Tasaisella pärjää, mutta jos on raskas kärry perässä, niin alamäet ja varsinkin ylämäet pelottaa.MOP kirjoitti:Eikä niihin tulekkaan. Tarvitseisi olla luonnonvoimat niitä polkimia painamaan. Mutta niillä pärjää, kun ennakoi ja eihän se kovaa kuljekkaan.
Taas ferkkukysymys
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 676
- Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 9:14 pm
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Vanhoja jarruja käpistellessä saattaa törmätä asbestipölyyn suurella todennäköisyydellä, että suojausta riittävällä vakavuudella.
Millaisella vaivalla tuohon 35:een rakentaisi levyjarrut henkilöauton tahi kuorkin osista, jos kerran uusillakaan kamoilla ei saa vaivalle eikä rahalle vastinetta? Tilaahan siellä vanteen sisällä on. Hydrauliseksi muuttaminen olis semmoinen puolivillainen ratkaisu. Varmaan yhtä huono kuin alkuperäinen..?
Millaisella vaivalla tuohon 35:een rakentaisi levyjarrut henkilöauton tahi kuorkin osista, jos kerran uusillakaan kamoilla ei saa vaivalle eikä rahalle vastinetta? Tilaahan siellä vanteen sisällä on. Hydrauliseksi muuttaminen olis semmoinen puolivillainen ratkaisu. Varmaan yhtä huono kuin alkuperäinen..?
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Mistä mahtaa että kolmevitonen on niin suosittu nykyään...? Tietty pieni koko. mutta on siinä jotain muutakin. Luin hiljan metsäalan lehdesta jonka nimeä en tähän hätään muista, ttä 35 ferkulla tehtiin -50luvun alussa ensimmäinen traktorisavottakokeilu jonkun eteläsuomalaisen kartanon mailla. Oli pari muutakin traktorimallia mukana. Pari miestä ajoi puolitelafergulla reellä 30 mottia päiväs ja talves kuoletti kaveri koneen...
Mistä muuten johtuu ettei dextoja ole juurikaan kaupan? onko se niin paljon parempi ette siitä luovuta??
Mistä muuten johtuu ettei dextoja ole juurikaan kaupan? onko se niin paljon parempi ette siitä luovuta??
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Tuohon en kyllä jaksa uskoa. Voin kyllä myydä mikäli kovin tekee mieli.kokastelija kirjoitti:
Mistä muuten johtuu ettei dextoja ole juurikaan kaupan? onko se niin paljon parempi ette siitä luovuta??
Ostan sitten 135:sen.....
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 10:44 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Oisko 35:nen masinistihenkisempi? 135:set ovat jo 70luvun puolella kopillisia , eikä sitä periaatteessa voi ottaa pois? Se taisi olla se puolitela ferku joka oli puunajossa harmaa bensa-betrooli? Itellä ainakin pitää 135:sessa jarrut riittäväst. Menee pyörät latanaan kärrynkin kanssa melko pienellä painamisella. Johtuisko että ei vuoda akseleista öljyä niihin?kokastelija kirjoitti:Mistä mahtaa että kolmevitonen on niin suosittu nykyään...? Tietty pieni koko. mutta on siinä jotain muutakin. Luin hiljan metsäalan lehdesta jonka nimeä en tähän hätään muista, ttä 35 ferkulla tehtiin -50luvun alussa ensimmäinen traktorisavottakokeilu jonkun eteläsuomalaisen kartanon mailla. Oli pari muutakin traktorimallia mukana. Pari miestä ajoi puolitelafergulla reellä 30 mottia päiväs ja talves kuoletti kaveri koneen...
Mistä muuten johtuu ettei dextoja ole juurikaan kaupan? onko se niin paljon parempi ette siitä luovuta??
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Turvahytti tuli pakolliseksi 1.7.1969. Sitä ei oikein sais ottaa pois sen jälkeen käyttöön otetuista. Itse toki saa ajjaa, mutta toiselle sitä ei saa antaa. Ja kaiken kruunaa se, että henkilövahingon sattuessa vakuutsuyhtiö epää korvauksen, jos tuo turvavaruste on poistettu.
Ne jarrut on uutenakin huonot, koska rumpu pyörii vain pyörän nopeudella. Oon ajanu useammalakin eri 35:llä, 135:llä ja 240:llä ja kaikissa niissä jarruteho huono. Tyhjänä ja kevyellä kuormalla pyörä kyllä lukkiutuu, mutta laitappa muutama tonni kuormaa kärriin, niin johan saa olla tarkkana.
Ne jarrut on uutenakin huonot, koska rumpu pyörii vain pyörän nopeudella. Oon ajanu useammalakin eri 35:llä, 135:llä ja 240:llä ja kaikissa niissä jarruteho huono. Tyhjänä ja kevyellä kuormalla pyörä kyllä lukkiutuu, mutta laitappa muutama tonni kuormaa kärriin, niin johan saa olla tarkkana.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1638
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Ei niitä saa kaupaksi kun on 35:stakin saatavana.kokastelija kirjoitti:Mistä mahtaa että kolmevitonen on niin suosittu nykyään...? Tietty pieni koko. mutta on siinä jotain muutakin. Luin hiljan metsäalan lehdesta jonka nimeä en tähän hätään muista, ttä 35 ferkulla tehtiin -50luvun alussa ensimmäinen traktorisavottakokeilu jonkun eteläsuomalaisen kartanon mailla. Oli pari muutakin traktorimallia mukana. Pari miestä ajoi puolitelafergulla reellä 30 mottia päiväs ja talves kuoletti kaveri koneen...
Mistä muuten johtuu ettei dextoja ole juurikaan kaupan? onko se niin paljon parempi ette siitä luovuta??
Mutta jos vertaa vaikka 35:sta tohon omaan majoriin, niin ohan fergu pihalla ihan eri maata, kääntyy ihan mistä haluaa ja saa ajettua pienestäkin raosta, eikä vedä pihaa ihan yhtä nopeasti kuralle mitä isompi, ja lanaa ihan yhtä hyvin samat tiet mitä toi majorikin. Pellolla isopyöräinen ja vääntävämpi majori taas vetää äestä vahvemmin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Ja kysymykset jatkuu.... Ferkku josta kauppaa hieron lähtee ilman hekua näin nollakelillä hyvin käymään. MUTTA huohottaa ja tiputtaa
öljyä huohottimesta runsaasti ja öljykorkistakin tupsuttaa . Onkoha väljä vai karstoittunut? Ollut viimiset parikymmentä vuotta vähällä käytöllä klapikoneen edessä ja kolmena viime vuonna vaan käynnistetty pari kertaa... Polttoaine vuotaa jokaisesta paikasta,paitsi tankista, jossa vaan polttoainetta on. Muistan lukeneeni näiltä palstoilta että rankka kuumaksi ajo vois auttaa karstan palamiseen männänrenkaista ja venttiileistä. Mitähän ferkun koneremontti mahtaa maksaa osineen ja töineen jos vieraalla teettää??
öljyä huohottimesta runsaasti ja öljykorkistakin tupsuttaa . Onkoha väljä vai karstoittunut? Ollut viimiset parikymmentä vuotta vähällä käytöllä klapikoneen edessä ja kolmena viime vuonna vaan käynnistetty pari kertaa... Polttoaine vuotaa jokaisesta paikasta,paitsi tankista, jossa vaan polttoainetta on. Muistan lukeneeni näiltä palstoilta että rankka kuumaksi ajo vois auttaa karstan palamiseen männänrenkaista ja venttiileistä. Mitähän ferkun koneremontti mahtaa maksaa osineen ja töineen jos vieraalla teettää??
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
En osaa nyt sanoa, kun en aikoihin ole teettänyt. Mutta tuhuraisella pääset ainakin alkuun. 441 R viiatin koneremontti maksoi uusilla osilla yli kaks ja puol tonnia. Verkun on paljon halvempi. Jos hinta muuten on kohdillaan, niin ei niitä vikoja kannata pelätä. Ne voi korjata ja verkuun saa osia, eivätkä ole hinnan kiroissa. Ostin yhden 3 cyl. 35 viidellä sadalla ja möin kuudella. Oli ihan täysin susi.
Ostaja laittoi kuntoon ja nyt pyörittää pilkekonetta vaikka kuinka hyvin. Ei vaan saa sitä siirrettyä, kun nokka ei pysy maassa.
Ostaja laittoi kuntoon ja nyt pyörittää pilkekonetta vaikka kuinka hyvin. Ei vaan saa sitä siirrettyä, kun nokka ei pysy maassa.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Niinpä niin.... Mikähän on kohdillaan oleva hinta 35 verkusta....? Tämä Tapaus on pelleiltään ehjä ja maalit alkuperäiset ja melko hyvät. Vehjes saanu yöpyä aina katon alla... kytkin,vaihteet ja nostolaite kunnos. Jonkunmoiset jarrutkin on.Renkaat vanhat ja vähän murtuneet mutta pinnat hyvät. Hinta vaan mietityttää 2800 viiminen hinta millä suostus luopuun... perälevy ja vanhat ketjut tulis mukaan... Mitä arvoisa Masinistiraati on mieltä... :
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Ihan ok hinta tuo jos tarttee. Ite olisin hatusta heittänyt 2500,-
-
- Viestit: 1638
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
2000-3000 ihan hyvä hinta, tosta 2800 ihan hyvä lähtee.
https://youtu.be/CyEFviyCuxo
Tästä muistin virkistykseksi vielä noita öljyn tarkadtuksia ym.
https://youtu.be/CyEFviyCuxo
Tästä muistin virkistykseksi vielä noita öljyn tarkadtuksia ym.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 157
- Liittynyt: La Syys 08, 2018 12:22 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Morokokastelija kirjoitti:Nyt olis 35 kättäpäälle vaille... -61 loppuvuodesta rekisteröity. Onkohan iso homma korjata polttoainevuoto syöttöpumpusta. Tiputtaa pysäytinvivun juuresta. Myyjä sanoo ettei kuulemma ole paha homma. Mitä sanoo tietäjät? Samoin kiinnostaa tieto mitä tehdä ohjauksen "klapille" . Kaikissa vanhoissa traktoreissa sitä on eikä tää ole paha mutta sais sekin olla jämpti... Mites jarrut nois? Sen olen päättäny että 35 verkun ostan lähiaikoina ja kysely tulee jatkumaan....
Toivon hyviä neuvoja ja huumorilla höystettyä kenkkuiluakin tyhmyydestäni näis asiois.... mä oon hyvä joissain muis asiois.... ku vaan joku kertois missä..
Polttoainevuoto on helppo korjata. Koppa irti pumpun päältä, kärkipihdeillä jousi irti (katso missä reiässä on). Sen jälkeen tapit lähtee kannesta painamalla, molemmissa 2kpl o-renkaita jotka vaihtamalla vuoto loppui omassa massikassa.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:20 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
https://www.youtube.com/watch?v=VlAprdPJcAokokastelija kirjoitti:Ja kysymykset jatkuu.... Ferkku josta kauppaa hieron lähtee ilman hekua näin nollakelillä hyvin käymään. MUTTA huohottaa ja tiputtaa
öljyä huohottimesta runsaasti ja öljykorkistakin tupsuttaa . Onkoha väljä vai karstoittunut? Ollut viimiset parikymmentä vuotta vähällä käytöllä klapikoneen edessä ja kolmena viime vuonna vaan käynnistetty pari kertaa... Polttoaine vuotaa jokaisesta paikasta,paitsi tankista, jossa vaan polttoainetta on. Muistan lukeneeni näiltä palstoilta että rankka kuumaksi ajo vois auttaa karstan palamiseen männänrenkaista ja venttiileistä. Mitähän ferkun koneremontti mahtaa maksaa osineen ja töineen jos vieraalla teettää??
Tuossa videota väljästä koneesta. Jos tuohon malliin huohottaa niin väljä on. Ja ongelmia tiedossa. Videon kone tietty 4-pyttynen mutta saman oireen tekee kaikki dieselmoottorit. Näin runsas huohotus on suora seuraus männän ja sylinterin välistä karkaavasta paineesta.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
take kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=VlAprdPJcAokokastelija kirjoitti:Ja kysymykset jatkuu.... Ferkku josta kauppaa hieron lähtee ilman hekua näin nollakelillä hyvin käymään. MUTTA huohottaa ja tiputtaa
öljyä huohottimesta runsaasti ja öljykorkistakin tupsuttaa . Onkoha väljä vai karstoittunut? Ollut viimiset parikymmentä vuotta vähällä käytöllä klapikoneen edessä ja kolmena viime vuonna vaan käynnistetty pari kertaa... Polttoaine vuotaa jokaisesta paikasta,paitsi tankista, jossa vaan polttoainetta on. Muistan lukeneeni näiltä palstoilta että rankka kuumaksi ajo vois auttaa karstan palamiseen männänrenkaista ja venttiileistä. Mitähän ferkun koneremontti mahtaa maksaa osineen ja töineen jos vieraalla teettää??
Tuossa videota väljästä koneesta. Jos tuohon malliin huohottaa niin väljä on. Ja ongelmia tiedossa. Videon kone tietty 4-pyttynen mutta saman oireen tekee kaikki dieselmoottorit. Näin runsas huohotus on suora seuraus männän ja sylinterin välistä karkaavasta paineesta.
Just noin puhalteli huohotus siinä verkus josta kauppaa tein. Ja öljykorkistakin tupsutti. Noita kolahduksia ei kuulunu käyntiäänes...
Pudotin tarjouksen 2000 ekuun... Ei tullu kauppoja.
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Ei se niin vaarallista ole jos vanha traktori hiukan huohottaa, jos kerta hyvin käyntiin kun lähtee. Ja 3- sylinteriseen perkinssiin saa saa osia puoli ilmaiseksi Virosta.
Tuosta alkaisin kauppaa vääntämään jos olisi ferku himo kova.
https://m.nettikone.com/ferguson/35/1802740
Harvinaisen räpeltämätön yksilö jota ei edes ole ehditty pilata "entisöinnillä"
Tuosta alkaisin kauppaa vääntämään jos olisi ferku himo kova.
https://m.nettikone.com/ferguson/35/1802740
Harvinaisen räpeltämätön yksilö jota ei edes ole ehditty pilata "entisöinnillä"
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:20 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Kävitkö katsomassa että käynnistyi nollakelissä? Eikä ollut käytelty vähän lämpimäksi etukäteen? Kuvatun kaltainen huohotus ja helppo kylmäkäynnistys ei oikein sovi samaan koneeseen. Ja vaikka perkinssimiehet kuinka juttelee niin ei nekään kovin hyviä kylmänä lähtemään ole. Nenäliina tipahtaa taskusta niin jo perkinssi luulee talven koittaneen, kun on valkoista maassa.kokastelija kirjoitti:take kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=VlAprdPJcAokokastelija kirjoitti:Ja kysymykset jatkuu.... Ferkku josta kauppaa hieron lähtee ilman hekua näin nollakelillä hyvin käymään. MUTTA huohottaa ja tiputtaa
öljyä huohottimesta runsaasti ja öljykorkistakin tupsuttaa . Onkoha väljä vai karstoittunut? Ollut viimiset parikymmentä vuotta vähällä käytöllä klapikoneen edessä ja kolmena viime vuonna vaan käynnistetty pari kertaa... Polttoaine vuotaa jokaisesta paikasta,paitsi tankista, jossa vaan polttoainetta on. Muistan lukeneeni näiltä palstoilta että rankka kuumaksi ajo vois auttaa karstan palamiseen männänrenkaista ja venttiileistä. Mitähän ferkun koneremontti mahtaa maksaa osineen ja töineen jos vieraalla teettää??
Tuossa videota väljästä koneesta. Jos tuohon malliin huohottaa niin väljä on. Ja ongelmia tiedossa. Videon kone tietty 4-pyttynen mutta saman oireen tekee kaikki dieselmoottorit. Näin runsas huohotus on suora seuraus männän ja sylinterin välistä karkaavasta paineesta.
Just noin puhalteli huohotus siinä verkus josta kauppaa tein. Ja öljykorkistakin tupsutti. Noita kolahduksia ei kuulunu käyntiäänes...
Pudotin tarjouksen 2000 ekuun... Ei tullu kauppoja.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Ilman läpö oli eilen pari astetta miinuksella ja yöllä oli ollu enempi pakkasta. Kylmästä koneesta tarttasin ja kohtuu hyvin lähti ja tasasesti kävi. Huohotus oli todella puhallusta. Painetta oli reilusti. Öljyä tiputti kämmenelle huohottimesta n pari kolme tippaa minuutissa.
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:20 am
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Joo, ei kuulosta enää pienelle. Pieni huohotus tosiaan kuuluu asiaan niinkuin joku jo sanoikin. Muutamassa minuutissahan tuosta kertyy lätäkkö.kokastelija kirjoitti:Ilman läpö oli eilen pari astetta miinuksella ja yöllä oli ollu enempi pakkasta. Kylmästä koneesta tarttasin ja kohtuu hyvin lähti ja tasasesti kävi. Huohotus oli todella puhallusta. Painetta oli reilusti. Öljyä tiputti kämmenelle huohottimesta n pari kolme tippaa minuutissa.
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Taas ferkkukysymys
Naapurikylän mies osti tässä joku vuosi sitten, ei kovin montaa. Kolomeviitosen äksän, olisko ollut -62 mallinen. Kohtalaisen siisti ja ilmeisen alkuperäinen ja myös ajokunnossa. Maksoi 3500 €:a ja ei pitänyt hintaa pahana. Minä en sillä ole ajanut, mutta nähnyt kylläkin. Imuroin hänelle netistä aineistoa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 21 vierailijaa