Volvo LM218 tutustumista
-
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ke Syys 22, 2010 11:21 am
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Töissä on jokapäiväisessä käytössä vastaava kone ja siihenkin tehty koneremppa kahteen kertaan ja vielä savuttaa. Sittenkun joutuu oikeen tiukille niin tulee liki mustaa putkesta. Taitaa olla ominaisuus.
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Holkki mankeloidaan työkalulla kanteen. Onnistuu tekemään kansi paikallaan.
Antti
Antti
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Tyhtis taisi olla liikenteessä klo 16 aikoihin Isohaaran sillalla, mustaa savua tosiaan pukkaa. Hirmulan suoralla näkyi kilometrin päähän tumma pilvi, muilla kulkijoilla pilvi oli valkoinen!
Mulla on vastaava moottori Boxer traktorissa, kyllä sekin mustaa pukkaa kun talla pohjassa ajaa.
Oletko muuten tsekannut onko ilmanpuhdistaja ok?
Mulla on vastaava moottori Boxer traktorissa, kyllä sekin mustaa pukkaa kun talla pohjassa ajaa.
Oletko muuten tsekannut onko ilmanpuhdistaja ok?
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Juu kyllähän se normaalia on että vejättäessä ja urkuauki painettaessa tulee voiman tuotosta putkesta mutta tämä on ihan jotain käsittämätöntä savuamista alusta loppuun ja aamu tartit on yhtä per..lettä Öljyä ei syö mutta tuo savu haisee palamattomalle naftalle.
Joo jantikka olin pakon sanelemana isolla tiellä häirittemässä. Lautiosaaressa olin lumitöissä kemistä tulossa ja kotio lähössä muistin mitata löpön määrän ja en tohtinu lähtä kokkeilee kotia piti käyä tb llä tankilla.
Siinäkin ajelin kohtuu kaasulla enkä polkenu kaasua mahottomasti ja takanaolijoita varmasti naurattaa
Hirmulansuoralla viitosella tasaisella vähän reilu puollikaasulla ajoi. Tieten tuo lumi ja ketjut ottaa oman voimansa mutta liikaa tuo nokeaa.
Ilmanputsari on laitettu edellinen jonku tarvike pöntön paperi suotimella (uusi suodin paikoillaa ) tarkoitus laittaa originelli suodin ja syklooni heti kun ehdin.
Luntapukkii kakkosella ja ykkösella kierroksilla ei paha nokeaminen normi utua mutta vähänkää ku pitää voimaa ottaa nii savun määrä on kyllä melkoinen.
Pitää vaihtaa tuo ilmanputsari asap.
Sitten vielä kerran kattoa ajoitus (pitäisi olla kohallaan)
Venttiilinvälykset ok
Löpö suotimet uudet
Sinetti oli pumpussa
Savu minusta ei ole öljy savua vaan liikaa naftaa.
Jos mittari yhtään pakkasella ilman roikkaa tai tahoa turha kokkeilla käyntiin tartti ehtii sulaa ennen syttymistä.....
Kylmä käynistys tänään.
4tuntia roikassa käjen lämpöinen lokin kylki aamulla kun roikkaan -5 käynistäessa -2
Akun kaveriksi boosteri pakkosyöttö päällä tarttia alkaa putkesta tulee utua tarttia edelleen yskäisy yskäisy ja sitten käy normaalisti ei pätki jne ollenkaan vain vaatii pitkään tartin. (Oli toho kotona kone isäntykönä kemisä joten ei voinu antaa imusarjaan hetkeä "hehkua" sillon ei tarvi hinkata tartilla)
Joo jantikka olin pakon sanelemana isolla tiellä häirittemässä. Lautiosaaressa olin lumitöissä kemistä tulossa ja kotio lähössä muistin mitata löpön määrän ja en tohtinu lähtä kokkeilee kotia piti käyä tb llä tankilla.
Siinäkin ajelin kohtuu kaasulla enkä polkenu kaasua mahottomasti ja takanaolijoita varmasti naurattaa
Hirmulansuoralla viitosella tasaisella vähän reilu puollikaasulla ajoi. Tieten tuo lumi ja ketjut ottaa oman voimansa mutta liikaa tuo nokeaa.
Ilmanputsari on laitettu edellinen jonku tarvike pöntön paperi suotimella (uusi suodin paikoillaa ) tarkoitus laittaa originelli suodin ja syklooni heti kun ehdin.
Luntapukkii kakkosella ja ykkösella kierroksilla ei paha nokeaminen normi utua mutta vähänkää ku pitää voimaa ottaa nii savun määrä on kyllä melkoinen.
Pitää vaihtaa tuo ilmanputsari asap.
Sitten vielä kerran kattoa ajoitus (pitäisi olla kohallaan)
Venttiilinvälykset ok
Löpö suotimet uudet
Sinetti oli pumpussa
Savu minusta ei ole öljy savua vaan liikaa naftaa.
Jos mittari yhtään pakkasella ilman roikkaa tai tahoa turha kokkeilla käyntiin tartti ehtii sulaa ennen syttymistä.....
Kylmä käynistys tänään.
4tuntia roikassa käjen lämpöinen lokin kylki aamulla kun roikkaan -5 käynistäessa -2
Akun kaveriksi boosteri pakkosyöttö päällä tarttia alkaa putkesta tulee utua tarttia edelleen yskäisy yskäisy ja sitten käy normaalisti ei pätki jne ollenkaan vain vaatii pitkään tartin. (Oli toho kotona kone isäntykönä kemisä joten ei voinu antaa imusarjaan hetkeä "hehkua" sillon ei tarvi hinkata tartilla)
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Voiko tuossa jäädä pakkosyöttö päälle?
Boxerissa on pumpussa painike jolla pakkosyöttö menee päälle, keskipakosäädinköhän sen ottaa pois?
Edit: käynnistyksen ongelmaan tuo ei tieyenkään ole syy
Boxerissa on pumpussa painike jolla pakkosyöttö menee päälle, keskipakosäädinköhän sen ottaa pois?
Edit: käynnistyksen ongelmaan tuo ei tieyenkään ole syy
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Mielestäni omakin on huono käyntiinlähtijä. Tosin lämmittimen kanssa ei ongelmaa. Pikku pakkasessa pakkosyöttö päällä lähtee herkästi. Tuohon on kai sovitettu 1113a moottorin simms pumppu. Niin eikä kyllä ole vedossa paha sauhuttamaan, mutta ilman p-syöttöä on kyllä surkean pitkä startti. No saapas nähdä millain muuttuu kun on tarkoitus rempata tuo varakone. Kampura on hiomolla ja osia tilattu oie:tä
Antti
Antti
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Tuo pakkosyöttö oikeastaa meinaa lähtiä päältä turhan herkästi.... tiiä pitöiskö vähän nostaa tyhjäkäyntiä ku nyt pitää vähän kääntää kaasua että pysyy pakkosyöttö päällä ku nappia painaa.
Pakkosyöttö lähtee päältä ku kierrokset nousee tarpeeksi.... eli joskus pahimmoilee ku yskähtelee käyntiin nii puottaa pakkosyötön päältä sillon on sama lopettaa tarttaus painaa p syöttö uuvestaan päälle ja jatkaa tarttia.
Tämä yksilö on aika surkea syttymään vaikka on roikassaki.
Pitää alkaa tässä tutkimaan tuo ajoitus puoli vielä.
Sitten pakko kääntyä tuohon suihku hommaan voihan ne olla niin loppu että ei tule aine sumuna ja sillä savuaa ja lähtee huonosti käymään.....
Epäilen kyllä tuota tarvike ilmanputsariaki että voi kierroksilla ahistaa ja osin työ savutusta pahentaa huonojen suihkujen kanssa.
