Zetor laadun mitta.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja olliki »

tutkija kirjoitti:Oho!
Huomasin, että Zetor, laadun mitta viestiketjua on luettu yli 1 000 000 kertaa. Miljoona kertaa on paljon.
Melkoinen saavutus traktorille joka 10-15 vuotta sitten oli masinisteille pelkkä vitsi.
Ainahan vitsit kiinnostaa :lol:
Ei vaan, kaipa Zetor traktori on siinä missä moni muukin. Varsinkin nuo uudemmat mallit on fiksuja, joista on jätetty mielestäni viisaasti kaikki joutava elektroniikkasälä pois.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Aloittelija kirjoitti:Kyllähän zetorilla työtä tekee. Ihmetyttää välillä kun zetorissa on ollut vaikkapa mitä herkkua ennen länsikoneita, hytillinen pikkuzetori olisi hyvä pihahommissa mutta taidan valmetin ettiä ensin.
Kovia vänkäämäänkin tuntuu moni zetorimies olemaan.
Karu totuus on että sillä kalliin valmetin hinnalla saat oikein hyvän koppi setorin
Suomi kuuluu länsimaihin
MikaH.
Viestit: 1718
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja MikaH. »

Olen tälle kesälle ajanut setkalla noin 150h,eikä menny ilman remonttia. Tarvi 2 kertaa lisätä etupyörään ilmaa ja työvalon liitin piti puristaa uudestaan
sata10
Viestit: 1539
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja sata10 »

Jammu kirjoitti:
Aloittelija kirjoitti:Kyllähän zetorilla työtä tekee. Ihmetyttää välillä kun zetorissa on ollut vaikkapa mitä herkkua ennen länsikoneita, hytillinen pikkuzetori olisi hyvä pihahommissa mutta taidan valmetin ettiä ensin.
Kovia vänkäämäänkin tuntuu moni zetorimies olemaan.
Karu totuus on että sillä kalliin valmetin hinnalla saat oikein hyvän koppi setorin
onko niitä olemassakaan "oikeen hyviä" koppi setoria :wink:
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Kyllähän Crystallit on omassa lajissaan varmaan paikkansa ansainneet.
Vanhemmista pikku-Zetoreista en oikein piittaa päivän ajokokemuksen jälkehen.

Uudet on sitten toisenlaisia, en oo pahemmin niihin perehtynyt.

Serkulla on ollut K-mallin zetor, ei ymmärrä ollenkaan niiden hypetystä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 »

MikaH. kirjoitti:Olen tälle kesälle ajanut setkalla noin 150h,eikä menny ilman remonttia. Tarvi 2 kertaa lisätä etupyörään ilmaa ja työvalon liitin piti puristaa uudestaan
Suunnilleen samat tunnit täälläkin mutta vain työvaloa piti korjata. Eli kyllä valmetti on huomattavasti parempi :D
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Perceiver kirjoitti:Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
Ei ole, https://www.nettikone.com/zetor/proxima-120-hs/1755546 samassa hinnassa kuin muutkin. Sanoisin jopa kallis. Vanhanaikainen, porttaalivälitykset, työntövarsitunnustelu, mekaaninen nostolaite. Pikavaihteita löytyy 3, siitä plussaa. Ergonomia yleisesti huono, kaikki kepit ja vivut löysiä, tunnottomia ja pitkäliikkeisiä. Ei toivoakaan metsäajoon.

https://www.nettikone.com/valtra/n103/1770923 tässä traktorissa on jok'ikinen paikka paremmin tehty.
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Mitä vikaa portaalivälityksissä?
tutkija
Viestit: 2329
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja tutkija »

8400 kirjoitti:
Perceiver kirjoitti:Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
Ei ole, https://www.nettikone.com/zetor/proxima-120-hs/1755546 samassa hinnassa kuin muutkin. Sanoisin jopa kallis. Vanhanaikainen, porttaalivälitykset, työntövarsitunnustelu, mekaaninen nostolaite. Pikavaihteita löytyy 3, siitä plussaa. Ergonomia yleisesti huono, kaikki kepit ja vivut löysiä, tunnottomia ja pitkäliikkeisiä. Ei toivoakaan metsäajoon.

https://www.nettikone.com/valtra/n103/1770923 tässä traktorissa on jok'ikinen paikka paremmin tehty.
Lienee tuossa Zetorissa sentään jo hydraulinen nostolaite?
Ruma on tuo Valtra, hirmu kalliit huollot ja viiden vuoden kuluttua vaihtokunnossa.
Zetorin tekniikka ei vanhene koskaan.
Se on niin kuin eräs venäläinen viljelijä sanoi, Claas alkaa purkaantumaan viiden syksyn puintien jälkeen ja se maksaa, Rostselmashin puimuria korjataan tarpeen mukaan ja puidaan loputtomiin.
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Tuossa oli itälisää kyllä turhan paljon

Vanhat claasit pui jo ennenkuin ryssät puimurin olemassaolon tiesi ja moni vanha claas pui vielä vuosikymmenten jälkeen tästä :mrgreen:
Suomi kuuluu länsimaihin
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 8400 »

tutkija kirjoitti:
8400 kirjoitti:
Perceiver kirjoitti:Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
Ei ole, https://www.nettikone.com/zetor/proxima-120-hs/1755546 samassa hinnassa kuin muutkin. Sanoisin jopa kallis. Vanhanaikainen, porttaalivälitykset, työntövarsitunnustelu, mekaaninen nostolaite. Pikavaihteita löytyy 3, siitä plussaa. Ergonomia yleisesti huono, kaikki kepit ja vivut löysiä, tunnottomia ja pitkäliikkeisiä. Ei toivoakaan metsäajoon.

https://www.nettikone.com/valtra/n103/1770923 tässä traktorissa on jok'ikinen paikka paremmin tehty.
Lienee tuossa Zetorissa sentään jo hydraulinen nostolaite?
Ruma on tuo Valtra, hirmu kalliit huollot ja viiden vuoden kuluttua vaihtokunnossa.
Zetorin tekniikka ei vanhene koskaan.
Se on niin kuin eräs venäläinen viljelijä sanoi, Claas alkaa purkaantumaan viiden syksyn puintien jälkeen ja se maksaa, Rostselmashin puimuria korjataan tarpeen mukaan ja puidaan loputtomiin.
Rumuus on kyllä nyt katsojan silmässä. Minkä takia valtra on 5 vuoden jälkeen vaihtokunnossa? Sulla ei oo minkäänlaista kokemusta valtran huolloista, hakee 200l tynnyrit moottori ja vaihteistoöljyä ja vaihtelee sopivin välein. Valtraan ei ole erityisen kalliit varaosat, ja kun ei niitä tarvitse.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Zetorin tekniikka ei vanhene koskaan.
Niin siinähän on vanha tekniikka jo uutena!?
Yllättävän kallis uutena, tuo halpana pidetty setka!

Tuossa öljynvaihtovälillä (300tuntia) muunmerkkisellä koneella piti tehä suht kallis, mut ainut remontti! Vielähän tuo olis menny ilman remonttiakin, mut oman mukavuuden vuoks tuli vaihettua istuin, kun 11000 tuntia alkoi näkyä ja tuntua alkuperäsessä.
OIU
Viestit: 3001
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja OIU »

Anna Tutkija tulla vaan palopuhetta kunnon paatoksella, tämä palsta kaipaa vähän väriä :)

Itsellä ei lisättävää, tämän vuoden varaosakulut on uusi akku, jos nyt sitäkään remontiksi lasketaan koska niitä menee joka koneesta.

Proximassa tunteja n.1600 ja hyvin on töistä suoriutunut. Oven lasin ja tankista mittarin anturin hajoamiset kalleimmat korjaukset, lisäksi termostaattia, akunkenkiä, oven kaasujousia yms. pientä. Ilmaa vuotaa renkaista ja paineilmatankin tyhjennysventtiilistä, jarrunesteeseen sitä taas jostain tulee, mutta sen verran harvoin joutuu asiaan puuttumaan ettei vielä häiritse.

Nykyään en yhtään tiedä, mitä traktorit maksavat mutta 2006-07 taitteessa uusi karvalakkiproxima ja vastaavan tehoinen ja varusteinen A-valtra olivat saman hintaisia. 30000e+alv oli Proxima 8441 melko rajulla Traclift 120 -etukuormaajalla. A-valtran etuna olisi ollut metsäominaisuudet, miinuspuolena vaihteistoremontit
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
DexMasZet
Viestit: 7751
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Yrjö
Viestit: 1478
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle. :wink:
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.
Kubota B 5001 DT
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

--
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Silimä- ja korvamakiaa setorimiehille:
https://www.youtube.com/watch?v=54r7Uzu ... lesk3qAzBE
Ferkku
Viestit: 5101
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Yrjö kirjoitti: Ma Loka 29, 2018 2:04 pm
DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle. :wink:
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.
Jatkuvasti näkee jobbareiden ostoilmoituksia paalaimista, puimureista ym. mutta traktoreista en koskaan. Luulis niiden haalivan nämä Suomen itätraktorit sinne kun ovat NIIN hyviä. :roll:
sata10
Viestit: 1539
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja sata10 »

Ferkku kirjoitti: To Marras 21, 2019 10:29 pm
Yrjö kirjoitti: Ma Loka 29, 2018 2:04 pm
DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle. :wink:
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.
Jatkuvasti näkee jobbareiden ostoilmoituksia paalaimista, puimureista ym. mutta traktoreista en koskaan. Luulis niiden haalivan nämä Suomen itätraktorit sinne kun ovat NIIN hyviä. :roll:
niin sitä luulis,kun niissä on myös sitä edistyksellistä tekniikkaa mitä muissa aikalaisissaan ei ollu,tietäs vaan mitä se oli :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], korsteeni, Paalari ja 60 vierailijaa