Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3590
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Juuri tuollainen näkymä on minunkin 5600:sen mittarin takana...ei ole sellaista "klönttiä" mitä esim. -SS- kuvan mittarissa? Vai onko se korvattu tuolla pienellä mustalla mötikällä johtojen välissä, mikä sama näkyy hankkijamiehen kuvassa, tai onko näissä eroja millä hytillä varustettu? Minulla Q-hytti....
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mitähän tälle sitte keksis että sais mittarin pelaan?
Toinen mikä kiinnostaisi on että saako jostain uutta tappia nostokynkkää mihkä tulee se ristikappale ja vetokoukun nostotanko?
Vai meneekö sorvihommiksi ei nyt varsinaisesti vikaa ole mutta joskus taittunut alaspäin niin saisi helpommin säädettyä
Toinen mikä kiinnostaisi on että saako jostain uutta tappia nostokynkkää mihkä tulee se ristikappale ja vetokoukun nostotanko?
Vai meneekö sorvihommiksi ei nyt varsinaisesti vikaa ole mutta joskus taittunut alaspäin niin saisi helpommin säädettyä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15654
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jos on se suomalainen vetokoukku, se tappi on liian pehmeätä, eikä se taida olla Ford varaosa. Teetin tapit "mokista", lienee MOC 410 nuorrutusteräs. Ei ole enää taipuillut eikä mennyt portaalle, raskaskin kärry nousee varmasti lukkoon. Siitä nostotangon ristikappaleesta ei edes tahdo sitä tappia välttämättä saada pois, on tullut semmoinen "porras" siihen tappiin. Engelsmannikoukun tapit lienevät myös kovempaa ainetta.hankkijamies kirjoitti:Mitähän tälle sitte keksis että sais mittarin pelaan?
Toinen mikä kiinnostaisi on että saako jostain uutta tappia nostokynkkää mihkä tulee se ristikappale ja vetokoukun nostotanko?
Vai meneekö sorvihommiksi ei nyt varsinaisesti vikaa ole mutta joskus taittunut alaspäin niin saisi helpommin säädettyä
-SS-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Se koukku on se missä nostotangot 6 kolo putkea ja koukku on pohjasta saranoitu kuvaa ei taida tähän hätää olla
Tekee juuri sen että tyhjänä laukee mutta kun kärry koukussa niin ei enää laukeekaan.
Viimeksikin piti naapurin avantilla kevittää PTU ta että koukku laukes
Tekee juuri sen että tyhjänä laukee mutta kun kärry koukussa niin ei enää laukeekaan.
Viimeksikin piti naapurin avantilla kevittää PTU ta että koukku laukes
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15654
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo uusi tappi ja lisäksi sen tangon pituus lienee säädettävä, siellä on kaksi mutteria toisissaan lukittuna. voi myös olla, että nostolaitevivusto on kulunut, eikä varret nouse aivan yläasentoon.hankkijamies kirjoitti:Se koukku on se missä nostotangot 6 kolo putkea ja koukku on pohjasta saranoitu kuvaa ei taida tähän hätää olla
Tekee juuri sen että tyhjänä laukee mutta kun kärry koukussa niin ei enää laukeekaan.
Viimeksikin piti naapurin avantilla kevittää PTU ta että koukku laukes
-SS-
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
eikös tuosta mittaristosta pysty mittaamalla tai valokynällä kokeilemaan tuleeko virtaa. ja valolla kun kattoo niin voi hetken pitää niin näkee pätkiikö vai ei. jos ei mitään tule niin kait sieltä jostain vika löytyy kun johtoja seuraa.onkohan sulaketta mittareille.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Taisi tuolla taaempana ollakkin vika mutta laitetaan uudestaan
Eli lähtö tilanteessa oli vanhasta anturista keskiö rikki eli ei puhunut mitään koko mittari.
Tilasin uuden sen vm 79 ylöspäin olevan
Nyt mittari toimii mutta nousee pikku-hiljaa koneen lämmetessä ylös yleensä tyhjäkäynnillä siihen punasen rajalle jos ajaa menee täysin pohjaan.
Kun anturin johdon lykkää akun miinukseen menee mittari pohjaan eli pitäisi toimia.
Yksihän vaihtoehto on tilata se vanhemman koneen anturi ja kokeilla sitä.
Eli lähtö tilanteessa oli vanhasta anturista keskiö rikki eli ei puhunut mitään koko mittari.
Tilasin uuden sen vm 79 ylöspäin olevan
Nyt mittari toimii mutta nousee pikku-hiljaa koneen lämmetessä ylös yleensä tyhjäkäynnillä siihen punasen rajalle jos ajaa menee täysin pohjaan.
Kun anturin johdon lykkää akun miinukseen menee mittari pohjaan eli pitäisi toimia.
Yksihän vaihtoehto on tilata se vanhemman koneen anturi ja kokeilla sitä.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mä just tovi sit vaihdoin 5610 anturin. IKH malli nosti lämmöt keskivaiheille jo 40 asteen nurkilla. Ennen termostaatin aukeamista oltiin jo punaisella.
Tilasin alk.per. anturin, toimii!
Tilasin alk.per. anturin, toimii!
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mistä tilasit vois kokeilla oisko näin yksinkertainen asia
Mittasin meinaan kerran syyläristä kapillaari mittarilla niin näytti 60 astetta että kyllä vesi pitäs kiertää
Mittasin meinaan kerran syyläristä kapillaari mittarilla niin näytti 60 astetta että kyllä vesi pitäs kiertää
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ihan katsoin netistä että mistä löytyy myyjä, Salossa se on/oli SSO Maatalous.hankkijamies kirjoitti:Mistä tilasit vois kokeilla oisko näin yksinkertainen asia
Mittasin meinaan kerran syyläristä kapillaari mittarilla niin näytti 60 astetta että kyllä vesi pitäs kiertää
Anturi maksoi noin 40€, mutta vähätkös sillä väliä kun toimii ja ei oo kulutusosa.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kiitos
Näkyi olevan lh osallakin jälleenmyynti oem osista soitin sinne niin myyjä sanoi heti että heidän koneella lukee että myy alkuperäinen että se toimii.
Minä sille murjasin että miksei se siellä verkkokaupassa ole kun tarviketta tarjolla
Näkyi olevan lh osallakin jälleenmyynti oem osista soitin sinne niin myyjä sanoi heti että heidän koneella lukee että myy alkuperäinen että se toimii.
Minä sille murjasin että miksei se siellä verkkokaupassa ole kun tarviketta tarjolla
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Nyt anturi kiinni ja uudet nesteet sisässä
Mittari nousee nyt alle punaisen viivan tai siis käy punaisella viivalla mikä vasemmassa nurkassa on ja laskee vähän alle sen jälkeen
Ilmeisesti termostaatti aukeaa tuolloin
Oli nesteetkin sen näköiset että korkeeaika vaihtaa
Mittari nousee nyt alle punaisen viivan tai siis käy punaisella viivalla mikä vasemmassa nurkassa on ja laskee vähän alle sen jälkeen
Ilmeisesti termostaatti aukeaa tuolloin
Oli nesteetkin sen näköiset että korkeeaika vaihtaa
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kovalle lämmölle silti nousee, liekö vieläkään ihan oikein näyttää?
Mulla lämmöt nousee tasaisesti ja jää 1/4 mittarialueelle, (jos punainen alkaa karkeasti 3/4 kohdilta).
Kunnolla kun hitaassa vauhdissa vedättää lutu tiskissä, korsteeni tummaa puskien niin saa lämmöt kyllä keskivaiheille nousemaan.
Mulla lämmöt nousee tasaisesti ja jää 1/4 mittarialueelle, (jos punainen alkaa karkeasti 3/4 kohdilta).
Kunnolla kun hitaassa vauhdissa vedättää lutu tiskissä, korsteeni tummaa puskien niin saa lämmöt kyllä keskivaiheille nousemaan.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tässä huononko kuva kun vauhdissa otin testatessani.
Taidetaan ihan samasta asiasta puhua loppupeleissä Kuvat vaa kertoo enemmän kun sanat
Taidetaan ihan samasta asiasta puhua loppupeleissä Kuvat vaa kertoo enemmän kun sanat
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kappas juu, mulla uudemman mallin mittari, niin en sillain reagoinut tuohon mainitsemaasi punaiseen viivaan.
No hyvä, nyt toimii tuokin mittari!
No hyvä, nyt toimii tuokin mittari!
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mikähän lie merkitys tuolla viivalla sitte on
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3118
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mulla on toi mittari ja normilämpö on kuten kuvassa. Termari on ns normi 8x astetta en muista, neula nousee tuon pikkuviivan yli puol senttiä kun termari aukee tippuu tonne alkupäähän.hankkijamies kirjoitti:Mikähän lie merkitys tuolla viivalla sitte on
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Fordi ei helpolla lämpii liika, mittarit yleensä ekalla kolmanneksella. Jos lämmöt nousee normitöissä on jokin tukossa tai rikki.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Liian isolla vaihteella kun vedättää niin kyllä lämmöt nousee, ainakin meidän foordeissa.poweri kirjoitti:Mulla on toi mittari ja normilämpö on kuten kuvassa. Termari on ns normi 8x astetta en muista, neula nousee tuon pikkuviivan yli puol senttiä kun termari aukee tippuu tonne alkupäähän.hankkijamies kirjoitti:Mikähän lie merkitys tuolla viivalla sitte on
Alkaisi ollakki paripyöriä vaille kevättöihin
Fordi ei helpolla lämpii liika, mittarit yleensä ekalla kolmanneksella. Jos lämmöt nousee normitöissä on jokin tukossa tai rikki.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jep noh aikanaan selviää
Mistä ootte konetta pyörittänyt kun venttiilejä säätänyt
Venttiilikopan tiiviste vuotaa niin kävis siinä samalla kun vaihtaa sen
Mistä ootte konetta pyörittänyt kun venttiilejä säätänyt
Venttiilikopan tiiviste vuotaa niin kävis siinä samalla kun vaihtaa sen
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 33 vierailijaa