Otsikon mukainen keksintö jätti ekaa kertaa tielle, sammui risteykseen eikä ole sen jälkeen käynnistynyt. Pyörittää iloisesti muttei käynnisty. Bensapumppu toimii, korkeapainepumppu toimii. Diagnostiikka nimeää 2 mahdollista kohdetta: Hall-anturi ja MAP-anturi. Aloitin tosta ekasta kun yleismittarilla läpikäyden kaikki olisi muuten kunnossa. Saatuani anturin irti ja tarkempaan tutkintaan kirosin espanjalaisia - pentele Marelli! Ei löydy tänä päivänä helposti tohon jakajaan hall-anturia. Hollantilainen verkkokauppa tarjoaa oikeanlaista osaa 108 € plus toimituskulut. Mitenkähän tossa kävisi jos vaihtaa koko virranjakajan, sellaisia olisi tarjolla ihan muutamalla kympillä mutta, mutta. Ovatko täydellisiä (anturit, pyörijät mukana) ja ymmärtääkö Magneti Marellin kompuutteri uutta jakajaa? Vai meneekö koko sytkä vaihtoon tulppia ja johtoja lukuunottamatta?
Vika ei sitten ole virtalukon pohjassa eikä ajonestossa, se on varmistettu moneen kertaan. Eli sitä arpaa ei tarvitse tarjota.
Seat Ibiza 6K 1998 ei käynnisty
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: La Tammi 07, 2017 7:15 pm
- Paikkakunta: Etelä-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Seat Ibiza 6K 1998 ei käynnisty
Onhan tuota Boschin jakajallakin, ja oma oletus on että sellainen kävisi ilman "ihmettä" tuohon.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:04 pm
- Viesti:
Re: Seat Ibiza 6K 1998 ei käynnisty
Ei nyt välttis osu tähän, mutta muistelen korjaamoajoilta et osa 90-luvun autoista antoi vikaa hall-anturille aina kun moottori ei käynyt, ts ei signaalia kun ei kerran kone pyöri. Ja toinen mutu, ainakin diesseleissä oli päävirtareleen kanssa ongelmia.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], valtsu864 ja 45 vierailijaa