Pultit on kyllä ohkaisia ja ainakin mersun tiivisteet fyysisesti todella pieniä virkaansa nähden, mutta eikai se ruiskutuspaine nyt suuttimien kiinnityspulttien päälle käy? Sehän joutuisi sylinterissäkin paine nousta sinne toiselle tuhannelle että kiinnityspultit rasittuisi, ja siinäkohtaa on jo kyllä mäntä, veivi ja jopa kampiakseli menetetty Vai enkö nyt taas tajua jotain?IH man kirjoitti:Jos puhutaan suuttimien vuodoista nykyisisså dieseleissä, niin liian ohuet kiinityspulti antaa periksi, kun mennään reippaasti toiselle tuhannelle avautumispaineissa. mone on korjaantunut poraamalla isommat kierteet ja sen mukaset kiinnitys pultit. Mersuja korjattiin aikoinaan näin. Pitkät takku edellyttää kaikki huollot hyväksytyissä korjaamoissa?
KIA autot
-
- Viestit: 3586
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: KIA autot
-
- Viestit: 415
- Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:20 am
- Viesti:
Re: KIA autot
Ei vuosituhannen vaihteesta ihan 40 vuotta vielä ole.Ja jos ei ymmärrä jutun pointtia niin miksi nähdä vaivaa? Ei jaksaisi vääntää rautalankaa kaikesta. Vanhemmillakin autoilla ajettiin suuria kilometrejä niin miksei sitten uudemmilla ja paremmilla? Eikö 2010 luvulla tehdä enää autoja?PuuhaPate kirjoitti:Miksi pitää heti mennä 40 vuotta taaksepäin, kun uusimpia korealaisia autoja johonkin vanhempiin verrataan?
Eikö 90-luvulla tai vuosituhannen vaihteessa tehty autoja?
Olisko tuosta " Vuosituhannen vaihteessa Autokeskukseen tuli vaihtoon 809tkm ajettu N13 sunny." jo lehtijuttua jossakin?
-
- Viestit: 9810
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Olisko näin että se kova paine ja muutaman millisekunnin ruiskutusajat saa suuttimen värähtelemään aika voimakkaasti. Mersun suuttimen pidikepultin momenttiahan joskus muutettiin, tuliko siihen 180 astetta lisää vai kuinka. Jenka pitää kannesta putsata huolella ja tarvittaessa kalvaa tiivistyspinta puhtaaksi ja suoraksi. Uusi pultti. Joku spesiaali tököttikin sinne tais olla.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Vahvemmat pultit auttoivat kyseisen vaivan korjaamiseen joissakin malleissa. Toisaalta, nyt näyttää, että jotkin autonvalmistajat ei testaa tarpeeksi esimerkiksi moottoreita ennen kuin ne laitetaan markkinoille. Sakemannin "laatuautoista" mainittakoon tolkuton öljynsyönti, syynä kelvottomat männänrenkaat.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: KIA autot
Vastasin SamiTn tekstiin, jossa hän vertasi 80-luvun ja vanhempiakin nykyisiin autoihin.take kirjoitti:Ei vuosituhannen vaihteesta ihan 40 vuotta vielä ole.Ja jos ei ymmärrä jutun pointtia niin miksi nähdä vaivaa? Ei jaksaisi vääntää rautalankaa kaikesta. Vanhemmillakin autoilla ajettiin suuria kilometrejä niin miksei sitten uudemmilla ja paremmilla? Eikö 2010 luvulla tehdä enää autoja?PuuhaPate kirjoitti:Miksi pitää heti mennä 40 vuotta taaksepäin, kun uusimpia korealaisia autoja johonkin vanhempiin verrataan?
Eikö 90-luvulla tai vuosituhannen vaihteessa tehty autoja?
Olisko tuosta " Vuosituhannen vaihteessa Autokeskukseen tuli vaihtoon 809tkm ajettu N13 sunny." jo lehtijuttua jossakin?
