ovat laihoja.... Ko oot pari kolme viikkoa ilman olutta niin et enää kaipaakaan. Mä oon ollu jo 10v. Osani kerkesin kittaan ennen sitä.... Nykyään juomien sekakäyttäjä ilman olutta. Ei ees rapulas teemieli.... :mrgreen:
takana loistava tulevaisuus
pottujoe2
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 7:34 pm
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja pottujoe2 »

minä sain läskit kuriin puntarilla. joka päivä punnitus ja lukema KALENTERIIN näkyviin ja alkaa väkisinkin seuraamaan syöntejään, näkyy seuraukset heti ja voi muuttaa tapojaan. kaikkea saa syödä ja juoda kohtuudella.
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Kerran piruuttaan koitin onko alkoholilla vaikutusta painoon, kahdeksan viikon aikana ei ainakaan mitään havaittavaa muutosta. Siis en juonut alkoholia.
Karppamista koitin joskus, veto pois ja väsytti koko ajan, ei kiitos enää.

Syömisen vähentäminen ainoa konsti, jonka huomannut tehoavan. Tai tehoaisi.. :roll:
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Omista karppaus kokeilusta on reilu kymmenen vuotta.

Paino putosi. Kai viikon verran väsytti sen jälkeen alkoi olla virtaa.

Ei ole huono terveelle. Jos on vikaa esim munuaisissa niin ei kannata. Tai hirvittää hyvän kolesterolin nousu
Suomi kuuluu länsimaihin
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

juha kirjoitti:
olliki kirjoitti:En tiedä onko muilla sama ilmiö, että kun on laiskana, tekee koko ajan mieli syödä jotain ja annokset isompia. Mutta kun tekee raskasta työtä (kuten tänään), ei edes muista ruokaa ja kun alkaa syödä, niin pieni määrä tekee jo kylläiseksi ja tavanomainen satsi saa ähkyn aikaan. Miten se voi noin päin mennä?
Näin tekee. Ei ehdi syömään, jos urakka painaa päälle. Jokunen kilo lähti kolmessa viikossa.

Nyt kun vahtaa elokuvia sohvalla, niin on koko ajan pikku nälkä. Vuoroin suolaista vuoroin makeaa. Sitten vasta menee nälkä ohi kun maha on pinkeä.
:)
Hep!
Just noin. Mettätöistäkin tulee välillä koskematon eväsreppu takasin, mut suunnittelutyötä töllön ääressä puuhatessa on alvariinsa hiuko...
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Kuullostaa tylsän työn lohtusyömiseltä... :cry:
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja imppu »

Nii oon minäki laihtuna.
Piä on jo kappeempi ko kaala.

Sano Liljan Jussi- vainaa.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja olliki »

Ja taas ollaan päästy nipin napin kaksinumeroiseen lukuun. :wink: Vielä pari kiloa turvallisuusmarginaalia, niin saan palata tavanomaiseen päiväjärjestykseen, eli jonkinlaiset iltapalat mukaan. Kymmenen päivää otti 2,5kg pudotus. Paljon helpompi rasvaa kerätä nahan alle, kuin päästä siitä eroon.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Kuinkas moni on aloittanut tammikuussa pudotuksen :roll: Muutama vuosi sitten painoa tiputin 27kg, pitkän aikaa pysyi hallinnassa mutta hiljalleen sitten lähti nousuun erinäisistä syistä ja stressistä. Rinnalla kehittyi huomaamatta uniapnea ja viime vuoden lopulla sitä olikin täysin väsyneessä tilassa eikä mihinkään enää pystynyt. Itse asiassa on se varmaan ollut jo vuosia. Cpap hoidon aloitin välittömästi diagnoosin jälkeen omakustanteisesti ja väsymys alkoi nopeasti helpottamaan ja alkoi kuntoilu ja painonpudotus tosissaan kiinnostamaan. Tammikuun alusta on nyt 8 kiloa lähtenyt, tammikuu täysin kasvisruolla, nyt normaalilla mutta pienemmillä annoksilla välttäen hiilihydraatteja parhaan mukaan, rinnalla päivittäinen salitreeni. Arkipäivinä 50min, vapaapäivinä 2*50min eli aamuin ja illoin kun sali on vieressä. Tavoite pitää olla ja se on normaalipaino ja cpap laitteesta eroon pääsy tämän vuoden aikana eli yhteensä 30kg painonpudotus. Varmuuttahan siitä ei ole johtuuko apnea ylipainosta mutta todennäköistä se on. Samalla alkoholi on jäänyt kokonaan pois koska se pilaa kaiken, rankemmasta salitreenistä pe ja la iltaisin saa yhtä hyvän humalan :D Alkumetreillä vielä ollaan ja hyvin on alkanut, nyt on motivaatiokin kohdillaan.
VALLU ON PARAS!
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ittellä on noussut muutama kilo, siihen normaalihin oikiahan täs lähiaikoona.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Aina ollut ongelmaa tuon painon kanssa,jossain vaiheessa jätin kahvista sokerin ja kerman,sekä leivän päältä voin,silloin paino putosi pitkäksi aikaa.
Tästä on aikaa,kymmeniä vuosia eli,olin siis nuori ja elämäntavat oli silloin,sellaiset,energiaa kuluttavat,aina menossa......
Nyt sitä painoa kertynyt ja painon pudotus on hankalampaa,kun jo ruuasta puhuminenkin lihottaa ja elämä on hyvin pitkälti oleskelua,niin eipä kulu sitä energiaakaan.
Avatar
Aakku
Viestit: 8252
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Minä aloin kolme vuotta sitten "juoksemaan henkeni edestä". Lenkkeilyä, pyöräilyä, uimista, hiihtoa, patikointia ym.
Koitan sillä pitää sydän- ja verisuonisairaudet, sekä diabeteksen loitolla. Sydäntauti on jo päällä ja elelen mielessäni "toista elämää".
Nyt olen parhaimmassa kunnossa varmaan vuosikymmeniin. Painoa olen mitannut ja kirjannut toistakymmentä vuotta ja paino on nyt alimmillaan, mitä se on mittausaikana helmikuussa ollut. Joka päivä 10 km tossua toisen eteen ja hikitreeniä siitä 350 minuuttia viikossa. Se on se minimi. Nyt kun pääsin pois oravanpyörästä, niin on aikaa nauttia liikunnasta.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], sköne ja 46 vierailijaa