Mulla oli ruostunut pyyhkimen akseli siitä läpiviennin kohdalta mistä vivusto tulee oven pellin läpi jumiin. Tai ensin se pelasi nihkeästi ja narisi, sitten lakkaasi viuhtomasta kokonaan. Tein pikaremontin ja nappasin moottorilta johdot irti.
Mistä sen tietää, onko se laturinremmin kiristin vaihtokunnossa vaiko ei? Transporter T4 -99 2.5TDI. Ensinkö kokeilla vaan pelkkä remmi vaihtaa? Ja kun tuo oma auto on manuaali ja ilman ilmastointia, niin onko oikea remmi tuo Motonetin tuotenumero 30-6759? Ja sekin kiinnostaa, että onko väliä minkä merkkisen remmin ostaa, vai onko Transporten tarkka remmin laadusta (vinkumisen suhteen)?
Universal Four kirjoitti: ↑Su Syys 29, 2019 5:40 am
Caravelle ja Transportteri on tekniikaltaan täsmälleen sama laite
Erot on varustepuolella yms.
ai jaa. mulla on caravelle ja siinä on säätö takaakselin auraukselle. sitte on transportterii missä ei oo säätöä. moni muukin on tämän saman asian huomannut. on niissä koreissa muutakin eroa ku aletaan tarkemin kattoo
Minulla taas on ollut molemmat...vm-97 Transporter ja -01 Caravelle.
Transussa oli pitkä keula. Sen sai silloin valita rasti ruutuun systeemillä.
Ja tekniikka noissa oli alustan säädöt mukaanlukien aivan identtisiä. Caravellessä oli erikseen tilatut paksummat takajouset, mutta sekin rastiruutuun..
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
pakettimallista puuttuu takaa osittain turvavyöiten kinikeet, mistä tiiän no koska caraveleen tehty rengas telinettä ei saanut pakumaaliin kiinni koska puuttu pulttien vastakierteet. tais puuttua lattiasta penkkien kiinnnityskohakki, en muista tarkalleen enää minkälaiset caravellessa on ja ei kehtaa lähtee ryömiin auton alle. caravellessä on nuo auruksen säädöt koska olen säätänyt siittä takaa auraukset ku ne oli päin honkia ku siihen vaihetoin takatukivarret ja pakumallissa taas ei oo ku tarkistetiin nelipyöräsuuntauksessa.
mulla on caravelle lyhyt keulanen ja transporter pitkäkeulanen.
rokkimatti kirjoitti: ↑Ti Loka 01, 2019 8:01 am
Miula on pitkä portter jubilee,eli caravellen keulalla.
Pitääkin vilkasta oliko takana säätöjä.
Ilmoittele löytyikö säädöt vai ei? Ja mulla taka-akselin kokonaiauraus on tällä(kin) hetkellä 0.0mm ja ohjearvo on +2.2mm, toleranssi +-2.2mm (puolitettu auraus on nyt vasen +0.1mm ja oikea -0.1mm). Ohjearvo puolitetulle auraukselle on kummallekin puolelle +1.1mm (toleranssi +-1.1mm).
Ja edessä on kuskin puolella vähemmän +casteria kuin apukuskin puolella ja nyt menee hyvin suoraan suomen sianselkäteillä.
1. Kun kuskin oven avaan, niin ohjaamon sisätilavalo ei enää syty. Johto ehkä poikki, mistähän ko johto mahtaa yleensä katketa? Vai onko vika jossain muualla?
2. Auton muuten suhteellisen hyvässä maalissa ikäisekseen (kerran uudelleen maalattu), mutta tankin kansi ruostuu. Miten tuon saisi tehty sellaiseksi, ettei se hetikohta taas mädi uudestaan?
Molemmat nuo on T4 tavaramerkkejä. Sisävalon piuhoissa tuskin on vikaa, vaan se oven kytkin hapettuu eikä johda enää sähköä. Sen kun purkaa ja putsaa hapettumat, menee jonkun aikaa. Uudella kytkimellä toimii pidempään.
Löpötankin luukun rakenne on mielestäni semmonen, ettei joka väliin saa kunnolla maalia. Uusintamaalauksessa joka välistä ei taas saa ruostetta pois. Peltien väliin menee vettä ja moskaa ja siitä se taas lähtee.
Kiitos paljon kaikille jo tähän astisista neuvoista ja vinkeistä...
Nyt ois semmoista vikaa -99 T4:sen kuskinpuolen peilin kanssa, eli peiliosa kääntyy itsekseen alaspäin (ja peilistä ei näy enää kuin maantie), eli joku osa on löystynyt. Miten tuon saa korjattua? Vai pitääkö vaan laittaa joku tulitikku peiliosan ja kuoren väliin, ettei peiliosa pääse kääntyilemään itsekseen?
jacka kirjoitti: ↑To Huhti 02, 2020 9:20 am
Kiitos paljon kaikille jo tähän astisista neuvoista ja vinkeistä...
Nyt ois semmoista vikaa -99 T4:sen kuskinpuolen peilin kanssa, eli peiliosa kääntyy itsekseen alaspäin (ja peilistä ei näy enää kuin maantie), eli joku osa on löystynyt. Miten tuon saa korjattua? Vai pitääkö vaan laittaa joku tulitikku peiliosan ja kuoren väliin, ettei peiliosa pääse kääntyilemään itsekseen?
jacka kirjoitti: ↑To Huhti 02, 2020 9:20 am
Kiitos paljon kaikille jo tähän astisista neuvoista ja vinkeistä...
Nyt ois semmoista vikaa -99 T4:sen kuskinpuolen peilin kanssa, eli peiliosa kääntyy itsekseen alaspäin (ja peilistä ei näy enää kuin maantie), eli joku osa on löystynyt. Miten tuon saa korjattua? Vai pitääkö vaan laittaa joku tulitikku peiliosan ja kuoren väliin, ettei peiliosa pääse kääntyilemään itsekseen?