KIA autot

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

PuuhaPate
Viestit: 7821
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 13.02.2019, 11:34

Paljonhan autoon, sen penkkeihin ja muuhunkin varusteluun tyytyväisyys riippuu siitä mihin on tottunut.
Työkaverin BMW:llä sain äsken kyydityksen :D ja onhan se maailma siellä ja sieltä katsoen erilainen
kuin Lantikassa ollessa.
Parjattujen saksalaiset premium-autojen omistajien olisi varmaan aika vaikea sopeutua Corollaan ja Ceediin.
Myös Lantikkaan! :mrgreen:

Jiitek
Viestit: 3825
Liittynyt: 19.12.2005, 17:14
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Jiitek » 13.02.2019, 11:37

T
uo imusihdin tukkeentuminen johtuu liian pitkästä öljynvaihtovälistä pohjoismaissa. m välein.
[/quote]

Hyundaissa ja Kiassa johtuu vuotavista suuttimien pohjatiivisteistä. Pahimmillaan koko kone p*skana.

PuuhaPate
Viestit: 7821
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 13.02.2019, 11:48

Jiitek kirjoitti:T
uo imusihdin tukkeentuminen johtuu liian pitkästä öljynvaihtovälistä pohjoismaissa. m välein.
Hyundaissa ja Kiassa johtuu vuotavista suuttimien pohjatiivisteistä. Pahimmillaan koko kone p*skana.[/quote]



Miten nuo vuotavat tiivisteet imusihdin tukkii?
Eikös tuo vuoto johda yleensä tällaiseen,
Kuva

Lainaukset tuntuvat tökkivän?

Fred Scuttle
Viestit: 1453
Liittynyt: 31.03.2006, 19:41
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle » 13.02.2019, 11:52

PuuhaPate kirjoitti:Paljonhan autoon, sen penkkeihin ja muuhunkin varusteluun tyytyväisyys riippuu siitä mihin on tottunut.
Työkaverin BMW:llä sain äsken kyydityksen :D ja onhan se maailma siellä ja sieltä katsoen erilainen
kuin Lantikassa ollessa.
Parjattujen saksalaiset premium-autojen omistajien olisi varmaan aika vaikea sopeutua Corollaan ja Ceediin.
Myös Lantikkaan! :mrgreen:
Pitkään meni mersulla, kunnes oppivat hyvien penkkien teon.

PuuhaPate
Viestit: 7821
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 13.02.2019, 12:26

Fred Scuttle kirjoitti: Pitkään meni mersulla, kunnes oppivat hyvien penkkien teon.
Milloin muuten oppivat?
Ja millainen oli Mersun huono penkki?

Eepee
Viestit: 4688
Liittynyt: 19.12.2005, 10:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Eepee » 13.02.2019, 12:39

PuuhaPate kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti: Pitkään meni mersulla, kunnes oppivat hyvien penkkien teon.
Milloin muuten oppivat?
Ja millainen oli Mersun huono penkki?
Eipä perus-mersun 70-80-lukuinen "jousitettu vaneri" häävin mukava ollut :roll: .
"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin."

Jiitek
Viestit: 3825
Liittynyt: 19.12.2005, 17:14
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Jiitek » 13.02.2019, 12:57

PuuhaPate kirjoitti:

Miten nuo vuotavat tiivisteet imusihdin tukkii?


Lainaukset tuntuvat tökkivän?
Osassa malleista suuttimet tulevat venttiilikopan läpi ja kaikki tuo karsta on öljyn seassa. Helppo vaikka arvata miten käy.

thames
Viestit: 219
Liittynyt: 06.07.2012, 23:16
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja thames » 13.02.2019, 13:35

Ihan sama kaikissa nyky dieseleissä jos pohjatiiviste vuotaa se pitää heti korjata ja vaihtaa öljyt,ei oo mikään pelkästään kian juttu.

8400
Viestit: 6400
Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja 8400 » 13.02.2019, 14:20

Mutta toisissa se menee salakavalasti öljyn sekaan ja toisissa ulkopuolelle ilmoittaen heti supsutuksella ja dieselinkäryllä.

thames
Viestit: 219
Liittynyt: 06.07.2012, 23:16
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja thames » 13.02.2019, 14:32

Kyllä ne jotkin noilla supsuttavilla ja käryisillä koneilla ajaa eikä heti korjauta,netissä on kuvia pullollaan. Ja sitten öljyt karstottuu ja tukkii sihdit.

dunlop
Viestit: 274
Liittynyt: 07.06.2009, 20:50
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja dunlop » 13.02.2019, 14:34

Fred Scuttle kirjoitti:
dunlop kirjoitti:Ei liity tekniikan kestoon,mutta kuskin kyllä.
Oma kokemus Kia:sta on n. 4-vuoden takaa kun oli Ceed vuokra-auto parin viikon työkeikalla.
Kyseisessä kulkueessa oli kelvottomat penkit. Kolleegan kanssa oltiin molemmat enemmän tai vähemmän selkävaivaisia kun Kia kahden viikon kärsimisen jälkeen lopulta jätettiin vuokraamon harmiksi.
Toinen asia jota kumpikin kiroillen ihmeteltiin oli ohjauksen toiminta. Sähköinen tehostin teki jokaisesta kurvista kulmikkaan, ja tehostimen asetusta muuttamalla muuttui lähinnä kurvin kulmien määrä...
Ei voi sanoa että olis jäänyt ikävä kyseistä autoa.
Mitkäköhän penkit autossa oli; veli kävi isolta tädille kirkolta 07-mallin ceedin, ja mm. Saabin ja Audin omistaneena sanoi penkkejä yllättävän hyviksi.
En tiedä onko noihin saanut montaa versiota penkkejä,mutta tämä 2014 versio oli ainakin melko kamala :shock:
Enkä voi väittää että olis omat kilometrit tullu ajaettua jossain germaanisen premiumin hierovalla nahkajakkaralla,että olis liian hyvään tottunut. :)

korsteeni
Viestit: 1608
Liittynyt: 01.03.2017, 02:09
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja korsteeni » 13.02.2019, 14:44

thames kirjoitti:Kyllä ne jotkin noilla supsuttavilla ja käryisillä koneilla ajaa eikä heti korjauta,netissä on kuvia pullollaan. Ja sitten öljyt karstottuu ja tukkii sihdit.
Ei esim. mersun cdi-koneissa vuotava suuttimen pohjatiiviste sotke öljyjä/sihtiä tuki, koska suutin vuotaa silloin ulkoilmaan! Ei kaikissa autoissa suutin mene venttiilikopan läpi...opin minäkin täältä hetki takaperin.

thames
Viestit: 219
Liittynyt: 06.07.2012, 23:16
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja thames » 13.02.2019, 14:48

Ei asia ihan niin yksinkertainen ole. Miettikää mitä tapahtuu kun se suutin vuotaa painetta ulos.

Tumppi 865
Viestit: 4239
Liittynyt: 30.10.2011, 19:09
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 » 13.02.2019, 14:59

Miettikää mitä tapahtuu kun se suutin vuotaa painetta ulos.
Suunillee sama kun kuluneella, eli harvalla moottorilla ajais, paitsi palokaasut ei pääse öljyyn, jos suuttimet puhaltaa paineet ulkoilmaan!?

Fred Scuttle
Viestit: 1453
Liittynyt: 31.03.2006, 19:41
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle » 13.02.2019, 15:33

PuuhaPate kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti: Pitkään meni mersulla, kunnes oppivat hyvien penkkien teon.
Milloin muuten oppivat?
Ja millainen oli Mersun huono penkki?
Huono.

Fred Scuttle
Viestit: 1453
Liittynyt: 31.03.2006, 19:41
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle » 13.02.2019, 15:49

Fred Scuttle kirjoitti:
PuuhaPate kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti: Pitkään meni mersulla, kunnes oppivat hyvien penkkien teon.
Milloin muuten oppivat?
Ja millainen oli Mersun huono penkki?
Huono.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=19499

8400
Viestit: 6400
Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja 8400 » 13.02.2019, 16:43

Mersun penkit oli kyllä ennen ihan ihme kiikkulaudat. Ei se ulkoilmaan vuotava suutin mitään öljyä sotke tai karstoita.

361
Viestit: 2698
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja 361 » 13.02.2019, 16:53

Fred Scuttle kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:
PuuhaPate kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti: Pitkään meni mersulla, kunnes oppivat hyvien penkkien teon.
Milloin muuten oppivat?
Ja millainen oli Mersun huono penkki?
Huono.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=19499
Pidin joskus itsekin noita 124sen penkkejä huonoina ja kovina. Sitten kun oli yhden Turku- Oulu välin niissä istunut huomasi että penkkien puolesta olis voinut yhdellä istumalla ajaa toisen mokoman. Mun selälle sopi hyvin ja ennenkaikkea reisille oli hyvä tuki mikä monista tuon ajan autoista puuttui. Vanhemmissa pikkumersuissa oli kyllä surkeat penkit.

Jiitek
Viestit: 3825
Liittynyt: 19.12.2005, 17:14
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja Jiitek » 13.02.2019, 17:30

thames kirjoitti:Kyllä ne jotkin noilla supsuttavilla ja käryisillä koneilla ajaa eikä heti korjauta,netissä on kuvia pullollaan. Ja sitten öljyt karstottuu ja tukkii sihdit.
Joo kyllä mutta näillä enemmän tai vähemmän käryävillä kamppeilla ajellaan tuhansia ja jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä, öljynvaihtovälejä kuitenkin, ja sitten joku korjaa vuodon jos korjaa ja homma ok. Katsastuskaan ei haittaa kun eihän siellä mitään moottorin päällysmuoveja irroitella jne.

Vaan jos otetaan vaikkapa tuommonen Santa Fe 2,2 CRDI, niin vuotovian voi havaita vain aukaisemalla öljykorkin auton käydessä.
Ja siinä sitä sitten ihmetellään 200tkm:n kohdalla hajonnutta turboa, nokkaa, laakerointeja, koko konetta.

Harmi sinänsä koska kuulostaa muuten olevan käyttäjiensä mielestä varsin sopiva kampe, sen mitä olen muutamaa pajottanut.

thames
Viestit: 219
Liittynyt: 06.07.2012, 23:16
Viesti:

Re: KIA autot

Viesti Kirjoittaja thames » 13.02.2019, 17:46

Kyllä niitä imusihtejä vaan menee tukkoon,ei tietenkään kaikissa. Turbon voitelu pettää kun kun paineputken sihti menee tukkoon. Asiaan vaikuttaa suuresti öljynvaihto välin pituus. Ja varmasti karstoittaa öljyn ihan eri tahtia jos pakokaasut menee suoraan venttiilikopan kautta öljyyn.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Busteri, jarppik, Jussi84, KH, Stone, v602 ja 49 vierailijaa