Ford 5600 keskustelua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Mulla omassa näin tuo takunen:Kuva
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Juuri tuollainen näkymä on minunkin 5600:sen mittarin takana...ei ole sellaista "klönttiä" mitä esim. -SS- kuvan mittarissa? :roll: Vai onko se korvattu tuolla pienellä mustalla mötikällä johtojen välissä, mikä sama näkyy hankkijamiehen kuvassa, tai onko näissä eroja millä hytillä varustettu? Minulla Q-hytti....
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Mitähän tälle sitte keksis että sais mittarin pelaan?

Toinen mikä kiinnostaisi on että saako jostain uutta tappia nostokynkkää mihkä tulee se ristikappale ja vetokoukun nostotanko?
Vai meneekö sorvihommiksi ei nyt varsinaisesti vikaa ole mutta joskus taittunut alaspäin niin saisi helpommin säädettyä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja -SS- »

hankkijamies kirjoitti:Mitähän tälle sitte keksis että sais mittarin pelaan?

Toinen mikä kiinnostaisi on että saako jostain uutta tappia nostokynkkää mihkä tulee se ristikappale ja vetokoukun nostotanko?
Vai meneekö sorvihommiksi ei nyt varsinaisesti vikaa ole mutta joskus taittunut alaspäin niin saisi helpommin säädettyä
Jos on se suomalainen vetokoukku, se tappi on liian pehmeätä, eikä se taida olla Ford varaosa. Teetin tapit "mokista", lienee MOC 410 nuorrutusteräs. Ei ole enää taipuillut eikä mennyt portaalle, raskaskin kärry nousee varmasti lukkoon. Siitä nostotangon ristikappaleesta ei edes tahdo sitä tappia välttämättä saada pois, on tullut semmoinen "porras" siihen tappiin. Engelsmannikoukun tapit lienevät myös kovempaa ainetta.

-SS-
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Se koukku on se missä nostotangot 6 kolo putkea ja koukku on pohjasta saranoitu kuvaa ei taida tähän hätää olla :?
Tekee juuri sen että tyhjänä laukee mutta kun kärry koukussa niin ei enää laukeekaan.
Viimeksikin piti naapurin avantilla kevittää PTU ta että koukku laukes
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja -SS- »

hankkijamies kirjoitti:Se koukku on se missä nostotangot 6 kolo putkea ja koukku on pohjasta saranoitu kuvaa ei taida tähän hätää olla :?
Tekee juuri sen että tyhjänä laukee mutta kun kärry koukussa niin ei enää laukeekaan.
Viimeksikin piti naapurin avantilla kevittää PTU ta että koukku laukes
Joo uusi tappi ja lisäksi sen tangon pituus lienee säädettävä, siellä on kaksi mutteria toisissaan lukittuna. voi myös olla, että nostolaitevivusto on kulunut, eikä varret nouse aivan yläasentoon.

-SS-
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

eikös tuosta mittaristosta pysty mittaamalla tai valokynällä kokeilemaan tuleeko virtaa. ja valolla kun kattoo niin voi hetken pitää niin näkee pätkiikö vai ei. jos ei mitään tule niin kait sieltä jostain vika löytyy kun johtoja seuraa.onkohan sulaketta mittareille.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Taisi tuolla taaempana ollakkin vika mutta laitetaan uudestaan
Eli lähtö tilanteessa oli vanhasta anturista keskiö rikki eli ei puhunut mitään koko mittari.
Tilasin uuden sen vm 79 ylöspäin olevan
Nyt mittari toimii mutta nousee pikku-hiljaa koneen lämmetessä ylös yleensä tyhjäkäynnillä siihen punasen rajalle jos ajaa menee täysin pohjaan.
Kun anturin johdon lykkää akun miinukseen menee mittari pohjaan eli pitäisi toimia.
Yksihän vaihtoehto on tilata se vanhemman koneen anturi ja kokeilla sitä.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumphu
Viestit: 745
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Mä just tovi sit vaihdoin 5610 anturin. IKH malli nosti lämmöt keskivaiheille jo 40 asteen nurkilla. Ennen termostaatin aukeamista oltiin jo punaisella.

Tilasin alk.per. anturin, toimii! :)
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Mistä tilasit vois kokeilla oisko näin yksinkertainen asia
Mittasin meinaan kerran syyläristä kapillaari mittarilla niin näytti 60 astetta että kyllä vesi pitäs kiertää
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumphu
Viestit: 745
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

hankkijamies kirjoitti:Mistä tilasit vois kokeilla oisko näin yksinkertainen asia
Mittasin meinaan kerran syyläristä kapillaari mittarilla niin näytti 60 astetta että kyllä vesi pitäs kiertää
Ihan katsoin netistä että mistä löytyy myyjä, Salossa se on/oli SSO Maatalous.
Anturi maksoi noin 40€, mutta vähätkös sillä väliä kun toimii ja ei oo kulutusosa.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Kiitos
Näkyi olevan lh osallakin jälleenmyynti oem osista soitin sinne niin myyjä sanoi heti että heidän koneella lukee että myy alkuperäinen että se toimii. :D
Minä sille murjasin että miksei se siellä verkkokaupassa ole kun tarviketta tarjolla :D
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Nyt anturi kiinni ja uudet nesteet sisässä
Mittari nousee nyt alle punaisen viivan tai siis käy punaisella viivalla mikä vasemmassa nurkassa on ja laskee vähän alle sen jälkeen
Ilmeisesti termostaatti aukeaa tuolloin
Oli nesteetkin sen näköiset että korkeeaika vaihtaa :D
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumphu
Viestit: 745
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Kovalle lämmölle silti nousee, liekö vieläkään ihan oikein näyttää?

Mulla lämmöt nousee tasaisesti ja jää 1/4 mittarialueelle, (jos punainen alkaa karkeasti 3/4 kohdilta).

Kunnolla kun hitaassa vauhdissa vedättää lutu tiskissä, korsteeni tummaa puskien niin saa lämmöt kyllä keskivaiheille nousemaan.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Tässä huononko kuva kun vauhdissa otin testatessani.
Kuva
Taidetaan ihan samasta asiasta puhua loppupeleissä :lol: Kuvat vaa kertoo enemmän kun sanat
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumphu
Viestit: 745
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Kappas juu, mulla uudemman mallin mittari, niin en sillain reagoinut tuohon mainitsemaasi punaiseen viivaan.

No hyvä, nyt toimii tuokin mittari! :)
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Mikähän lie merkitys tuolla viivalla sitte on :D
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja poweri »

hankkijamies kirjoitti:Mikähän lie merkitys tuolla viivalla sitte on :D
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Mulla on toi mittari ja normilämpö on kuten kuvassa. Termari on ns normi 8x astetta en muista, neula nousee tuon pikkuviivan yli puol senttiä kun termari aukee tippuu tonne alkupäähän.
Fordi ei helpolla lämpii liika, mittarit yleensä ekalla kolmanneksella. Jos lämmöt nousee normitöissä on jokin tukossa tai rikki.
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja routi »

poweri kirjoitti:
hankkijamies kirjoitti:Mikähän lie merkitys tuolla viivalla sitte on :D
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Mulla on toi mittari ja normilämpö on kuten kuvassa. Termari on ns normi 8x astetta en muista, neula nousee tuon pikkuviivan yli puol senttiä kun termari aukee tippuu tonne alkupäähän.
Fordi ei helpolla lämpii liika, mittarit yleensä ekalla kolmanneksella. Jos lämmöt nousee normitöissä on jokin tukossa tai rikki.
Liian isolla vaihteella kun vedättää niin kyllä lämmöt nousee, ainakin meidän foordeissa.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Jep noh aikanaan selviää :D
Mistä ootte konetta pyörittänyt kun venttiilejä säätänyt :roll:
Venttiilikopan tiiviste vuotaa niin kävis siinä samalla kun vaihtaa sen
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, ari, Bing [Bot], Google [Bot], Kema ja 40 vierailijaa