En vuosituhannen vaihdetta ole sanonutkaan 40 vuotta sitten olleeksi ajaksi.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: KIA autot
Eiköhän näitä karkaisu ja muita aineiden käsittely, tai valinta harmeja ole vähän joka merkillä aina jossain vaiheessa ole ainakin ollut. Toisissa ne myönnetään kun taas muutamissa merkeissä kielletään mitään vikaa olevankaan! Mutta mitä voi tulla mikäli käytäntö on sama kuin eräällä Suomen suurimmista linja-auto yrityksistä, jossa on osien hankintaan palkattu väkeä etsimään maailmalta halvimmat mahdolliset osat. 10 € säästö, osassa joka kunnon valmistajalta kestää vuosia, niin halvalla tuotettuna viikoista muutamaan kuukauteen.
Tämäkö on sitten lopputuloksen kannalta parasta? Halvemmaksi se ei tule, mutta on sillä sitten työllistävä vaikutus. Vaikka töitä riittäisi vanhenevassa kalustossa ilman tällaista "säästämistä" !
Tämäkö on sitten lopputuloksen kannalta parasta? Halvemmaksi se ei tule, mutta on sillä sitten työllistävä vaikutus. Vaikka töitä riittäisi vanhenevassa kalustossa ilman tällaista "säästämistä" !
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Huhti 02, 2017 10:49 am
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
Re: KIA autot
Tuossa aikaisemmin mainittiin TM:n käyttötestissä olleesta H i40 mallista. Kytkimessä ei ollut ongelmia vaan vaihteiston joku laakeri hajosi ja vaihteisto vaihdettiin ennen 50000km. Juttu TM 3/13.
-
- Viestit: 7338
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: KIA autot
Yksi syy näihin vaivoihin on myös se, että tän päivän autojen diisel-koneita pyöritetään alikirroksilla, jolloin ne värisee rajusti, minkä kuulee oikein auton sisälle. Se värinä tai oikeemmin vibra ravistelee sitten kaikki mahdollisa osia, joissa vähänkin massaa. Samasta syystä jakopäät, EGR:T, kaksimassapyörät särkyy niillä ennen aikojaan, jokka ajjaa alikirroksilla. Yksi hento pultti suuttimen kiinnityksessä mytää tollasessa käytössä ja kun on kapea se tiiviste, niin sieltä se palopaine pääsee suuttimen kärjen raosta syömään sitä tiivistettä.korsteeni kirjoitti:Pultit on kyllä ohkaisia ja ainakin mersun tiivisteet fyysisesti todella pieniä virkaansa nähden, mutta eikai se ruiskutuspaine nyt suuttimien kiinnityspulttien päälle käy? Sehän joutuisi sylinterissäkin paine nousta sinne toiselle tuhannelle että kiinnityspultit rasittuisi, ja siinäkohtaa on jo kyllä mäntä, veivi ja jopa kampiakseli menetetty Vai enkö nyt taas tajua jotain?IH man kirjoitti:Jos puhutaan suuttimien vuodoista nykyisisså dieseleissä, niin liian ohuet kiinityspulti antaa periksi, kun mennään reippaasti toiselle tuhannelle avautumispaineissa. mone on korjaantunut poraamalla isommat kierteet ja sen mukaset kiinnitys pultit. Mersuja korjattiin aikoinaan näin. Pitkät takku edellyttää kaikki huollot hyväksytyissä korjaamoissa?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: To Joulu 10, 2015 5:32 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Onhan tässä korealaisella lasketeltu kohta parisataatuhatta pohjalla olevan sadan tonnin lisäksi, Hyundailla tosin mutta Kialta löytyy vastaava sisarmalli. Huolettomimpia kulkupelejä Hondan moottoripyörän kanssa mitä on kohdalle sattunut. Totta puhuen on muutama eurooppalaismerkki, mitkä kokemuksen perusteella jättää ostamatta.
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Kiitos autokoulujen aja taloudellisesti-opetusten.kalvaana kirjoitti:Yksi syy näihin vaivoihin on myös se, että tän päivän autojen diisel-koneita pyöritetään alikirroksilla, jolloin ne värisee rajusti, minkä kuulee oikein auton sisälle. Se värinä tai oikeemmin vibra ravistelee sitten kaikki mahdollisa osia, joissa vähänkin massaa. Samasta syystä jakopäät, EGR:T, kaksimassapyörät särkyy niillä ennen aikojaan, jokka ajjaa alikirroksilla. Yksi hento pultti suuttimen kiinnityksessä mytää tollasessa käytössä ja kun on kapea se tiiviste, niin sieltä se palopaine pääsee suuttimen kärjen raosta syömään sitä tiivistettä.korsteeni kirjoitti:Pultit on kyllä ohkaisia ja ainakin mersun tiivisteet fyysisesti todella pieniä virkaansa nähden, mutta eikai se ruiskutuspaine nyt suuttimien kiinnityspulttien päälle käy? Sehän joutuisi sylinterissäkin paine nousta sinne toiselle tuhannelle että kiinnityspultit rasittuisi, ja siinäkohtaa on jo kyllä mäntä, veivi ja jopa kampiakseli menetetty Vai enkö nyt taas tajua jotain?IH man kirjoitti:Jos puhutaan suuttimien vuodoista nykyisisså dieseleissä, niin liian ohuet kiinityspulti antaa periksi, kun mennään reippaasti toiselle tuhannelle avautumispaineissa. mone on korjaantunut poraamalla isommat kierteet ja sen mukaset kiinnitys pultit. Mersuja korjattiin aikoinaan näin. Pitkät takku edellyttää kaikki huollot hyväksytyissä korjaamoissa?
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Su Heinä 02, 2017 4:23 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Onkos näissä KIA:ssa ja Hundaissa käytetty yleisiä euroautojen komponetteja lainkaan ? Siis Bosch,ATE,Valeo,Sachs,Skf,Infineon tms. vai onko ne kaikki jotain Mobixia vai mitä ne ny oli? Pitkän takuun vuoksi kiinnostava merkki mutta joskus kuitenki laittoa tulee
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Suurin huoli näissä "uussissa" merkeissä on varaosien saanti. Erään KIA,n kytkin pakettia sai jokinaikaa odotella.
-
- Viestit: 6790
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: KIA autot
Citroen Xsaraan ja Peugeot Partneriin ainakin vanhana on saanut hyvin tarvikeosaa, hiljakkoin tilasin kaksi pyöränlaakeria, takaluukun kaasujouset ja vetonivelen sekä muutaman takapyörän navan suojalevyn, ja kaikki tämä postiin toimitettuna 77 euroa. Kiva että 20-vuotiaat autot saan halvoilla osilla pidettyä hyvässä iskussa. Vielä kun jostakin saisi talvioloja kestävät vetonivelen suojakumit näihin kun nuo nykytarvikkeet kovettuvat totaalisesti edes vähänkään kylmällä kelillä. Luulisi että noita Aasian autojen osia löytyisi sieltä päin olevista verkkokaupoista ja myös sikäläisten ilmoittajien toimesta ebaystä kuten euroautojenkin osia.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Korkeapainepumppu on boschin tekele joka päästää dieseliä öljyn sekaan vuotaessaan.axe kirjoitti:Onkos näissä KIA:ssa ja Hundaissa käytetty yleisiä euroautojen komponetteja lainkaan ? Siis Bosch,ATE,Valeo,Sachs,Skf,Infineon tms. vai onko ne kaikki jotain Mobixia vai mitä ne ny oli? Pitkän takuun vuoksi kiinnostava merkki mutta joskus kuitenki laittoa tulee
Starttikin oli valeon valmiste.
-
- Viestit: 6790
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: KIA autot
Kia Ceed ainakin europpalainen, eli tehdas on Slovakiassa, kolme tehdasta on Koreassa joista yksi on alihankintakonserni Dongheen kanssa yhteinen, ja Amerikan mantereella Meksikossa yksi tehdas ja taisi olla USA:n puolellakin tehdas. Aika iso putiikki jo siis kyseessä ja Hyundait siihen samaan konserniin toki mukaan lisänä.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Pe Elo 09, 2019 5:35 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Nostetaas vähän aihetta.
Nyt ollut -13 mallinen Ceed sw (farmari) 1,6crdi kohta vuoden verran alla.
Täytyy kyllä sanoa, että tähän mennessä huoletonta autoilua.
Hyvin on toiminut, yllättävän hyvät tilat kokoisekseen, fiksu tilankäyttö, hyvin käymään lähtenyt ilman lämmitystä n - 20 pakkasilla, lämpeää ihmeen nopeasti.
Kulutus 5-litran paikkeilla, kesällä menee vähän pienemmällä.
Ainoa huonot puolet on reippaanlainen rengasmelu (voisi ehkä itse parannella äänieristystä).
Joskus harvoin tietyssä lämpötilassa (0-kelillä) ohjauksesta tullut ns. mutteriohjaus, eli ei keskitä vaan saa koko ajan kääntää vähän vasemalle sitten oikealle, vasemmalle... , sillon todella väsyttävä ajaa, mutta onneksi tekee tuota todella harvoin. (n.1 päivä kuukaudessa, liekö sitten Kialla SE aika kuukaudesta kun oikuttelee )
Toimiessaan ohjaus on hyvä ja eikä alustakaan mikään kivireki ole ja penkit on mielestäni hyvät.
Jos ei mitään suurempia murheita tule saattaa seuraava auto olla Kia tai Hyundai.
Nyt ollut -13 mallinen Ceed sw (farmari) 1,6crdi kohta vuoden verran alla.
Täytyy kyllä sanoa, että tähän mennessä huoletonta autoilua.
Hyvin on toiminut, yllättävän hyvät tilat kokoisekseen, fiksu tilankäyttö, hyvin käymään lähtenyt ilman lämmitystä n - 20 pakkasilla, lämpeää ihmeen nopeasti.
Kulutus 5-litran paikkeilla, kesällä menee vähän pienemmällä.
Ainoa huonot puolet on reippaanlainen rengasmelu (voisi ehkä itse parannella äänieristystä).
Joskus harvoin tietyssä lämpötilassa (0-kelillä) ohjauksesta tullut ns. mutteriohjaus, eli ei keskitä vaan saa koko ajan kääntää vähän vasemalle sitten oikealle, vasemmalle... , sillon todella väsyttävä ajaa, mutta onneksi tekee tuota todella harvoin. (n.1 päivä kuukaudessa, liekö sitten Kialla SE aika kuukaudesta kun oikuttelee )
Toimiessaan ohjaus on hyvä ja eikä alustakaan mikään kivireki ole ja penkit on mielestäni hyvät.
Jos ei mitään suurempia murheita tule saattaa seuraava auto olla Kia tai Hyundai.
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Jututin Helsinki-Vantaan lentokentällä Hyundai H 40:llä ajavaa taksimiestä, kertoi olleen huolettomia autoja; sekä nuo nelikymppiset, että aikaisemmat Sonatat, joilla ajettiin 400tkm ennen vaihtoa.
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
- Viesti:
Re: KIA autot
Vuosia sitten keskustelin Sonata taksikuskin kanssa. Oli Sonata menossa vaihdossa Meseen. Sillä oli ajettu 350tkm. Ainut ongelma oli kuulemma jonknu jarruputken kanssa. Tosi hyvin oli toiminut. Meseen vaihdon syynä kuulemma parempi huolto ja varaosien saatavuus. Kertoi esimerkkinä että jos laatikko hajoaa niin Sonataan sitä saa odottaa kuukauden (tulee koreasta laivalla) ja mesessä niitä on hyllyssä - mesen saa päivässä takaisin ajoon. Masinistien autot tosin taitaa olla vanhempia ja purkuauto osaa saa eikä tarvii odottaa.
-
- Viestit: 1158
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: KIA autot
Voisiko tuon nähdä niin, että meseen niitä laatikoita tarvitaan ja korean pelin laatikko kestää hamaan tappiin saakka?
-
- Viestit: 3586
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: KIA autot
Noo...olisiko myös sillä osuutta, että toista merkkiä on liikenteessä vaikka 500 samanlaista autoa ja toista 2, niin väkisinkin siinä sattumuksien määrä kasvaa valtamerkin häpeäksi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Bing [Bot], Semrush [Bot], Stone ja 16 vierailijaa