Gradall M-2460 luiskakaivinkone
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Tervehdys
Tuli hommattua >30t rautaa.. Gradal M-2460 pyöräalustainen luiskakone ja cat D6B 1962 puskutraktori..
D6B on selvä homma mutta tuo gradall on mahdollisesti enimmäisiä, ellei ensimmäinen hydraulinen kaivinkone Suomessa.
Tiedot:
Gradall M-2460 kaivuuosa serial 96954 lot 144
Alaosa "kuorma-auto" GR 6x4 truck no. 3452
Olisiko jollain tietoa tuosta Gradalista. Koneviesti osaa kertoa että 1962 VR olisi ostanut kaksi tälläistä..
Pitäisi siirtää nuo Pohjoissavosta Kantahämeeseen, olisiko jollain tietoa miten siitä selviäisi halvimalla?
Juha
Tuli hommattua >30t rautaa.. Gradal M-2460 pyöräalustainen luiskakone ja cat D6B 1962 puskutraktori..
D6B on selvä homma mutta tuo gradall on mahdollisesti enimmäisiä, ellei ensimmäinen hydraulinen kaivinkone Suomessa.
Tiedot:
Gradall M-2460 kaivuuosa serial 96954 lot 144
Alaosa "kuorma-auto" GR 6x4 truck no. 3452
Olisiko jollain tietoa tuosta Gradalista. Koneviesti osaa kertoa että 1962 VR olisi ostanut kaksi tälläistä..
Pitäisi siirtää nuo Pohjoissavosta Kantahämeeseen, olisiko jollain tietoa miten siitä selviäisi halvimalla?
Juha
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Gradal merkkinä on tae ettei alavaunu ruostu. Tieluiska vastaa varaosien saatavuudesta. Liukupuomin rullat maksavat mansikoita ja ovat puomiston yksi kuluvimmista osista. Muistaakseni puhuttiin useammasta tonnista rullien vaihdossa. Rakenne on pysynyt puomiston osalta samanlaisena kuten myös hydrauliputkien osalta. Hydeputket tahtovat alkaa vuotamaan hitsisaumoista. Liukuun ei sisälle kovin hirveästi kannata vaseliinia pumpata.
12V sähköillä tehdyissä Gradaleita ei kestä juuri pestä. Sähköosat kastuvat helposti aiheuttaen mitä kummallisempia vikoja ja oireita. Varsinkin jos hydrauliikan esiohjaus on sähköllä. Nykyiset on jo 24V sähköillä eivätkä aivan niin vikaherkkiä sähkön osalta.
Puutteista ja ominaisuuksista huolimatta on kuitenkin erittäin sopiva työkalu eräisiin työtehtäviin. Tosin arvokas, sillä samalla hinnalla saa kolme normi kaivuupuomilla varustettua pyöröalustaista kaivinkonetta.
Näistä vanhemmista yksilöistä ei kyllä sen kummemmin historia ttietoa ole. Ehkä Tieluiska osaisi tarjota tietoa?
12V sähköillä tehdyissä Gradaleita ei kestä juuri pestä. Sähköosat kastuvat helposti aiheuttaen mitä kummallisempia vikoja ja oireita. Varsinkin jos hydrauliikan esiohjaus on sähköllä. Nykyiset on jo 24V sähköillä eivätkä aivan niin vikaherkkiä sähkön osalta.
Puutteista ja ominaisuuksista huolimatta on kuitenkin erittäin sopiva työkalu eräisiin työtehtäviin. Tosin arvokas, sillä samalla hinnalla saa kolme normi kaivuupuomilla varustettua pyöröalustaista kaivinkonetta.
Näistä vanhemmista yksilöistä ei kyllä sen kummemmin historia ttietoa ole. Ehkä Tieluiska osaisi tarjota tietoa?
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
https://www.koneviesti.fi/artikkelit/ma ... s-1.141213 Tässähän on juttu telakoneesta, mutta mainitaan myös pyöräalustaisia Hyvinkään Soralla olleen.
