Tiehöylää tekis mieli.
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tiehöylää tekis mieli.
https://www.nettikone.com/vammas/rg-6-v/1655859
Kuvallinen vaihtokonesivusto, jossa yksityinen ilmoittaa ilmaiseksi!
Vammas RG 6 V TODELLA KETTERÄ TIEHÖYLÄ
12 999 €(ALV väh. kelp.), 1978, 6 000 kg, Diesel
TIEHÖYLÄ VAMMAS RG 6 V - Varustettu emoterällä ja etuterällä - Paino 6 tonnia - Kokonaisspituus noin 7 m - Emoterässä isot liikeradat - Peruskone Valmet 502, jonka Vammas varustellut tiehöyläksi. UUDET SAA MUUALTA, TÄMÄN SAA MEILTÄ! OSTO - MYYNTI - VAIHTO
Maakunta : Pomarkku, Satakunta
Myyjä : Uusiokone Oy, Riuttantie 11-13, 29630 Pomarkku. Matkapuhelin: 040-5945059
**Varmista tietojen oikeellisuus myyjältä**
Tutustu maan laajimpaan hakukoneeseen osoitteessa https://www.nettikone.com
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tuollainen Valmet 502 on ihan tuntematon minulle. Minkälaisia vikoja tuollaisessa on odotettavissa. Mihin kohtiin kannattaa kiinnittää huomio jos lähtee kauppaa tekemään. Ilmeisesti seisonut jo pitempään liikkeen pihassa.
Kuvallinen vaihtokonesivusto, jossa yksityinen ilmoittaa ilmaiseksi!
Vammas RG 6 V TODELLA KETTERÄ TIEHÖYLÄ
12 999 €(ALV väh. kelp.), 1978, 6 000 kg, Diesel
TIEHÖYLÄ VAMMAS RG 6 V - Varustettu emoterällä ja etuterällä - Paino 6 tonnia - Kokonaisspituus noin 7 m - Emoterässä isot liikeradat - Peruskone Valmet 502, jonka Vammas varustellut tiehöyläksi. UUDET SAA MUUALTA, TÄMÄN SAA MEILTÄ! OSTO - MYYNTI - VAIHTO
Maakunta : Pomarkku, Satakunta
Myyjä : Uusiokone Oy, Riuttantie 11-13, 29630 Pomarkku. Matkapuhelin: 040-5945059
**Varmista tietojen oikeellisuus myyjältä**
Tutustu maan laajimpaan hakukoneeseen osoitteessa https://www.nettikone.com
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tuollainen Valmet 502 on ihan tuntematon minulle. Minkälaisia vikoja tuollaisessa on odotettavissa. Mihin kohtiin kannattaa kiinnittää huomio jos lähtee kauppaa tekemään. Ilmeisesti seisonut jo pitempään liikkeen pihassa.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Viime viikolla oli v-79 17 tonnin nordverk vaihteistoviallisena kuuteen tonnii myynnissä, että kallinolonen tuo valmetti!? Tietysti siihen oikeesee höylää ainakin sen toisen 6 tonnia saa varata remonttirahaa, mut ihan eri luokan kone sitten työssä!?
Valmetissa voi olla vikaa missä vaan, mut sehän selviää myyjältä, tai ite paikanpäällä toteamalla. Kyllä tuollakin jo tietä raaputtelis eri tavalla, kun jollain perälevyllä!
Valmetissa voi olla vikaa missä vaan, mut sehän selviää myyjältä, tai ite paikanpäällä toteamalla. Kyllä tuollakin jo tietä raaputtelis eri tavalla, kun jollain perälevyllä!
-
- Viestit: 6379
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Rasittaako tiehöyläkäyttö peruskonetta jotenkin erityisesti? Ei kokemusta. Muuten normaalit vanhan traktorin/502:n tsekkaukset, mikä syöttöpumppu ja miten pelaa, jarrut, vaihteiston äänet...Ei perus-502 minusta erityisen hankala ole?
Olis kyllä jollekin tiekunnan tielle kätsy vehje. Rohkee tarjous vaan.
Olis kyllä jollekin tiekunnan tielle kätsy vehje. Rohkee tarjous vaan.
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
https://www.nettikone.com/lokomo/65-ter ... apolttopuu
Tuo se on oikea peli, tosin aloittelijalle aluksi vaikea hallita, johtuen mekaanisesta teränasennon säädöistä, kun on varustettu hiljaa pyörivällä hammaslaatikolla. Armejassa Kajaanissa tuommosen kans leikittiin, jossa oli samanlainen mekaniikka.
Aloittelijalla on ranteet lujilla, kun vipuset pitää tökätä nopeasti päälle, ettei lyö kynsille. Jos hiljaa paino esim noston päälle, eikä menny kunnolla hampaaseen, niin ampu aika kovaa käsille.
Noita oli tvhlla täälläkin päin ja kuski joka oli niitä ajanut, sai uuden hydraulisen höylän, niin oli ensimmäisenä päivänä lyönyt muutaman vivun pilalle.
