Bmw 318

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Terävä havainto. Siksipä ei kauheasti tee mieli vaihtaa. Sylettää vaan tuo dieselvero nykyisessä.
sportswgn

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

skuikka kirjoitti: Mites N42? numeroiden valossa passeli arkimoottori.
Unohtaisin, moniongelmaisia moottoreita. Riippuu toki ajomäärästä ja onko kuinka paljon tehty remonttia. Jos on juuri jakoketju hiluineen vaihdettu, nokkapyörät ja valvetronic korjattu sekä ohjurinkumit vaihdettu niin sitten ehkä uskaltaisin ostaa.
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja skuikka »

No niistä olen sitten saanut ihan oikean kuvan. Seuraavassa pirssissä on sitten 1.8t tai M54 ja ainakin takapyörät vetää. Kiitän.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja 361 »

8400 kirjoitti:Ilmeisesti bmw paransi laatuaan kohti 90-luvun loppua. Noi e30 ja 34 oli kyllä justiin tuollaisia rimpuloita mitä tuossa tm artikkelissa, melkein kuin itäautot.
Monesta bemarista on tullut "rimpula" nuorten automiesten "parantelujen" jälkeen. Tuo tm:än auto on erittäin hyvä esimerkki.

Kyllä BMW on ominaisuuksiltaan ollut hyvä auto(on ehkä vieläkin).
Avatar
Matsikka
Viestit: 16225
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Se meirän 2002-mallinen 316 oli ihan siisti ja alkuperäinen päältä. Alusta ei kolissu ja ihan periaatteessa hyvä ajaa. Vaihteetkin pelas hyvin. 118 hepan kone oli riittävä.
Mutta kaikenmaailman listanpaloja irtoili, sähkövikoja jatkuvasti kun kaikenmaailman anturit reistaali. Öljy ja nestevuotoja moottorissa jatkuvasti.
Kyllä se aika kehno viritys oli. Omistamisen nautintoa ei ollut yhtään.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja 361 »

Matsikka kirjoitti:Se meirän 2002-mallinen 316 oli ihan siisti ja alkuperäinen päältä. Alusta ei kolissu ja ihan periaatteessa hyvä ajaa. Vaihteetkin pelas hyvin. 118 hepan kone oli riittävä.
Mutta kaikenmaailman listanpaloja irtoili, sähkövikoja jatkuvasti kun kaikenmaailman anturit reistaali. Öljy ja nestevuotoja moottorissa jatkuvasti.
Kyllä se aika kehno viritys oli. Omistamisen nautintoa ei ollut yhtään.

BMW= ajamisen ilo. Ei omistamisen nautinto.
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja imppu »

nyt oltiin huima.
sportswagonin vinkeistä vaarin tai väärin otettuna 2003 318 farkku tuli pihaan. 206tkm ajettu.
Vaikka ei olekaan kutonen.
isokin mies mahtuu hyvin ajamaan.

Löytyy tuttavapiiristä bmw-asentaja, jonka puoleen hetimmiten käännymme hoitaaksemme ennakkohuollollisesti nuo koneasiat kuntoon, tai ainakin tarkastellaan, onko niitä hoidettu.
Mm. oljysuotimen jalan öljyvuoto huomattiin heti konetta vilkuillessamme.

Ruostetta ei missään. Se oli merkittävä seikka.
Ei kolise mistään. Vetää hyvin. Rengasmelu tosi vähäinen.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
cmro85
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:30 pm
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja cmro85 »

Minulta lähti 170th ajettuna vuotta uudempi. N42 moottorilla oleva.
Huollettu oli, mutta silti aika epäonnistunut laitos.

-Jakopäähän siitä petti. Ketjun liuku poikki ja jako sekaisin. Ketju oli liikaa venynyt.
-Molemaat vanospyörät kuluneet väljiksi ja ne piti uusia samalla.
-Valvetronic nokka kulunut. Lämpöisenä saattoi ontua tyhjkäyntiä (käy 3:lla pytyllä) . Otettu töpseli irti jotta pystyi ajamaan, mutta alavääntö katosi tyystin, kun menee kaasuläppäohjaukselle.
-Öljyä jonkinverran kulutti. Kansi pois ja pako ohjarit aivan väljät näihin sai kuitenkin ylikokovarrella olevat venttiilit.. Jotkut antaa tekohengitystä uusimalla pelkät kumit. Homma tehtiin liian myöhään sillä se keraaminen katti ei oikein tykännyt öljystä ja meni rikki.
-Huohotinpönttö meni tukkoon. Voi testata kun avaa käynnissä öljykorkin onko alipainetta.
-Tämän takia ruutaa öljyä kaikista tiivisteistä mitä koneessa on. Ei enää tahdo saada tiiviksi muutenkuin avaamaalla koko moottorin.
-Täristää alle 100km/h nopeudessa. Vika vehon mukaan kardaanissa, tyyppivika. mutta ei poistu vaikka uusi kaikki.

Pikku vikoja mutta muuten tykkäsin... ..kun se lähti pihasta.
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja imppu »

alipainetta öljykorkin aukastessa ja silti survoo öljyjä ulos?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
cmro85
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:30 pm
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja cmro85 »

Tarkoitin, että silloin se on kunnossa, kun avaa öljykorkin niin käynti muuttuu. Siellä on lievä alipaine.
Jos puhaltaa on se huohotin tukossa. Ja jos voimakas alipaine, niin kalvo todennäköisesti puhki.
Lisää löytyy googlella Oil separator.
Siellä huohotinsuppilon sisällä on kumikalvo joka menee puhki tai jää vuotamaan. Vaikka on eristetty pönttö ja putket, niin jäätyy talvella tukkoon. Maahantuoja korjasi siten, että öljypohjaan menevän putken pikaliitin rikottiin. Putki on vain kevyesti painamalla kiinni (lukitus poistettu). Jos tekee painetta kampikamioon , niin ampuu sen letkun irti.

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w
https://www.youtube.com/results?search_ ... arator+n42
https://www.youtube.com/results?search_ ... +vanos+n42
https://www.youtube.com/watch?v=Ic5yvWbE7t4 (Katti sietää yllättävän paljon öljyä, mutta kun menee puhki tulee totuus esiin.)

Pari asiaa mikä kannattaa tarkistaa myös.
Bmw ecu on kuskinpuolella konehuoneen puolella. Kotelo täyttyy moskasta ja lopuksi se ecu ui vedessä.
Toinen on koneen päältä menevä johtonippu joka kiinnitetty raitisilmasuodattimen koteloon. Johdot hankautuvat rikki.
Ja onko sinne vaihdettu tekohengityksen takia tuollainen sorvattu ketjunkiristin https://www.youtube.com/watch?v=Hgn5CCq1bKE
Viimeksi muokannut cmro85, La Helmi 23, 2019 10:42 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja IH man »

Kuullostaa aivan siltä, että Sakemannin laatu kone. Miten net kehtaa kötystää tullaisia motteja?
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja imppu »

Luulis olevan kaikki bemut paalissa.
Ja mersut ruosteen takia.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Bmw 320

Viesti Kirjoittaja imppu »

Voitaneen kertoa, että jakopään ketju se oli virahtanut tuosta.
Saatiin tarjous merkkiliikelaakkoselta, jossa oli suolaa.

Jäljitin asiantuntijapajan, jossa hinta kohtuullinen ja vaihtelivat kaiken tarpeellisen.

Ketjut, kiristimet, vesipumppu, tiivisteitä läjä, huohotin, mitäs muuta....

Nokkaketju ei ihan polkupyörän ketjua kokoluokaltaan.
Koneen sisäiset muoviosat rapsakoita.

Kaikenkaikkiaan melkosen viimetingan huolto, vai remppako.


Jos sillä nyt ajelis.
Hyvää: pensakulut pienet, kun huoltoaikoja sai ootella koko kesä.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], mh jkl, Osmo_ ja 38 vierailijaa