Pitää panna tuo öljykylpysuodin ultraääni pesuriin ja rakennella omalle aikalleen.
Onko antti ahilla tietoa löytyykö tavan koneistamoilta noita työkaluja milllä saisi tuon uuven holkin suuttimen ympärile kanteen mankeloitua.
Ei ole kalliit nuo nokat ja serkulla taito ja laitteet säätöön/tarkistukseen jos vaihtaa ainoa mikä jännitää on nuo holkit....
Katellu noita kontion videoita ja hänku painaa volvolla läjään mitä tulee savua mulla sama määrä jo tyhjäkäynillä
Pakkosyöttö lähtee päältä ku kierrokset nousee tarpeeksi.... eli joskus pahimmoilee ku yskähtelee käyntiin nii puottaa pakkosyötön päältä sillon on sama lopettaa tarttaus painaa p syöttö uuvestaan päälle ja jatkaa tarttia.
Tämä yksilö on aika surkea syttymään vaikka on roikassaki.
Pitää alkaa tässä tutkimaan tuo ajoitus puoli vielä.
Sitten pakko kääntyä tuohon suihku hommaan voihan ne olla niin loppu että ei tule aine sumuna ja sillä savuaa ja lähtee huonosti käymään.....
Epäilen kyllä tuota tarvike ilmanputsariaki että voi kierroksilla ahistaa ja osin työ savutusta pahentaa huonojen suihkujen kanssa.
Pitää panna tuo öljykylpysuodin ultraääni pesuriin ja rakennella omalle aikalleen.
Onko antti ahilla tietoa löytyykö tavan koneistamoilta noita työkaluja milllä saisi tuon uuven holkin suuttimen ympärile kanteen mankeloitua.
Ei ole kalliit nuo nokat ja serkulla taito ja laitteet säätöön/tarkistukseen jos vaihtaa ainoa mikä jännitää on nuo holkit....
Katellu noita kontion videoita ja hänku painaa volvolla läjään mitä tulee savua mulla sama määrä jo tyhjäkäynillä
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Ainakin tampereella on isommassa moottirikorjaamossa värkit. Todennäköisesti volvon ka pisteissäkin löytyy
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Mie sain lainaan Kemin Wetteriltä, tosin siitä on aikaa eli vuonna 2002. Meinasivat ensin että tuo kansi heille niin he vaihtaa holkit.
Monessa lähteessä mainitaan että musta savu voi johtua vuotavista suuttimista jotka päästävät liikaa polttoainetta palotilaan. Ja tietenkin huonokuntoinen suutin ei hajota polttoainesuihkua sumuksi. Suutinremontti taitaa olla edessä. Jotakin ihmeainetta holkin ja suuttimen väliin ja varovaista nitkuttelua. Mutta älä ala vielä siihen työhön, ensi viikonlopuksi on luvassa 20 cm lunta lisää.
Monessa lähteessä mainitaan että musta savu voi johtua vuotavista suuttimista jotka päästävät liikaa polttoainetta palotilaan. Ja tietenkin huonokuntoinen suutin ei hajota polttoainesuihkua sumuksi. Suutinremontti taitaa olla edessä. Jotakin ihmeainetta holkin ja suuttimen väliin ja varovaista nitkuttelua. Mutta älä ala vielä siihen työhön, ensi viikonlopuksi on luvassa 20 cm lunta lisää.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Noniin eiköhän se tästä lähe etenemään tämäkin homma. Panna kamppeet tilaukseen ja ootella lähemmäs suvea tai ainaki ettei viikkoon lupaile sateita.
Pitää aina ohi mennen laitella suuttimen juureen kaiken maaliman irroitus tököttejä ku ajelee.
