Rumin traktori?
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Nyt tulee vipujutusta mahoton kaato...
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 1200
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Juu, no niinhän se, eli yksivärinen koppi vasta kesästä -80 alkaen...Matsikka kirjoitti:Uudemmissa oli mun mielestä yksvärinen koppi, se teki mielestä hienosta vielä hienomman.Vm -61 kirjoitti:Näissä uudemmissa kopin kaksivärisyys korjaa ulkonäköä hyvin.MF265 kirjoitti:Hienohan tuokii on.]
...
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
ja toisinaan sitten taas ei
-
- Viestit: 6381
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Juuri näin, tämä näkyi jo 361 ja 565 -malleissa, joissa ekaa kertaa käytettiin kuitenkin ihan muotoilijaa . Tuohon nähden 502 on ihmeen onnistunut, omasta mielestä. Minulla ei moista ole.Mutteriuuno kirjoitti:Tuotantopuolen rajalliset resussit varmaankin rajoittivat muotoilun yksityiskohtien viilausta. Ei ollut esim. mahdollisuuksia muotopuristettuihin osiin kuten suuremmissa tehtaissa. Kaikki piti tehdä suorasta pellistä taivutellen.tapsa kirjoitti:Kauempaa katsottuna vallu on sopusuhtainen, mutta lähempää katsottuna huomaa suunnitteluosaston rajalliset resurssit.
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Valmet 1502 on ruma ja Belarukset, mutta ehkä se kuuluu asiaan niissä.
-
- Viestit: 6790
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
502 on aikanaan ollut kyllä erittäin modernin näköinen vaikkei mitenkään kaunis, uusi ulkonäkö oli yhdistettynä helppoon käytettävyyteen. Hyttiin on helpompi kulkea kuin monessa 15 vuotta uudemmassa ja ajoasento oli aikalaistensa kärkipäätä kokoluokassaan muutenkin. Mutta kyllä vasta 505-905 olivat ne mallit jotka ratkaisivat Valmetin säilymisen traktorimaailmassa kilpailukykyisenä, siinä tuli kerralla perusrakenne moderniksi ja toimivaksi pitkäksi aikaa ja oli ensimmäinen laajemmin eurooppalaisille markkinoille osunut mallisto, vanhempia myytiin lähinnä Suomessa ja Ruotsissa merkittäviä määriä.Eepee kirjoitti:Juuri näin, tämä näkyi jo 361 ja 565 -malleissa, joissa ekaa kertaa käytettiin kuitenkin ihan muotoilijaa . Tuohon nähden 502 on ihmeen onnistunut, omasta mielestä. Minulla ei moista ole.Mutteriuuno kirjoitti:Tuotantopuolen rajalliset resussit varmaankin rajoittivat muotoilun yksityiskohtien viilausta. Ei ollut esim. mahdollisuuksia muotopuristettuihin osiin kuten suuremmissa tehtaissa. Kaikki piti tehdä suorasta pellistä taivutellen.tapsa kirjoitti:Kauempaa katsottuna vallu on sopusuhtainen, mutta lähempää katsottuna huomaa suunnitteluosaston rajalliset resurssit.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Case-pellitetyt intikan 685-885-mallit; Belarustakin rumempia pystykeuloja.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
http://www.konedata.net/Traktorit/caseih485.htmCase-pellitetyt intikan 685-885-mallit; Belarustakin rumempia pystykeuloja.
https://konedata.net/traktorit/belarus/
Tuosta noita molempia voi ihailla.
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Tuo pyöreälamppuinen natikkahan on siisti, mutta uudempipeltinen ei.Tumppi 865 kirjoitti:http://www.konedata.net/Traktorit/caseih485.htmCase-pellitetyt intikan 685-885-mallit; Belarustakin rumempia pystykeuloja.
https://konedata.net/traktorit/belarus/
Tuosta noita molempia voi ihailla.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Jos käyttää pääasiassa muita traktoreita työssää, ja harvemmin massikkaa, niin tuo massikan vivun päinvastanen liike aiheuttaa helposti kalustovaurioita, ja jopa henkilövahinkoja!Munkaan mielestä vipujen suunnilla ei oo suurta merkitystä, toiset vaan nostaa sen esiin kun eivät muutakaan huonoa keksi.
No onhan yks valmetin malli jossa on massikkamiesten mieleinen nostolaitteen hallintavipu.
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Ne uudemmat on juuri niitä Case-pellitettyjäFred Scuttle kirjoitti:Tuo pyöreälamppuinen natikkahan on siisti, mutta uudempipeltinen ei.Tumppi 865 kirjoitti:http://www.konedata.net/Traktorit/caseih485.htmCase-pellitetyt intikan 685-885-mallit; Belarustakin rumempia pystykeuloja.
https://konedata.net/traktorit/belarus/
Tuosta noita molempia voi ihailla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Niinhän ne on.Matsikka kirjoitti:Ne uudemmat on juuri niitä Case-pellitettyjäFred Scuttle kirjoitti:Tuo pyöreälamppuinen natikkahan on siisti, mutta uudempipeltinen ei.Tumppi 865 kirjoitti:http://www.konedata.net/Traktorit/caseih485.htmCase-pellitetyt intikan 685-885-mallit; Belarustakin rumempia pystykeuloja.
https://konedata.net/traktorit/belarus/
Tuosta noita molempia voi ihailla.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Itse en kyllä hyttejä jostain syystä paljoa ulkoa päin katsele jos ulkonäköä "arvostelee". Toki ottaa silmään, jos on jokin yli-iso koppi heitetty jonkin kiinteistötraktorin tai dextan selkään, tai jotkin itse tehdyt peltikopit, mutta ei muuten niinkään. Ennemmin konepelti ja maski vaikuttaa minun mielipiteeseen.
Tiedä sitten, mistä johtuu.
Tiedä sitten, mistä johtuu.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Ja kun sen traktorin kanssa on itse hommissa niin mitään näistä ei huomaa, ainoastaan sen jos jokin ei toimiAloittelija kirjoitti:Itse en kyllä hyttejä jostain syystä paljoa ulkoa päin katsele jos ulkonäköä "arvostelee". Toki ottaa silmään, jos on jokin yli-iso koppi heitetty jonkin kiinteistötraktorin tai dextan selkään, tai jotkin itse tehdyt peltikopit, mutta ei muuten niinkään. Ennemmin konepelti ja maski vaikuttaa minun mielipiteeseen.
Tiedä sitten, mistä johtuu.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Kyllä minua enemmän haittaa se, että joutuu toimimaan ahtaassa kopissa, kuin se, että koppi näyttää ulkoapäin hieman hassulta. Traktorit ovat työkoneita, eivät mitään esteettisiä luomuksia. Tosin ei haittaa, että estetiikka on mukana, jos se ei lainkaan tuo ongelmia koneen tai laitteen ensisijaiseen käyttöön.Aloittelija kirjoitti:Itse en kyllä hyttejä jostain syystä paljoa ulkoa päin katsele jos ulkonäköä "arvostelee". Toki ottaa silmään, jos on jokin yli-iso koppi heitetty jonkin kiinteistötraktorin tai dextan selkään, tai jotkin itse tehdyt peltikopit, mutta ei muuten niinkään. Ennemmin konepelti ja maski vaikuttaa minun mielipiteeseen.
Tiedä sitten, mistä johtuu.
Viimeksi muokannut Jäärä, Pe Tammi 19, 2018 8:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 1144
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
- Paikkakunta: Oulainen E
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Se kun räntäsateessa päästelee vastatuuleen niin ei jaksa kiinnostaa minkänäköinen koppi siinä edessä on jos se tuulta ja sadetta pitää, parhaassa tapauksessa myös vähän lämmittää..
Outo kriteeri ostaa rattori
Outo kriteeri ostaa rattori
Asiat sattuu kun ne sattuu.
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Hehee Mullahan valmistuu voittajayksilö ihan lähipäivinä tästä: http://aijaa.com/a/VHqvgu
Piti oikein lukea läpi tämä varsin huvittavia asioita sisältävä keskustelu, kun viimein löytyi (kaveri linkitti). Joku mua jo lohdutti, kun tätä äänestystä tuskailin, että "Siellä varmaan pidettäisiin entisen itä-saksan kuulantyöntäjänaisia kauniina..." Tuo nostolaitevipujen toimintasuunta on yksi ihme väännön asia. Mulla on 2 massikkaa, joissa nousee taaksepäin vedettäessä, 2, joissa eteenpäin vedettäessä, ja yksi sähkötoiminen. Vaikka periaatteessa oon melko hidasjärkinen, niin ei varmaan koskaan oo tarvinnu asiaa edes ajatella, kaikki toimii täysin luonnostaan. sitten tuo juttu, että jos 500-sarjalaisen koppia siirtäis taaksepäin, niin kyllähän kulku vaikeutuis kerralla. Tuosta joskus 15 vuotta nuorempana vielä sai melkein juosta läpi, nyt jo on syytä hiukan varoa, kun alkaa olla 50 mittarissa. Lattiavaihteet ovat monille aivan täysi hirvitys. Itse taas pidän jollain sairaalla tavalla siitä, että niitä voi aivan yhtä hyvin käyttää kummalla kädellä tahansa. Omassa 3060:ssä on etukuormaajan käyttö oikealla, kuten vaihteet ja suunnanvaihtokin. Siinäpä hyvin usein tuleekin käytetyksi suunnanvaihtajaa jossain lumihommissa vasemmalla, vaikka hiukan kurottelua vaatiikin. Ei tartte päästää kuormaajan vivusta irti. Asiahan on kunnossa niissä, joissa suunnanvaihto on vasemmalla, tässä nyt vaan ei oo... Kuormaajan vivun olis tietysti voinu laittaa vasemmallekin, mutta en halunnu sinne yhtään estettä lisää, että edes toiselta puolelta on kohtuullinen kulku auki. Muuten nuo makuasiat on usein hauskoja. Esimerkiksi valtaosa pitää 100-sarjalaisen vanhempaa Palmukoppia ylivertaisesti hienompana, kun uudempaa suorakylkistä. Mulle taas se kapea näyttää jotenkin siltä, niinkun olis joku vaan tiputettu päälle, ja hiukan painettu kasaan Näillä ulkonäköjutuillahan ei sinänsä minkään valtakunnan vaikutusta käytettävyyteen taida olla?
Piti oikein lukea läpi tämä varsin huvittavia asioita sisältävä keskustelu, kun viimein löytyi (kaveri linkitti). Joku mua jo lohdutti, kun tätä äänestystä tuskailin, että "Siellä varmaan pidettäisiin entisen itä-saksan kuulantyöntäjänaisia kauniina..." Tuo nostolaitevipujen toimintasuunta on yksi ihme väännön asia. Mulla on 2 massikkaa, joissa nousee taaksepäin vedettäessä, 2, joissa eteenpäin vedettäessä, ja yksi sähkötoiminen. Vaikka periaatteessa oon melko hidasjärkinen, niin ei varmaan koskaan oo tarvinnu asiaa edes ajatella, kaikki toimii täysin luonnostaan. sitten tuo juttu, että jos 500-sarjalaisen koppia siirtäis taaksepäin, niin kyllähän kulku vaikeutuis kerralla. Tuosta joskus 15 vuotta nuorempana vielä sai melkein juosta läpi, nyt jo on syytä hiukan varoa, kun alkaa olla 50 mittarissa. Lattiavaihteet ovat monille aivan täysi hirvitys. Itse taas pidän jollain sairaalla tavalla siitä, että niitä voi aivan yhtä hyvin käyttää kummalla kädellä tahansa. Omassa 3060:ssä on etukuormaajan käyttö oikealla, kuten vaihteet ja suunnanvaihtokin. Siinäpä hyvin usein tuleekin käytetyksi suunnanvaihtajaa jossain lumihommissa vasemmalla, vaikka hiukan kurottelua vaatiikin. Ei tartte päästää kuormaajan vivusta irti. Asiahan on kunnossa niissä, joissa suunnanvaihto on vasemmalla, tässä nyt vaan ei oo... Kuormaajan vivun olis tietysti voinu laittaa vasemmallekin, mutta en halunnu sinne yhtään estettä lisää, että edes toiselta puolelta on kohtuullinen kulku auki. Muuten nuo makuasiat on usein hauskoja. Esimerkiksi valtaosa pitää 100-sarjalaisen vanhempaa Palmukoppia ylivertaisesti hienompana, kun uudempaa suorakylkistä. Mulle taas se kapea näyttää jotenkin siltä, niinkun olis joku vaan tiputettu päälle, ja hiukan painettu kasaan Näillä ulkonäköjutuillahan ei sinänsä minkään valtakunnan vaikutusta käytettävyyteen taida olla?
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
-
- Viestit: 6381
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Nii...minä vaan sitä, että tässä ei ollut tarkoitus puhua hyvyydestä/huonoudesta/käytännöllisyydestä yms. jutuista, silkasti vain ulkonäköön liittyvistä makuasioista. Korpivainion Massikka on upea projekti ja todistaa sitä, että kyllä se kunto vaikuttaa ulkonäköfiilikseenkin aikaslailla.
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Re: Rumin traktori?
Juups, kunhan kirjoittelin, kun näistä "ulkomusiikillisista" tuola keskustelua tullut Oikeastaan melkein kaikista vanhoista koneista tulee mielestäni hienoja, kun ne hyväksi maalaa, vaikkei valtakaudellaan niin olis kovin silmää hiveleviä olleetkaan...
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Rami, Semrush [Bot], sja ja 65 vierailijaa