Hyvinkään tieluiskan historiikissakin on jotain juttua näistä alkuaikojen koneista https://docplayer.fi/11513970-Tieluiski ... malle.html
Hyvinkään tieluiskan historiikissakin on jotain juttua näistä alkuaikojen koneista https://docplayer.fi/11513970-Tieluiski ... malle.html
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Sain Amerikasta tietoa ja toimitusaika on
Date Shipped: 04/06/1964
Eli ei ole ensimmäisiä..
No nyt sitten mietinnässä onko järkeä kunnostaa.. Pitää tutkia moottorien kunto nyt ainakin ekaks.Luiskakaivinkone on seissyt noin 10v taivasalla joten kalliita ongelmia voi olla tiedossa.
No sain alle romuraudan hinnalla.
Ilmoittelen kyllä jos menee romuks, olisi sääli hävittää näinkin harvinaista peliä.
Isoimpina koneen perusongelmana pidän sen heikkoa maastokelpoisuutta, kone on tarkoitettu käytettäväksi hyvältä tasaiselta pohjalta ts. tieltä.
No ei tuosta kyllä käyttökonetta kannata ruveta leipomaan, samalla rahalla saisi aikalailla käyttökelpoisemman koneen.
Juha
Date Shipped: 04/06/1964
Eli ei ole ensimmäisiä..
No nyt sitten mietinnässä onko järkeä kunnostaa.. Pitää tutkia moottorien kunto nyt ainakin ekaks.Luiskakaivinkone on seissyt noin 10v taivasalla joten kalliita ongelmia voi olla tiedossa.
No sain alle romuraudan hinnalla.
Ilmoittelen kyllä jos menee romuks, olisi sääli hävittää näinkin harvinaista peliä.
Isoimpina koneen perusongelmana pidän sen heikkoa maastokelpoisuutta, kone on tarkoitettu käytettäväksi hyvältä tasaiselta pohjalta ts. tieltä.
No ei tuosta kyllä käyttökonetta kannata ruveta leipomaan, samalla rahalla saisi aikalailla käyttökelpoisemman koneen.
Juha
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Noh, sehän on suunniteltu tienluiskien multaamiseen ja siinä voittanutta ei löydy nopeudessa. Ei siis ole tarkoitus edes olla kovin maastokelpoinen.
Nykyään suosittu laite pyöräalustaisena myös kaivosteollisuudessa koneellisessa rusnauksessa.
Kun on seisonut kerta niin onko puomi sisällä kokonaan vai ulkona? Jos ulkona ollut puomi niin silloin isompi savotta edessä kaikkineen liukuineen. Joka tapauksessa käyttää puomin palasina ja vaihdattaa letkut puomin sisälle. Palkkien kunto kannattaa myös katsastaa ja mahdollisesti kuluneet käytössä vaihto tai ainakin täyttökuntoon. Jos ovat kuluneet kovasti syövät hetkessä rullat.
Nykyään suosittu laite pyöräalustaisena myös kaivosteollisuudessa koneellisessa rusnauksessa.
Kun on seisonut kerta niin onko puomi sisällä kokonaan vai ulkona? Jos ulkona ollut puomi niin silloin isompi savotta edessä kaikkineen liukuineen. Joka tapauksessa käyttää puomin palasina ja vaihdattaa letkut puomin sisälle. Palkkien kunto kannattaa myös katsastaa ja mahdollisesti kuluneet käytössä vaihto tai ainakin täyttökuntoon. Jos ovat kuluneet kovasti syövät hetkessä rullat.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Kuviaaaaaaaa!!!
Ole rohkea ja tee jonniimoinen käyttöentisöinti, eli siistiksi ja tarrat summuut niinkuin kuuluu.
Onko tuossa jo ympäri pyörivä ylävaunu, vai vielä sylinterikääntö?
Ole rohkea ja tee jonniimoinen käyttöentisöinti, eli siistiksi ja tarrat summuut niinkuin kuuluu.
Onko tuossa jo ympäri pyörivä ylävaunu, vai vielä sylinterikääntö?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 2907
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
- Paikkakunta: sadonmaa
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Pistäppä koneesta/koneista kyselyä www.kaivinkoneet.com sieltä voi löytyä tietoa. Kiinnostus koneeseen siellä näyttää jo heränneen.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
-
- Viestit: 1552
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
https://www.nettikone.com/gradall/m2460/1763889#
Tuo lienee kyseessä?
Päheen näkönen peli. Ei oo naapurilla samanlaista.
Yhen kuorman oon autoon mättäny -70 luvun pitkäkeppisellä Gradallilla ihan kokeilumielessä. Ompahan melkonen peli hämmentää noin äkkiseltään. Joo, eihän tuo varsinaisesti kuormaustyöhön ole suunniteltu, mut kuormattava materiaali oli paikassa, johon ei normikaivurilla päässy käsiks.
Tieluiskien tekoon nuo oli lyömättömiä pelejä. -60/-70 lukujen kaivinkoneilla ei kaltevien ja pitkien luiskien teko ollu niin helppoa, kuten tämänpaivän kalustolla, mut tais noitten kulta-aika olla siellä kultaisella -70 luvulla..
Tuo lienee kyseessä?
Päheen näkönen peli. Ei oo naapurilla samanlaista.
Yhen kuorman oon autoon mättäny -70 luvun pitkäkeppisellä Gradallilla ihan kokeilumielessä. Ompahan melkonen peli hämmentää noin äkkiseltään. Joo, eihän tuo varsinaisesti kuormaustyöhön ole suunniteltu, mut kuormattava materiaali oli paikassa, johon ei normikaivurilla päässy käsiks.
Tieluiskien tekoon nuo oli lyömättömiä pelejä. -60/-70 lukujen kaivinkoneilla ei kaltevien ja pitkien luiskien teko ollu niin helppoa, kuten tämänpaivän kalustolla, mut tais noitten kulta-aika olla siellä kultaisella -70 luvulla..
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Tuohan se on ja taitaa olla melkoisen alkuperäiskuntoinenkin..
Moottorit on alkuperäiset ja pyörivät kääntämällä kampiakselista. Myös öljyt on kirkaat molemmissa moottoreissa (6syl ja 3 syl diesel)), ilmeisesti on putsattu huolella ennen seisomaan laittoa.
Isoimmat puutteet/tarpeet:
900*20 renkaita muutama
Detroid diesel 3syl oikea sivupelti
Muutama hydraulikka sylinterin varsi on pahasti ruosteessa mutta uusille on jo halukas tekijä
Koneen ulkomitat:
pit 7660mm
lev 2450mm (ilman peilejä)
kork 3250mm
paino noin 20t
Kohde jossa kone nökättää on melko tiukan mutkan takana, joten jos tuo mahtuisi jonkun kuorma-auton lavalla (3 akselinen) tai pienelle lavetille niin hyvä, isompaa ei tontille saa.
Juha
Moottorit on alkuperäiset ja pyörivät kääntämällä kampiakselista. Myös öljyt on kirkaat molemmissa moottoreissa (6syl ja 3 syl diesel)), ilmeisesti on putsattu huolella ennen seisomaan laittoa.
Isoimmat puutteet/tarpeet:
900*20 renkaita muutama
Detroid diesel 3syl oikea sivupelti
Muutama hydraulikka sylinterin varsi on pahasti ruosteessa mutta uusille on jo halukas tekijä
Koneen ulkomitat:
pit 7660mm
lev 2450mm (ilman peilejä)
kork 3250mm
paino noin 20t
Kohde jossa kone nökättää on melko tiukan mutkan takana, joten jos tuo mahtuisi jonkun kuorma-auton lavalla (3 akselinen) tai pienelle lavetille niin hyvä, isompaa ei tontille saa.
Juha
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Elvytä käymtiin ja ajamalla kotiin...
On muutes sitten äänimaailma kohdillaan....
Onko tuohon kauha olemassa?
On muutes sitten äänimaailma kohdillaan....
Onko tuohon kauha olemassa?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 1548
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Noita gralleja seurailin 2016 motarityömaalla. Luiskaa sönkivät, aina kun menin paikan ohi, työ näytti todellakin sönkimiselle. Tynnyreitä ja muita tykötarpeita nierattu kopin taa. Kiusallista oli kattoo. Onko ne oikeesti tehokkaita pitkäpuomi tms vehkeisiin verrattuna. Mut enivey, toivottavasti saa m-2460 uuven kodin.
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Ne on kyllä päteviä luiskahommissa. Kaivamisessa taas aika heikkoja esityksiä verrattuna normipuomiseen koneeseen.
Se on sitten oma maailma touhuta liukupuomilla. Se ei vain meinaa mennä millään jakeluun toiminta osalla. Parikin hyvää kaivinkoneenkuljettajaa eivät Gradalilla saaneet edes välttävää jälkeä aikaiseksi ja se näytti menevän tunteisiin.
Se on sitten oma maailma touhuta liukupuomilla. Se ei vain meinaa mennä millään jakeluun toiminta osalla. Parikin hyvää kaivinkoneenkuljettajaa eivät Gradalilla saaneet edes välttävää jälkeä aikaiseksi ja se näytti menevän tunteisiin.
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
- Paikkakunta: Turun eteläpuoli
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Kyllä aika fakiiri pitää olla jos meinaa pistää 3-akseliseen autoon 20t melkein 8m pituutta sekä 3.3m korkian kuorman,Hämärissä ainakin kannattaa siirtää jos pitempi matka muuten saattaa tulla sanomista virkavallalta.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Olisiko hajua mitä öljyjä alustan vaihdelaatikkoo, alennuslaatikkoon, vetävään teliin ym pitäis laittaa.. Ajattelin nuo lurauttaa ulos niin saan käsityksen noiden osien potenttiaalisesta kunnosta.. Mitään kallista käyttööljyä ei hakusessa lähinnä sopivaa säilytys/huuhteluöljyä. Voisi ostaa 200l samalla kun noita romuja on jo kertynyt senverran..
Mukaan tuli pari 5m ristikkopuomia, jossa toisessa myös kauhan kääntö ominaisuus ja yksi ilman tuota kääntö ominaisuutta. lisäksi kuokkakauha ja tasauslevy. Eli ihan heti ei uusia lisä leluja tarvitse ruveta virittelemään.
Kääntö kaivuriosalle on toteutettu kahdella hydraulisylinterillä jotka on yhdistetty ketjulla joka kiertää kääntörattaanympäri mahdollistaen 360 käännön muttei ympäri. Malli on sellainen että kaivurin kopista ei voi alustaa siirtää vaan joko hypittävä edestakas tai oltava kaksi koneenkäyttäjää.
Kuljetuskin alkaa järjestyä pokkakäryllä kuulemma pääsee pihaan..
Alustan kone on Leyland ( type 0350/100a engine nro 1476).
Kaivuriosan kone on Detroit diesel 3 syl engine.
Mistähän tuon Detroit dieselin koneen numero löytyy?
Juha
Mukaan tuli pari 5m ristikkopuomia, jossa toisessa myös kauhan kääntö ominaisuus ja yksi ilman tuota kääntö ominaisuutta. lisäksi kuokkakauha ja tasauslevy. Eli ihan heti ei uusia lisä leluja tarvitse ruveta virittelemään.
Kääntö kaivuriosalle on toteutettu kahdella hydraulisylinterillä jotka on yhdistetty ketjulla joka kiertää kääntörattaanympäri mahdollistaen 360 käännön muttei ympäri. Malli on sellainen että kaivurin kopista ei voi alustaa siirtää vaan joko hypittävä edestakas tai oltava kaksi koneenkäyttäjää.
Kuljetuskin alkaa järjestyä pokkakäryllä kuulemma pääsee pihaan..
Alustan kone on Leyland ( type 0350/100a engine nro 1476).
Kaivuriosan kone on Detroit diesel 3 syl engine.
Mistähän tuon Detroit dieselin koneen numero löytyy?
Juha
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
jaahans tuo Detroit on 2-tahti diesel, uusi tuttavuus siis.. Ihmettelinkin rakennetta että mitä ihmettä.. no kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää..
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Jep. Tod.näk.3/53 tyypiltään tai 3/71
Ota ja laita kuvia, ja myös peristä, eli onko Timkenit vai Rockvellit, vai jotkut muut.
Ota ja laita kuvia, ja myös peristä, eli onko Timkenit vai Rockvellit, vai jotkut muut.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Detroit diesel on 3-71.. ainakin serrin mukaan 3A53534.
vaihdelaatikko Fuller DA40818 5-W-430-AT
alennuslaatikko Fuller DA-16158 (2-A-62 200 2561582)
akselistot Rockwell:
etuakseli: FD 901 ratio TWX8
etummainen teliakseli: LDFPX67 ratio 9,34 serial 773703
takimmainen teliakseli LH(D)R PX 154 ratio 9,34 (H alapuolella on stansattu D hiukan H:n päälle)
Puomin sylinterivarsi on aika karussa kunnossa, pintaruostekukkaa aika reilusti. (ps. kun puomi on sisällä on sylinterivarsi ulkona, vaijerit kertoo sitten liikkeen).
Juha
vaihdelaatikko Fuller DA40818 5-W-430-AT
alennuslaatikko Fuller DA-16158 (2-A-62 200 2561582)
akselistot Rockwell:
etuakseli: FD 901 ratio TWX8
etummainen teliakseli: LDFPX67 ratio 9,34 serial 773703
takimmainen teliakseli LH(D)R PX 154 ratio 9,34 (H alapuolella on stansattu D hiukan H:n päälle)
Puomin sylinterivarsi on aika karussa kunnossa, pintaruostekukkaa aika reilusti. (ps. kun puomi on sisällä on sylinterivarsi ulkona, vaijerit kertoo sitten liikkeen).
Juha
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Ootko saanut aarteen jo kotiin ja päässy käyttämään sitä?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 2:43 pm
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Terve
Kone rojottaa keskellä pihaa kesäpaikassani ja syyslomavikko on mennyt laitetta tarkistaessa. Rekan Leyland koneen käynnistinmoottori on jumissä , sähköosat on kuitenkin kohtalaisessa kunnossa. Eli se ratas joka pyörittää käynnistyskehää ei pyöri, läpi menevä akseli pyörii mutta se käyttöratas on jumissa.
Detroit dieselin startti pyörii ja pyörittää konetta ja hydraulipumppukin pyörii samalla. öljytkin oli kohtalaisen hyvännäköisiä kaikissa kohteissa kun ne ulos laskin.
Tällä hetkellä mikään muu ei tuntusi olevan jumissa kuin tuo Leylandin startti.
Ensikesänä pitää paremmin koittaa pyörittää ainakin alaosaa, yläosassa on hydrauliikkasylinteri varsien kunnostusta tiedossa (yksi 2m 4" (teleskoopin käyttösylinteri) ja kaksi 0,8m 2,5" (puomin nostosylinterit) vaatii huomiota) enenkuin voi sitä koittaa käyttää. Puomin kallistuksen, ylävaunun käännön ja kauhan käännön sylinterivarret on kunnossa silminnähden.
Juha
Kone rojottaa keskellä pihaa kesäpaikassani ja syyslomavikko on mennyt laitetta tarkistaessa. Rekan Leyland koneen käynnistinmoottori on jumissä , sähköosat on kuitenkin kohtalaisessa kunnossa. Eli se ratas joka pyörittää käynnistyskehää ei pyöri, läpi menevä akseli pyörii mutta se käyttöratas on jumissa.
Detroit dieselin startti pyörii ja pyörittää konetta ja hydraulipumppukin pyörii samalla. öljytkin oli kohtalaisen hyvännäköisiä kaikissa kohteissa kun ne ulos laskin.
Tällä hetkellä mikään muu ei tuntusi olevan jumissa kuin tuo Leylandin startti.
Ensikesänä pitää paremmin koittaa pyörittää ainakin alaosaa, yläosassa on hydrauliikkasylinteri varsien kunnostusta tiedossa (yksi 2m 4" (teleskoopin käyttösylinteri) ja kaksi 0,8m 2,5" (puomin nostosylinterit) vaatii huomiota) enenkuin voi sitä koittaa käyttää. Puomin kallistuksen, ylävaunun käännön ja kauhan käännön sylinterivarret on kunnossa silminnähden.
Juha
-----------------------
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
Valmet 710 mkII -72 + UM 355
Belarus 425 Progress -84
DT 75B -73
Cat D6B - 62
Gradall M-2460 pyöräalustainen luiskakaivinkone
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Gradall M-2460 luiskakaivinkone
Hetkinen. Jos se akseli pyörii niin pyörii se rataskin. Miten kokeilit?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], laaksot, tiko, valmetinkuskailija ja 57 vierailijaa