Mutta ensi satteet vielä torjutaan tätä ilmastonmuutosta vähäisellä savutuksella
Eniten huolettaa tuo ku saapi noin paljon polttoainetta että kui sielä männän laki ja venttiilit käy kuumana mutta pittää ajella varovasti.
Pitää aina ohi mennen laitella suuttimen juureen kaiken maaliman irroitus tököttejä ku ajelee.
Mutta ensi satteet vielä torjutaan tätä ilmastonmuutosta vähäisellä savutuksella
Eniten huolettaa tuo ku saapi noin paljon polttoainetta että kui sielä männän laki ja venttiilit käy kuumana mutta pittää ajella varovasti.
-
- Viestit: 1158
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Niin kuin aiemmin kirjoitin Bolinder Diesel käynnistyy hyvin kylmänä. Onhan se pohjolan oloihin tehty. Jossain on vikaa mikäli käynnistyminen on vaikeaa. Pikaisesti mieleen tulee vääräntyyppiset suutinkärjet. Asiaa vahvistaa vielä tuo savun muodostus. Jos pumppu on penkitetty ja suihkutushetki kohdallaan, niin sillä puolella asiat on kohdallaan. Kaverin boxer traktoriin oli myyty IKH:lla seven merkkiset suutinkärjet. Kone kuumeni eikä aura kulkenut. Dieselhuolto vaihtoi Bosch kärjet ja koneen ominaisuudet muuttuivat kerralla.
- Kontio
- Viestit: 1661
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Ensimmäisessä videossa pumppu on vielä vanhassa säädössä ja siksi käynti ääni on terävä ja samaten savutus on vielä jonkinlainen. Toisessa videossa pumppu on käynyt täälläkin palstalla esiintyvän nimimerkki Plaanarin luona korjauksella ja nyt ajoitus säädettynä kohdilleen, niin se vähäinenkin savutus loppui ja kylmä käynnistyvyys parani huomattavasti.tyhtis kirjoitti:Katellu noita kontion videoita ja hänku painaa volvolla läjään mitä tulee savua mulla sama määrä jo tyhjäkäynillä
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Ajoitus on tarkistettu ennen irtaallaan ja asennettuna eli kolmeenotteeseen nyt remontin ollessa. Pitäisi olla kohillaan.
Pumppu oli kuulemma kunnossa ku käytin penkissä.
Suuttimet saattaa pian olla alkuperäiset mistä tietää... pittää hommata uuvet nokat ja laittaa/säätää kuntoon.
Tuo käyntiin lähtö on roikastaki hiton vaikeaa jos ei käytä imusarjan imuputkea irti ja anna hetkeä toholla lämpöä.
Nyt oli päivällä puoliso laittanu lähtiisä roikkaan koneen jonkutunnin ehti olla roikassa tulin töistä nykäsin imuputken irti sievertillä tulta imurarjaan hetki eikun hyttään tarttaamaan muuan kierros ja jo alko omin voimin sytkyttämään ilman "hehkutusta" ei olisi akku piisannu.
Pumppu oli kuulemma kunnossa ku käytin penkissä.
Suuttimet saattaa pian olla alkuperäiset mistä tietää... pittää hommata uuvet nokat ja laittaa/säätää kuntoon.
Tuo käyntiin lähtö on roikastaki hiton vaikeaa jos ei käytä imusarjan imuputkea irti ja anna hetkeä toholla lämpöä.
Nyt oli päivällä puoliso laittanu lähtiisä roikkaan koneen jonkutunnin ehti olla roikassa tulin töistä nykäsin imuputken irti sievertillä tulta imurarjaan hetki eikun hyttään tarttaamaan muuan kierros ja jo alko omin voimin sytkyttämään ilman "hehkutusta" ei olisi akku piisannu.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 1:53 am
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Mitäs jos ihan kokeeksi käännät pumppua vähän aikaisemmalle? Hyvät merkit että löytyy alkuperäinen paikka jos huononee entisestään
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Tuo oli tarkoitus vaihan suuttimen nokat ja net sääjettää kohalleen.