Tuo se on oikea peli, tosin aloittelijalle aluksi vaikea hallita, johtuen mekaanisesta teränasennon säädöistä, kun on varustettu hiljaa pyörivällä hammaslaatikolla. Armejassa Kajaanissa tuommosen kans leikittiin, jossa oli samanlainen mekaniikka.
Aloittelijalla on ranteet lujilla, kun vipuset pitää tökätä nopeasti päälle, ettei lyö kynsille. Jos hiljaa paino esim noston päälle, eikä menny kunnolla hampaaseen, niin ampu aika kovaa käsille.
Noita oli tvhlla täälläkin päin ja kuski joka oli niitä ajanut, sai uuden hydraulisen höylän, niin oli ensimmäisenä päivänä lyönyt muutaman vivun pilalle.
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Tuo traktorialustainen höylä on jokseenkin heppoinen laite. Tilasin joskus yksityistielle höylän ja lähettivät isomman tilalle tuollaisen. Pääsin sitten läheltä katselemaan sen työskentelyä ja oli ilmeisen selvää, että koneella oli liian vähän painoa. Heti kun terää painettiin vähänkin ottavammaksi, alkoivat pyörät luistaa.
-
- Viestit: 8619
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Oon miettinyt jos tekisi tie-nallen. Jos jostain löytyis eturunko ni olis plussaa kun peruskone löytyy. Mutta tekee vahvasta palkista välirungon, vitusti painoo akseleille ja keskiterä. Ulosottoon oma pumppu. Tossa kun on muutama rasitetie ja niiden kunnossapito on mitä on niin jos sais koneen niin vois pitää ne kuosissa.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Miksi? Tulisko etupyörille, vai pelkkä hydeveto koneen liikutteluun??Ulosottoon oma pumppu.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Tossa olis tiekarhun mallia..viewtopic.php?t=13561&start=40
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Tuo tienalle on oiva peli vaikkapa kylätien höyläykseen. Jonkin verran käyttävät vieläkin asfaltinpohja hommissa.
Pienet höylät on suomessa harvinaista herkkua, joten pitävät hintansa suuria jäykkärunkoisia koneita paremmin.
Vieppä joku taivaanvanha Nortti taikka Lokomo pienelle kylätielle, ni täysperä pölliautokin kääntyy pienemmässä tilassa, kun vanhanliiton saranoimaton tiehöylä...
Pienet höylät on suomessa harvinaista herkkua, joten pitävät hintansa suuria jäykkärunkoisia koneita paremmin.
Vieppä joku taivaanvanha Nortti taikka Lokomo pienelle kylätielle, ni täysperä pölliautokin kääntyy pienemmässä tilassa, kun vanhanliiton saranoimaton tiehöylä...
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Tuossa rg 6v mallissa, 502 alustalla, vetoakselit ja jarrut kovilla. Muuten tavan Valmetin tyyppiviat. Harrastekäytössä luulis kestävän, työteho rajallinen.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Onko tuollaisen vaihteistoa muokattu? Kun luulis, että tarvitaan hitaampia nopeuksia, mitä perus traktorilla on antaa.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1157
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Eipä noissa ole sen kummempia vikoja kuin maatalousmalleissakaan. Yleensä höylässä oli matalammat pyörät, jotta nopeudet saatiin sopivammaksi ja samalla voimansiirron kuormitus pieneni. Vaihteensiirtoa on paljon käytetty, sillä kepittämään joutuu karhutöissä. Vedet saattaa valua myös moottoriöljyn sekaan, kuuluu koneen luonteeseen.
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Muutaman yksityisten hoitoon tulisi. Tuollainen täysikokoinen karhu olis tietysti tehokas mutta olis vaikea saada sopimaan pikkutielle, ja olis vaikea tai kallis korjata. Eihän tuollaisen nallenkaan hankinta mitenkään järkevää ole mutta......... Siellä Pomarkussa on myös vanhempi vammas valmetti jossa on öljyt ja vedet sekasin seissy varmaan pitkään siinä vois olla Osmolle hyvä aihio. Kyllä minäkin mietin omaa viritystä 6-Majori väärinpäin niin tulis paremmin painoa vetopyörille ehkä vielä teliveto. Mutta ei enää jaksa.
-
- Viestit: 8619
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
25l/min taitaa olla aika heikkotuottoinen käyttämään orbitrolia ja keskiterän kallistus/korkeussäätöä. Tuollaisen toteutus olisi sinänsä simppeli juttu, suurin työ olisi hitsata eturunko suoraksi. Periaatteessa tuohon saisi aihion hankkimalla järeän hydraulikääntöisen perälevyn ja etukuormaajatraktorin. Sovitteisiin saisi tehtyä eturungon ja perslevystä saa terän kääntösysteemeineen. Perälevyn terän kääntötapin holkin hitsaisi nivelöityyn tukirunkoon ja vaikka kuorma-auton telisylintereillä nostolasku ja kallistus.Tumppi 865 kirjoitti:Miksi? Tulisko etupyörille, vai pelkkä hydeveto koneen liikutteluun??Ulosottoon oma pumppu.
Traktoria ei toisaalta tarvisi hankkia. Riittää kun löytäis Leukun moottorin jostain. Sitten oliskin jo peruskone valmiina Mutta jos ton rakentaa traktorin päälle niin mitenkäs rekisteröinti ja vakuutukset. Kun se ei oo traktori eikä moottorityökone.
Kaupasta saisi varmaankin halvemmalla, mutta täytyy kai joka pojan tehdä karhu itte
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Terä ei paljoa tuottoa tarvi, ja jos ei niin kiireistä urakointia, niin jättää ohjauspyörän kääntelyn siksi aikaa, kun kuljetus ja työasennon väliä terää kääntelee. Höylätessä ei tehä kun pieniä korjausliikkeitä, ettei siihen suurta tuottoa tarvi!25l/min taitaa olla aika heikkotuottoinen käyttämään orbitrolia ja keskiterän kallistus/korkeussäätöä.
Joku +100 heppanen peruskone, ja siihen romukarhun etuosa, niin olis jo painoa, eikä hinta vielä uuden karhun luokkaa
-
- Viestit: 2875
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Meikäläisen ensikokemukset tiekarhun käytöstä oli juurikin Lokomon AH65:lla Oikeasti silläkin sai aikaan hyvää jälkeä ja oppi ymmärtämään miten terää käytetään. Tuohan antoi heti palautetta jos liikaa yritti terää tiehen ahnehtia. Siis mekaaninen systeemi potkii rajusti takaisin jos liikaa ahnehtii. Semminkin jos/kun sakarakytkimet olivat hyvin kartioiksi kuluneet. Oikeasti se oli opettava kone.masankp kirjoitti:https://www.nettikone.com/lokomo/65-ter ... apolttopuu
Tuo se on oikea peli, tosin aloittelijalle aluksi vaikea hallita, johtuen mekaanisesta teränasennon säädöistä, kun on varustettu hiljaa pyörivällä hammaslaatikolla. Armejassa Kajaanissa tuommosen kans leikittiin, jossa oli samanlainen mekaniikka.
Aloittelijalla on ranteet lujilla, kun vipuset pitää tökätä nopeasti päälle, ettei lyö kynsille. Jos hiljaa paino esim noston päälle, eikä menny kunnolla hampaaseen, niin ampu aika kovaa käsille.
Noita oli tvhlla täälläkin päin ja kuski joka oli niitä ajanut, sai uuden hydraulisen höylän, niin oli ensimmäisenä päivänä lyönyt muutaman vivun pilalle.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1157
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Noissa pikkunalleissa on Valmetiin laitettu nokalle hydraulipumppu ja öljysäiliö. Karhun emäterän ja puskulevyn toiminnot saavat öljyvirtauksen tästä järjestelmästä. Karheenlevitin toimii traktorin omilla järjestelmillä. Olen nähnyt tuollaisen RG6 karhun myös Volvo 600 traktoriin tehtynä. Se olisi jo äreämpi peli. Mobilian varastoissa on Nuffield pohjainen Vammas.
t. Tapsa
t. Tapsa
Re: Tiehöylää tekis mieli.
eikos joku yrittäjä tehny tollaseen melkosen uudistuksen ja laittanu tommosen nokan uuteen kubotaan?
olisko muutama vuos sitten.nyt muistu konepörssissä juttu .
olisko muutama vuos sitten.nyt muistu konepörssissä juttu .
-
- Viestit: 8619
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Ookkei... Kuitenkin jos käytön tekee juur jollain telisylintereillä tmv isoilla tunkeilla niin tarvii se jonkun verran tuottoa. Tainno, paine varmaankin ratkaisee, paljonkos vaikkapa 2,5m leveän hammasterän painatus kovaksi suolattuun, mutta sianseljäällä olevaan tiehen vaatiiTumppi 865 kirjoitti:Terä ei paljoa tuottoa tarvi, ja jos ei niin kiireistä urakointia, niin jättää ohjauspyörän kääntelyn siksi aikaa, kun kuljetus ja työasennon väliä terää kääntelee. Höylätessä ei tehä kun pieniä korjausliikkeitä, ettei siihen suurta tuottoa tarvi!25l/min taitaa olla aika heikkotuottoinen käyttämään orbitrolia ja keskiterän kallistus/korkeussäätöä.
Joku +100 heppanen peruskone, ja siihen romukarhun etuosa, niin olis jo painoa, eikä hinta vielä uuden karhun luokkaa
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 7336
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Tiehöylää tekis mieli.
Täällä meidän kylällä oli tollanen 502:n päällä oleva Vammas. Moottori antoi kaikkensa, kun sillä hiekkatietä höylättiin ja jossakin vaiheessa se oli vaihteistovikaisena myynnissä. Siinä Vallu paljon kovemmalla, kun normivissnollakakkosella savimaata kynnettäessä. Ei taida montaa tuhatta tuntia kestää siinä vaihteisto/perä sillä rasituksella.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa