Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset
Valvojat: Jammu, valmet_500
-
MTI
- Viestit: 256
- Liittynyt: 03.10.2013, 16:52
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MTI » 13.02.2019, 20:43

Tässä 200tkm ajetun 2.0crdi koneen imusihti. Suutimen pohjatiivisteet vuotanut. 300tkm ajettu leipo jo kiinni.
Kia kopioinut viatkin tojotasta.
Näihin kannattaisi vaihtaa vähintään 100tkm välein uudet tiivisteet suuttimiin.

Tässä uusi tiiviste, kohta vuotava ja vuotava.
-
SamiT
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 17.12.2005, 12:50
- Paikkakunta: Paimio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja SamiT » 13.02.2019, 21:18
Mikä nykykoneista oikein syö noita suuttimen pohjan tiivisteitä? Käytännössä kaikkien uudempien dieselien pitkällä vikalistalla nuo.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra T170.
-
Mika 82
- Viestit: 5357
- Liittynyt: 09.11.2014, 17:39
- Paikkakunta: Karuna
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mika 82 » 13.02.2019, 21:27
SamiT kirjoitti:Mikä nykykoneista oikein syö noita suuttimen pohjan tiivisteitä? Käytännössä kaikkien uudempien dieselien pitkällä vikalistalla nuo.
En oikein muuta selitystä äkkiä keksi, kuin liian heikko kiinnitys ja sitämyöden suutin pääsee elämään. Joka ajan kanssa syö tiivisteen.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
8400
- Viestit: 6523
- Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 8400 » 13.02.2019, 21:42
Tietysti palotapahtumakin on aikapaljon rajumpi, 80 luvulla oli kova sana turbodieselissä 40-50hp/ litra, nyt niissä on ~100.
-
Jiitek
- Viestit: 3858
- Liittynyt: 19.12.2005, 17:14
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jiitek » 13.02.2019, 22:17
SamiT kirjoitti:Mikä nykykoneista oikein syö noita suuttimen pohjan tiivisteitä? Käytännössä kaikkien uudempien dieselien pitkällä vikalistalla nuo.
Kyllä siihen tiivisteeseen pitäisi pystyä enemmän tekemään puristusta mutta monenkin kohdan mitoituksen vuoksi ml. tiiviste itsessään, se ei onnistu.
Toisaalta ilmaan vuotavien tiivisteiden vaihtaminen ei YLEENSÄ ole mikään iso homma vaan voidaan tehdä huollon yhteydessä.
On muuten MTI:n kuvat kuin meikäläisen kännykästä, en vain ehtinyt niitä alkaa nettiin latailemaan.
Mikähän kumma lie tuossakin sattunut...?
https://www.nettiauto.com/hyundai/santa-fe/10276490
-
JURO
- Viestit: 2936
- Liittynyt: 18.12.2005, 20:30
- Paikkakunta: Lohja
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JURO » 14.02.2019, 06:36
Meni taasen vähän ohi tämä keskustelu kun kysyjä kysyi nimen omaan BENSA koneesta.
-
kalvaana
- Viestit: 6464
- Liittynyt: 03.03.2006, 11:15
- Paikkakunta: Suur-Salo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kalvaana » 14.02.2019, 08:31
SamiT kirjoitti:Mikä nykykoneista oikein syö noita suuttimen pohjan tiivisteitä? Käytännössä kaikkien uudempien dieselien pitkällä vikalistalla nuo.
Liian hento kiinnityshän siinä on syynä. Nyt ei oo kannessa enää tilaa kunnon kiinnitykselle, kun on neljä venttiiliä joka pytylle, hehkutulppa, suutin ja pari nokka-akseliakin siinä päällä, niin eipä saa ennää suutinta kiinni, muuta, kuin hepposesti yhdellä pultilla.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
Jammu
- Viestit: 16460
- Liittynyt: 08.01.2010, 22:39
- Paikkakunta: Juupajoki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jammu » 14.02.2019, 08:37
MTI kirjoitti:
Tässä 200tkm ajetun 2.0crdi koneen imusihti. Suutimen pohjatiivisteet vuotanut. 300tkm ajettu leipo jo kiinni.
Kia kopioinut viatkin tojotasta.
Näihin kannattaisi vaihtaa vähintään 100tkm välein uudet tiivisteet suuttimiin.

Tässä uusi tiiviste, kohta vuotava ja vuotava.
Ei ole MBkään näistä ongelmista vapaa. Ja muut yhteisen railin koneet
Joka tuulta tarkkaa, ei kylvä; ja joka pilviä pälyy, ei leikkaa.
-
himmeli
- Viestit: 365
- Liittynyt: 27.11.2014, 21:33
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja himmeli » 14.02.2019, 09:04
: No aloittaja kyseli nimenomaan bensa kiasta joten oliskos kellään niistä enempi kerrottavaa mersunpenkit ja dieselin suuttimen vuodot ei paljon kysyjää auta.

-
MTI
- Viestit: 256
- Liittynyt: 03.10.2013, 16:52
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MTI » 14.02.2019, 09:23
No otsikkona on kuitenkin Kia autot...
Tosiaan yhdellä pultilla suutin kiinni, mutta minusta näyttää että prikka syöpyy sisäkehältä ulospäin. En ehkä pitäisi kiinnitystä kuitenkaan ongelmana.
-
361
- Viestit: 2907
- Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 361 » 14.02.2019, 11:30
Eipä ole bensa KIA:ssa vikoja?! V6:sissa joissain jakopäämurheita
-
361
- Viestit: 2907
- Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 361 » 14.02.2019, 11:39
Noi nyt pätee melkein mihin autoon tahansa.
-
PuuhaPate
- Viestit: 8129
- Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PuuhaPate » 14.02.2019, 11:41
Mihin pätee mihin ei.
Sieltä niitä voi vertailla.
https://www.autotie.fi/Tyyppivika
Defenderissä 07 ollut noist Ceedin vioista tuo "ajovalonkorkeudensäätö"-vika.
Säädin vaihdettiin. Turhaan, koska ei olisi ollut tässä vekottimessa pakollinen.
Ai, niin akseliston kumipuslia on myös vaihdettu. Tahtoo maastojumppa
kuormittaa niitä jonkin verran venytyksissä.
-
361
- Viestit: 2907
- Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 361 » 14.02.2019, 12:13
Tossa sun superlinkissä nyt vaan on 90% semmoisia vikoja (nivelet, jarrut yms) jotka kuluu jossain vaiheessa joka autosta eikä ole mitään ns vikoja vaan kuluvia osia.
-
PuuhaPate
- Viestit: 8129
- Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PuuhaPate » 14.02.2019, 12:36
361 kirjoitti:Tossa sun superlinkissä nyt vaan on 90% semmoisia vikoja (nivelet, jarrut yms) jotka kuluu jossain vaiheessa joka autosta eikä ole mitään ns vikoja vaan kuluvia osia.
Entäpäs nuo linkin "Tielle jättäviä vikoja"? Tyypillisiä kaikille autoille jossakin vaiheessa?
Onko sulla muuten prosentti-laskut hallussa?

-
361
- Viestit: 2907
- Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 361 » 14.02.2019, 13:12
Joo katsoin. "sisävalon katkaisin jumittaa"

Ihan yhtä tyhjän kanssa tuollaiset tilastot.
-
PuuhaPate
- Viestit: 8129
- Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PuuhaPate » 14.02.2019, 13:14
Eli Kia on erityisen luotettava auto! Hyvä niin!

-
kalvaana
- Viestit: 6464
- Liittynyt: 03.03.2006, 11:15
- Paikkakunta: Suur-Salo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kalvaana » 14.02.2019, 16:56
PuuhaPate kirjoitti:Eli Kia on erityisen luotettava auto! Hyvä niin!

KIA/Hyundai on oikeasti parempia, kuin eurooppalaiset valtamerkit
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
361
- Viestit: 2907
- Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 361 » 14.02.2019, 17:04
kalvaana kirjoitti:PuuhaPate kirjoitti:Eli Kia on erityisen luotettava auto! Hyvä niin!

KIA/Hyundai on oikeasti parempia, kuin eurooppalaiset valtamerkit
Näin on ja jos olisin ostamassa uudehkoa henkilöautoa pelkästään järkisyin, valitsisin todennäköisesti jomman kumman.