Ford 5600 moottorin tunnistus.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
7710Alert
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Muistan että joskus pikkupoikana tästä lasahti alkuperäinen moottori ja tilalle laitatettiin uudemman mallin moottori.
Muistelin / kuvitellu et se olis ollu 5610, mutta eikö siinä ole 4,2 koko?

Nytten konetta pestessä löyty tuomonen 4,4 merkintä, että voisko se sitten olla 6610 tjsp. pata? Vai mitä tuo meinaa...

KuvaKuvaKuva
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
timoraimo

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Sitähä se meinaa 4.4 on.
7710Alert
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

No sittenhän tässä pitäs olla enemmän tenkuakin :shock:

Mitäse tuo "vohveli" rivotus sit meinas? Siitä kans jotakin näki / erotti. En vaan muista mitä.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
voortit
Viestit: 1013
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja voortit »

Oliko 6600 rivipumppu ja 5600 jakaja?
JKAVS
Viestit: 1324
Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Ford 5000 moottorissa oli sekä sylinterin halkaisija että iskun pituus 4,2 tuumaa, eli 106,7 mm. Tällöin iskutilavuus on 3,8 litraa. Vuonna 1968 Force-malliston tullessa sylinterin halkaisija korotettiin 4,4 tuumaan, eli 111,8 millimetriin ja tilavuutta oli 4,2 litraa. Iskun pituutta kasvatettiin vielä 80-luvun alussa myös 4,4 tuumaan, jolloin iskutilavuudeksi tuli 4,4 litraa.

Lohkon tekstissä lukee selvästi 4,4", eli tuumista on kyse. Siitä ei sitten tiedä merkitseekö se sylinterin halkaisijaa vai iskun pituutta. Löytyykö lohkosta osanumeroa? Sen alku menee kirjain-numero-kirjain-kirjain, esim. E2NN. Siitä voisi lohkon tarkan tyypin saada selville.

Vahvistusrivat tulivat jossain vaiheessa vähentämään värähtelyä ja ehkäisemään lohkon syöpymistä.
transitmies1
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 25, 2017 9:24 am
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja transitmies1 »

4,4 litranen on tuo moottori ,allekirjoittanut sai käsiinsä samanlaisen 5600:n johon oli moottori vaihdettu ja jäänyt silloin vaiheeseen . Pantiin se kuntoon ja on nyt kunnialla pyörittänyt kenttäsirkkeliä. Voimaa ei varmaankaan paljoa enempää ole koska pumppu on 5600:n jakaja . Tuohon moottoriin kuuluisi mielestäni rivipumppu . Vohvelirivoitus on ilmeisesti rajun voiman pitelyyn tehty vahvistusrakenne . Tämä kone on kyllä omassa käytössä todellinen voimanpesä ,vaikka jakajapumpulla onkin varustettu.
Avatar
DeeTee
Viestit: 1195
Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja DeeTee »

Täällä ykkössarjan loppupään 5610 vohvelilohkolla jossa samainen 4,4 merkintä. Pitäis olla kyllä 4,2l kone mutta mistäs tuota tietää onko vaihdettu joskus, tuntien perusteella tuskin on. Pitää kysäistä kaverilta jolla samanlainen ollu uudesta asti et mitä lukee lohkossa.
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
timoraimo

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Alakuperäseen kysymykseen,Rivipumppu,jakolevy,käyttöpyörä,suuutinputket,viis reikäset suutin käret,Turbo .Rupes Ajonautinto kasvaan.
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja -SS- »

timoraimo kirjoitti:Alakuperäseen kysymykseen,Rivipumppu,jakolevy,käyttöpyörä,suuutinputket,viis reikäset suutin käret,Turbo .Rupes Ajonautinto kasvaan.

Kannattaisko tuohon turbotettuun viistonniseen laittaa ne viisireikäiset suuttimet ? Mitä etua siitä saa. Nyt on tehoa suunnilleen sama kuin perusasetuksissa olevassa 7000:ssa, mutta pienillä kierroksilla vetää paremmin. 7000 uupuu melko nopeaan 1600 kierroksen alle.

-SS-
7710Alert
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

E1NN-6015-JA
löyty öljutikun juuersta.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
JKAVS
Viestit: 1324
Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Osanumerosta ei ollutkaan apua, sillä lohko on aina sama iskun pituudesta riippumatta. Vain kampiakseli ja männät ovat erilaiset. Ilmeisesti täyttä varmuutta ei ulkopuolelta voi saada. :?
7710Alert
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Jaa no voi saatara sinne karkas vaikka kuin monta hevosta :roll:

Että sylinterin porausta meinaa 4,4"

On tuohon joku sarjanumerokin meistetty KK140499 kuitenkin joskus kunnostettu kone että mistä sitä niistä sisuskaluista tietää mikkä sinne on pantu.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
timoraimo

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Onhan se 4.4 litranen moottori ,ei muuta ku kahteleen turbolla voimat esille.
4000
Viestit: 310
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 2:37 pm
Paikkakunta: oulun eteläinen
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja 4000 »

Kampiakseli ja männät määrää tilavuuden, ei lohko. 4,4 meinaa porausta. Vastaava merkintä löytyy myös pitempi-iskuisesta kampurasta.
"You'll probably never need to find out how good Ford Force service is!"
7710Alert
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Pystyykö suutimen reijästä männän iskupituutta mittaamaan?

Kun ajatuksissa olis vaihtaa uudet tai kunnostaa vanhat... Pitäs vaan eka tehä se ponnistus tunkki.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
transitmies1
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 25, 2017 9:24 am
Viesti:

Re: Ford 5600 moottorin tunnistus.

Viesti Kirjoittaja transitmies1 »

Mitä muutoksia pitää tehdä jos tuollaisen 4,4 litrasen Fordin koneen syöttöpumpun vaihtaa jakajasta rivipumppuun. Itsellä on 5600:n johon on vaihdettu 4,4 litran lohko ja on lähes ajamaton. Alkuperäisellä jakajapumpulla ei taida saada kaikkia tehoja isommasta koneesta irti. Em lohkossa on vahvistusrivoitukset, lohkon kyljessä 4,4" ja kampiaksilassa myös tuo 4,4 tuumaa merkittynä. Suomenkielelle käännettynä se on n.112 mm , näistä mitoista saadaan kertolaskulla 4,4 litraa tilavuutta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Mauri Tähkä ja 47 vierailijaa