Sitten tarkastettaa se ajoitus vielä kerran mutta pitää tehä sillä "joutsen kaula" tyylillä.
Sitten jos ei ala paraneen niin................. jatketaan tutkimista
Mutta taas pyryttää lunta siihen malliin että ei passaa alkaa remontti hommiin pitää pysyä ajokunnossa.
Sitten tarkastettaa se ajoitus vielä kerran mutta pitää tehä sillä "joutsen kaula" tyylillä.
Sitten jos ei ala paraneen niin................. jatketaan tutkimista
Mutta taas pyryttää lunta siihen malliin että ei passaa alkaa remontti hommiin pitää pysyä ajokunnossa.
-
- Viestit: 2053
- Liittynyt: Pe Maalis 06, 2009 4:29 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Originelli suodatin?
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Tarkoitat varmasti eellä mainitsemaani ilmasutia?
Sehän voi aiheuttaa kierroksilla savutusta. Mutta ei liittyne käynistymiseen ja nyt huomasin kun käypi tyhjäkäyntiä tovin ja tyyni ilma huomaa että pakoputkesta leijailee dieselin käryä ja sinertävän mustaa savua eli kyllä se pitää alkaa suutin huolton
Eihän tuo jaksanunna nolla kelistä lähteä ilman roikkaa vaikka anto apu virtaa.
No latinkiin/roikkaan ja toholla lämpöä nii johan hörähti huomenna pitää lähteä taas kierrokselle märkää lumiräntää tullu eilisestä asti. Eli olit jantikka oikeassa
Sehän voi aiheuttaa kierroksilla savutusta. Mutta ei liittyne käynistymiseen ja nyt huomasin kun käypi tyhjäkäyntiä tovin ja tyyni ilma huomaa että pakoputkesta leijailee dieselin käryä ja sinertävän mustaa savua eli kyllä se pitää alkaa suutin huolton
Eihän tuo jaksanunna nolla kelistä lähteä ilman roikkaa vaikka anto apu virtaa.
No latinkiin/roikkaan ja toholla lämpöä nii johan hörähti huomenna pitää lähteä taas kierrokselle märkää lumiräntää tullu eilisestä asti. Eli olit jantikka oikeassa
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 7:09 pm
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Tulipa räpsittyä muuan kuva tuossa ku aloittelin lumihommia. Ja otin muka viteonki mutta tuo tapletin kameran mikki antaa kyllä tosi erikoisen äänen tuohon.... kaikuu jännästi ja muutenki ihmeellisen kuuloinen.
Hyvin lähti nyt käyntiin oli 4h roikassa ja +2 keli.
Jos olisi ollu miinuksella ei varmaan olisi syntynyt ilman tohoa.
Pirusti on kesällä siistimistä.
Sain ostettua samanlaisen koneen ilman moottoria. Siinä on tosi siisti hyttä ja kaikki alkuperäiset pellit pitää kesällä koittaa keretä ne maalata ja laitella tähän lisäksi sähköt rakennella.
https://aijaa.com/ceIgls
Hyvin lähti nyt käyntiin oli 4h roikassa ja +2 keli.
Jos olisi ollu miinuksella ei varmaan olisi syntynyt ilman tohoa.
Pirusti on kesällä siistimistä.
Sain ostettua samanlaisen koneen ilman moottoria. Siinä on tosi siisti hyttä ja kaikki alkuperäiset pellit pitää kesällä koittaa keretä ne maalata ja laitella tähän lisäksi sähköt rakennella.
https://aijaa.com/ceIgls
-
- Viestit: 411
- Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
- Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
- Viesti:
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Volvo LM218 tutustumista
Olen kuullut puhuttavan myös Kalkkunavolvo.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aakku, Bing [Bot], blues, Eräilves, Google [Bot], Semrush [Bot] ja 53 vierailijaa