No hyvä kun alkoi starttaamaan ja vikaa löytymään.Machist kirjoitti:Ajelin puita viikonloppuja ja välillä kävin polttoainetta kanisterilla ja tankkasin.
Tankkauksen jälkeen avaimesta kun käänsin, niin ei sano yhtään mitään
Tutkin kaikki liitokset yms.. ei vieläkään mitään.
Virta näyttää kulkevan, kun mittarilla katsoin. Herätevirrassa on kuitenkin jotain pientä vikaa kun antoi vain 0.63??
Tekasin sitten solenoidi <-> virtalukko välille uuden johdon ja heti tärähti tulille
Näyttää nuo johdot olevan melko haperoita
MF 690 huoltoa ja fiksailua
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Pitäisi lisätä yksi lähtö ja paluu hydrauliikkaan ajatellen hydraulista työnyövartta.
Mistähän noita lohkoja kannattaa kysellä?
ebayssa näkyy olevan joku myynnissä ja kai 300-sarjalaisessa on sama Kontak lohko?
https://www.ebay.co.uk/itm/Massey-Fergu ... SwIFtaBXOF
Tässä linkki tuohon venttiilipöydän huoltoa käsittelevään ketjuun:
viewtopic.php?f=4&t=72537
Pidemmät pinnapultit voinee tehdä ihan kierretangosta?
Vai onko muita ehdotuksia?
Mistähän noita lohkoja kannattaa kysellä?
ebayssa näkyy olevan joku myynnissä ja kai 300-sarjalaisessa on sama Kontak lohko?
https://www.ebay.co.uk/itm/Massey-Fergu ... SwIFtaBXOF
Tässä linkki tuohon venttiilipöydän huoltoa käsittelevään ketjuun:
viewtopic.php?f=4&t=72537
Pidemmät pinnapultit voinee tehdä ihan kierretangosta?
Vai onko muita ehdotuksia?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
No nyt tuli taas rahareikä..
Ilmat karkas kesken linkouksen.
On niin huonot kylet näissä, että en taida alkaa enää millään sisäkumeilla kikkailemaan.
Ilmat karkas kesken linkouksen.
On niin huonot kylet näissä, että en taida alkaa enää millään sisäkumeilla kikkailemaan.
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Joo, ei tule välttämättä pitkäikäinen korjaus uudella sisäkumillä tai paikkuulla jos kyljissä on kudosvaurioita. Minulla kesti jotain puoltoista vuotta ja sitten rengaskaupoille Toissapäivänä oli Deutzin takarenkaan hakussa hevosenkenkä kiinni, onneksi ei ollut naula yltänyt läpi asti
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
jep.. ja tunnetusti se halpa korjaus tulee kuitenkin sitten kalliimmaksiRokressi kirjoitti:Joo, ei tule välttämättä pitkäikäinen korjaus uudella sisäkumillä tai paikkuulla jos kyljissä on kudosvaurioita. Minulla kesti jotain puoltoista vuotta ja sitten rengaskaupoille Toissapäivänä oli Deutzin takarenkaan hakussa hevosenkenkä kiinni, onneksi ei ollut naula yltänyt läpi asti
390e kpl rengastöineen olisi Nurmeksessa Malhotra.
Tuolla olisi BKT samoissa hinnoissa.
https://rengasjatarvike.com/tuote/14-9-24-bkt-tr-135/
Hieman halvemmaksi jäisi kun rengastyöt vielä laskee päälle. EDIT: jaa.. rahti vielä puuttui, joten kalliimaksihan ne vähän tulee.
Liekkö noissa laadullista eroa?
Oisko Rokressilla lainata pullotunkkia? pitäs se rengas saada pois alta ja hallitunkki ei oikein sovellu siihen tehtävään tuolla hangessa.
On nimittäin mökillä se traktori.
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Olis tuossa semmonen pieni 4t pullotunkki joutavana. Jotain pölkynpätkää vaatii vaan alle, että nostokorkeus riittää.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ok, taisinpa saada tunkin jo ehkä.Rokressi kirjoitti:Olis tuossa semmonen pieni 4t pullotunkki joutavana. Jotain pölkynpätkää vaatii vaan alle, että nostokorkeus riittää.
Täytyy ilmotella, jos tulee tarvetta.
Alliancen renkaat lähtis noin 360e sisältäen rengastyöt. Suositteli heti sisäkumia myös.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Sisuskumi on ihan hyvä olla, niin kestää paremmin ilmat renkaassa metässä ajaessa. Toisaalta ainakin uutena tubeleksena renkaat vuotaa vähemmän, kun nykysillä harvoilla sisärenkaalla varustettuna?!
