pelastuksen huono käynnistyvyys

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

m_kane
Viestit: 3580
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Kaiken kehumisen jälkeen pelastus yllätti huonolla käynnistyvyydellä pakkasten tultua. Startti on uusi ja akut myös, eli pyörittää hyvin. Kuitenki lähtee hitaasti vajailla pytyillä käyntiin, vaikka on lämmittimessä. Hetikohta käy kuitenkin hyvin. Kovemmilla pakkadilla ei lähteny etes roikasta.
Ennen pamahti tulille kun vähän avainta näytti, lämmittämättäkin yli 10 pakkasilla.
Mikähän lie belkkuun tullu :shock: hehkuhan tuossa ei oo toiminu minullaoloaikaan, muttei se sitä oo tarvinnu kun on suorasuihkukonr.
Nää diisselit on mulle vähän outoja. Olisko suuttimissa vai pumpussa jotain?
Kesällä vielä lähti normaaliin malliin.
Belarus 825 turbo shitbox
Riku
Viestit: 515
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Riku »

Onko tankissa kesä- vai talvilaadun polttoainetta? Eli eihän polttoaine ole hyytynyt?
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja hth »

Jos lie ihan vaan löpön puutetta? Karkeasuodattimen sisältä se verkko tukkeessa, banjoliittimessä paskaa tai se vaihdettava filtteri tukkeessa?
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Jos ei suodattimien jälkeen ala lähtemään niin suuttimet penkiin, ja ei kiinan kärkiä sinne eikä boschiakaan vaikka osa diesel" huolloista" niitäkin lykänny kun on sinne päin ja tuolasessa niin väliä. Saa huono vetose ja lämpeevän
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
m_kane
Viestit: 3580
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Joo suodattimia ei oo vaihdettu tänä syksynä. Itse kuvittelin että ne oireilis myös käyntiinlähdön jälkeen. Kone kun käy hyvin kun vaan saa käyntiin.
Talvilaatua olen laittanu, tosin seassa voi olla kesälaatuakin vielä vähän..
Belarus 825 turbo shitbox
Tumppi 865
Viestit: 8194
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Missäs tuossa on tankki? Jos alempana pumppua, niin vetäskö vähän seisoessaa ilmaa.?!
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja hth »

Tankki on perässä ja on se alempana pumppua
jiba

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja jiba »

sillonkun meillä oli pelastus .niin oli ogelmia saaha käymään niin vispasin ne russä suotimet romu koppaan ja laitoin tilalle .transportter t3 diisselin .suotimen ja ilma vuodot lakkas.
tullu nykyään laitettua tommonen suodatin tiluksien kaikiin diesel vehkeisiin .
ja niiltä osin imu vuodot hävinny ,
en ymmärrä miks joissakin on nuo suodatin systeemit tehty niin paskoiks.
tuo volsun suodatin letkun väliin ja ilmaus ja vetoja.
tää on vain oma kanta .mut todennut toimivaks
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Ilmavuotoa veikkaan välillä tankki-siirtopumppu
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Mulla alkoi yli vuosi sitten majori kiukuttelemaan käynnistyksessä. Lähti käymään, mutta kävi huonosti ja 10-20 sekuntia sai olla kaasu auki, kunnes alkoi heräämään. No olen jättänyt hanan auki, niin ei ongelmaa. Eikä mitään ulkoista vuotoa tai sisäistäkään ole havaittu. Kait se ilmaa jostain vaan horii.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja t-40 »

jiba kirjoitti:sillonkun meillä oli pelastus .niin oli ogelmia saaha käymään niin vispasin ne russä suotimet romu koppaan ja laitoin tilalle .transportter t3 diisselin .suotimen ja ilma vuodot lakkas.
tullu nykyään laitettua tommonen suodatin tiluksien kaikiin diesel vehkeisiin .
ja niiltä osin imu vuodot hävinny ,
en ymmärrä miks joissakin on nuo suodatin systeemit tehty niin paskoiks.
tuo volsun suodatin letkun väliin ja ilmaus ja vetoja.
tää on vain oma kanta .mut todennut toimivaks
Ai jännä juttu, 5kpl pihalla eikä moista tarvetta ole ollu, ainua on että parisra vanhemasta päivitän siihen uudempaan isopatruunaiseen versioon hieno suotimen.. pari banjoa ja kansi, ei sen enempää kummasakaan suotimessa vuotokohteita.
Toki esmes cavin suotimia myy jokainen varaosa putka joten saatavuus nopeampaa
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
8400
Viestit: 9803
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Miksei kaikissa voisi vaan olla bosch-tyypin suodatin :roll:
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Tulihan noihinkin ruuvattava patruuna motopallin pumpun myötä, jalka ei paljua kustantele jos sellaisen haluaa ja käy suoraan paikalensa.. asialle en ole nähnyt sen suurempaa tarvetta kuin vaihtaa sitä linko mallin öljyn suodatintakaan patruuna malliin... niin outoa keksintöä kun käytää scaniakin vielä


Mutta alkuperäiseen kysymykseen ei varmaankaan ole oikea vastaus suodattimien laatu..
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
hoosuu
Viestit: 1036
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja hoosuu »

Luulin ,että soitit 112 numeroon, kun otsaketta luin :shock:
jiba

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja jiba »

yllätys yllätys hetikun kertoo oman mielipireen jostain niin johan löytyy ryssän ylistystä.
sanoin että omiin vehkeisiin laittanut vw.n suotimen muihinkin kun ryssän raatoon jota ei onneks enää ole.
ne sattuu olemaan alumiinia noi suotimien jalat ja vuosikymmenten veivailujen tuloksena tuppaavat olemaan kieroja paskoja ja päästävät läpi ,toki ryssähän tämänkin tehny parhaiten.
sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja sata10 »

pitäskö siihen hakia venäjältä suoraan naftaa?kun jotain länsimaista suodatinta tai muuta sotkee noihin,niin aina näköjään huononee :lol:
rokkimatti
Viestit: 1624
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

No fenätjän riisselii mie oon pelarguuniassa käyttäny :shock:
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-SS-
Viestit: 15642
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Jos polttoainesuodatin on siirtopumpun painepuolella, ennen ilmaongelmia alkaa vuotaa suodattimesta polttoainetta. Ostin kerran Fordin, joka oli seissyt kahdeksan vuotta jossakin lietealtaan edessä. Kun siinä kokeilin konetta, alkoi triitata pikku reiästä polttaoesuodattimen kyljestä, oli niin ruosteessa, mutta siirtopumppu oli hyvätehoinen, ja kone kävi hyvin.

Ennen säiliön pohjahanan uusimista oli hiukan tympivää vaihtaa suodatinta, tässä Fordissa oli vain haurasta muoviputkea pätkä, ja muuten metalliputkea, ei voinut puristella kumiletkupuristimella lyttyyn.

-SS-
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Pahoitteluni unohdin, jos täällä arvaa mainita että joku rajan takana on kelvollista niin sehän on kohta kommari kortti esillä.. pointtini oli että kyllä nekin pelaa, joskus ollut ongelmia noiden tarvike suodattimien jalkojen kanssa joten ei välttämättä ainakaan vaihtamalla parane.
Ulkoa en muista minkälainen on suodatin volkkarissa, mutta tykännyt että työkalustossa saa olla karkea ja hieno suodatin eriksee

Mutta aloittajalle, onko see karkia suodatin putsattu millo viimeks, kerää veden pohjalle ja osalla see kurkistelu väli ollut niin tiheä että on ruostunut puhkikin.
Ja käryääkö heti startatessa, jos tekee sen niin suuttimet hyvä katsella.. jos ei niin kärsii pöö pulaa

Eikä ole rutsit mieltä pahoitaneet vaikka teboilista vaihoinkin nesteen tavaraan...
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
jiba

Re: pelastuksen huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja jiba »

t-40 kirjoitti:Pahoitteluni unohdin, jos täällä arvaa mainita että joku rajan takana on kelvollista niin sehän on kohta kommari kortti esillä.. pointtini oli että kyllä nekin pelaa, joskus ollut ongelmia noiden tarvike suodattimien jalkojen kanssa joten ei välttämättä ainakaan vaihtamalla parane.
Ulkoa en muista minkälainen on suodatin volkkarissa, mutta tykännyt että työkalustossa saa olla karkea ja hieno suodatin eriksee

Mutta aloittajalle, onko see karkia suodatin putsattu millo viimeks, kerää veden pohjalle ja osalla see kurkistelu väli ollut niin tiheä että on ruostunut puhkikin.
Ja käryääkö heti startatessa, jos tekee sen niin suuttimet hyvä katsella.. jos ei niin kärsii pöö pulaa

Eikä ole rutsit mieltä pahoitaneet vaikka teboilista vaihoinkin nesteen tavaraan...
asiasta puujalkaan itelläs on suurimpana asiana aina vääntää tota kommari korttia esille.
se on vaan totuus että noi itä vehkeet on vaan niin vasemmalla kädellä tehtyjä ettei niistä hyviä tule kultaamallakaan. ja vw suodattimeen menee poltto aine sisään ja toisesta ulos. 10mm letku lähöt ja sisältää ilmaropun .maksaa motonetissä 13€ ja riittää tavan raksiin jos einyt tankiin mätä paskaa.joka talvee vastenhan toi olis hyvä vaihtaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: cimo, Jumunen, KiRe, rokkimatti, v-e-s-a ja 42 vierailijaa