Ford 5600 moottorin tunnistus.
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Ford 5600 moottorin tunnistus.
Muistan että joskus pikkupoikana tästä lasahti alkuperäinen moottori ja tilalle laitatettiin uudemman mallin moottori.
Muistelin / kuvitellu et se olis ollu 5610, mutta eikö siinä ole 4,2 koko?
Nytten konetta pestessä löyty tuomonen 4,4 merkintä, että voisko se sitten olla 6610 tjsp. pata? Vai mitä tuo meinaa...
Muistelin / kuvitellu et se olis ollu 5610, mutta eikö siinä ole 4,2 koko?
Nytten konetta pestessä löyty tuomonen 4,4 merkintä, että voisko se sitten olla 6610 tjsp. pata? Vai mitä tuo meinaa...
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
No sittenhän tässä pitäs olla enemmän tenkuakin
Mitäse tuo "vohveli" rivotus sit meinas? Siitä kans jotakin näki / erotti. En vaan muista mitä.
Mitäse tuo "vohveli" rivotus sit meinas? Siitä kans jotakin näki / erotti. En vaan muista mitä.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 1013
- Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Oliko 6600 rivipumppu ja 5600 jakaja?
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Ford 5000 moottorissa oli sekä sylinterin halkaisija että iskun pituus 4,2 tuumaa, eli 106,7 mm. Tällöin iskutilavuus on 3,8 litraa. Vuonna 1968 Force-malliston tullessa sylinterin halkaisija korotettiin 4,4 tuumaan, eli 111,8 millimetriin ja tilavuutta oli 4,2 litraa. Iskun pituutta kasvatettiin vielä 80-luvun alussa myös 4,4 tuumaan, jolloin iskutilavuudeksi tuli 4,4 litraa.
Lohkon tekstissä lukee selvästi 4,4", eli tuumista on kyse. Siitä ei sitten tiedä merkitseekö se sylinterin halkaisijaa vai iskun pituutta. Löytyykö lohkosta osanumeroa? Sen alku menee kirjain-numero-kirjain-kirjain, esim. E2NN. Siitä voisi lohkon tarkan tyypin saada selville.
Vahvistusrivat tulivat jossain vaiheessa vähentämään värähtelyä ja ehkäisemään lohkon syöpymistä.
Lohkon tekstissä lukee selvästi 4,4", eli tuumista on kyse. Siitä ei sitten tiedä merkitseekö se sylinterin halkaisijaa vai iskun pituutta. Löytyykö lohkosta osanumeroa? Sen alku menee kirjain-numero-kirjain-kirjain, esim. E2NN. Siitä voisi lohkon tarkan tyypin saada selville.
Vahvistusrivat tulivat jossain vaiheessa vähentämään värähtelyä ja ehkäisemään lohkon syöpymistä.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2017 9:24 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
4,4 litranen on tuo moottori ,allekirjoittanut sai käsiinsä samanlaisen 5600:n johon oli moottori vaihdettu ja jäänyt silloin vaiheeseen . Pantiin se kuntoon ja on nyt kunnialla pyörittänyt kenttäsirkkeliä. Voimaa ei varmaankaan paljoa enempää ole koska pumppu on 5600:n jakaja . Tuohon moottoriin kuuluisi mielestäni rivipumppu . Vohvelirivoitus on ilmeisesti rajun voiman pitelyyn tehty vahvistusrakenne . Tämä kone on kyllä omassa käytössä todellinen voimanpesä ,vaikka jakajapumpulla onkin varustettu.
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Täällä ykkössarjan loppupään 5610 vohvelilohkolla jossa samainen 4,4 merkintä. Pitäis olla kyllä 4,2l kone mutta mistäs tuota tietää onko vaihdettu joskus, tuntien perusteella tuskin on. Pitää kysäistä kaverilta jolla samanlainen ollu uudesta asti et mitä lukee lohkossa.
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Alakuperäseen kysymykseen,Rivipumppu,jakolevy,käyttöpyörä,suuutinputket,viis reikäset suutin käret,Turbo .Rupes Ajonautinto kasvaan.
-
- Viestit: 15650
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
timoraimo kirjoitti:Alakuperäseen kysymykseen,Rivipumppu,jakolevy,käyttöpyörä,suuutinputket,viis reikäset suutin käret,Turbo .Rupes Ajonautinto kasvaan.
Kannattaisko tuohon turbotettuun viistonniseen laittaa ne viisireikäiset suuttimet ? Mitä etua siitä saa. Nyt on tehoa suunnilleen sama kuin perusasetuksissa olevassa 7000:ssa, mutta pienillä kierroksilla vetää paremmin. 7000 uupuu melko nopeaan 1600 kierroksen alle.
-SS-
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
E1NN-6015-JA
löyty öljutikun juuersta.
löyty öljutikun juuersta.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Osanumerosta ei ollutkaan apua, sillä lohko on aina sama iskun pituudesta riippumatta. Vain kampiakseli ja männät ovat erilaiset. Ilmeisesti täyttä varmuutta ei ulkopuolelta voi saada.
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Jaa no voi saatara sinne karkas vaikka kuin monta hevosta
Että sylinterin porausta meinaa 4,4"
On tuohon joku sarjanumerokin meistetty KK140499 kuitenkin joskus kunnostettu kone että mistä sitä niistä sisuskaluista tietää mikkä sinne on pantu.
Että sylinterin porausta meinaa 4,4"
On tuohon joku sarjanumerokin meistetty KK140499 kuitenkin joskus kunnostettu kone että mistä sitä niistä sisuskaluista tietää mikkä sinne on pantu.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Onhan se 4.4 litranen moottori ,ei muuta ku kahteleen turbolla voimat esille.
-
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 2:37 pm
- Paikkakunta: oulun eteläinen
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Kampiakseli ja männät määrää tilavuuden, ei lohko. 4,4 meinaa porausta. Vastaava merkintä löytyy myös pitempi-iskuisesta kampurasta.
"You'll probably never need to find out how good Ford Force service is!"
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Pystyykö suutimen reijästä männän iskupituutta mittaamaan?
Kun ajatuksissa olis vaihtaa uudet tai kunnostaa vanhat... Pitäs vaan eka tehä se ponnistus tunkki.
Kun ajatuksissa olis vaihtaa uudet tai kunnostaa vanhat... Pitäs vaan eka tehä se ponnistus tunkki.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2017 9:24 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.
Mitä muutoksia pitää tehdä jos tuollaisen 4,4 litrasen Fordin koneen syöttöpumpun vaihtaa jakajasta rivipumppuun. Itsellä on 5600:n johon on vaihdettu 4,4 litran lohko ja on lähes ajamaton. Alkuperäisellä jakajapumpulla ei taida saada kaikkia tehoja isommasta koneesta irti. Em lohkossa on vahvistusrivoitukset, lohkon kyljessä 4,4" ja kampiaksilassa myös tuo 4,4 tuumaa merkittynä. Suomenkielelle käännettynä se on n.112 mm , näistä mitoista saadaan kertolaskulla 4,4 litraa tilavuutta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], tono, Vilz ja 40 vierailijaa