Pari vuotta on ollu sisärengas ilman ongelmia tuollasessa kylkivuotavassa renkaassa. Vastapuolen rengas vaati sisärenkaan viime kesänä.
Sitten kun alkaa sisärengasta hieroa puhki, niin sitten uutta päällyskumia kaupasta.
Pari vuotta on ollu sisärengas ilman ongelmia tuollasessa kylkivuotavassa renkaassa. Vastapuolen rengas vaati sisärenkaan viime kesänä.
Sitten kun alkaa sisärengasta hieroa puhki, niin sitten uutta päällyskumia kaupasta.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Melko kivuttomasti meni se renkaanvaihto.
30min, niin oli renkaat alla. Nyt on uudet Alliancet + sisuskumit.
Tarkemmin vielä malli: 14.9-24 8PR Alliance FarmPRO 324
Paljonko olisi muuten järkevät paineet Etusissa/takasissa=?
Nyt näyttää olevan 1bar pintaan.
30min, niin oli renkaat alla. Nyt on uudet Alliancet + sisuskumit.
Tarkemmin vielä malli: 14.9-24 8PR Alliance FarmPRO 324
Paljonko olisi muuten järkevät paineet Etusissa/takasissa=?
Nyt näyttää olevan 1bar pintaan.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?
https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91
Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91
Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuo ei ole nelivetoisen raidepää. Oliskohan nelivetoisessa varressa m24 kierre ja kartio jotain 18-20mm.Machist kirjoitti:Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?
https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91
Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
No perhana.. niinpä muuten onkin.stls kirjoitti:Tuo ei ole nelivetoisen raidepää. Oliskohan nelivetoisessa varressa m24 kierre ja kartio jotain 18-20mm.Machist kirjoitti:Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?
https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91
Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
-
- Viestit: 681
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Sopivat rengaspaineet yleiskäyttöön taakse 1,8 bar ja eteen 2,0bar. pellolla pienemmät.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Talvi meni ja ei ollut onglemia, jos ei tuota rengashommaa oteta huomioon.
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?
Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.
Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?
Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.
Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Varmaan kannattaisi purkaa, niin näkisi olisiko esim pitkiä O-renkaita poikki ja ehkä kulumisen merkit noin muuten. Akselistefojen ohi voi vetää ilmaa jakopään puolelta, joka pitäisi näkyä kyllä vaahtoamisena. Paineenrajoitusventtiilikin pumpussa käsittääkseni on. Luulisi saavan jonkun huoltosarjan, mutta tarkemmin en tiedä.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tiivistesarjaa näyttää saavan.
https://www.kiertokanki.com/verkkokaupp ... _656#p3730
Tuotenro: MFUET4-025B
Eipä tuohon paljoa muuta kulutusosaa näytä olevan..
https://www.kiertokanki.com/verkkokaupp ... _656#p3730
Tuotenro: MFUET4-025B
Eipä tuohon paljoa muuta kulutusosaa näytä olevan..
-
- Viestit: 1150
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Omassa 590:ssä ihan samaa tautia mutta syynä ollut aina öljyn vähyys, paa nyt huvikses katsoen se vielä.Machist kirjoitti:Talvi meni ja ei ollut onglemia, jos ei tuota rengashommaa oteta huomioon.
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?
Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.
Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Käänsin renkaat vasemmalle, niin että sylinteri oli kokonaan ulkona.
Tarkastin öljynpinnan ja kyllä siellä on öljyä nyt melkein täyttöaukon reunaan asti.
Ei vaan jaksa tyhjäkäynnillä kääntää renkaita ja kierroksillakin se on vähän nihkeätä.
Täytynee se pumppu purkaa kesällä ja katsoa miltä se näyttää.
Tarkastin öljynpinnan ja kyllä siellä on öljyä nyt melkein täyttöaukon reunaan asti.
Ei vaan jaksa tyhjäkäynnillä kääntää renkaita ja kierroksillakin se on vähän nihkeätä.
Täytynee se pumppu purkaa kesällä ja katsoa miltä se näyttää.
-
- Viestit: 5144
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Jos tuossa se systeemi sama kuin vanhemmissa ja takavetoisissa, niin tehostimen säätöä kannattaa kokeilla ensin. Onko väljyyttä siellä säätöventtiilin putkisokissa?
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ei siinä ole mitää säätöjä ja kuluvia venttiilin sokkia!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa