Foorumin paskin traktorimerkki

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

Kuva

Mutta siinä se ny on, vaikka eihän tälläisellä kuulemma mitään tee :wink: Konejumi saatiin kesällä auki liuottamalla, suutitimet pois ja crc-löpö-atf seoksella ja reilusti aikaa. Sähköt ei toiminut, eli kaikki liittimet putsaukseen ja releet vaihtoon. Sulakerasian uusin myös latta mallin sulakkeille. Löpölinjat meni kaikki uusiksi, laitoin teräspunos letkua. Öljyt luonnollisesti vaihdoin kaikki. Sisutan verhoilin uudelleen motonetin mustalla huovalla, laitoin karvanopat killumaan, wunderbaumin ja 8 pallon vaihdekepin nuppiin 8)

Kuva

Takaset meni uusiksi kanssa, ja tuon takalasin kaarevan osan tein kanssa uusiksi polykarbonaatista. Ledit laitoin taakse ja eteen, että näkee lumia työnnellä. Tunteja mittarissa on 4600, mutta konehan tähän on kerran vaihdettu, eli varmaan 1500-2000 on koneelle oikea tuntimäärä. Hintaahan tälle leikille tuli about 2000€, mutta nyt kaikki toimii. Eihän näistä itävehkeistä kuulemma oikeisiin töihin ole, mutta jos nyt saisi 3 talon lumityöt tehtyä tulevana talvena :roll:
Avatar
rattori
Viestit: 11043
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja rattori »

hth kirjoitti: Eihän näistä itävehkeistä kuulemma oikeisiin töihin ole, mutta jos nyt saisi 3 talon lumityöt tehtyä tulevana talvena :roll:
Toiveajattelua. :D
Päivittelehän pitkin talvea, kuin ukon ja koneen käy.
------------
tractors
Ajomies
Viestit: 27984
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Hieno vehjehän tuo on, ja kyllä sillä hommat hoituu, huollot kun tekee, menee pitkään. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

rattori kirjoitti:
hth kirjoitti: Eihän näistä itävehkeistä kuulemma oikeisiin töihin ole, mutta jos nyt saisi 3 talon lumityöt tehtyä tulevana talvena :roll:
Toiveajattelua. :D
Päivittelehän pitkin talvea, kuin ukon ja koneen käy.
On näistä ryssänvehkeistä vähän kokemusta, että ihan takki auki ei kannata lähteä :lol:

Kuva

Mutta päivitellään ketjuun, kun uuta murhetta ilmenee :mrgreen:

Ps. Majori pelastaa jos tämä belkku hyytyy
Deippa
Viestit: 2130
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Kun luin otsikon, niin aattelin että ei maha tuo äänestys kauvvaa pysyä avoinna ennenku jammu lyö tän lukkoon :D
Mutta erehyin.... Kovaa ajoa vaan!
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97
Mika 82
Viestit: 7860
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Majorin jumin jouduin lekalla ja koivukalikalla herkistelemään. Ventiilit läppäsin ja karstat putsasin. On sekin kolme vuotta ilman murheita ainakaan moottorin osalta mennyt, vaikka ainakin manuel tuomitsi turhana työnä moiset temput. Hyvä että herätit belkun elävien kirjoihin 8)
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Avatar
rattori
Viestit: 11043
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja rattori »

Ryssän koneet tuttuja..Kuva

Siksi uskalsin sanoa.
------------
tractors
tapsa
Viestit: 3879
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Ei Belarus huono ole, se on vaan niin venäläinen. Vaihdekaavio opettelu ei savolaiselta tahdo onnistua, Hämäläisellä ei sitten millään, pohojalainen rikkoo askin.

Lähes naapurissa on karjatila, jonka ykköstraktorina oli useita vuosia Neliveto Belarus j@ vieläpä etukuormaajalla. Etuakselin jousituksen putket piti uusia jumiutumisen takia. Itse olin varma että etuakseli katkeaa jossakin vaiheessa, mutta eipä katkennut. Muuta ihmeellistä siinä ei ollut. En osta belarusta, mutta en väitä sitä huonoksi. Hieman omituiseksi kyllä.

Tämä ketju jää lyhyeksi. Toisin olisi jos puhuttaisiin Valmetissa tai Zetorista.
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

rattori kirjoitti:Ryssän koneet tuttuja..Kuva

Siksi uskalsin sanoa.
Onko se issikka :?:
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Timukka »

tapsa kirjoitti:Ei Belarus huono ole, se on vaan niin venäläinen. Vaihdekaavio opettelu ei savolaiselta tahdo onnistua, Hämäläisellä ei sitten millään, pohojalainen rikkoo askin.

Tämä ketju jää lyhyeksi. Toisin olisi jos puhuttaisiin Valmetissa tai Zetorista.
Kyllä meillä eteläsavossa opittiin belaruksen vaihteet..

Vallu ja zetor huonompiako..?
MOP
Viestit: 7465
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja MOP »

On se "Issikka". Vieläpä 2-sylinterinen. Tuollaisia taisi olla joskus kuuskytluvun puolimaissa. Olikohan malli Planeta 2.
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Kyä konemiehes vikaa jos meillä päijät hämäläine vaimoki nee oppi... jo aikanaan. Ja jos tuosta ee mitää ällää ni ee kannata kokeilla fulleriakaan
Miul kyä juuret savost ja keskisuomest ja tiäl synnytty, ee vaikeuksia

Noo mie tehny belkulla vähän useeman pihan ja tien lumityöt jo tovin, ja paljon on mehtä yhtiöitten pöllitie auruut ja polkemisetki työllistän.
hytissä sen verta lämmin että voi takki auki, muttei tartte olla peppu auki

Ja kuten kaikil sanonnu, päivä ku nuijii työksee muitte rompeit ni ee enää omiaa viitti ehtoisin.
Eli mielharmia aiheuttava aines on pihalta poistettu
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
JiiVee
Viestit: 28
Liittynyt: Su Marras 25, 2018 6:12 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ite kun tuossa reilu kuukaus sitten etin ekaa traktoria itelleni ja aikani kun selasin keskustelufoorumeita niin aattelin jo että en mää uskalla traktoria ostaa ollenkaan. Kaikissa on vain vikaa.

Rohkastuin ja ostin zetorin, edullinen paketti kun tuli vastaan.
Saa nähä miten käy :D
Polaris Sportsman 570eps efi
Zetor 6711
tapsa
Viestit: 3879
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Timukka kirjoitti:
tapsa kirjoitti:Ei Belarus huono ole, se on vaan niin venäläinen. Vaihdekaavio opettelu ei savolaiselta tahdo onnistua, Hämäläisellä ei sitten millään, pohojalainen rikkoo askin.

Tämä ketju jää lyhyeksi. Toisin olisi jos puhuttaisiin Valmetissa tai Zetorista.
Kyllä meillä eteläsavossa opittiin belaruksen vaihteet..

Vallu ja zetor huonompiako..?
Piti olla: savolaiseltakaan.

Usko pois: jos belaruksesta puhutaan halventavasti, niin harva belaruksen omistajakaan ei vaivaudu puolustelemaan. Toisin kuin Valmetin omistajat, joita on myös paljon enemmän. Zetor- viestiketju oli taas oma lukunsa.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16162
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Uskon että pystyisin omat hommat tekemähän ihan hyvin Belaruksella tai Zetorilla.
Mä vaan en haluu, ennemmin vanhemmilla omilla ropsuilla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Joskus vielä jaksaa tarttua asiaan, mutta harvemmin.. (pitää olla sopiva mielentia tai tekemisen puute)
see kommari kortti vedetään lähestulkoon aina esiin kun itä kalustota puhe ja rivien välist voi edeleen haistaa sen sukupolvia jatkuneen ryssävihan .
Ja ei näihin tahdo kukaan haluta edes rahasta koskea remonteissakaan tästä keskisuomesta on kierretty huoltoautolla belkkujen perässä mm. Pohjanmaalle, tornioo, pirkanmaalle, loimaalle, hämeenlinnaan, savonlinaan ja moneen muuhun paikaan, lähes ympäri suomen ja jokaiseen ilman suuntaan


Belarus ja zetor ovat tuleet merkkeinä tutuksi, kummallekkin olen huoltopiste keskisuomessa... puolesa molemissa mutta itse työt belaruksella.
Joitain huolto kohteita on setkassa isompi töisiä kuin belkuun esim. jarrut (kummasakin hidastimet) hydrauli pumppu yms... myös osien hinta belkun hyväksi.
Uusista setoreista on taas enemmän kokemusta kuin uusista belaruksista, belkkuja kun myyty ihan yksitäisiä, mutta aika pienellä ovat uudet zetkat työn alkuun pääseet


Ja kuten monesti maininnu, ei minulle kukaan ehjää tuo esitteille... asuinkylä on case ja mf painoteista joten niihinkin perehdytty, ei tule näppylöitä mistään merkistä niin kauan kun maksaja löytyy
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

Kohtahan tuota pääsee kokeilemaan, lunta tullut sellai nilkkaa myöden. Ikh:n sivurajoittimia joutui vähän pajottamaan, että sai lanan perään, oli se päällysputki karvan liian pitkä niin ei mahtunut leviämään tarpeeksi. Ketjutkin ois uudet tossa puulaatikossa, vaan kokeillaanhan nyt ensin ilman, pitäisi nimittäin vielä lähteä pikitielle seikkailemaan ja linko hakemaan kotiin

Kuva
Ajomies
Viestit: 27984
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

t-40 kirjoitti:Joskus vielä jaksaa tarttua asiaan, mutta harvemmin.. (pitää olla sopiva mielentia tai tekemisen puute)
see kommari kortti vedetään lähestulkoon aina esiin kun itä kalustota puhe ja rivien välist voi edeleen haistaa sen sukupolvia jatkuneen ryssävihan .
JJa kuten monesti maininnu, ei minulle kukaan ehjää tuo esitteille... asuinkylä on case ja mf painoteista joten niihinkin perehdytty, ei tule näppylöitä mistään merkistä niin kauan kun maksaja löytyy

On niin helppo perustella se oma kantansa näiden kahden asian kera. Pakko sen on niin olla kun niin on kerran ollut aina. Jo 80 - luvulla taisi suuri osa niistä kommareistakin ajella japsiautoilla. :) Nyt kun on joitakin ennen käytössä olleita nimityksiä kielletty rasismiin vedoten käyttämästä, niin miksi ei noita kahta "solvausta" ole saatu saman kiellon piiriin?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
MOP
Viestit: 7465
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja MOP »

Belarus on ainoa traktori, mitä en saanut liikkeelle millään Hankkijan vaihtokonehallista Jyväskylässä talvella 1972. Käyntiin sen kyllä sain. Tai oikeasti se oli ilmajäähdytteinen 40-hevosvoimainen, mikä sen merkki nyt sitten oli. En keksinyt, että vapaa on pitkinpäin. Sitten ajoin sellaisella joskus kahdeksankymmentäluvun lopulla tuolla Lahden seudulla, ja totesin sen olevan erinomainen vetäjä ja kulkija. Se oli neliveto mallia. Sen olisi ehkä saanut ostaakin kohtuhintaan, mutta ei oikein ollut rahaakaan, eikä varsinkaan älyä.
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Aikanaan kaikki tuotii belaruksena traktori exportin toimesta... see ilmajäähy on venäläinen ja yhtymäkohtia takavanteen pulttijako ja hydrauli lohko ja raidetangot ja jotai muuta pientä

On suunnan vaihdolla ja kaksois kytkimellä( omat pedaalit)

Ihan hauska kampe mutta ei ihan minskin tuoteen tasoa..
Vaihteisto on täs poikitain, siitä syystä vapaa pitkitän.

Nöösinä alottelin tuollasella rattroi kuskin uran ja oman tilan ensimäinen oli tuollainen nelikkona...


Ja belkuissaalkupään kajuutat olivat..hmm persoonalisia, oli suomalaista ja sitten fermoa. Vasta 80 luvun alun iso ja harvinaisemaksi jäänny fermo orbi ohjauksella oli aste eteenpäin, sitten tuli junkkarin parikin eri versiota mitkä aikaistaan tasoa ja 90 luvulla tuli omaan käteen istuvimat orkkis kajuutat

Eli see että jos on ajannu 70luvun alun toteemi ohjaus kampeella niin eroa 80 lukuun roimasti on ,vaikka itse perus traktori on mennyt todella pienein muutoksin
2000luvun osia voi sotkea vanhempiin joko suoraan tai pari osaa vierestä vaihtammalla
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa