Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Kesä 01, 2006 11:40 am
- Viesti:
Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Terve,
Näyttäisi siltä, että Casen kytkimen työsylinteri vuotaa. Ongelma ilmenee niin, että kytkinpoljin meni löysäksi ja jää alas.Sen verran opin, että työsylinteri on kai siellä akun takana, koskapa sieltä vuotaa.
Onko sylinterin irtisaaminen minkälainen työmaa?
Ja tulisiko se kuntoon pelkästään sisuskalut vaihtamalla vai onko uusi sylinteri hankittava? Mitä seikkoja pitää sylinteristä katsoa, kun harkitsee tiivisteiden vaihtoa tai uuden sylinterin hankkimista?
Tarvitseeko tiivisteiden vaihdossa mitään erikoisempia työkaluja? Sylinterin sisäpintaa ilmeisesti hyvä hieman hioa.
Kun sylinteri on putsattu, korjattu tai hankittu uusi sylinteri, niin onko se paikoilleen asentamisessa jotakin erikoista. Oljyä säiliöön ja ilmaaminen? Ilmaaminen kai tehdään traktorin käydessä? Pitääkö ilmaaminen aikana kytkintä pumpata? Onko sylinterissä joku ilmausruuvi tms., joka pitää olla auki ilmaamisen aikana?
Ja kytkinnesteeksi käynee esim. Ackselan Hy-tran, jota näyttää purkissa vielä olevan.
Näyttäisi siltä, että Casen kytkimen työsylinteri vuotaa. Ongelma ilmenee niin, että kytkinpoljin meni löysäksi ja jää alas.Sen verran opin, että työsylinteri on kai siellä akun takana, koskapa sieltä vuotaa.
Onko sylinterin irtisaaminen minkälainen työmaa?
Ja tulisiko se kuntoon pelkästään sisuskalut vaihtamalla vai onko uusi sylinteri hankittava? Mitä seikkoja pitää sylinteristä katsoa, kun harkitsee tiivisteiden vaihtoa tai uuden sylinterin hankkimista?
Tarvitseeko tiivisteiden vaihdossa mitään erikoisempia työkaluja? Sylinterin sisäpintaa ilmeisesti hyvä hieman hioa.
Kun sylinteri on putsattu, korjattu tai hankittu uusi sylinteri, niin onko se paikoilleen asentamisessa jotakin erikoista. Oljyä säiliöön ja ilmaaminen? Ilmaaminen kai tehdään traktorin käydessä? Pitääkö ilmaaminen aikana kytkintä pumpata? Onko sylinterissä joku ilmausruuvi tms., joka pitää olla auki ilmaamisen aikana?
Ja kytkinnesteeksi käynee esim. Ackselan Hy-tran, jota näyttää purkissa vielä olevan.
-
- Viestit: 1526
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Työsylinteri on lattian alla, jonka joutuu purkamaan pois, sitten on helppo ottaa sylinteri pois.
Yleensä riittää tiivisteiden vaihto, työkaluna täytyy olla lukkorengas pihdit, ilmaus nippa on
sylinterin päässä. Ainoa vaikeus voi olla sylinterinvarren nivel, (ahtaassa välissä.)
Yleensä riittää tiivisteiden vaihto, työkaluna täytyy olla lukkorengas pihdit, ilmaus nippa on
sylinterin päässä. Ainoa vaikeus voi olla sylinterinvarren nivel, (ahtaassa välissä.)
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Kesä 01, 2006 11:40 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Eipä moni kommentoinut, mutta kiitos yhdestäkin.
Sen verran opin, että traktorin korjausohjeessa sanotaan, että pitää ottaa oikea eturengas irti, että pääsee irrottamaan sylinterin. Onkohan kellään kokemusta, että riittäisikö, jos rengasta vaan kääntäisi ääriasentoon. No, pitääpä kokeilla.
Sitä en tiedä, että pääseekö tuossa mallissa laittian kautta sylinteriä irrottamaan, mutta jos joku varmasti tietää, niin otetaan sekin tieto vastaan.
Sen verran opin, että traktorin korjausohjeessa sanotaan, että pitää ottaa oikea eturengas irti, että pääsee irrottamaan sylinterin. Onkohan kellään kokemusta, että riittäisikö, jos rengasta vaan kääntäisi ääriasentoon. No, pitääpä kokeilla.
Sitä en tiedä, että pääseekö tuossa mallissa laittian kautta sylinteriä irrottamaan, mutta jos joku varmasti tietää, niin otetaan sekin tieto vastaan.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Sattui tämä ketju silmään, miksi etupyörä tulisi irroittaa jos hytin alla olevaa kytkimen työsylinteriä korjataan. Jos ohjaussylinteriä halutaan korjata/irroittaa, tuon ohjeen voi ymmärtää.curve kirjoitti:Eipä moni kommentoinut, mutta kiitos yhdestäkin.
Sen verran opin, että traktorin korjausohjeessa sanotaan, että pitää ottaa oikea eturengas irti, että pääsee irrottamaan sylinterin. Onkohan kellään kokemusta, että riittäisikö, jos rengasta vaan kääntäisi ääriasentoon. No, pitääpä kokeilla.
Sitä en tiedä, että pääseekö tuossa mallissa laittian kautta sylinteriä irrottamaan, mutta jos joku varmasti tietää, niin otetaan sekin tieto vastaan.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Kesä 01, 2006 11:40 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
No joo. Nyt on voi olla nimitykset minulla väärin, mutta kuten sanottu en ole konemies sitten ollenkaan.
Eli on kysymys sylinteristä (eng. slave cyliner), joka siis on oikein eturenkaan takana. Pääsylinteri (master) on sitten konehuoneen puolella ja pääsylinteriin on liitetty erillinen, muovinen ölysäiliö.
(Monestihan nuo slavet eli "orjat" sen työn tekevät eli kyseessä voisi jopa olla työsylinteri. En tiedä)
Eli on kysymys sylinteristä (eng. slave cyliner), joka siis on oikein eturenkaan takana. Pääsylinteri (master) on sitten konehuoneen puolella ja pääsylinteriin on liitetty erillinen, muovinen ölysäiliö.
(Monestihan nuo slavet eli "orjat" sen työn tekevät eli kyseessä voisi jopa olla työsylinteri. En tiedä)
-
- Viestit: 1526
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
https://equipment-parts.com/request/99737/
Linkissä on kytkimen työ ja pääsylinterin kuva.
Työsylinteri on lattian alla ja pääsylinteri kytkinpolkimen yläpuolella.
Etupyörän kohdalla ei ole mitään kytkimeen liittyvää.
Linkissä on kytkimen työ ja pääsylinterin kuva.
Työsylinteri on lattian alla ja pääsylinteri kytkinpolkimen yläpuolella.
Etupyörän kohdalla ei ole mitään kytkimeen liittyvää.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Niin, eli etupyörän takana olevalla sylinterillä ei ole mitään tekemistä kytkimen kanssa.curve kirjoitti:No joo. Nyt on voi olla nimitykset minulla väärin, mutta kuten sanottu en ole konemies sitten ollenkaan.
Eli on kysymys sylinteristä (eng. slave cyliner), joka siis on oikein eturenkaan takana. Pääsylinteri (master) on sitten konehuoneen puolella ja pääsylinteriin on liitetty erillinen, muovinen ölysäiliö.
(Monestihan nuo slavet eli "orjat" sen työn tekevät eli kyseessä voisi jopa olla työsylinteri. En tiedä)
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Koneesta ja asiasta mitään ymmärtämättä kommentoin.....Olisiko tuo ohjekirjan"etupyörän" irroitus ohje ns. käännöskukkanen. Jos on mennyt vähän kääntäjällä etu- ja takapyörät sekaisin. Näihin joskus törmää kun noita ohjekirjoja/korjausoppaita lueskelee...Siihen en sano mitään auttaisiko se takapyörän irroitus kun en konetta tunne....Kiitos ja anteeksi
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: La Kesä 16, 2018 9:25 pm
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Ei tarvii ottaa etu eikä takarengasta. Eikä tarvi ottaa lattia peltiäkään irti.
Sylinterin irroitus onnistuu ihan tuosta oikealta puolelta ilman suurempia purkamisia.
Juuri katsoin omasta cx:sästä.
Sylinterin irroitus onnistuu ihan tuosta oikealta puolelta ilman suurempia purkamisia.
Juuri katsoin omasta cx:sästä.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Kesä 01, 2006 11:40 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Ohjekirjan käännöksessä oli virhe eturenkaan poisottamisen osalta. Kirja siis kuitenkin neuvoo ottaamaan takarenkaan pois, mutta eipä sitäkään tarvitse tosiaan pois ottaa kuten täällä jo sanottiin.
Eli sylinteri on oikealla puolella ja oli helppo irrottaa. Sylinteriin pääsee käsiksi suoraan akun vierestä. Uudet tiivisteet ja ilmaus, jonka jälkeen homma valmis. Tunnin homma. Kiitos kommenteista.
Eli sylinteri on oikealla puolella ja oli helppo irrottaa. Sylinteriin pääsee käsiksi suoraan akun vierestä. Uudet tiivisteet ja ilmaus, jonka jälkeen homma valmis. Tunnin homma. Kiitos kommenteista.
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Pahoittelut asian viereisestä kysymyksestä, mutta miten tuommoinen cx case on muuten pelannu? Tekkeekö semmosella mittään?
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Hyviä ne on. Tuossa vaiheessa perää oli tehty jo 30 vuotta ja parenneltu joka kehitysversioon. Moottori on luultavasti heikoin lenkki, se on Perkins ja aika hengetön aienpaan Neusilaiseen verrattuna kuulemma. Itse en ole ajanut koskaan ko. mallilla. Ohjaamo on sama kuin Maxxnumeissa. Hiljainen. Voisin ostaa, hinnat vaan suolaisia!
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Selvä juttutommi kirjoitti:Hyviä ne on. Tuossa vaiheessa perää oli tehty jo 30 vuotta ja parenneltu joka kehitysversioon. Moottori on luultavasti heikoin lenkki, se on Perkins ja aika hengetön aienpaan Neusilaiseen verrattuna kuulemma. Itse en ole ajanut koskaan ko. mallilla. Ohjaamo on sama kuin Maxxnumeissa. Hiljainen. Voisin ostaa, hinnat vaan suolaisia!
Mielestäni jossain on moitittu noiden vaihteistoa, omaa kokemusta ei ole.
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Sitä höpötystähän se on, brittinatikan vaihteisto sitä taikka tätä. Olihan niitä Bruneteissakin, vähän kovemmalla koetuksella, mitä pihahommissa.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
ok. Täytyy vaan rohkeasti mennä koeajolle jos casea alkaa mieli tehdä.tommi kirjoitti:Sitä höpötystähän se on, brittinatikan vaihteisto sitä taikka tätä. Olihan niitä Bruneteissakin, vähän kovemmalla koetuksella, mitä pihahommissa.
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Caseih CX90 kytkimen työsylinteri
Juuri näin.Verrataan aina 845-1056 malleihin ja itketään kuinka heiveröinen voimansiirto ja nostolaite on.tommi kirjoitti:Sitä höpötystähän se on, brittinatikan vaihteisto sitä taikka tätä. Olihan niitä Bruneteissakin, vähän kovemmalla koetuksella, mitä pihahommissa.
956/1056 on oma lukunsa kuutosina ja 845 on suoraan niiden alapuolella oman aikansa ns. raskas 4-sylinterinen.
Ei sillä valmistumaalla ole asian kanssa mitään tekemistä,paitsi ehkä että Morris Marinakin on britti eli britti-natikankin on pakko olla p@ska.
Ihan sama kuin Valmetilla esim. 900 ja 6300 samaa teholuokkaa mutta ihan eri "kaliiberin" koneet vähän eri käyttötarkoituksiin.
Muuttuihan Maxxumin vahva voimansiirtokin huonoksi kun 5100-sarjan kokoonpano Saksassa loppui ja MX Maxxumia alettiin koota Doncasterissa saman ranskalaisen voimansiirto paketin ympärille. Ranskalainen rauta vaan oli niin viisasta että ymmärsi pilaantua kanaalin yli matkalla kun joutui brittiläiselle kokoonpanolinjalle,toisin oli ennen kun suunta oli Neussiin Saksaan niin tavara säilyi ensiluokkaisena perille saakka...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], odin56 ja 55 vierailijaa